مطلب فعلی :

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده مشاغل : ۱۰ کار و شغلی که زودتر از بین میروند!

رفتن به بالا

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده مشاغل : ۱۰ کار و شغلی که زودتر از بین میروند!

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
تاثیر هوش مصنوعی بر آینده مشاغل : 10 کار و شغلی که زودتر از بین میروند!

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده مشاغل : ۱۰ کار و شغلی که زودتر از بین میروند!

هوش مصنوعی روز به روز قوی تر می شود و گاهی کارهایی از آن‌ها سر می زند که باعث تعجیب همگان می‌شود. 🤖 هوش مصنوعی می تواند روی آینده برخی مشاغل نیز تاثیر منفی بگذارد. در این مطلب به تاثیر هوش مصنوعی بر آینده مشاغل و ۱۰ شغلی که زودتر از بین میروند میپردازیم.

۱۰ تا از شغل و کارهایی که زودتر توسط هوش مصنوعی از بین میروند

The 10 Types of Jobs Most at Risk From AI

با پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی ممکن است برخی از افراد شغل خود را در خطر ببینند. در این مقاله از کلاسیک وب قصد داریم به تاثیر هوش مصنوعی بر آموزش ، معماری ، پزشکی ، ورزش ، بازاریابی دیجیتال و… بپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

مشاغل رسانه ای (تبلیغات، تولید محتوا، نویسندگی فنی، روزنامه نگاری)

مشاغلی که از بین میروند

از جمله مشاغلی که از بین میروند، مشاغل رسانه ای هستند. در واقع هر چیزی که شامل تولید محتوا شود، تحت تاثیر قرار می گیرد. زیرا هوش مصنوعی می تواند داده های مبتنی بر متن را به خوبی بخواند، بنویسد و درک کند. به عنوان مثال ابزاری مثل ChatGPT می تواند ده ها مقاله متفاوت تولید کند. البته باید فردی باشد که بتواند اصطلاحات لازم را انجام دهد. ذکر این نکته مهم است که این ابزارها نمی توانند به صورت کامل جایگزین این مشاغل شوند زیرا برای درک این که مشتری یا کارفرما چه می خواهد، باید قضاوت انسانی وجود داشته باشد.

برای یادگیری استفاده از این ابزار می توانید مطلب آموزش استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در بینگ و مایکروسافت اج را مطالعه کنید.

تحلیلگران پژوهشی

هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده ها و پیش بینی نتایج نیز خوب عمل می کند. بنابراین می توان گفت تاثیر هوش مصنوعی بر آینده مشاغل این چنینی نیز مشهود است. تحلیلگران داده ها را جمع اوری می کنند. سپس گرایش ها را شناسایی می کنند و از اطلاعات به دست آمده برای طراحی کمپین استفاده می کنند تا تبلیغات موثری ایجاد کنند. هوش مصنوعی نیز می تواند این کارها را انجام دهد.

مشاغل مالی (تحلیلگران مالی، مشاوران مالی شخصی)

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار

در آینده ای نزدیک تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار مالی را نیز شاهد خواهیم بود. در این مشاغل باید مقادیر قابل توجهی از داده های عدد دستکاری شودند. هوش مصنوعی نیز می تواند این کار را انجام دهد. هوش مصنوعی می‌تواند روندها را در بازار شناسایی کند، مشخص کند که سرمایه‌گذاری‌ها در چه زمینه ای بهتر و بدتر هستند، همه آن‌ها را به اشتراک بگذارد، و سپس از اشکال مختلف دیگر داده‌ها برای پیش‌بینی ترکیب سرمایه‌گذاری بهتر استفاده کند.

معامله گران

از دیگر مشاغل در خطر با هوش مصنوعی معامله گری است. بسیاری از افراد تحصیل می کنند تا با کمک برنامه هایی مثل اکسل مدل سازی کنند در صورتی که هوش مصنوعی می تواند این کار را سریع تر انجام دهد.

طراحان گرافیک ، موزیسین ، فیلم ساز و تولید کننده های ویدیو و انیمیشن

طراحی گرافیک نیز از دیگر شغل های در خطر است. یک ابزار هوش مصنوعی که می تواند تصاویر را در چند ثانیه تولید کند. در حالی که ممکن است ی نیروی انسانی زمان بیشتری را برای انجام همان کار نیاز داشته باشد.

همچنین در حال حاضر ویدیو ، فیلم ، صوت و.. توسط هوش مصنوعی در حال ساخت است که تنها کافیست سناریو کار را برای آنها مشخص کنید تا آنها خلاقانه حتی با سبک دلخواه شما یک فیلم ، موزیک و.. به صورت طبیعی ایجاد کنند. احتمالا قابل پیشبینی است که با بهبود نسخه های این سرویس های هوشمند، افراد فعال در این حوزه با چه خطری جدی مواجه خواهند شد.

حسابداری

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار

بسیاری ممکن است فکر کنند حسابداری در معرض خطر قرار نخواهد گرفت. در حالی که این طور نیست. هوش مصنوعی می تواند از همان ابزاری که انسان ها در این زمینه استفاده می کنند، بهره ببرد و اطلاعات را تحلیل و بررسی کند.

بخش پشتیبانی و خدمات مشتریان

هم اکنون نیز بسیاری از شرکت ها از ربات برای پاسخ دهی به مشتریان استفاده می کنند. کم کم ربات های گفتگو کننده در شرکت ها به کار گرفته می شوند و تا سال ۲۰۲۷ حدود ۲۵ درصد از شرکت ها از این ابزار استفاده خواهند کرد.

مشاغل فنی (کدنویس، برنامه نویس کامپیوتر، مهندس نرم افزار، تحلیلگر داده)

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار

ابزارهای هوش مصنوعی به زودی شکاف های موجود این مشاغل را نیز پر خواهند کرد. مشاغل فنی مانند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، توسعه‌دهندگان وب، برنامه‌نویسان کامپیوتر، کدنویس‌ها و دانشمندان داده بسیار متمایل به فناوری‌های هوش مصنوعی هستند که جای کار بیشتر آنها را در آینده خواهد گرفت. در واقع، فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند ChatGPT می‌توانند کد را سریع‌تر از انسان تولید کنند، به این معنی که کار می‌تواند با کارمندان کمتری تکمیل شود.

مدیریت رسانه های اجتماعی

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار مدیریت رسانه های اجتماعی را هم شاهد خواهیم بود. به عنوان مثال، الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند در زمان‌بندی پست‌ها، ایجاد و بهینه‌سازی محتوا، تجزیه و تحلیل داده‌ها و معیارها، و نظارت بر تعامل مشتری در پلتفرم‌های مختلف کمک کنند. این امر به تولیدکنندگان محتوا کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنند و بدون تلاش زیاد ثبات را به ارمغان بیاورند. ابزارهای هوش مصنوعی عملکرد کمپین های رسانه های اجتماعی را ردیابی می کنند و تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود تأثیر آنها اعمال می کنند.

بازاریابی تلفنی

تاثیر هوش مصنوعی در کسب و کار

هوش مصنوعی می‌تواند با خودکار کردن برخی وظایف، مانند برقراری تماس و ارسال اسکریپت‌های از پیش نوشته شده، جایگزین مشاغل بازاریابی تلفنی شود. نرم افزار هوش مصنوعی را می توان برای گفتگو با مشتریان و جمع آوری اطلاعات برنامه ریزی کرد. توجه به این نکته ضروری است که هوش مصنوعی هنوز به اندازه کافی پیشرفت نکرده است که بتواند به طور کامل جایگزین بازاریاب های تلفنی انسانی شود. هوش مصنوعی نمی تواند مسائل سفارشی و حل مسئله و هوش هیجانی پیچیده را به درستی درک کند. چنین مسائلی نیاز به تعامل انسانی دارد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب به برررسی تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی انسان و مشاغل آینده پرداختیم. نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب