مطلب فعلی :

جامع ترین راهنمای انتخاب کیف لپ‌تاپ مناسب

رفتن به بالا

جامع ترین راهنمای انتخاب کیف لپ‌تاپ مناسب

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
جامع ترین راهنمای انتخاب کیف لپ‌تاپ مناسب

جامع ترین راهنمای انتخاب کیف لپ‌تاپ مناسب

انتخاب کیف لپ‌تاپ را باید جدی بگیرید. کوچک‌ترین ضربه‌ای که در جابه‌جایی به لپ‌تاپ‌ها وارد شود، می‌تواند قطعات سخت‌افزاری آن‌ها را دچار مشکل کند و اطلاعات ذخیره شده روی آن‌ها را از بین ببرد. از طرف دیگر، احتمالا از قیمت‌های بالای لپ‌تاپ هم در بازار اطلاع دارید.

بنابراین، باید برای لپ‌تاپ خود یک کیف باکیفیت و مناسب انتخاب کنید؛ اما چگونه؟ مشکل این‌جاست که در بازار صدها مدل کیف وجود دارد که انتخاب را سخت می‌کند. نگران نباشید. اگر به ۱۰ سوالی که در این مقاله مطرح کرده‌ایم، پاسخ دهید، بدون‌ شک، یک انتخاب خوب را تجربه می‌کنید.

۱-    چه کاربردی از کیف انتظار دارید؟ اولین سوال برای انتخاب کیف لپ‌تاپ

مشخصات کیف لپ تاپ خوب چیست؟ نمی‌توان ویژگی‌های مشخص و ثابتی را نام برد. هر کسی با توجه به نیاز و نظر خود تعریف متفاوتی از یک کیف خوب دارد. بنابراین، باید مشخص کنید که می‌خواهید چگونه از لپ‌تاپ خود استفاده کنید. اگر سیستم را فقط برای استفاده در منزل خریده‌اید و خیلی کم آن را جابجا می‌کنید؛ نیازی نیست که برای خرید کیف هزینه‌های بسیار زیادی بپردازید. البته حتی در این صورت هم نباید از یک کیف غیراستاندارد استفاده کنید.

در مقابل، اگر نیاز دارید که همیشه لپ‌تاپ را همراه خود داشته باشید، باید به سراغ کیف‌های مقاوم‌تر بروید. احتمالا  باید برای خرید کیف بیشتر هم خرج کنید که البته ارزشش را خواهد داشت.

۲-    بهترین نوع کیف لپ‌تاپ کدام است؟ چالش دوم برای انتخاب کیف لپ‌تاپ خوب

کیف‌های لپ‌تاپ تنوع بالایی دارند؛ اما می‌توان آن‌ها را در چهار دسته اصلی زیر تقسیم بندی کرد:

کاورها؛ ساده‌ترین و ارزان‌ترین کیف‌های لپ‌تاپ

کاورهای لپ‌تاپ، پوشش‌های پاکت مانند، ظریف و ساده هستند که بیشتر برای محافظت لپ‌تاپ در برابر آب و گردوخاک و ایجاد خط و خش کاربرد دارند. این کاورها در برابر ضربه خیلی موثر نیستند و نمی‌توانند در زمان افتادن لپ‌تاپ شما را از آسیب حفظ کنند. در عوض، قیمت‌ها و وزن بسیار مناسبی دارند.

کوله پشتی‌ها؛ پرطرفدارترین نوع کیف‌های لپ‌تاپ

اگر قصد دارید که لپ‌تاپ خود را مدت زمان زیادی حمل کنید، کوله پشتی‌ها بهترین گزینه برای شما هستند. چرا که با وجود دو بند محکم و پهن فشار ناشی از وزن لپ‌تاپ را بین شانه‌های شما تقسیم می‌کنند. به این ترتیب، شما خیلی کمتر و دیرتر احساس خستگی می‌کنید. به‌علاوه، کوله پشتی‌ها متنوع و شیک هستند.

کیف‌های دستی از انواع کیف‌های لپ‌تاپ

کیف‌های دستی از انواع کیف‌های لپ‌تاپ

کیف‌های دستی با استایلی رسمی، تنها توسط قشر خاصی مورد استقبال قرار می‌گیرند. این کیف‌ها معمولا مقاومت بالایی دارند و با وجود فضای زیاد و جیب‌های بیشتر، یک کیف همه منظوره محسوب می‌شوند. البته حمل لپ‌تاپ با این کیف‌ها خیلی زود دست را خسته می‌کند.

کیف‌های چرخ‌دار؛ گران‌ترین نوع کیف لپ‌تاپ

برای کسانی که مدام در سفر هستند کیف‌های مسافرتی بهترین گزینه به شمار می‌روند. این کیف‌ها ظاهری شبیه به چمدان‌های چرخ‌دار دارند و می‌توان خیلی راحت آن‌ها را روی زمین کشید. این کیف‌ها، فضای بزرگ‌تر و جیب‌‌های کاربردی زیاد و به همان نسبت قیمت بیشتری هم دارند.

۳-    آیا ضربه‌گیر کیف باکیفیت است؟ مهم‌ترین سوال برای خرید کیف لپ‌تاپ

مهم‌ترین ویژگی یک کیف لپ‌تاپ که آن را از کیف‌های معمولی متمایز می‌کند، داشتن ضربه‌گیر است. این ضربه‌گیر است که می‌تواند در مواقع اضطراری لپ‌تاپ را نجات دهد. به طور کلی ضربه‌گیرها در دو نوع اصلی زیر تقسیم بندی می‌شوند:

ضربه‌گیرهای لایه‌ای:

ضربه‌گیرهای معمولی از یک تا هفت لایه داخلی به همراه یک پوشش پارچه‌ای درست می‌شوند. وجود این لایه‌ها کمک می‌کند تا در صورت وارد آمدن ضربه، لپ‌تاپ کمتر تحت فشار و آسیب قرار گیرد. در هنگام انتخاب کیف لپ‌تاپ دقت داشته باشید که ضربه گیر لایه‌ای آن ضخامت و کیفیت لازم را داشته باشد.

ضربه‌گیرهای کپسولی:

ضربه‌گیرهای کپسولی خیلی بیشتر و بهتر از لپ‌تاپ شما محافظت می‌کنند. ظاهر این ضربه‌گیرها پر از حباب‌هایی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. اگر ضربه‌ای به کیف لپ‌تاپ وارد شود، تحت فشار، هوای داخل این حباب‌ها خالی می‌شود. به این ترتیب، تا حد بسیار زیادی از شدت ضربه کم می‌کنند.

چه جنسی برای کیف مناسب‌تر است؟ از نکات انتخاب کیف لپ‌تاپ

۴-    چه جنسی برای کیف مناسب‌تر است؟ از نکات انتخاب کیف لپ‌تاپ

کیف‌‌های لپ‌تاپ بیشتر برزنتی، چرمی‌ یا جیری هستند که در ادامه به مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم:

کیف‌ لپ‌تاپ برزنتی:

پارچه‌های برزنتی ظاهری ضخیم و زبر دارند و از این نظر شاید چندان شیک نباشند. با این وجود، به دلیل استحکام زیاد، طول عمر بالا و قیمت مناسبی که دارند، خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کیف‌ لپ‌تاپ چرمی:

کیف‌های چرمی از نظر قیمتی کمی‌ گران‌تر از کیف‌های برزنتی هستند؛ اما نمی‌توان کیفیت آن‌ها را تضمین کرد. ممکن است مرغوب یا نامرغوب باشند. در نظر داشته باشید که وزن این کیف‌ها هم بیشتر از سایر جنس‌هاست.

کیف‌ لپ‌تاپ جیری:

کیف‌های جیری، نرم و شیک هستند و قیمت‌های خیلی زیادی هم ندارند. اگر به‌دنبال کیفی خاص و اقتصادی هستید، این جنس از کیف‌ها را در لیست خرید خود قرار دهید.

۵-    آیا ابعاد کیف مناسب است؟ نکته مهم برای انتخاب کیف لپ‌تاپ

لپ‌تاپ شما چند اینچی است؟ دقت داشته باشید که کیف‌ها و کوله‌پشتی‌ها یک محفظه مخصوص برای قراردادن لپ‌تاپ دارند که باید سیستم داخل آن‌ کیپ شود. اگر این محفظه کوچک‌تر از ابعاد لپ‌تاپ باشد، اصلا سیستم داخل آن قرار نمی‌گیرد. برعکس، اگر بزرگ‌تر باشد، لپ‌تاپ درون آن ثابت نمی‌شود. در نتیجه، احتمال آسیب‌دیدن آن در زمان جابه‌جایی بیشتر خواهد شد.

 

۶-    آیا کیف دوخت تمیزی دارد؟ از نکات ریز خرید کیف لپ‌تاپ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب یک کیف لپ‌تاپ باید در نظر بگیرید، کیفیت آن است. به قسمت‌های مختلف کیف موردنظر خود دقت کرده و تمیزی دوخت آن را بررسی کنید. به ویژه، در قسمت‌هایی مثل دسته و بند کیف که بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند.

۷-    آیا کیف وزن زیادی دارد؟ نکته‌ای برای انتخاب و خرید کیف لپ‌تاپ

اگر وزن اصلی کیف حتی در حد چند گرم هم بیشتر از سایر مدل‌ها باشد، زمانی که داخل آن لپ‌تاپ، شارژر و غیره را قرار می‌دهید، وزن دوبرابری پیدا می‌کند. در واقع، همین چند گرم وزن بیشتر در درازمدت شما را چند برابر خسته می‌کند.

آیا کیف از برندی معتبر است؟ آشنایی با بهترین برندهای کیف لپ‌تاپ

۸-    آیا کیف از برندی معتبر است؟ آشنایی با بهترین برندهای کیف لپ‌تاپ

کیف برندهای معتبر شاید قیمت‌های بالاتری داشته باشند؛ اما قطعا استاندارد و باکیفیت هستند. شیائومی، کاتریپلار، ایسوس، لنوو و غیره برخی از معروف‌ترین برندهای کیف لپ‌تاپ هستند.

۹-    آیا کیف قابل شستشو است؟ چالش مهمی در انتخاب کیف لپ‌تاپ

برخی از جنس‌ها یا نوع‌های کیف لپ‌تاپ قابل شستشو نیستند؛ به ویژه اگر قسمت ضربه‌گیر آن‌ها جداشدنی نباشد. در این صورت با شستن، خاصیت ضربه‌گیر آن‌ها کم می‌شود. بنابراین، حتما قابل شستشوبودن کیف را هم در نظر بگیرید.

از چه فروشگاهی باید خرید کرد؟ آخرین چالش خرید کیف لپ‌تاپ

در این مقاله ۱۰ سوالی را که باید در هنگام خرید کیف لپ‌تاپ از خود بپرسید، با هم مرور کردیم. حالا می‌توانید با مشخص‌کردن بودجه خود برای خرید اقدام کنید. در مغازه‌ها می‌توانید از نزدیک کیف‌ها را بررسی کنید؛ در مقابل، با خرید اینترنتی می‌توانید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. یادآوری می‌کنیم که اگر قصد خرید اینترنتی را دارید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی جانبی بزنید که محصولات خود را با تضمین کیفیت عرضه می‌کند.

شما چه نوع و چه جنسی را برای خرید انتخاب کردید؟ نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب