مطلب فعلی :

دلیل ارور باتری آیفون چیست؟ راهنما کامل حل مشکل و بررسی علت ها

رفتن به بالا

دلیل ارور باتری آیفون چیست؟ راهنما کامل حل مشکل و بررسی علت ها

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
دلیل ارور باتری آیفون چیست؟ راهنما کامل حل مشکل و بررسی علت ها

دلیل ارور باتری آیفون چیست؟ راهنما کامل حل مشکل و بررسی علت ها

پس از تعویض باتری آیفون 🔋 با خطای Unknown Part مواجه شده اید؟ نگران نباشید، این یک اتفاق عادی برای برخی از آیفون ها می باشد.

در این مطلب از کلاسیک وب، به این موضوع می پردازیم که دلیل ارور باتری آیفون چیست؟ راهنما کامل حل مشکل و بررسی علت ها را ارائه می کنیم.

آموزش رفع ارور تعویض باتری آیفون

How to Fix iPhone Battery Replacement Error 

به طور خلاصه برای رفع ارور تعویض باتری آیفون روش های زیر را امتحان کنید:

  • آیفون را ریستارت کنید
  • آپدیت نرم افزار را بررسی کنید
  • از باتری اصلی استفاده نمایید
  • اتصال باتری را بررسی کنید
  • آیفون را ریست نمایید
  • با پشتیبانی اپل تماس بگیرید

در ادامه جزئیات روش های بالا را بررسی می کنیم.

۱- دلیل ارور Unknown Part باتری آیفون

ارور unknown part در آیفون زمانی نمایش داده می شود که آیفون قادر به تایید بخشی از سخت افزار جایگزین شده، مانند باتری نباشد. این به این معنی نیست که باتری شما مشکل دارد یا معیوب است، بلکه تنها به این معنی است که باتری جدید جایگزین شده است. این پیام بر روی عملکرد دستگاه شما تاثیر گذار نخواهد بود. تنها مشکلی که وجود دارد این است که نمی توانید به راحتی سلامتی باتری خود را ببینید و بدانید که زمان تعویض آن فرا رسیده است. مشکل نرم افزاری نیز می تواند باعث این خطا شود که پس از بروز رسانی سیستم عامل آیفون رخ می دهد.

ارور باتری آیفون

۲- انواع پیام هایی که ممکن است ببینید

نوع پیام با توجه به نسخه iOSی که استفاده می کنید بستگی دارد. در iOS 15.2 و بالاتر به مسیر Settings > General > About > PARTS AND SERVICE HISTORY بروید تا ببینید که کدام یک از اجرا، در صورت وجود، تعویض شده اند. در iOS نسخه های قدیمی تر نیز به مسیر Settings > Battery > Battery Health بروید.

تعویض هایی که توسط اپل انجام نمی شود با با عنوان “unknown part” ظاهر می شوند. اگر باتری تعویض نشده باشد، عنوان Genuine Apple Part را مشاهده خواهید کرد. اما به خاطر داشته باشید که این قطعات تعویض شده، از نظر عملکردی با تجهیزات اصلی یکسان هستند و عملکرد متفاوتی ندارند.

رفع ارور باتری یفون

۲- رفع ارور Unknown Part آیفون

برای حل مشکل non-genuine battery warning بعد از تعویض باتری گوشی آیفون، روش های زیر را انجام دهید.

آیفون خود را ریستارت کنید

گاهی اوقات، ریستارت آیفون می تواند خطای unknown part را برطرف کند. گوشی را خاموش کنید، چند ثانیه صبر کنید سپس دوباره آن را روشن نمایید.

آپدیت نرم افزار را بررسی کنید

مطمئن شوید که سیستم عامل آیفون شما به روز است. به مسیر Settings > General > Software Update بروید تا ببینید آیا به روزرسانی در دسترس است یا خیر. اگر در دسترس است آن را دانلود و نصب نمایید.

از باتری اصلی اپل استفاده کنید

اگر از باتری اصلی اپل استفاده نمی کنید، بهتر است آن را با نسخه اصلی تعویض نمایید. برای این کار نیز می توانید با یک ارائه دهنده خدمات اپل تماس بگیرید.

اتصال باتری را بررسی کنید

از اتصال ایمن باتری اطمینان حاصل کنید. برای اینکار آیفون را خاموش کنید و باتری را خارج نمایید. کانکتور باتری را بررسی کنید که دارای آسیب خوردگی نباشد. اگر در این زمینه تجربه ندارید، بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

تنظیمات و آیفون خود را ریست کنید

ریست آیفون به تنظیمات کارخانه، تمام اطلاعات شما را پاک می کند. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

اگر هیچ از روش های بالا جواب نداد، ممکن است لازم باشد که آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. برای اینکار، به مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset بروید.

تنظیمات و آیفون خود را ریست کنید

سپس با انتخاب Reset All Settings تمامی تنظیمات آیفون شما ریست میشوند.

Reset All Settings iOS

پس از وارد کردن رمز، مراحل را برای ریست آیفون خود دنبال کنید.

۵- Important Battery Message در آیفون

ممکن است به دلایلی چون مصرف زیاد باتری، اقدام به تعویض باتری آیفون نمایید. یکی از مشکلات بعد از تعویض باتری آیفون، نمایش پیام Important Battery Message است زیرا آیفون نمی تواند تایید کند که از باتری اصلی اپل تغذیه می شود. این پیام بر عملکرد باتری و یا توانایی استفاده شما از آیفون نمی شود. با این حال ممکن است با مشکل عدم نمایش سلامت باتری آیفون بعد از تعویض مواجه شوید. بنابراین مراقب باتری های جایگزینی که خریداری میکنید باشید زیرا در صورت نامناسب بودن، می تواند مشکلات غیرمنتظره ای در آیفون شما ایجاد کند.

برخی از کاربران پس از به روز رسانی به iOS 14.3 اعلان Important Battery Message را دریافت کرده اند، حتی اگر گوشی را مستقیما از اپل خریداری کرده باشند. اگر این اتفاق برای شما افتاد، سعی کنید آیفون خود را مجدد راه اندازی کنید تا ببینید آیا پیام از بین می رود یا خیر. اگر ارور همچنان باقی ماند، باید نسبت به تعویض باتری به اورجینال اقدام نمایید.

ارور باتری آیفون

سوالات متداول

آیا تعویض باتری آیفون ضرر دارد؟

تعویض باتری آیفون در برخی موارد می تواند بهترین راه برای بهبود عملکرد آیفون شما باشد. اما در برخی موارد اگر توسط تعمیرکار غیرمجاز انجام شود و یا از باتری ناسازگار با آیفون استفاده شود می تواند مشکلاتی برای آیفون ایجاد کند.

از کجا بفهمیم باتری آیفون تعویض شده؟

وارد منوی تنظیمات شوید، بخش General و بعد About را بزنید تا به تاریخچه‌ خدمات و قطعات آیفون دسترسی پیدا کنید. اگر تعویض باتری آیفون با روش‌های رسمی و با استفاده از قطعات اورجینال انجام شده باشد، عبارت Genuine Apple Part را در باتری می بینید. در غیر این صورت پیغام unknown part را مشاهده می کنید.

بعد از تعویض باتری آیفون چه کنیم؟

باتری را بیش از حد شارژ نکنید. ممکن است لازم باشد پس از تعویض باتری، دستگاه خود را ریستارت کنید. این به شما کمک می کند تا مشکلات نرم افزاری احتمالی را برطرف کنید.

جمع بندی

ارور Unknown Part در آیفون بعد از تعویض باتری ظاهر می شود و بر عملکرد دستگاه شما تاثیرگذار نخواهد بود. برای رفع این ارور می توانید دستگاه خود را ریستارت کنید، سیستم عامل را آپدیت نمایید و یا با تیم پشتیبانی اپل رسمی یا در داخل کشور نمایندگی های غیررسمی تماس برقرار کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب بررسی کردیم که دلیل ارور باتری آیفون چیست. با آگاهی از دلایل این خطا و نیز استفاده از روش های ارائه شده، می توانید این ارور را در آیفون خود برطرف نمایید. اگر شما از روش دیگری جهت رفع ارور باتری آیفون استفاده کرده اید، آن را به ما و دیگران در بخش نظرات این پست معرفی کنید.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب