مطلب فعلی :

حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI

رفتن به بالا

حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI

نوشته admin

9 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI

حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI

حتما برای شما پیش آمده است بخواهید چند دستگاه را به هم متصل کنید. کابل HDMI یک کابل مناسب برای اتصال با کیفیت خوب است. اما حداکثر فاصله دستگاه با هم چقدر باشد؟ 📏در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI می پردازیم.

حداکثر طول کابل HDMI

HDMI Cable Max Length

حداکثر طول یک کابل HDMI به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما مهمترین آنها کیفیت و نسل HDMI است که برای آن ساخته شده است. این در حالی است که نسل های قدیمی تر با طول بیشتر و پهنای باند کمتر در نتیجه کیفیت پایین تری کار می کنند. اما نسل جدید تر کابل های HDMI برای طول های کوتاه تر و پهنای باند بیشتری عملکرد بهتری نیز دارند. کابل های HDMI از فناوری TDM استفاده می کنند.

حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI

تکنولوژی TDM چیست؟

تکنولوژی TDMS در واقع transition-minimized differential signaling است. در این تکنولوژی اطلاعات به صورت نوبت به نوبت و در فاصله زمانی منظم انتقال داده می شوند. این تکنولوژی در شبکه های خاص با عملکردهای متفاوت و پورت Ethernet استفاده می شود. در این صورت سیستم های بر پایه دیجیتال می تواند از این فناوری استفاده کند.

متراژ کابل HDMI

در تئوری در واقع حداکثر طول برای کابل HDMI وجود ندارد. اما هر چه طول کابل HDMI بلندتری خریداری کنید تاثیر بیشتری در دریافت صدا و تصویر خواهید داشت. اما توصیه می شود برای مسافت های طولانی برای کاهش افت کیفیت صدا و تصویر از فیبر نوری استفاده کنید. هر چه کابل HDMI طولانی تری داشته باشید سیگنال بیشتر ضعیف می شود. بنابراین کابل های بلند تر باید گیج ضخیم تری داشته باشد تا بتواند در رتبه بندی AWG قرار بگیرد. AWG در واقع American wire gauge یک نوع استاندارد برای اندازه گیری و سنجش سطح مقطع گرد سیم های الکتریکی است.

هر چه رتبه AWG کمتر باشد گیج آن ضخیم تر است و در نتیجه برای فواصل طولانی سنگال قوی تری را ارائه می دهد. به عنوان مثال یک کابل نازک نمی تواند سیگنال ۴K را به خوبی سیگنال ۱۰۸۰ انتقال دهد.

حداکثر طول کابل HDMI غیر اکتیو

اگر به دنبال خرید و تهیه کابل HDMI غیر اکتیو هستید تا طول ۲۵ فوت (۷٫۶۲متر) حداکثر برد تئوری آن است. هر نوع کابلی انتخاب کنید مطمئن شوید که حداکثر برد واقعی را رعایت کرده باشید. کابل های HDMI 2.0 و HDMI1.4 نوع قدیمی تر هستند. بنابراین آنها را بیشتر از طول ۲۵ فوت (۷٫۶۲ متر) تهیه نکنید. زیرا ممکن است دچار افت سیگنال شوید. اگر چه کابل های غیر اکتیو می توانند در تئوری مسافت بیش از دو برابر واقعی را پشتیبانی کنند اما درعمل چنین اتفاقی نمی افتد. آخرین نسل کابل HDMI اکتیو کابل HDMI2.1 است که اگر مسافت بیش از ۹ فوت (۲٫۷۴ متر) را طی کند سیگنال را از دست می دهد. برای مسافت های بیشتر باید کابل های اکتیو یا کابل هایی استفاده کنید که از فناوری فیبر نوری استفاده می کند.

حداکثر ط.ل کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI

توجه داشته باشید کابل های غیر اکتیو برای استفاده کاربران عادی است. بنابراین نمی تواند از حد خاصی بلندتر باشد.

کابل HDMI بلند اکتیو

اگر به دنبال ساخت پروژکتورهای سقفی یا سینمای خانگی هستید نیاز به کابل بلند و اکتیو دارید. در اینجاست که با کابل های عادی و غیر اکتیو دچار مشکل می شوید. کابل HDMI 2.0 را برای مسافت های طولانی از ۱۰ تا ۳۰ متر می توانید استفاده کنید. این کابل ها سبک و انعطاف پذیر است. همچنین دارای یک پوشش محافظ برای آتش سوزی است. کابل های اکتیو در زمان ارسال سیگنال را تقویت و آمپلی فای می کند تا سیگنال بتواند مسافت بیشتری را بدون افت کیفیت طی کند. هر چه طول کابل بلندتر باشد به ولتاژ بیشتری برای انتقال سیگنال نیاز هست.

افزایش دهنده طول کابل HDMI

در مسافت های طولانی قطعا یک کابل HDMI عادی و غیر اکتیو باعث افت کیفیت تصویر به صورت چشمک زن می شود. از نظر تئوری می توانید با افزایش مسافت گیج سیم را ضخیم تر کنید اما این کار نیز با محدودیت هایی رو به رو است. مبدل های Ethernet می توانند با وصل زنجیره ای کابل ها به هم در مسافت های طولانی تر هم مورد استفاده قرار بگیرند. آنها می توانند تا ۱۰۰ متر را نیز پشتیبانی کنند. در صورتی که مبدل ها برای کابل های فیبر نوری مورد استفاده قرار بگیرید مسافت ۳۰۰ متری را بدون افت کیفیت صدا و تصویر پشتیبانی می کنند. اغلب در محیط های بیرون از این سیستم برای نمایشگرهای بزرگ استفاده می شود.  همچنین یک مبدل SDI به HDMI تا مسافت ۱۳۰ متر را پشتیبانی می کند.

حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد بررسی طول انواع HDMI

البته باید به این نکته توجه کنید اتصال کابل ها به هم بدون مبدل به درستی کار نخواهد کرد. اگر شما دو کابل ۲ متری را به هم وصل کنید، شما یک کابل ۴ متری کاربردی نخواهید داشت. اگر نیاز به انتقال تصاویر در مسافت های طولانی هستید و یا قصد افزایش طول کایل HDMI را دارید شما باید از مبدل ها در سر  راه کابل ها استفاده کنید.

تقویت کننده های سیگنال کابل HDMI

فرض کنید می خواهید داده ها را از در مسافت بسیار طولانی انتقال دهید. شما نمی توانید از کابل HDMI برای مسافت های خیلی طولانی استفاده کنید. مثل انتقال از مرکز به گیرنده های دیجیتال. در اینجا استفاده از تقویت کننده های دیجیتال در کابل های HDMI می تواند کمک کننده باشد. دو مبدل Ethernet و SDI به کمک شما می آیند.

مبدل های Ethernet با کابل های مدرن Cat6 می تواند مسافت ۱۰۰ متری را بدون افت کیفیت پشتیبانی کند. کیفیت تصویر با این نوع کابل و مسافت ۱۰۰ متری سیگنال ۱۰۸۰ را به خوبی انتقال می دهد.

اما در مورد مبدل های SDI یک جایگزین مفید برای Ethernet است. این کایلی است که به صورت سنتی در صنعت فیلم استفاده می شود. این نوع مبدل ها قابلیت انتقال داده ۴K را نیز دارند.

حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI

نگه داری کابل های HDMI

باید به این نکته توجه کنید یکی از مشکلات کابل های HDMI این است که در طول زمان دچار تغییرات می شوند. پیچاندن، خم شدن، پا گذاشتن روی آن، رد شدن خودرو از روی آنها، باز شدن روکش و سیم پیچی آن قابلیت و خاصیت آن را کاهش می دهد. در این صورت شما بعد از سپری شدن زمان طولانی متوجه می شوید که کیفیت تصویر دریافتی شما دچار کاهش شده است. در این صورت پیکسل ها به درستی منتقل نمی شوند. در این حالت رنگ سفید در صفحه نمایش ظاهر می شود. پس شما یک الگوی کلاسیک برفک را مشاهده خواهید کرد.

هم چنین گم شدن اطلاعات در مسیر انتقال باعث می شود شما صفحه سیاه را در نمایشگر ببینید.

نظرات و پیشنهاد های شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی اینکه حداکثر طول کابل HDMI چقدر باید باشد؟ بررسی طول انواع HDMI پرداختیم. شما برای انتقال داده در مسافت های طولانی از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا شما گزینه بهتری نسبت به استفاده از مبدل ها سراغ دارید؟ لطفا نظرات و پیشنهاد های خودتان را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 9 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب