مطلب فعلی :

بررسی: ۶ تا از بهترین سایت خرید بلیط هواپیما داخلی (همه فرودگاه های ایران)

رفتن به بالا

بررسی: ۶ تا از بهترین سایت خرید بلیط هواپیما داخلی (همه فرودگاه های ایران)

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
بررسی 6 تا از بهترین سایت خرید بلیط هواپیما داخلی (همه فرودگاه های ایران)

بررسی: ۶ تا از بهترین سایت خرید بلیط هواپیما داخلی (همه فرودگاه های ایران)

در سا‌ل‌های اخیر سرویس‌های مختلفی برای رزرو انواع بلیط سفرهای خارجی و داخلی به مسافران کمک میکنند.

✈️ اگر شما هم قصد خرید بلیط یا مشاهده برنامه پروازها را دارید، ما در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی ۶ تا از بهترین سایت خرید بلیط هواپیما داخلی (همه فرودگاه های ایران) می پردازیم.

بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما داخلی

The Best Sites for Buying Iran Domestic Airplanes Tickets

به طور خلاصه بهترین سایت برای خرید بلیط هواپیما بر اساس مزایا و معایب شامل موارد زیر است:

نام سرویس مزایا معایب
علی بابا محیط کاربری ساده و سریع، قابلیت فیلتر کردن نتایج، امکان استفاده از اپلیکیشن، ضمانت اعتبار عدم رضایت برخی کاربران از پاسخگویی، قیمت بالاتر در برخی مواقع نسبت به رقبا
مستر بلیط قابلیت رزرو خودکار، فعال سازی قابلیت ارزان شد خبرم کن، تنوع بیشتر در پروازها، استفاده از اپلیکیشن برای اندروید مشکلات پیگیری در برگشت پول یا صدور بلیط
سفرمی امکان مقایسه ساده برنامه پروازها، فعالسازی قابلیت اطلاع رسانی در صورت موجود شدن پرواز نرخ جریمه بالا در صورت کنسلی بلیط
الی گشت امکان فیلتر و مرتب سازی پروازها، مقایسه ساده تاریخ پرواز و قیمت آنها عدم امکان ثبت پروازهای چند مسیره، عدم امکان گفتگوی آنلاین در زمان خرید بلیط، ایجاد مشکل در نمایش پرواز در سایت و کند بودن آن
تریپ ضمانت اعتبار خدمات، امکان خرید ارزان‌تر برای برخی از سفرها، قیمت بلیط مناسب عدم پشتیبانی ۲۴ ساعته، سیستم کنترل کیفیت پشتیبانی ندارد
بوکینگ قیمت بصرفه نسبت به سایر سرویس‌ها کند بودن سایت و طراحی ضعیف آن، تنوع پایین‌تر در پروازها

علاوه بر این سرویس‌ها شما میتوانید با بهترین سایت خرید بلیط هواپیما خارجی نیز آشنا شوید.

معضلی به اسم “گران فروشی بلیط هواپیما”

متاسفانه در چند سال اخیر شاهد هستیم برخی از شرکت های هواپیمایی و آژانس های آنلاین فروش بلیط هواپیما با ایجاد مسائلی انحصاری کردن فروش بلیط هواپیما، گران فروشی، فروش بلیط هواپیما در لحظه آخر با قیمت بالاتر و.. به صنعت هواپیمایی کشور ضربه های شدیدی وارد کردند. به طور مثال در سال ۱۴۰۲ مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی بر علیه ۹ شرکت معروف هواپیمایی اعلام جرم کردند.

«حسین مذنب»با اشاره به گشت مشترک انجام شده در عصر روز جمعه گذشته از فرودگاه مهرآباد، افزود: عدم نصب و به‌کارگیری نرخ‌نامه بلیت‌های پرواز داخلی و خارجی (که جزو الزامات قانونی است)، عدم رعایت سقف میزان نرخ مصوب، اعلام نرخ‌ها برخلاف واقع، با تعلل و گاهی اوقات به صورت سلیقه‌ای، از جمله تخلفات این دفاتر فروش بود.

وی خاطرنشان‌کرد: در پایان این گشت مشترک، علیه ۹ شرکت متخلف که همگی از بخش خصوصی بودند اعلام جرم و ۲ دفتر فروش شرکت‌های هواپیمایی که نسبت به سایرین وضعیت حاد یا بحرانی‌تری داشتند، به‌سبب عدم همکاری مناسب به‌طور موقت با نصب اطلاعیه پلمپ شدند. – ایرنا

که این مساله در حال حاضر با توجه به شواهد موجود و پیگیری ما فعلا در حالت تعلیق قرار گرفته است. در ادامه این بررسی برخی از سرویس های معرفی شده با توجه به اینکه سرویس های محبوب خرید بلیط هواپیما داخلی در کشور هستند ممکن است شامل تخلفاتی مانند مورد بالا شوند.

ما سعی کردیم در این پست مواردی چون امکانات، قیمت و.. را هدف قرار دهیم و صادقانه سرویس ها را بررسی کنیم.

۱- سایت علی بابا

پلتفرم علی بابا یکی از فعالان مطرح در حوزه سفر، رزرو تور، هتل و پروازها است. شما از طریق این سرویس میتوانید به سادگی با وارد کردن شهر مقصد، مبدا و تاریخ رفت و برگشت از پروازها و جزئیات آن مطلع شوید. مشاهده زمان و تاریخ پروازها در این وبسایت بر اساس لیست بسیار ساده است و شما میتوانید پروازها را بر اساس مولفه‌هایی مثل پیشنهادی علی بابا، زودترین، دیرترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین مرتب کنید. پس از انتخاب پرواز، مشاهده جزئیات آن و ثبت مشخصات کاربران قابل انجام است.

وبسایت علی بابا

ویژگی‌های علی بابا

  • امکان مقایسه و فیلتر کردن پروازها
  • داشتن سیستمی شفاف و معتبر
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • قابلیت استفاده از تقویم قیمتی برای مشاهده قیمت پروازها در هفته و پیدا کردن گزینه اقتصادی
  • همکاری با بهترین ایرلاین‌ها

خوشبختانه شما میتوانید برای استفاده ساده‌تر از این سرویس، نسخه تلفن همراه آن را نیز استفاده کنید. دانلود اپلیکیشن علی بابا از طریق مایکت و بازار برای اندروید، و سیب اپ و سیبچه برای آیفون امکان پذیر است.

اپلیکیشن علی بابا

۲- سایت مستر بلیط

اگر به دنبال خرید بلیط کنسلی هواپیما و پیدا کردن پروازهای اقتصادی هستید، مستر بلیط قطعا میتواند یکی از سایت‌های مناسب برای شما باشد. تنوع خرید بلیط در این به سایت به شما اجازه میدهد نه تنها هواپیما، بلکه قطار، اتوبوس، سواری و هتل را هم برای سفرتان پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های این سایت که به شما کمک میکند در اولین فرصت بلیط پروازها را خریداری کنید، امکان رزرو خودکار است. در این روش نام شما در لیست ثبت میشود و به محض افزایش ظرفیت یا کنسلی، یک صندلی برای شما ثبت میشود.

وبسایت مستر بلیط

شما میتوانید انواع بلیط های پرواز چارتری، سیستمی و لحظه آخری را در این سایت پیدا کنید؛ بنابراین کار شما برای پیدا کردن پرواز مورد نظرتان بسیار ساده است. وجود گزینه “ارزان شد خبرم کن” هم میتواند به شما کمک کند تا از کاهش قیمت پروازها به سرعت مطلع شوید. شما میتوانید پس از وارد کردن شهر مبدا، مقصد و روز حرکت، لیست پروازها و جزئیاتی مثل نوع پرواز، فرودگاه و… را ببینید.

مستر بلیط

ویژگی‌های مستر بلیط

  • فیلتر کردن لیست پروازها بر اساس قیمت، زمان، شرکت هواپیمایی و کلاس پروازی
  • پیگیری ۲۴ ساعته برای پشتیبانی خرید و کنسلی
  • امکان پنل سازمانی برای ماموریت‌های کاری، پرسنل و سازمان‌ها
  • قابلیت مقایسه قیمت پروازها

شما میتوانید برای دسترسی به امکانات بیشتر و سهولت استفاده، نرم افزار مستر بلیط را برای گوشی‌های اندرویدی از طریق مایکت یا کافه بازار دانلود کنید.

اپلیکیشن مستر بلیط

۳- سایت خرید بلیط هواپیما داخلی سفرمی

در لیست بهترین سایت های خرید بلیط هواپیما داخلی، یکی از سرویس‌هایی که باید به آن اشاره کنیم، سفرمی است. این پلتفرم با سالها تجربه در زمینه فروش بلیط‌ پروازهای داخلی، خارجی، تور یا سایر خدمات مسافرتی جایگاه خوبی را کسب کرده است. شما میتوانید در صفحه مربوط به پروازهای این سایت، با وارد کردن اطلاعاتی همچون مبدا و مقصد،  تاریخ رفت و برگشت یا تعداد و سن مسافران لیست پروازهای موجود را به همراه قیمت مشاهده کنید.

سایت خرید بلیط هواپیما داخلی سفرمی

پس از مشخص کردن جزئیات و تاریخ سفرتان میتوانید نمودار مرتبط با وضعیت سفرتان را در بالای صفحه مشاهده کنید و لیست ایرلاین‌های مختلف را بر اساس قیمت و جزئیات ببینید. در صورت لزوم میتوانید به سادگی بین روزهای قبل و بعد از تاریخ انتخاب شده نیز جا به جا شوید تا مقایسه و تصمیم‌گیری بهتری برای تاریخ سفرتان داشته باشید.

ویژگی‌های سفرمی

  • امکان مشاهده سریع و راحت قیمت، تاریخ و پروازها بر روی یک نمودار
  • فروش بلیط ایرلاین‌های متنوع
  • قابلیت فعال سازی بخش اطلاع رسانی برای مطلع شدن از کاهش قیمت بلیط
  • ساده کردن خرید و صدور بلیط در ۵ مرحله

سایت خرید بلیط هواپیما داخلی سفرمی

۴- سایت الی گشت

در صورتی که میخواهید تهیه بلیط را با بهترین سایت خرید آنلاین بلیط هواپیما تجربه کنید، الی گشت میتواند یکی از پلتفرم های کاربردی برای شما باشد. با استفاده از الی گشت میتوان علاوه بر خرید بلیط، رزرو هتل، تور و قطار را نیز انجام داد. همین مزایا درباره این سایت باعث شده تا بتوان از آن برای صرفه جویی در وقت و هزینه استفاده کرد.

سایت الی گشت

دسته بندی‌های مربوط به پروازها در این سایت شامل یک طرفه، رفت و برگشت و چند مسیره است که انتخاب بلیط را در مرحله اول برای افراد ساده میکند. سپس شما میتوانید با مشخص کردن مبدا و مقصد در بخش‌های مربوطه و زدن روی بخش تقویم، قیمت حدودی هر پرواز را در تاریخ‌های مختلف ببینید. با انتخاب تاریخ جزئیات بیشتری از آن نمایش داده میشود و شما میتوانید لیست ایرلاین‌ها را بررسی کنید.

ویژگی‌های الی گشت

  • امکان مقایسه ساده قیمت‌ها، ساعت‌های پروازی و تاریخ
  • خرید بلیط از بهترین ایرلاین های ایرانی و خارجی
  • محیط کاربری ساده وبسایت
  • پشتیبانی معتبر و ۲۴ ساعته

سایت خرید بلیط هواپیما داخلی الی گشت

۵- سایت تریپ

وب سایت تریپ نیز کی از سرویس‌های پرسابقه در زمینه رزرو بلیط و سفر است که از سال ۱۳۸۵ مشغول به فعالیت است. اگر میخواهید علاوه بر خرید بلیط، هتل یا سایر خدمات مسافرتی را نیز به صورت یکجا رزرو کنید، این سایت میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. خرید بلیط‌های چارتری، استرداد بلیط و یافتن اقتصادی ترین پروازها از طریق این سایت برای کاربران به سادگی قابل انجام است.

سایت خرید بلیط هواپیما داخلی تریپ

در بخش اصلی مربوط به پرواز، امکان مشاهده برنامه بلیط هر مقصد بر اساس تاریخ مشخص شده به سادگی امکان پذیر است. شما میتوانید در بین لیست، تاریخ‌های موردنظرتان را بررسی کنید تا مناسب‌ترین گزینه را بر اساس بودجه و نیازتان پیدا کنید. شما میتوانید برای استفاده راحت‌تر از پلتفرم تریپ، نسخه وب اپلیکیشن آن را نیز برای اندروید و آیفون فعالسازی کنید.

ویژگی‌های تریپ

  • نمایش تقویم قیمتی کاربردی برای نمایش و مقایسه تاریخ و هزینه های پرواز
  • امکان اعمال فیلترهای مختلف در لیست پروازها
  • نمایش دقیق پروازهای ارزان قیمت

وبسایت تریپ

۶- سایت بوکینگ

یکی دیگر از بهترین سایت ها برای خرید بلیط هواپیما، رزرو تور یا هتل، سایت بوکینگ است. با استفاده از این ابزار بررسی و خرید بلیط سفرهای داخلی و خارجی به سادگی امکان پذیر است. این سایت خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی از سال ۱۳۸۶ مشغول به فعالیت است و هدف اصلی آن ارائه بهترین خدمات با قیمتی به صرفه است.

سایت خرید بلیط هواپیما داخلی بوکینگ

برای استفاده از این سایت باید ابتدا مشخصاتی مثل شهر مبدا، مقصد، تاریخ و تعداد افراد را وارد کنید تا بر اساس اطلاعات بتوانید پروازهای موجود را مشاهده کنید. اگر در زمان مشخص شده پرواز مورد نظر شما نبود، نگران نباشید، زیرا میتوانید با تغییر روزها به قبل و بعد یا دیدن تقویم قیمتی پرواز مناسبتان را پیدا کنید.

ویژگی‌های بوکینگ

  • قابلیت استفاده ساده و کاربردی از سایت
  • امکان مشاهده و مقایسه برنامه پروازهای نزدیک به تاریخ انتخاب شده
  • امکان فیلتر کردن پروازها بر اساس ساعت حرکت

وبسایت خرید بلیط پرواز بوکینگ

سوالات متداول

چرا بلیت هواپیما گیر نمیاد؟

عدم وجود بلیط هواپیما در تاریخ‌های مختلف میتواند به دلیل مشکلات آب و هوایی، خطای وبسایت، تکمیل ظرفیت پروازها یا نقص فنی هواپیما باشد.

چرا بلیط هواپیما کم شده است؟

مسائلی مثل فرسودگی یا نقص فنی هواپیماها، مشکلات مربوط به شرکت‌های هواپیمایی یا کم بودن تقاضای سفر هوایی در برخی مسیرها میتواند از دلایل اصلی کم بودن بلیط‌های آن مقصد باشد.

چرا بلیط هواپیما گران شده است؟

در سال‌های اخیر مشکلات مربوط به سوخت، بالا رفتن هزینه تعمیر و نگهداری از هواپیماها و تقاضای بالا و عرضه کم باعث بالا رفتن هزینه های اضافی و گران شدن بلیط پروازهای داخلی و خارجی شده است.

جمع بندی

با توجه به سایت‌های معرفی شده در این مطلب می توان نتیجه گرفت که وبسایت‌هایی همچون سفرمی، علی بابا، الی گشت و مستر بلیط از جمله بهترین شرکت‌های فروش بلیط هواپیما و خدمات مسافرتی هستند که میتوانید به آنها سر بزنید. قابلیت مقایسه قیمت‌ها، تنوع بالاتر در فروش بلیت ایرلاین‌های مختلف، امکان اطلاع رسانی تخفیف‌ها و عرضه بلیط‌های چارتری از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که در زمان انتخاب اهمیت دارند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما تا به حال از وبسایت‌های آنلاین معرفی شده در این مطلب برای خرید بلیط هواپیما استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما کدام یک از سایت‌ها گزینه معتبر تری برای خرید بلیط‌های داخلی یا خارجی هستند؟ اگر در این زمینه نظری دارید، لطفا تجربیاتتان را با ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب