مطلب فعلی :

بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین

رفتن به بالا

بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین

بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین

آیا قصد دارید به زودی یک سفر جاده ای 🚗 را تجربه کنید؟ قبل از انجام این کار باید ماشین خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند. اگر از قبل کمی زمان صرف کنید و وسیله نقلیه خود را آماده کنید، می توانید از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است سفر شما را خراب کند جلوگیری کنید. در مطلب امروز کلاسیک وب به بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین می پردازیم.

قبل از مسافرت با ماشین چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

How to Check Your Car Before a Road Trip

با نزدیک شدن به تعطیلات، مردم تمایل بیشتری پیدا می کنند به مسافرت بروند. تعدادی اقدامات قبل سفر با ماشین وجود دارد که می توانید انجام دهید و به حفظ وضعیت خوب خودرو و جلوگیری از خرابی کمک کنید. صرف پنج دقیقه زمان برای انجام این بررسی‌های می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما شود.

چک کردن وضعیت بنزین

یکی از اقدامات قبل سفر با ماشین این است که میزان بنزین خود را بررسی کنید. ممکن است بدیهی به نظر برسد اما بسیاری از افراد بعد از اتمام بنزین متوجه می شوند که باک ماشینشان خالی است. تمام شدن بنزین در وسط جاده آن هم در هوای سرد چیز جالبی نیست. شما می توانید از ۲۳ روش کاهش مصرف سوخت ماشین استفاده کنید و مشکل کاهش بنزین خود را به راحتی حل کنید.

چک کردن وضعیت بنزین

قبل از سفر چه چیز های ماشین باید چک شود؟ روغن موتور

بررسی های انجام شده نشان می دهد که از هر ۳ خودرو یکی از آنها دارای روغن موتور بسیار پایینی است. این می تواند باعث خرابی و صدمه به موتور شود. سطح روغن موتور خود را بررسی کنید و در صورت لزوم روغن جدید خریداری کنید.

قبل از سفر چه چیز های ماشین باید چک شود ؟ روغن موتور

بررسی لاستیک یکی از اقدامات قبل سفر با ماشین

وقتی صحبت از لاستیک می شود، لاستیک های ماشین خود را به طور منظم بررسی کنید. لاستیک های خود را از نظر ساییدگی و پارگی، شکاف یا برآمدی و صاف شدن آج ها بررسی کنید. حداقل سطح آج ۱٫۶ میلیمتر باید باشد، گرچه توصیه می شود که برای کمک به کشش و چسبندگی این عدد در زمستان به ۳ میلیمتر برسد.

همچنین باد لاستیک های خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که لاستیک های شما به درستی باد شده اند. رانندگی با لاستیک های کم باد می تواند با آسیب رساندن به دیواره جانبی لاستیک، احتمال پنچر شدن یا پاره شدن لاستیک را افزایش دهد.

فشار باد لاستیک خود را در هوای معتدل یا در وسط روز چک کنید. فشار بر اساس دما تغییر می کند. برای بدست آوردن خوانش دقیق، فشار را در زمانی که دمای بیرون ملایم است بررسی کنید.

بررسی لاستیک یکی از اقدامات قبل سفر با ماشین

مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین : برف پاک کن ماشین خود را تست کنید

تیغه های برف پاک کن را بررسی کنید، چون پلاستیک آن عمر ابدی ندارد و در نهایت نیاز به تعویض دارند.

در زمستان؛ می توانید با قرار دادن یک ورقه نازک پلاستیکی یا پارچه ای، بین تیغه های برف پاک کن و شیشه جلو، از یخ زدن برف پاک کن ها جلوگیری کنید. یا می توانید سعی کنید قبل از روشن کردن موتور از ضد یخ یا آب گرم استفاده کنید تا آنها را آزاد کنید.

برف پاک کن های شیشه جلو خود را تست کنید و مطمئن شوید که می توانند آب را به طور موثر جابجا کنند. در غیر این صورت، آنها باید عوض شوند.

مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین : برف پاک کن ماشین خود را تست کنید

بررسی سطح مایع خنک کننده یکی از نکات قبل از سفر با ماشین

قبل از سفر با ماشین سطح مایع خنک کننده خودروی خود را بررسی کنید. توصیه می شود که همیشه قبل از رفتن به سفرهای طولانی خود این کار را انجام دهید. هنگامی که موتور سرد است سطح مایع خنک کننده را بررسی کنید. در دفترچه راهنمای خود به دنبال مایع خنک کننده و ترکیبات مناسب باشید.

بررسی سطح مایع خنک کننده یکی از نکات قبل از سفر با ماشین

چکاپ کامل خودرو از نظر برق؛ چراغ و بوق

از چراغ های جلو گرفته تا مه شکن و باتری برق زیادی استفاده می کنند. همه اینها باید به طور مرتب بررسی شوند تا شما در طول سفر ایمن باقی بمانید. از فرد دیگری بخواهید دور ماشین قدم بزنید و مطمئن شوید که همه چراغ های ماشین کار می کند.

همچنین باید باتری خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که ترمینال های آن تمیز و محکم است (با آب داغ و استفاده از ژل مخصوص هر گونه خوردگی را تمیز کنید) و موتور به درستی روشن می شود.

اگر وقتی کلید را می‌چرخانید، موتورتان روشن نمی شود، باتری را در گاراژ چک کنید. اگر باتری شما بیش از چهار سال عمر کرده است، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

هنگام تست باتری فراموش نکنید که سیستم استارت و شارژ را بررسی کنید و مطمئن شوید که موردی برای خالی کردن باتری شما وجود ندارد.

تمام چراغ های بیرونی و بوق خود را تست کنید. داشتن چراغ های جلو و عقب کار برای رانندگی ایمن در شب مهم است. مطمئن شوید که چراغ های راهنما کار می کنند. در حالی که در حال آزمایش چراغ ها هستید، چند بار بوق بزنید تا مطمئن شوید که کار می کند. همچنین از کارکرد صحیح بالا و پایین رفتن شیشه های خودرو مطمئن شوید.

چکاپ کامل خودرو از نظر برق؛ چراغ و بوق

شستن شیشه جلو یکی دیگر از اقدامات قبل از مسافرت با ماشین شخصی

قبلا  در کلاسیک وب ما در مورد کارهای ضروری هنگام گیر افتادن ماشین در برف صحبت کردیم. در زمستان شیشه ماشین به راحتی توسط گل و لای کثیف می شود در حالی که در تابستان حشرات و گرده ها می توانند به راحتی شیشه های ماشین شما را کثیف کنند. شیشه جلوی کثیف روی دید شما تاثیر منفی می گذارد پس قبل از سفر سعی کنید شیشه های ماشین خود را تمیز کنید.

شستن شیشه جلو یکی دیگر از اقدامات قبل از مسافرت با ماشین شخصی

بررسی فیلتر هوای موتور را در چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو قرار دهید

فیلتر هوای معیوب یا گرفته می تواند بازده سوخت شما را کاهش دهد و منجر به کاهش قدرت موتور شود. به همین دلیل است که مکانیک ها توصیه می کنند هر ۱۲ ماه برای تعویض آنها اقدم کنید. اگر فکر می کنید که فیلتر شما نیز به بررسی یا تعویض دارد، گزینه مناسب خودروی خود را خریداری و جایگزین کنید.

بررسی فیلتر هوای موتور را در چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو قرار دهید

شمع یکی از بازدیدهای قبل از سفر خودرو

شمع ها برای کارکرد درست موتور ماشین شما ضروری هستند. یک یا چند شمع معیوب باعث سوختن ناقص موتور می شوند. به طور کلی شمع ها باید هر ۳۰۰۰۰ مایل (۴۸۲۷۰ کیلومتر) یا بیشتر عوض شوند و اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید به ابزار مناسب نیاز دارد. همچنین دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید و یا با یک تعمیرکار ماهر مشورت کنید.

شمع یکی از بازدیدهای قبل از سفر خودرو

چه چیز های ماشین باید چک شود؟ ترمز

همه باید اهمیت عملکرد صحیح ترمزها را درک کرده باشیم. با بررسی سطح روغن ترمز شروع کنید. اگر سطح آن پایین است روغن را اضافه کنید. دفترچه راهنمای خودروی خود را بررسی کنید و گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.  مراقب باشید چون روغن ترمز خورنده است و اگر مطمئن نیستید از یک متخصص کمک بگیرید. روغن ترمز باید بر اساس مسافت پیموده شده تعویض شوند. برای جزئیات دقیق تر دفترچه راهنمای ماشین خود را بررسی کنید.

چه چیز های ماشین باید چک شود؟ ترمز

بررسی کولر و بخاری را در چک لیست خودرو سواری قرار دهید

همیشه لازم است که کولر و بخاری ماشین خود را بررسی کنید. با این حال، به غیر بررسی بصری لوله ها کار زیادی برای انجام وجود ندارد. سرویس سیستم کولر باید توسط یک فرد ماهر انجام شود. اگر کولر ماشین شما در روزهای گرم تابستان به اندازه کافی خنک نمی کند ممکن است نیاز به گاز داشته باشد.

بررسی کولر و بخاری را در چک لیست خودرو سواری قرار دهید

فضای داخلی را تمیز کنید

هیچ کس دوست ندارد در ماشینی بنشیند که کثیف است. بنابراین فضای داخلی را تمیز کنید، کفپوش ها را بشویید، داشبورد را تمیز کنید و فقط وسایل ضروری را در صندوق عقب خود نگه دارید. برای اینکه بطری های خالی آب زیر پدال گیر نکند آنها را بیرون بیاورید.

فضای داخلی را تمیز کنید

قبل از سفر ماشین خود را بشویید

بیرون ماشین خود را تمیز نگه دارید. اگر به صورت دستی ماشین را می شویید چراغ های جلو، پلاک ها را هم فراموش نکنید چون این موارد به شما کمک می کنند تا در جاده ها دیده شوید. تمام شیشه ها را تمیز کنید تا با محدود کردن دید شما شرایط خطرناک را ایجاد نکند.

قبل از سفر ماشین خود را بشویید

چک کردن تسمه ها یکی از نکات قبل از مسافرت طولانی با ماشین

تسمه ها را از نظر وضعیت و سفت بودن بررسی کنید. به تسمه‌ پروانه یا لوازم جانبی موتور خود (معمولاً در جلو یا پهلو) نگاه کنید و مطمئن شوید که لکه‌های براق یا ترک وجود ندارد، وگرنه باید تسمه های را عوض کنید. همچنین با انگشت شست و سبابه خود تسمه ها را فشار دهید و آن را بالا و پایین ببرید تا کشش را بررسی کنید.

چک کردن تسمه ها یکی از نکات قبل از مسافرت طولانی با ماشین

از بین بردن خوردگی روی ترمینال های باتری یکی از مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین

یکی از شرایط مسافرت با ماشین شخصی این است که هر گونه خوردگی روی ترمینال های باتری را از بین ببرید. در حالی که تشخیص علائمی که منجر به خرابی باتری می شوند دشوار است، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که باتری شما اتصال قوی به سیستم الکتریکی خودرو دارد. به دنبال تجمع خوردگی در پایانه ها یا ترمینال های باتری باشید و در صورت نیاز با ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۱ فنجان آب پایانه ها را تمیز کنید. این دو ماده را در یک کاسه مخلوط کنید و بعد با استفاده از مسواک ترکیبات را به آن بمالید.

از بین بردن خوردگی روی ترمینال های باتری یکی از مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین

چک کردن بیمه و مدارک ماشین یکی از شرایط مسافرت با ماشین شخصی

اطمینان حاصل کنید که مدارک مورد نیاز را با خود دارید. برای رانندگی قانونی باید حداقل گواهینامه و بیمه نامه ماشین را به همراه داشته باشید. رانندگی بدون مدارک مناسب می تواند منجر به جریمه و حتی توقیف خودروی شما شود.

جعبه ابزار داشته باشید

یکی از بازدیدهای قبل از سفر خودرو این است که جعبه ابزار به همراه داشته باشید. حداقل شما باید ابزار مورد نیاز برای تعویض لاستیک پنچر شده را به همراه داشته باشید. چیزهای دیگری که ممکن است نیاز داشته باشید کابل ها جامپر، پتو، آب، غذا، چراغ قوه و غیره است. همراه داشتن جعبه کمک های اولیه هم ایده خوبی است.

جعبه ابزار داشته باشید

مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین چیست؟ بررسی چراغ های هشدار داشبورد

به محض مشاهده چراغ هشدار در داشبورد فورا به یک کارشناس مراجعه کنید. هنگامی که ماشین خود را روشن می کنید مراقب باشید که تمام چراغ های هشدار به طور لحظه ای روشن می شوند. اگر چراغ هشدار اصلا چشمک نمی زند؛ می تواند نشانه این باشد که مشکلی در سیستم الکتریکی وجود دارد.

مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین چیست؟ بررسی چراغ های هشدار داشبورد

در چک لیست خودرو سواری کلاچ ها را فراموش نکنید

به صداهای ضربه ای گوش دهید که می تواند نشان دهنده ساییدگی اتصالات در محورهای محرک به چرخ های یا دیفرانسیل های فرسوده باشد. به گیربکس ها توجه کنید که تمایلی به تعویض دنده از حالت خنثی ندارند. گیربکس دستی کاملا مقاوم است اما اگر دور موتور افزایش یابد و سرعت خودرو با همان سرعت تغییر نکند، این نشان فرسوده بودن کلاچ است.

در چک لیست خودرو سواری کلاچ ها را فراموش نکنید

فرمان ماشین و چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو

اگر فرمان بیش از حد می لرزد ممکن است فرمان شما نیاز به تراز کردن داشته باشد. همچنین می تواند به معنای به معنای این باشد که لاستیک های شما تعادل ندارند. به هر ضربه یا حرکت غیر عادی چرخ توجه داشته باشید که می تواند نشانه فرسودگی بوش های کمک فرمان یا یاتاقان چرخ باشد.

فرمان ماشین و چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو

نظرات و پیشنهادات شما؟

در پست امروز کلاسیک وب ما به بررسی مهم ترین اقدامات و نکات قبل سفر با ماشین پرداختیم. آیا شما به عنوان مسافر یا راننده چک لیست تعمیر و نگهداری خودرو خود را تهیه کرده اید؟ آیا موردی وجود دارد که در لیست بالا نیامده باشد؟ نظرات و پشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب