مطلب فعلی :

بررسی وب سایت اعوجاج و آنالیز نقاط مثبت و منفی آن

رفتن به بالا

بررسی وب سایت اعوجاج و آنالیز نقاط مثبت و منفی آن

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
بررسی وب سایت اعوجاج و آنالیز نقاط مثبت و منفی آن

بررسی وب سایت اعوجاج و آنالیز نقاط مثبت و منفی آن

اعوجاج یا evjaj پربیننده ترین مجله فارسی زبان است که فعالیت خود را از خرداد ۱۳۹۸ آغاز کرده است. این سایت در ابتدا به عنوان منبع اخبار فناوری و آموزش عمل کرد و به مرور زمان زمینه های دیگری مانند ترفندها در حوزه گوشی های موبایل و کامپیوتر را به آن اضافه کرد.

وب سایت اعوجاج با دامنه https://www.evjaj.com پربیننده ترین مجله فارسی زبان است که فعالیت خود را از خرداد ۱۳۹۸ آغاز کرده است. این سایت در ابتدا به عنوان منبع اخبار فناوری و آموزش عمل کرد و به مرور زمان زمینه های دیگری مانند ترفندها در حوزه گوشی های موبایلی، بازی، سیستم عامل ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱ را به آن اضافه کرد. در حال حاضر طبق آمار منتشر شده در این وب سایت، هر ماه صدها هزار بازدید انجام می شود.

اعوجاج با داشتن یک پلتفرم عالی برای ارائه محتوای خود و جمع‌آوری اخبار دست اول از سراسر جهان، توانسته است بسیاری از رقبای خود را در طول سال ها کنار بزند. اما فعالیت و ارزش اعوجاج به اینجا ختم نمی شود، سئوی این سایت حرفی برای گفتن دارد که در این قسمت می خواهیم به بررسی آن بپردازیم. اگر وب سایت خبری دارید، مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک کند حرفه ای تر فعالیت کنید. پس با ما همراه باشید.

بررسی سایت اعوجاج با ابزار تحلیل سئو

برای بررسی اینکه آیا معیارهای مختلف سئو در این وب سایت رعایت شده است یا خیر، آن را با استفاده از دو ابزار SimilarWeb و Detailed بررسی می کنیم.

طبق آمار سیمیلاروب، اعوجاج می تواند رتبه ۲۰۰۰ و در بین دسته بندی های خود رتبه ۱۵۷ را در بین وب سایت های ایرانی به خود اختصاص دهد که فعلا رتبه معقولی است. اما در بین وب سایت های جهانی رتبه ۳۰۰,۰۰۰ را دارد که رتبه جالبی برای این وب سایت نیست. اما تیم اعوجاج در حال ارتقای رتبه خود است.

۷۱ درصد از بازدیدکنندگان این وب سایت با IP ایرانی وارد آن می شوند. ۱۹ درصد بازدیدها از آلمان و ۱۰ درصد باقی مانده از ترکیه و ایالات متحده آمریکا است. هر بازدید کننده به طور متوسط ​​۲:۳۵ دقیقه در این وب سایت می ماند و تقریباً ۳ صفحه را بارگذاری می کند. اما نرخ پرش اعوجاج کم نیست و نزدیک به ۵۰ درصد است.

حدود ۸۰ درصد از بازدیدکنندگان وب سایت اعوجاج از طریق جستجو می آیند.

بررسی پارامترهای مهم سئو داخلی و خارجی در اعوجاج

بررسی سایت اعوجاج

سایت اعوجاج برای بیش از ۱۰۰۰۰ کلمه کلیدی بهینه شده است و کلمات “اخبار گوشی های موبایل”، “ترفندهای ویندوز۱۱″، “evjaj”، “والپیپر موبایل” و “رینگتون موبایل” بیشترین بازدید را در حال حاضر به این وب سایت دارند. میانگین ترافیک ورودی به وب سایت با جستجوی اعوجاج ۲۲ درصد است در حالی که این درصد در سایت های رقیب ۶۰ درصد است و اعوجاج در این مورد مغلوب شده است!

از آنجایی که اعوجاج در زمینه اخبار و آموزش فناوری فعال است و بیشتر محتوای آن بهینه‌سازی کلمات کلیدی را در نظر نمی گیرد، این موارد می تواند منجر به کاهش ترافیک سایت شود. اما نباید لینک سازی را در اعوجاج نادیده بگیریم. این وب سایت ۲۵۰۰ لینک خارجی دریافت کرده است که بر رتبه آن تأثیر می گذارد. اعوجاج همچنین عملکرد مناسبی در لینک سازی داخلی دارد.

نگارش مقالات

مطالب اعوجاج توسط نویسندگان خودشان مستقیما نگارش شده یا از منابع خارجی ترجمه و منتشر می گردد که مقالات منتشر شده در این سایت همراه نام نویسنده درج می گردد.

برچسب های استفاده شده در وب سایت اعوجاج

برچسب های استفاده شده در وب سایت اعوجاج

تگ عنوان یا عنوان اصلی سایت «اعوجاج | پیشتاز در اخبار فناوری و آموزش» است، که با ۳۹ کاراکتر بهینه‌سازی کاملی دارد. اعوجاج از قسمت متای توضیحات به خوبی استفاده کرده و از توضیحات کلی خدمات خود در قالب ۱۳۰ کاراکتر استفاده کرده است که بهینه است.
صفحه اول این سایت از تگ مؤثر h1 استفاده می کند و تگ های h2 تا h5 را نمایش می دهد. در صفحه اول سایت تقریباً ۴۱ تصویر استفاده شده است که در هیچ کدام از برچسب عنوان استفاده نشده است. اما درصد بالایی از آنها با استفاده از تگ های alt یا متن به جای تصاویر بهینه شده اند.

اعوجاج در شبکه های اجتماعی

طبق بررسی های انجام شده evjaj در شبکه های اجتماعی زیر فعالیت می کند. بیشترین بازدید و ورودی را از توییتر، لینکدین و فیس بوک دارد و در سایر شبکه های اجتماعی فعالیت کمتری دارد.

  • تلگرام: https://t.me/evjaj/
  • اینستاگرام: https://www.instagram.com/evjaj/
  • یوتیوب: https://www.youtube.com/@evjaj
  • لینکدین: https://www.linkedin.com/company/evjaj/
  • فیس بوک: https://www.facebook.com/evjajcom
  • توییتر: https://www.Twitter.com/evjaj_ir

نقاط قوت اعوجاج

  • وب سایت evjaj مانند هر وب سایت موفق دیگری از طراحی واکنش گرا استفاده می شود تا کاربران بتوانند با استفاده از هر وسیله الکترونیکی به راحتی به قسمت های مختلف وب سایت دسترسی داشته باشند.
  • سرعت بارگذاری سایت با وجود تعداد بالای تصاویر مشاهده شده در صفحه اصلی قابل قبول است، اما سرعت بارگذاری صفحات داخلی و مقالات سایت زیر ۱ ثانیه بوده که این خیلی عالی است.
  • دسته بندی های دقیق اعوجاج به کاربران کمک می کند تا به اهداف خود نزدیک شوند. این دسته بندی ها در بالای سایت گنجانده شده اند.
  • قالب سایت یک قالب ساده با ترکیب رنگ مشکی، خاکستری و قرمز است که به خوبی با دنیای فناوری مطابقت دارد.
  • سیستم جستجوی داخلی قدرتمندی دارد که امکان مشاهده مقالات نویسندگان خاص، امکان مشاهده مطالب مرتبط با مقاله مشاهده شده، که باعث می شود مقالات به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد، که این خیلی عالی است.

نقطه ضعف اعوجاج!

اگر بخواهیم نقاط ضعف این وب سایت را برجسته کنیم باید به فعالیت کم آن در شبکه های اجتماعی نسبت به رقبای خود اشاره کنیم. تیم اعوجاج به عنوان پربازدیدترین وب سایت ایران باید راهکاری برای فعالیت بیشتر خود در شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرد.
با این حال، تیم وب سایت اعوجاج نقاط ضعف خود را پنهان کرده و با فعالیت های کم خود در شبکه های اجتماعی، بیشتر بازدیدکنندگان خود را از دست می دهد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب