مطلب فعلی :

خرید نهال از نهالستان

رفتن به بالا

خرید نهال از نهالستان

نوشته admin

5 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
خرید نهال

خرید نهال از نهالستان

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به پرورش گل و گیاه علاقه داشته و یا به این موضوع به عنوان یک منبع درآمد مناسب فکر می کنید، پس خرید نهال می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما عزیزان محسوب شود. اما در عین امکان سودآوری بالا در این کسب و کار، همواره در صورت انتخاب اشتباه نهال ها ممکن است مشکلات فراوانی پیش روی شما قرار گیرد.

📖 در این مطلب می‌خوانید:
نمایش

خرید نهال

با این تفاسیر در صورتی که به دنبال مهم ترین نکات انتخاب و خرید بهترین نهال موجود برای خود هستید، این مطلب برای شما است. در ابتدای امر همواره سعی کنید یک نهالستان معتبر و با کیفیت در اطراف محل واقع شدن باغ و یا زمین زراعی خود بیابید. معمولاً با یک جست و جوی ساده در اینترنت و یا پرس و جو با افراد باتجربه اطراف خود این امر میسر خواهد شد، اما قطعاً پیدا کردن یک مکان مناسب برای خرید نهال اقدام نهایی شما نخواهد بود.

پس از انتخاب بهترین مکان، بهتر است حتماً به گواهی های سلامت و بررسی های انجام شده توسط جهاد کشاورزی توجه نموده و علاوه بر آن نسبت به بررسی نهال ها از نظر ظاهری اقدام بفرمایید. ساقه نهال را مورد ارزیابی قرار داده و در عین حال سعی کنید با توجه به نهال های مرغوبی که قبلاً مشاهده کرده اید نسبت به انتخاب سالم ترین گزینه های پیش رو برای خود اقدام بفرمایید. شما باید با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه مورد نظرتان بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید.

در واقع بهتر است میزان سودآوری هر یک از انواع نهال ها را بررسی کرده و نسبت به سازگار بودن آن با شرایط آب و هوایی محل زندگی خود اطمینان حاصل کنید. یک نهال باکیفیت دارای ویژگی هایی است که به سادگی می توان آن ها را از نهال های دیگر جداسازی کرد. به عنوان مثال به محل زخم ایجاد شده بر اثر پیوند توجه کنید، در یک نهال باکیفیت این مکان به شکل مناسبی جوش خورده است و همچنین نهال های معتبر خود دارای شناسنامه هستند که می توانند علاوه بر ارائه مشخصات محصول، نسبت به عدم وجود بیماری در آن شما را آگاه سازند.

در حالت کلی برای دستیابی به بهترین محصول و سودآوری، شما باید در خرید نهال مورد نظرتان دقت را به عمل آورید. بهترین امر خرید از مراکز معتبر و باسابقه است که در نهایت با بررسی نهال ها می توان نسبت به سلامت آن ها و عدم وجود بیماری اطمینان حاصل کرد تا در نهایت بهترین تجربه ممکن از خرید نهال حاصل شود.

قیمت نهال

یکی از مسائل مورد توجه در هنگام خرید نهال و احداث باغ، موضوع قیمت نهال می باشد و حتی می تواند نقش تعیین کننده ای هم در انتخاب نهایی بسیاری از افراد ایفا نماید. اما آیا می توان برای نهال قیمت بخصوصی را پیشنهاد کرد، و یا در واقع چه عواملی بر قیمت نهال تاثیرگذار خواهند بود؟ همانطور که می دانید قیمت هر نهال بسیار وابسته به میزان عرضه و تقاضا خواهد داشت، بگونه ای که با افزایش تقاضا و کاهش عرضه قطعاً شاهد قیمت های به مراتب بالا تری هستیم و برعکس این موضوع هم کاملاً صادق است.

موضوع بعدی مکانی است که نسبت به خریداری نهال انتخاب می کنید. در واقع هر یک از نهالستان ها می توانند قیمت های بخصوص خود را داشته باشند و از این نظر بسته به شرایط نگهداری و هزینه هایی که برای بهبود وضعیت نهال های خود کرده اند دارای اختلاف هایی در قیمت گذاری هستند. در کنار تمامی این موارد نوع نهال انتخاب شده می تواند نقش تعیین کننده ای در قیمت گذاری آن داشته باشد.

نهال های مختلف علاوه بر شرایط نگهداری متفاوت و میزان منابع متغییر، دارای سودآوری های گوناگونی هم هستند. حتی بهتر است بدانید هر نوع از نهال ها دارای گونه های مختلفی هستند که قیمت های متفاوتی هم دارند. به عنوان مثال گونه های مختلفی از نهال هلو داریم که می توانند از حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان به بالا بسته به شرکت مورد نظر شما قیمت گذاری شوند. این امر در سایر نهال ها همانند نهال گردو، نهال بادام، سیب و گلابی هم صادق است و در واقع هنگامی که به دنبال احداث یک باغ هستید دست شما برای انتخاب از میان انواع مختلف نهال ها بسته به شرایط اقلیمی شما کاملاً باز می باشد.

اما همواره توصیه ما به شما این است که حتماً بجای خرید ارزان تر از فروشندگان دوره گرد و غیر معتبر، از شرکت های معتبر و باسابقه در این زمینه استفاده کنید تا در کنار وجود گواهی جهاد کشاورزی و اطمینان از عدم وجود بیماری با قرنطینه شدن نهال خریداری شده، سودآوری بیشتری را به کسب و کار خود هدیه دهید.

همانطور که تا اینجای مطلب هم متوجه شدید، نمی توان قیمت بخصوصی را برای یک نوع نهال پیشنهاد کرد و این موضوع کاملاً بسته به شرکت و گونه خریداری شده توسط شما عزیزان خواهد داشت. اما اگر تمامی نکات ذکر شده را مدنظر خود قرار داده و همواره از وبسایت های معتبر به منظور آگاهی از قیمت نهال استفاده کنید، می توانید با یک برنامه ریزی صحیح به سودآوری بیشتر و تجربه دلنشین تری از کاشت نهال مورد نظر خود دست یابید.

قیمت نهال

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 5 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب