مطلب فعلی :

بهترین مکان های نصب دوربین مداربسته در باغ

رفتن به بالا

بهترین مکان های نصب دوربین مداربسته در باغ

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
بهترین مکان های نصب دوربین مداربسته در باغ

بهترین مکان های نصب دوربین مداربسته در باغ

برای حفاظت از باغ و ویلا، مالکان محترم از سیستم های حفاظتی مختلفی استفاده می کنند. در این میان فروش دوربین مداربسته به مشتریان با بهانه محافظت از املاک و دارایی آنها روز به روز افزایش داشته است. اما موضوعی که مطرح می شود این است که چرا مشتریان به اندازه ای که به آنها وعده داده است رضایتشان جلب نشده؟ برخی از افراد دوربین مدار بسته را به عنوان دزدگیر مورد استفاده قرار می دهند. باید یادآور شویم که دوربین های مداربسته سیستم نظارتی هستند و به پیشگیری از سرقت و وقوع جرم کمک می کنند. بنابراین از ابزارهایی مانند دزدگیر متفاوت هستند.

اهمیت نصب دوربین مداربسته در باغ

چرا در باغ و ویلا دوربین مداربسته نصب می شود. مگر نه اینکه دوربین با دزدگیر متفاوت است، پس چه ضرورتی دارد که علاوه بر دزدگیر، باغ یا ویلایمان را به دوربین مداربسته مجهز کنیم؟ نصب دوربین مداربسته قرار است کار حفاظتی را تکمیل کند. دزدگیرها در کنار دوربین های مداربسته یک عامل پیشگیرانه کامل تری هستند. زمانی که شما در ویلایتان حضور ندارید ممکن است به هر دلیلی دزدگیرهای نصب شده در آنجا فعال شوند. البته علت آلارم آن وقوع سرقت و ورود افراد غیر مجاز نیست. بنابراین شرایط بوجود آمده موجب می شود تا شما از هر فاصله ای که هستید برگردید و آنجا را بررسی کنید. اتفاق خوشایندی نیست.

بنابراین نصب دوربین مداربسته و نظارت از راه دور به شما کمک می کند تا در زمانی که در مکانی دورتر حضور دارید از وقایع آنجا مطلع شوید. به این ترتیب تنها در صورت لزوم به ویلا برمی گردید و شرایط را از نزدیک مورد بررسی قرار می دهید. بسیار اتفاق می افتد که افراد سودجو رفت و آمد صاحبان باغ را زیرنظر قرار می دهند. به این ترتیب به برنامه ای از حضور و یا نبود آنها می رسند. این کار به انها کمک می کند تا در زمان هایی که مالکان نیستند به راحتی به مقاصد شوم خود برسند و دست به سرقت و یا آسیب به باغ بزنند.

دوربین های مداربسته در اطراف و داخل محوطه و ساختمان باغ نبود شما را جبران می کند. شما از این طریق می توانید در مکان دیگری به باغ نظارت داشته باشید.

قیمت دوربین مداربسته مناسب برای باغ

دوربین هایی که برای باغ مناسب هستند بسته به محل نصب قابلیت و ویژگی مشخصی باید داشته باشند. با دریافت لیست قیمت دوربین مداربسته می توانید تک تک دوربین هایی که مناسب هستند را با قیمت و ویژگی بررسی کنید. به عنوان مثال دوربین هایی که برای فضای بیرونی انتخاب می کنید باید از استاندارد IP مناسبی برخوردار باشد. دوربین مداربسته با IP67 انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین دوربین برای اتاق ها و داخل ویلا انتخاب می کنید غالباً باید دارای لنز واید باشند. در نتیجه دوربین های دام با لنز ثابت ۲٫۸ میلیمتر می تواند انتخاب مناسبی برای این منظور باشد.

بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته

جانمایی برای نصب دوربین مداربسته بسیار مهم است زیرا اگر از نقاط درستی به محوطه نظارت نکنید ممکن است نقاط کوری ایجاد شود که از همان طریق مورد آسیب قرار بگیرید. بنابراین یکی از مهم ترین کار در نصب دوربین پیدا کردن بهترین مکان است. مواردی که باید برای پیدا کردن این نقاط در نظر بگیرید به میزان آسیب پذیری مکان و موانع موجود برمی گردد.

بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته

میزان آسیب پذیری مکان یعنی چی؟

گاهی اوقات در برخی اماکن موارد سرقت چندین بار رخ می دهد. باید از مالکان قبل، همسایگان این موضوع را بررسی کنید. آیا در آن منطقه سرقت زیاد اتفاق می افتد؟ در اکثر ساختمان ها نقاط ورودی سارقان پنجره ها و درب هایی هستند که کمتر در دید بوده و رفت آمد چندانی از آنها انجام نمی شود. در نتیجه این ورودی ها را باید تحت نظارت دوربین قرار دهید. از جهت دیگر باید حساسیت مکان های داخلی ساختمان را نیز مشخص کنید. اگر در مکان مشخص یا اتاقی، دارایی ارزشمندی نگه داری می شود باید آن مکان نیز تحت نظارت دوربین قرار گیرد. پیشنهاد می کنیم برای بالا بردن امنیت مکان مورد نظر خود از دزدگیر در کنار دوربین مداربسته استفاده کنید. اینکه دوربین بهتر است یا دزدگیر به بررسی گسترده تری نیاز دارد که از حوصله این مطلب خارج است.

در زمان برداشت محصول فضای باغ مکانی بسیار جذاب برای سارقان محصولات باغی است. اما چگونه می توان تمام محوطه باغ به خصوص باغ های چند صد هکتاری و و سیع تر را با دوربین نظارت کرد. اولین نکته مهم در این جا این است که نیازی به نظارت تمام و کمال باغ نیست. اگر چه شما می توانید از طریق راهکارهای مختلف این کار را انجام دهید اما مهم تر این است که نقاط ورود به محوطه باغ را مورد نظارت دوربین قرار دهید. این کار راحت تر و بهینه تر است. به عنوان مثال در یکی از دیوارهای باغ درب بسته و متروکی وجود دارد. این درب را از نظر نظارت و کنترل دور نگه ندارید.

موانع موجود جهت نصب دوربین چه هستند؟

در مکان هایی دوربین مداربسته قرار است نصب شود باید موانع احتمالی بررسی شود. با این کار شما می توانید مکان مناسب تری برای نصب دوربین انتخاب کنید. به عنوان مثال زمانی دوربین مداربسته را برای فضای باز در نظر دارید باید در جایی قرار گیرد که نور خورشید به طور مستقیم به لنز آن نتابد. مکان دوربین از نظر تابش نورهای دیگر نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال نور چراغ اتومبیل های عبوری که نباید دید دوربین را به مدت طولانی بگیرد.

رویش گیاهان و درختان در مکانی که دوربین نصب می شود نباید موجب کور شدن دید دوربین شود. بارش برف و باران تا حد استاندرد در دوربین های ضد آب مهار می شود و آسیبی به دوربین نمی زند. اما نباید دوربین در مکانی مانند زیر ناودان نصب شود که تجمع آب های باران روی دوربین تخلیه شود.

مکان نصب دوربین را از نظر دسترسی و آسیب عمدی افراد نیز باید بررسی کنید. در جایی دوربین را نصب کنید که حدالامکان از دسترس افراد به دور بوده و همچنین کمتر جلب توجه کند. کابل کشی و عبور سیم های دوربین مداربستهخ نیز به گونه ای انجام شود که احتمال آسیب و قطعی آنها بسیار کم باشد. برای محافظت از کابل ها از داکت و لوله فلکسی با توجه به محل عبور کابل استفاده کنید. این کار علاوه بر محافظت کابل از آسیب های محیطی و رسیدن رطوبت به آن، مانع آسیب و خرابکاری انسانی نیز می شود.

نصب دوربین مداربسته در منزل یا ساختمان باغ

سیستم های نظارتی برای داخل ساختمان ها تا حدود زیادی ویژگی های یکسانی دارند. شرایط نصب دوربین مداربسته در منزل بسیار مشابه شرایط نصب دوربین مداربسته در ساختمان ویلا است. اتاق ها و راهروها، فضاهای کم نور و یا با شدت نور متفاوت و… همگی در ویلا نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا دوربین در مکان مناسبی نصب شود. در بالای ورودی باغ و ورودی ساختمان هر دو از مکان های مهم برای نصب دوربین مداربسته هستند. با توجه به بر ساختمان و نقاط کوری که برای دوربین ایجاد می شود، می توان از دو یا سه دوربین برای پوشش دوربین اول استفاده کنید.

مسیر ورودی به باغ و ساختمان را تا انتها در نظر بگیرید، آیا با دوربین های مداربسته تمام این مسیر را می توانید ببینید؟ پنجره های ساختمان از بیرون و داخل بهتر است در دید دوربین مداربسته قرار داشته باشد. اگر دوربین در مقابل پنجره نصب می شود بهتر است از قابلیت های بهبود تصویر مانند WDR ، HLC و BLC برخوردار باشد.

در صورتی که دوربین مداربسته شما قرار است در شب نیز تصویر برداری کند دید در شب دوربین ویژگی مهمی برای شما خواهد بود. اگر جزئیات تصاویر در شب نیز برای شما اهمیت دارد، نوع دید در شب نیز اهمیت پیدا خواهد کرد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب