مطلب فعلی :

حذف پوشه خالی ، فایل های تکراری ، میانبر و بوک مارک خراب در کامپیوتر

رفتن به بالا

حذف پوشه خالی ، فایل های تکراری ، میانبر و بوک مارک خراب در کامپیوتر

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
حذف پوشه خالی ، فایل های تکراری و میانبر های خراب در کامپیوتر

حذف پوشه خالی ، فایل های تکراری ، میانبر و بوک مارک خراب در کامپیوتر

فایل های تکراری و پوشه های خالی باعث کند شدن روند پیدا کردن فایل و پوشه دلخواه در کامپیوتر میشوند و در مدت زمان طولانی فضای سیستم را نیز اشغال خواهند کرد ، تصمیم داریم در ادامه بهترین روش های پیدا کردن و حذف حذف فایل های تکراری ، فولدر های خالی و میانبر هایی ( Shortcuts ) که دیگر به خوبی کار نمیکنند همچنین شناسایی بوک مارک های خراب و از کار افتاده مرورگر ها را در سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس آموزش دهیم.

چگونه پوشه های خالی ، فایل های تکراری و میانبر های خراب را حذف کنیم؟

How to Remove Empty Folders, Duplicate Files, Broken Shortcuts, and Old Bookmarks from Your Computer

یکی از راه های حذف فایل ها و پوشه های خالی را قبلا در کلاسیک وب معرفی کردیم. اما راه هایی که در این جا معرفی می کنیم ، برای هر دو سیستم عامل مک و ویندوز است و علاوه بر پوشه های خالی ، فایل های خراب و کپی شده نیز حذف خواهند شد ، همچنین در انتها دو نرم افزار برای حدف بوک مارک های قدیمی و تکراری در مرورگرها را معرفی خواهیم کرد.

حذف پوشه خالی در ویندوز و مک

مک

در مک ، پیدا کردن فایل خالی بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید ، باز کردن Finder و فشردن همزمان کلید های Command + F جهت بازکردن Find است. Kind  زیر مجموعه های زیادی از جمله Folder دارد. این بخش را انتخاب کنید . سپس + را فشار دهید و گزینه Number of items را انتخاب کنید. این گزینه را روی less than one تنظیم نمایید. با این کار پوشه های خالی را پیدا می کنید و نهایتا باید آن ها را انتخاب و حذف کنید.

پاک کردن فولدر های خالی، کپی شده ، بوک مارک و شورتکات های خراب از کامپیوتر

ویندوز

برای ویندوز نرم افزار Remove Empty Directories را دانلود و نصب کنید تا فولدرهای خالی جست و جو شوند. بعد از مشخص شدن فایل ها ، می توانید اقدام به حذف هر یک از آن ها کنید.

حذف پوشه خالی در ویندوز

حذف فایل های تکراری و کپی شده در ویندوز ، مک و لینوکس

فایل ها تکراری و کپی شدن یک فایل مشخص در بلند مدت میتوانید فضای زیادی از درایو های کامپیوتر را اشغال کنند. یکی از برنامه های خوب برای یافتن فایل های تکراری و اضافی در سیستم عامل ویندوز ، لینوکس و مک ، dupeGuru می باشد. در صورتی که فایل های شما متنوع هستند ، می توانید با روش های شناسایی فرمت های مختلف فایل ها ، این فایل ها را راحت تر جدا سازی کنید.

پاک کردن فولدر های خالی، کپی شده ، بوک مارک و شورتکات های خراب از کامپیوتر

حذف پوشه های تکراری و اضافی در مک و ویندوز

مک

برای فولدرهای تکراری ، به اندازه فایل های کپی شده نرم افزار منتشر نشده است ، علت آن نیز به حجم اشغال شده زیادتر فایل ها در کامپیوتر نسبت پوشه ها است. برای پیدا کردن پوشه های اضافی و کپی شده در مک ، از برنامه TidyUp استفاده کنید. این برنامه علاوه بر فولدرهای اضافی ، فایل های اضافی را نیز پیدا می کند.

پاک کردن فولدر های خالی، کپی شده ، بوک مارک و شورتکات های خراب از کامپیوتر

برای این که خالی بودن و یا نبودن فولدرهای را تست کنیم ، می توانید با روش مقایسه محتوای پوشه ها ، سریع تر فولدرها را بررسی کنیم.

ویندوز

برای کاربران ویندوز نیز برنامه رایگان دیگری به نام V Folder Dups وجود دارد که پیدا کردن و حذف پوشه های تکراری و اضافی را ساده تر کرده است. همچنین برای مقایسه و بررسی  محتویات دو پوشه خاص میتوانید از نرم افزاری که در پست محتویات دو پوشه را مقایسه کنید کلاسیک وب معرفی کردیم استفاده کنید.

حذف پوشه های تکراری و اضافی در مک و ویندوز

در صورت نیاز می توانید ترفند های کاربردی برای پوشه های ویندوز را که قبلا معرفی کردیم مطالعه کنید تا فایل های جدید شما ، نظم بیشتری داشته باشند.

حذف و درست کردن میانبر های خراب و معیوب

سیستم عامل مک

برای سیستم عامل مک، روی شورتکات راست کلیک کنید و Show Original را انتخاب کنید که اینکار باعث باز شدن محل اصلی فایل مورد نظر میشود.  مجددا روی Shortcut کلیک راست و Get Info را انتخاب کنید.

پاک کردن فولدر های خالی، کپی شده ، بوک مارک و شورتکات های خراب از کامپیوتر

مطابق با شکل زیر، Select New Original را انتخاب و سپس مسیر که با انتخاب Show Original نمایش داده شد را مجددا برای میانبر خراب مورد نظر تعیین کنید

پاک کردن فولدر های خالی، کپی شده ، بوک مارک و شورتکات های خراب از کامپیوتر

سیستم عامل ویندوز

برای ویندوز پیشنهاد می کنیم از برنامه Broken Shortcut Fixer استفاده کنید که تمامی میانبر های معیوب را لیست می کند و هریک از فایل های معیوب را فیکس و سالم می کند.در همین لیست می توانید نسبت به حذف شورتکات ها نیز اقدام کنید.

Broken Shortcut Fixer

پاک کردن بوک مارک های قدیمی و از کار افتاده در ویندوز و مک

وب سایت ها مرتبا در حال تغییر هستند و بوک مارک های ( Bookmarks ) شما ممکن است قدیمی میشوند. برای این که از شر بوک مارک های قدیمی و بلا استفاده که حتی ممکن است تکراری باشند خلاص شوید، از برنامه Prairiefire for Safari برای مرورگر سافاری سیستم عامل مک استفاده نمایید.

پاک کردن بوک مارک های قدیمی و از کار افتاده در مک

کاربران ویندوز می توانند برنامه AM Deadlink را دانلود کنند که برای مرورگر های اوپرا ، فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر و سافاری مناسب است.

پاک کردن بوک مارک های قدیمی و از کار افتاده در ویندوز

تجربه و پیشنهاد شما؟

آیا راه حل های دیگری برای رفع این مشکل و جلوگیری از اشغال فضا در سیستم عامل های مختلف به وسیله فولدرها و فایل های بلااستفاده میشناسید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب