مطلب فعلی :

بررسی ۱۵ تا از بهترین سرویس و نرم افزارهای رمان نویسی و نویسندگی

رفتن به بالا

بررسی ۱۵ تا از بهترین سرویس و نرم افزارهای رمان نویسی و نویسندگی

نوشته admin

11 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
بررسی و معرفی 15 تا از بهترین سرویس و نرم افزارهای رمان نویسی و نویسندگی

بررسی ۱۵ تا از بهترین سرویس و نرم افزارهای رمان نویسی و نویسندگی

به عنوان یک نویسنده هنگام نوشتن به یک برنامه خوب نیاز دارید تا ایده هایی که در ذهن دارید را در هر جا و مکانی بنویسید. ✍️ یا اینکه برای نوشتن رمان و داستان خود به نرم افزار همه فن حریف نیازمندید؟ در ادامه به بررسی و معرفی ۱۵ تا از بهترین سرویس و نرم افزارهای رمان نویسی و نویسندگی میپردازیم.

دانلود بهترین برنامه های نویسندگی برای کامپیوتر و گوشی

The Best Writing Software and Apps For Computer & Phone

وقتی که شروع به نوشتن رمان، فیلمنامه و غیره می کنید علاوه بر قلم و کاغذ می توانید از ابزارها مدرن تری مانند برنامه های نوشتن پلتفرم اندروید، آیفون، تحت وب یا سرویس های آنلاین استفاده کنید. در ادامه مطلب امروز کلاسیک وب ما به معرفی بهترین برنامه های نویسندگی برای کامپیوتر و گوشی خواهیم پرداخت.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های ایرانی دانلود و نصب کنید.

برنامه نویسندگی Scrivener برای رمان نویسان

نرم افزار رمان نویسی  Scrivener  دارای یک منحنی یادگیری شیب دار است زیرا قابلیت سفارشی سازی  و ویژگی های مفیدی را ارائه می دهد، در صورت نیاز به کمک می توانید از آموزش های رایگان کمک بگیرید. Scrivener برای iOS برای برنامه ریزی، سازماندهی کشیدن و رها کردن، و حتی برجسته کردن انواع کلمات عالی است. پس از اتمام کار خود با Scrivener ، همیشه می‌توانید کار خود را از طریق Dropbox به دستگاه‌های دیگرتان منتقل کنید. شما می توانید از این برنامه ها برای iOS، مک و ویندوز استفاده کنید اما لایسنس جداگانه نیاز دارند.

برنامه نویسندگی Scrivener برای رمان نویسان

بهترین استفاده برای:

Scrivener برای نویسندگانی که عاشق سازماندهی، نوشتن بدون حواس پرتی و قالب های آماده هستند عالی است. نویسندگان می توانند فایل های صوتی، فایل های تحقیق، تصاویر و موارد دیگر را در نوار کناری Scrivener قرار دهند. این بدان معنا است که تمام اسناد و تحقیقات شما در یک پنجره واقع شده است که دسترسی به آنها بسیار راحت است!

در ادامه چند برنامه رمان نویسی lمشابه برای گوشی را معرفی خواهیم کرد:

دانلود برنامه نویسندگی برای کامپیوتر : Microsoft Word

قبلا در کلاسیک وب در مورد نحوه نوشتن رفرنس یا درج منابع در ورد صحبت کردیم. دلیلی وجود دارد که مایکروسافت ورد ویرایشگر متن استاندارد محسوب می شود و آن هم همه کاره بودن و استفاده ساده از آن است.

مایکروسافت ورد به خوبی روی دستگاه های تلفن همراه کار می کند و به راحتی روی دستگاه های iOS و اندروید اجرا می شود حتی می توانید آن را روی ویندوز و مک نصب کنید. این برنامه استاد زیبا و حرفه ای ایجاد می کند و می توانید آنها را با چند فرمت ذخیره کنید.

ورد برای نوشتن عمومی مناسب است اما برای رمان نویسی توصیه نمی شود. برای یادداشت ها، پیش نوس های ایمیل و اسناد آماده چاپ عالی است اما قابلیت سازماندهی آن به اندازه Scrivener، Ulysses یا دیگر نرم‌افزارهای نویسندگی عالی نیست. همچنین، جستجوگر املا و دستور زبان آن به اندازه ProWritingAid یا Grammarly قدرتمند نیست.

دانلود برنامه نویسندگی برای کامپیوتر : Microsoft Word

بهترین استفاده برای:

مایکروسافت ورد بهترین استفاده را برای نوشتن عمومی، اسناد مربوط به کسب و کار و گزینه های قالب بندی آماده چاپ دارد. برای شرکت ها، روزنامه نگاری، دانشجویان و موارد مشابه عالی است.

سایر برنامه های نویسندگی متن باز مشابه عبارتند از:

برنامه رمان نویسی آنلاین Google Docs

برنامه رمان نویسی Google Docs به شما امکان می دهد هدرها، فاصله ها، فونت ها و همه چیزهایی که از یک واژه پرداز حرفه ای انتظار دارید را سفارشی کنید. Google Docs هر تغییری که ایجاد می کنید را به طور خودکار ذخیره می کند. این برنامه برای نویسندگان همکار و وبلاگ نویسان ایده آل است. Google Docs بر روی تمام پلتفرم ‌های اصلی و در اکثر دستگاه‌های تلفن همراه – هم اندروید و هم iOS کار می ‌کند.

برنامه رمان نویسی آنلاین Google Docs

چند نمونه برنامه برای نویسندگی دیگر که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

Grammarly اصلاح در نویسندگی انگلیسی

Grammarly یک برنامه مرورگر اشتباهات املایی و نگارشی رایگان است و برای اطمینان از حرفه ای بودن و بدون خطا به نظر رسیدن ایمیل ها، یادداشت ها و سایر پروژه های کوتاه شما عالی است.

Grammarly صفحه‌کلیدی را ارائه می‌کند که املا و دستور زبان شما را در دستگاه‌های تلفن همراه بررسی می‌کند و پیشنهادات مفیدی را برای بهبود هر چیزی که تایپ می‌کنید ارائه می‌دهد.

بسیاری از مردم متوجه نیستند که برنامه مرورگر Grammarly می تواند متن شما را به عنوان یک فایل DOCX آپلود کند. اگر بخواهید به جای قرار دادن متن در متن، یک فایل DOCX را به ایمیل خود پیوست کنید، عالی است.

همچنین می توانید افزونه مرورگر Grammarly را دانلود کنید. این ابزار ویرایش به طور خودکار دستور زبان و املای جیمیل، لینکدین، اینستاگرام و سایر سایت‌های رسانه اجتماعی و سایت‌های ایمیل بررسی می ‌کند.

نسخه رایگان Grammarly ویژگی های تصحیح قوی را ارائه می دهد که بسیار بهتر از گرامر و املای داخلی مایکروسافت ورد یا MacOS است. نسخه پریمیوم Grammarly نیز فوق العاده است و پیشنهادات زیادی را برای بهبود سبک نوشتاری، خوانایی و غیره ارائه می دهد.

برنامه نویسندگی برای کامپیوتر Grammarly

بهترین استفاده برای:

ایمیل ها، یادداشت ها، پست های وبلاگ (وردپرس و غیره)، پست های رسانه های اجتماعی، پروژه های کوتاه

چند برنامه رمان نویسی دیگری که می توانید استفاده کنید:

بهترین برنامه برای نوشتن فیلمنامه نویسی Final Draft

فیلنامه نویسی از سبک نوشتاری متفاوتی نسبت به رمان یا مقاله استفاده می کند. طبق تحقیقات خود Final Draft کمتر از ۵ درصد از کاربران از دستگاه های اندرویدی استفاده می کنند بنابراین این شرکت به این زودی برنامه اندروید را توسعه نخواهد داد به جای آن می توانید این برنامه را برای iOS، مک و ویندوز استفاده کنید. Final Draft دارای ویژگی های خوبی مانند قالب های حرفه ای برای نمایش های تلویزیونی، فیلم و غیره است، امکان اکسپورت PDF به iCloud، Dropbox، جستجوی اسکریپت مبتنی بر المنت و غیره است.

بهترین برنامه برای نوشتن فیلمنامه نویسی Final Draft

بهترین استفاده برای:

Final Draft بهترین استفاده برای نوشتن فیلمنامه را دارد و حتی در دستگاه های تلفن همراه می توانید از آن استفاده کنید.

چند برنامه برای نوشتن فیلمنامه نویسی دیگر عبارتند از:

برنامه رمان نویسی برای اندروید Novlr

Novlr یک ابزار نوشتن خلاقانه مبتنی بر مرورگر است که به طور خودکار فایل ها را در فضای ابری ذخیره می کند. حالت فوکوس بدون حواس پرتی آن قابل تنظیم است. از ویژگی های Novlr می توان به زیباشناسی مینیمالیستی، پیگیری نوشتن آمار، اهداف انگیزشی و بازخورد مثبت، سازماندهی و تشریح عملکرد، پیشنهادات سبک نوشتن، همکاری، اکسپورت ساده به چندین فرمت فایل و غیره اشاره کرد.

بهترین استفاده برای:

Novlr بهتر است برای نوشتن بدون حواس پرتی استفاده شود که بهره وری را به طرق مختلف تشویق می کند. این برنامه شیک و سازماندهی شده است و در همه دستگاه های شما اعم از اندروید، آیفون، مک، ویندوز کار می کند.

اگر به برنامه نویسندگی رمان دیگری نیاز دارید می توانید گزینه های زیر را بررسی کنید:

برنامه نویسندگی ویندوز Plottr

Plottr با عملکرد داشبورد نوآورانه خود، یک ابزار فوق العاده برای موبایل و دسکتاپ است. این برنامه مبتنی بر مرورگر است بنابراین می توانید در هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید (اعم از گوشی یا تبلت، یا سیستم ویندوز یا مک) از آن استفاده کنید. شما می توانید طرح خود را سازماندهی کنید، کاراکترهای مختلفی ایجاد کنید و دنیای خود را در Plottr بسازید. حتی قالب های آماده برای استفاده وجود دارد.

برنامه نویسندگی ویندوز Plottr

بهترین استفاده برای:

Plottr به بهترین وجه برای ترسیم رمان ها استفاده می شود، اما در قلب خود یک ابزار سازمانی است. می توانید از آن برای سازماندهی نوشته های غیرداستانی یا حتی فیلمنامه ها استفاده کنید.

چند برنامه ی نویسندگی دیگر عبارتند از:

دانلود برنامه نویسندگی Evernote

وقتی نوبت به یادداشت برداری ایده های جدید می رسد می توانید از برنامه Evernote استفاده کنید. این برنامه به طور خودکار یادداشت های شما را با هر دستگاهی که روی آن نصب کرده اید همگام می کند (۲ دستگاه در نسخه رایگان). علاوه بر یادداشت شما می توانید از گزیده نوشته های وب، ویدیو، PDF، عکس، فایل های GIF و موارد دیگر استفاده کنید (البته با تهیه نسخه پرو / پولی).

علاوه بر این، می توانید یادداشت های خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که مجوزهای لازم را بدهید. Evernote همیشه در حال بهبود است پس منتظر تغییرات بزرگ در آن باشید. شما می توانید از این برنامه در دستگاه iOS، اندروید، مک و ویندوز استفاده کنید.

دانلود برنامه نویسندگی Evernote

بهترین استفاده برای:

برنامه Evernote بهترین استفاده را برای یادداشت برداری به روش های مختلف در دستگاه های مختلف دارد. این برنامه شهودی؛ همه کاره و مفید است.

سایر برنامه های پیشنهادی عبارتند از:

برنامه داستان نویسی اندروید FromTextToSpeech.com

اگر به دنبال بهترین برنامه داستان نویسی انگلیسی هستید می توانید FromTextToSpeech.com را امتحان کنید. این برنامه مبتنی بر مرورگر است که حداکثر ۵۰۰۰۰ کاراکتر را به صورت همزمان به فایل MP3 تبدیل می کند که می توانید به آن گوش دهید یا دانلود کنید. در واقع این بهترین سرویس تبدیل متن به گفتار رایگان است که از آن می توانید در دستگاه های iOS، اندروید، مک، ویندوز، کروم، سافاری، فایرفاکس، اج و غیره استفاده کنید.

برنامه داستان نویسی اندروید FromTextToSpeech.com

بهترین استفاده برای:

FromTextToSpeech.com بهترین استفاده را برای تبدیل متن نوشته شده شما به گفتار را دارد و به شما در ویرایش و ساخت حتی پادکست کمک می کند.

سایر برنامه هایی که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

برنامه نویسنده کتاب FocusWriter

FocusWriter به نویسندگان کمک می کند تا با یکی از بزرگترین چالش های خود یعنی حواس پرتی مبارزه کنند. این برنامه یکی از بهترین ابزارهای رایگانی است که به طور خاص طراحی شده است تا به شما اجازه دهد فقط روی نوشتن خود تمرکز کنید. محیط برنامه بی شباهت به نسخه قدرتمند Notepad نیست که از فایل های TXT، RTF و ODT پشتیبانی می کند.

حتی نوار ابزار تا زمانی که واقعاً به آن نیاز نداشته باشید پنهان است. کافی است مکان نما خود را به بالای صفحه بکشید تا یک منوی خالی، از قالب بندی اولیه گرفته تا تم ها و تایمرها، نمایان شود.

ویژگی ها در نرم افزار کم هستند، اما FocusWriter برای جلسات ویرایش سنگین ساخته نشده است. این برنامه طراحی شده است تا عمل نوشتن را به صورت یکپارچه بر روی صفحه جاری کند.

از طرف دیگر، برنامه نوشتن توانایی اضافه کردن تم ها و تصاویر پس زمینه خود را دارد که می تواند به شما در حفظ انگیزه کمک کند. این برنامه برای ویندوز، لینوکس، مک در دسترس است و حتی دارای نسخه پرتابل است که نیاز به نب ندارد و می توانید از طریق فلش مموری آن را روی هر سیستمی اجرا کنید.

برنامه نویسنده کتاب FocusWriter

بهترین برنامه نویسندگی WriteMonkey

WriteMonkey یکی دیگر از بهترین برنامه های رایگان نوشتن است که برای نوشتن های بدون وقفه مناسب است. این برنامه دارای حداقل عواملی است که باعث حواس پرتی می شوند به این معنا که شما تبه صورت بهترین روی فرایند نوشتن تمرکز خواهید کرد. WriteMonkey دارای انواع ویژگی های اصلی است که برای نویسندگان مهم است. با این حال اکثر گزینه ها در یک منوی زمینه پنهان هستند و برای مشاهده آنها باید کلیک راست کنید. همچنین این برنامه فقط از فایل های TXT پشتیبانی می کند که ممکن است کسانی را که به دنبال خواندن، نوشتن یا ویرایش در سایر فرمت ها هستند را محدود کنید.

بهترین برنامه نویسندگی WriteMonkey

برنامه نویسندگی برای کامپیوتر LibreOffice Writer

برنامه Writer یک نرم افزار متن باز و رایگان نوشتن است که تقریبا به تمام نیازهای عمومی نویسندگان پاسخ می دهد. LibreOffice Writer یک نمونه تقریبا کامل از نرم افزار آفیس رایگان است و جعبه ابزار ویرایش کامل را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر به Microsoft Word مسلط هستید، با استفاده از نرم افزار Writer مشکلی نخواهید داشت. طرح‌بندی‌ها و عملکردها تقریباً یکسان هستند و از انواع فایل‌های DOC و DOCX پشتیبانی می کند.

برنامه نویسندگی برای کامپیوتر LibreOffice Writer

برنامه نویسنده Author

برنامه نویسنده Author وعده می دهد که اندیشیدن، نوشتن و استناد کردن را ساده تر کند. این وعده ای است که با رابط کاربری تمیز و ویژگی های نوشتاری به خوبی انجام می شود.

نقشه های مفهومی یکی از بهترین ویژگی ها است. این یک ابزار عالی برای تجسم و کنار گذاشتن تمام ایده ها و افکار شما در نظر گرفته شده است.

دانش آموزان، دانشجویان و گزارش نویسان می توانند از ابزارهای این برنامه برای تسریع در نوشتن و مطالب خود استفاده کنند.

برنامه نویسنده Author

برنامه رمان نویسی رایگان فارسی لوکوبوک

برنامه رمان نویسی فارسی لوکوبوک در واقع یک شبکه اجتماعی مبتنی بر نویسندگی و کتابخوانی است که ۳ هدف سرگرمی هدفمند، مطالعه لذت بخش و نویسندگی حرفه ای را دنبال می کنید. این برنامه به شما اجازه می دهد تا با استفاده از شماره همراه و بدون نیاز به ایمیل خود ثبت نام کنید و پروفایل های حرفه ای بسازید.

امکان ارسال پست به صورت تصویری و متنی وجود دارد، می توانید کاربران را بلاک کنید، لیست دوستان خود را مدیریت کنید و حتی امکان دوستیابی و چت دو طرفه را دارد.

برای رعایت حقوق کپی رایت، امکان کپی کردن محتوای شما وجود ندارد. می توانید درخواست شروع، اتمام یا حذف داشتان را ارسال کنید. همچنین ویژگی ها و امکانات بسیار زیادی مانند امکان ارسال نظر و نقد و بررسی داستان وجود دارد که می توانید استفاده کنید. این برنامه نوشتن رمان برای اندروید  و آیفون است و به زودی نسخه مبتنی بر ویندوز آن منتشر خواهد شد.

برنامه رمان نویسی رایگان فارسی لوکوبوک

برنامه نویسندگی Jotterpad

نویسندگان خلاق می توانند از برنامه نویسندگی Jotterpad استفاده کنند. علاوه بر طراحی مینیمالیستی می تواند بدون نگرانی و حواس پرتی به نوشتن رمان، کتاب، فیلمنامه و غیره خود بپردازید. رابط کاربری تمیز بوده و استفاده ساده ای دارد. فونت ها قابل انتخاب هستند و می توانید تعداد کلمات را مشاهده کنید و یا کلمه ای خاص را در سراسر متن پیدا کنید. امکان پشتیبانی از فرمت های متنوع هم وجود دارد. اگر گوشی اندروید ۴٫۱ به بالا دارید برای نصب  اقدام کنید.

برنامه نویسندگی Jotterpad

نظرات و پیشنهادات شما؟

در بررسی و معرفی ۱۵ تا از بهترین سرویس و نرم افزارهای رمان نویسی و نویسندگی به معرفی برنامه رمان نویسی آنلاین، برنامه نوشتن کتاب، فیلمنامه، وبلاگ نویسی و غیره پرداختیم. شما چه برنامه یا سرویس آنلاین دیگری می شناسید؟ از کدام برنامه استفاده می کنید و دلیل انتخاب شما چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 11 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب