مطلب فعلی :

تفاوت یو پی اس و استابلایزر

رفتن به بالا

تفاوت یو پی اس و استابلایزر

نوشته admin

8 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
تفاوت یو پی اس و استابلایزر

تفاوت یو پی اس و استابلایزر

بررسی تفاوت‌های یو پی اس و استابلایزر به شما کمک می‌کند با توجه به سازمان و مکانی که قطعی یا نوسان برق در آن می‌تواند آسیب و ضررهایی به‌همراه داشته باشد، مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید.

لوازم الکترونیکی همواره از برق استفاده می‌کنند. قطعی برق در این لوازم منجر به ازدست‌دادن اطلاعات خواهد شد. با توجه به نوسانات موجود افراد باید برای جلوگیری از این اتفاق از تجهیزات مناسب استفاده کنند.

از مهم‌ترین تجهیزاتی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به یو پی اس و استابلایزر اشاره کرد. این ۲ دستگاه بسیار پرکاربرد هستند اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

استابلایزر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیش از بررسی تفاوت یو پی اس و استابلایزر بهتر است آشنایی کلی با این دستگاه که با نام تثبیت‌کننده ولتاژ نیز شناخته می‌شود پیدا کنیم. خرید استابلایزر هژیر صنعت به ما کمک می‌کند نوسان‌های برق را از بین ببریم تا جریان ثابت وارد لوازم الکترونیکی شود.

ناپایداری ولتاژ از دلایل اصلی خرابی بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی است. استابلایزر به ما کمک می‌کند این نوسان‌ها را کنترل کنیم تا بروز آسیب به بخش‌های مختلف دستگاه تا حد زیادی کاهش یابد. این مورد مهم‌ترین کاربرد استابلایزر به‌شمار می‌آید.

یو پی اس چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در تعریف این تجهیزات تا حدودی با تفاوت یو پی اس و استابلایزر آشنا می‌شویم. یوپی‌اس نوعی دستگاه‌ است که پس از قطع جریان برق به‌صورت آنی فعال می‌شود و از خاموش شدن دستگاه جلوگیری می‌کند.

هر چقدر قدرت باتری یوپی‌اس بیشتر باشد برای مدت‌زمان بیشتری می‌تواند لوازم الکترونیکی را روشن نگهدارد. برخی از این دستگاه‌ها اگر ساده و کم‌قدرت باشند تنها به شما این امکان را می‌دهند فایل‌ها باز را ذخیره کنید تا قطعی برق باعث از دست رفتن آن‌ها نشود.

یو پی اس

تفاوت یو پی اس و استابلایزر چیست؟

یوپی‌اس و استابلایزر را می‌توان از جهات مختلف بررسی کرد تا به‌صورت کامل متوجه تفاوت‌های میان این ۲ وسیله شد. با درک این تفاوت‌ها می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری دستگاه مورد نیاز خود را تهیه کنید.

به‌طور کلی باید گفت هر دو دستگاه تا حدودی وظیفه دارند ولتاژ را ثابت نگهدارند. دلیل استفاده از استابلایزر کنترل نوسان‌های شهری و در نتیجه آن محافظت از وسایل برقی در برابر خرابی‌های احتمالی است.

مهم‌ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر در همین ویژگی خلاصه می‌شود. یعنی وظیفه اصلی یو‌پی‌اس تامین جریان مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی در زمان قطع برق است و تنها برخی از این دستگاه‌ها قادرند نوسان‌های برق برق را نیز حذف کنند.

این دو دستگاه به فیلترهای الکتریکی مجهز هستند تا بتوانند ولتاژ خروجی و نوسان‌های برق شهری را کنترل کنند. اما به‌دلیل تعبیه باتری در یوپی‌اس، نحوه عملکرد و کارایی این دو محصول با یکدیگر متفاوت است. در ادامه این تفاوت‌ها را به‌طور کامل‌ بررسی می‌کنیم.

تفاوت یو پی اس و استابلایزر در کاربرد

یوپی‌اس را خریداری کنیم یا استابلایزر بسته به اینکه این محصول را برای چه مکانی می‌خواهیم، متفاوت است. یو پی اس معمولا در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قطعی برق با خسارت‌های جبران‌ناپذیر همراه شود.

بیزینس‌هایی که در آن‌ها حفظ اطلاعات موجود در سیستم‌های کامپیوتری و یا ادامه عملکرد سیستم های حساس و گرانبهای الکترونیکی اهمیت زیادی دارد باید از این نوع دستگاه استفاده کنند. چرا که قطع برق و خاموشی این سیستم‌ها موجب وارد شدن خسارت به دستگاه ها و از بین رفتن اطلاعات شود. سبب ازبین‌رفتن اطلاعات شود.

در برخی مکان‌ها مانند بیمارستان نیز قطع برق منجر به خاموشی دستگاه‌ها خواهد شد و در این شرایط احتمال اینکه جان افراد به‌خطر بیفتد زیاد است. پس با کمک یو پی اس می‌توان از مخاطرات گوناگون جلوگیری کرد.

در مقابل با توجه به تفاوت یو پی اس و استابلایزر باید گفت بیزینس‌ها و مراکزی که در شهرهای بزرگ قرار دارند و قطعی برق برای آن‌ها به‌ندرت اتفاق می‌افتد، برای صرفه اقتصادی می‌توانند از استابلایزر استفاده کنند.

به‌طور کلی باید گفت کاربرد یو پی اس تامین برق وسایل و دستگاه‌های الکترونیکی مانند کامپیوترها، بانک، تجهیزات ایمنی، تجهیزات بیمارستان، دندان‌پزشکی و تصویربرداری می‌باشد اما استابلایزر می‌تواند این تجهیزات را در برابر نوسان‌های برق محافظت کند.

تفاوت یو پی اس و استابلایزر در نحوه عملکرد

مورد دیگری که باعث ایجاد تفاوت میان این دو دستگاه می‌شود نحوه عملکرد آن‌ها است. یو پی اس از قطعات مختلفی تشکیل شده که از مهم‌ترین آن‌ها باید به باتری اشاره کرد. در واقع بیشترین وظیفه در این دستگاه را باتری بر عهده دارد.

زمانی که برق شهر وصل است باتری انرژی لازم را در خود ذخیره می‌کند. سپس با بروز قطعی در جریان، این دستگاه برق مورد نیاز لوازم الکترونیکی را از طریق باتری تامین می‌کند تا هیچ‌گونه وقفه‌ای در تامین جریان به‌وجود نیاید. در نتیجه وسایل مورد نظر خاموش نمی‌شوند.

استابلایزر نیز باعث ثابت ماندن ولتاژ خواهد شد. در شهرها و منطقه‌هایی که همواره با نوسان برق مواجه هستند استفاده از این دستگاه می‌تواند بسیار کاربردی و مهم باشد. دلیل این موضوع نیز آسیب‌هایی است که نوسان برق می‌تواند برای لوازم الکترونیکی به‌وجود بیاورد.

ولتاژ برق شهری ۲۲۰ ولت است. زمانی که ولتاژ از این میزان کم‌تر یا بیشتر شود استابلایزر می‌تواند آن را به میزان ۲۲۰ برگرداند تا دستگاه‌های متصل به آن دچار هیچ‌گونه خرابی و آسیب نشوند.

یو پی اس و استابلایزر را از کجا تهیه کنیم؟

حال که با تفاوت یو پی اس و استابلایزر آشنا شدید احتمالا می‌دانید کدام دستگاه برای محیط مورد نظر یا وسایل الکترونیکی شما کاربرد بیشتری دارد. پس باید برای خرید این محصولات شرکت معتبری نیز پیدا کنید.

در این زمینه باید گفت شرکت هژیر صنعت به‌عنوان تولیدکننده برتر انواع یوپی‌اس و استابلایزر شناخته می‌شود. پس می‌توانید محصول مورد نظر خود را از طریق آدرس https://www.hajirsanat.com/ به‌راحتی و با اطمینان خاطر تامین کنید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید برای محافظت از دستگاه الکترونیکی خود محصولی مناسب خریداری کنید ابتدا باید به‌بررسی تفاوت یو پی اس و استابلایزر بپردازید. این تجهیزات هر کدام وظیفه‌ای خاص بر عهده دارند که آشنایی با آن‌ها پیش از خرید این دستگاه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

یو‌پی‌اس باتری دارد و می‌تواند برق مورد نیاز دستگاه‌های الکترونیکی را در شرایط بحرانی تامین کند. یوپی‌اس این کار را در لحظه انجام داده و مانع خاموشی لوازم می‌شود. در مقابل استابلایزر محصولی است که به‌عنوان تثبیت‌کننده جریان برق شناخته می‌شود و از ایجاد آسیب‌های ناشی از کاهش یا افزایش ولتاژ جلوگیری می‌کند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 8 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب