مطلب فعلی :

راهنمای تخصصی خرید کارت کپچر از زبان استریمر‌های حرفه‌ای

رفتن به بالا

راهنمای تخصصی خرید کارت کپچر از زبان استریمر‌های حرفه‌ای

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنمای تخصصی خرید کارت کپچر از زبان استریمر‌های حرفه‌ای

راهنمای تخصصی خرید کارت کپچر از زبان استریمر‌های حرفه‌ای

برای اینکه یک استریمر بتواند محتوای صوتی یا ویدیویی خود را به‌صورت لایو در اینترنت پخش کند، به کپچر کارت احتیاج دارد.

کارت کپچر به عنوان یک دستگاه سخت‌افزاری باعث انتقال سیگنال صوتی یا تصویری به سیستم می‌شود. برای مثال یک گیمر می‌تواند سیگنال صوتی و تصویری بازی خود را از کنسول به صفحه کامپیوتر منتقل کند.

سپس می‌تواند آن را از طریق اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارد. با توجه به اینکه در استریمینگ توجه به کیفیت و شفافیت صدا و تصویر خیلی مهم است، در ادامه راهنمای خرید کارت کپچر از زبان افراد حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم!

منبع مطالب پایین مشورت با مشاوران استریمینگ فروشگاه آنلاین تخصصی خرید تجهیزات صدا و استریمینگ و کارت کپچر https://sedabazar.com/ است که توصیه می کنیم اگر گیمر و استریمر هستید حتماً از مشاوران حرفه ای صدابازار برای خرید تجهیزات استریم و کپچر مشاوره رایگان بگیرید تا بهترین خرید را بکنید.

چرا کارت کپچر بخریم: بررسی کاربرد‌ها

کارت کپچر به عنوان یک سخت‌افزار حرفه‌ای برای به اشتراک‌گذاری صدا و تصویر به‌صورت لایو در اینترنت کاربرد دارد. همچنین به بهبود اجرای برنامه‌ها و بازی‌هایی با گرافیک بالا کمک می‌کند. پیش از اینکه کارت کپچر را از فروشگاه‌های اینترنتی مانند صدا بازار بخرید باید بدانید این کارت چه کاربردی دارد. در ادامه چند مورد از اصلی‌ترین کاربرد‌های انواع کارت کپچر را بررسی می‌کنیم:

ضبط تصاویر ویدیویی

اگر می‌خواهید فیلم‌های دوربین را ویرایش کنید یا ویدیو‌های ضبط شده در یک همایش یا کنفرانس را آرشیو کنید، به یک کپچر تصاویر ویدیویی نیاز دارید. این سخت‌افزار به شما کمک می‌کند تا فیلم‌های مورد نظرتان را به‌صورت DVD یا فایل دیجیتال نگه دارید.

گیمینگ

گیمر‌های حرفه‌ای صحنه‌های بازی را به‌صورت لایو، ضبط می‌کنند و آن‌ها را با دوستان و گیمر‌های دیگر در اینترنت به اشتراک می‌گذارند. اگر می‌خواهید صحنه‌های بازی را از کنسول، کامپیوتر یا لپ تاپ ضبط کنید به یک گیم کپچر احتیاج دارید. کپچر کارت باید بتواند صحنه‌های بازی را ضبط کند و مشخصات فنی آن با مشخصات خروجی تصویر کنسول بازی همخوانی داشته باشد.

لایو استریم

اگر برگزار‌کننده همایش‌ها، سمینار‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و… هستید، با استفاده از یک کارت کپچر مناسب می‌توانید تصاویر ویدیویی مورد نظر را در اختیار کاربران قرار دهید. با استفاده از این دستگاه تصاویر ویدیویی در نرم‌افزار مورد نظر به اشتراک گذاشته می‌شوند. برای مثال فرض کنید قصد برگزاری لایو اینستاگرام با استفاده از کامپیوتر را دارید، در این شرایط باید برای لایو استریم یک کپچر کارت داشته باشید‌.

پردازش تصویر

اگر به پردازش تصاویر دوربین احتیاج دارید، این سخت‌افزار تصاویر را به کامپیوتر یا لپ تاپ انتقال می‌دهد. یادتان باشد برای پردازش تصویر، سازگار بودن کپچر کارت با نرم‌افزار مورد نظر اهمیت بالایی دارد.

کارت کپچر چی بخرم؛ آنالوگ یا دیجیتال

با خرید کارت کپچر از فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند صدا بازار می‌توانید تصاویر و ویدیو‌های مختلف را از یک دستگاه خارجی مثل دوربین به‌صورت مستقیم بر روی کامپیوتر یا یک دستگاه پخش دیگر ضبط کنید. کپچر کارت دیجیتال بیشتر برای ضبط ویدیو‌های دیجیتال استفاده می‌شود. برای مثال کاربرد گسترده‌ای برای ضبط و ویرایش ویدئو‌های یک دوربین دیجیتال دارد.

کارت کپچر چی بخرم؛ آنالوگ یا دیجیتال

این کارت با ورودی‌های USB و HDMI به رایانه یا دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود. همچنین از قابلیت استریمینگ پشتیبانی کرده و رزولوشن بالایی ارائه می‌دهد. معمولا کیفیت تصاویر و ویدیو‌های ضبط شده با کپچر کارت دیجیتال بیش‌تر از مدل آنالوگ است؛ زیرا کارت کپچر آنالوگ برای ضبط ویدیو‌های آنالوگ کاربرد دارد. این دستگاه مجهز به ورودی آنالوگ بوده و از طریق آن به دوربین یا کنسول بازی متصل می‌شود. معمولا هم کیفیت تصاویر آن پایین‌تر از کارت‌های دیجیتال است.

کارت کپچر اکسترنال یا اینترنال؟

کپچر کارت اکسترنال (خارجی) و اینترنال (داخلی) دو نوع مختلف از دستگاه‌های کارت کپچر هستند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربرد‌های متفاوتی دارند‌. کارت کپچر اکسترنال قابل حمل است و قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلفی مثل تلویزیون، دوربین، لپ تاپ و… را دارد. همچنین اتصال آن از طریق پورت‌های بلوتوث یا USB و HDMI انجام می‌شود. از طرفی عملکرد آسان و سریعی برای ضبط صدا و ویدئو دارد.

در مقابل کارت کپچر اینترنال را داریم که در مقایسه با کپچر کارت اکسترنال قیمت کم‌تری دارد و به‌صورت مستقیم به سیستم متصل می‌شود. این دستگاه برای افرادی که می‌خواهند ویدیو‌های با کیفیت با فشرده‌سازی کم‌تر ضبط کنند مناسب است، البته نسبت به کارت‌های خارجی مشکلات نصب و تنظیمات بیش‌تری دارد.

کارت کپچر اکسترنال یا اینترنال؟

خرید کارت کپچر اکسترنال یا اینترنال به بودجه و انتظارات شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید دستگاه را به راحتی جابه‌جا کنید، باید کپچر کارت اکسترنال را بخرید. برای ضبط ویدیو با کیفیت بالا به کپچر کارت اینترنال نیاز دارید. sedabazar.com یک فروشگاه اینترنتی معتبر تجهیزات صوتی است که انواع کارت‌های کپچر را از معروف‌ترین برندهای خارجی با تضمین اصل بودن کالا به فروش می‌رساند. با خرید از صدا بازار می‌توانید از دریافت مشاوره توسط کارشناسان فروش این سایت بهره‌مند شوید.

با این نکات در خرید کارت کپچر اشتباه نمی‌کنید!

با توجه به نیاز خود برای ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها، سرعت انتقال، نحوه اتصال و امکانات مورد نیاز به یکی از کپچر کارت‌های اکسترنال یا اینترنال نیاز دارید. البته در هر صورت برای خرید این دستگاه‌ باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مطمئن شوید که کامپیوتر یا سیستم شما قابلیت پشتیبانی از کارت کپچر اکسترنال یا اینترنال را دارد.
  • بررسی کنید که مشخصات فنی کپچر کارت متناسب با نیازهای شما باشد. برای مثال خرید کارت کپچر گیمینگ به دلیل سرعت انتقال بالا برای بازی‌های کنسولی و رایانه‌ای پیشنهاد می‌شود.
  • برای ضبط تصاویر با کیفیت به یک کارت کپچر درجه یک احتیاج دارید که پردازش داده‌ها را به بهترین شکل انجام دهد.
  • مطمئن شوید که کارت کپچر با سیستم عامل و نرم‌افزار‌های مورد استفاده شما سازگاری دارد.
  • ویژگی‌ها و قیمت کپچر کارت اکسترنال و اینترنال را مقایسه کنید تا در نهایت یک دستگاه کاربردی و مقرون‌به‌صرفه بخرید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب