مطلب فعلی :

راهنمای خرید صندلی گیمینگ ، بررسی نکات مهم قبل از خرید

رفتن به بالا

راهنمای خرید صندلی گیمینگ ، بررسی نکات مهم قبل از خرید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنمای خرید صندلی گیمینگ ، بررسی نکات مهم قبل از خرید

راهنمای خرید صندلی گیمینگ ، بررسی نکات مهم قبل از خرید

به خرید صندلی گیمینگ  علاقه دارید 💺 اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید تنها کاری که باید انجام دهید این است که راهنمای خرید صندلی گیمینگ ، بررسی نکات مهم قبل از خرید امروز کلاسیک وب را مطالعه کنید. در این راهنما تمام آنچه که باید بدانید را آورده ایم.

راهنما خرید صندلی گیمینگ

The Gaming Chair Buyer’s Guide

صندلی گیمینگ چیست و چه کسی به آن نیاز دارد؟ صندلی های گیمینگ، صندلی های راحتی هستند که برای برآورده کردن نیاز و راحتی گیمرها طراحی شده اند. طراحان این صندلی ها به این فکر کرده اند که گیمرها چگونه می نشینند، چگونه حرکت می کنند و از صندلی خود چه چیزهایی می خواهند و به سراغ ساختن چیزی که این نیازها را برآورده کند رفته اند. با این وجود، این صندلی مختص به گیمرها نیستند و در شرایط زیر می توانید از این دسته از محصولات استفاده کنید:

  • در یک دفتر کار می کنید و می خواهید بهره وری خود را افزایش دهید.
  • در خانه کار می کنید و زیاد پشت میز می نشینید.
  • از کمردرد رنج می بردید.
  • مشکلات حرکتی دارید و هنگام نشستن نیاز به حمایت بیشتری دارید.
  • زمان زیادی را صرف بازی کردن می کنید.
  • می خواهید هنگام نشستن راحت تر باشید.

اولین صندلی های گیمینگ برای بازی های مسابقه ای طراحی شدند تا به عنوان صندلی های شبیه ساز ماشین عمل کنند. بنابراین، آنها تمایل داشتند صندلی های خودروهای اسپورت را با پشتی بلند و روکش های ضخیم تکرار کنند.

از آن زمان تا کنون، صندلی های گیمینگ تکامل یافتند و بسیار گسترده تر شدند. در حال حاضر انواع مختلفی از صندلی های گیمینگ وجود دارد که نیازهای انواع مختلف گیمرها را برآورده می کند.

انواع صندلی گیمینگ

در ادامه به معرفی انواع صندلی گیمینگ می پردازیم:

صندلی بازی های کامپیوتری

صندلی های بازی کامپیوتری مدل های اولیه ای هستند که که اکثر مردم با شنیدن کلمه “صندلی گیمینگ” به آن فکر می کنند. این صندلی ها برای نشستن پشت میز طراحی شده اند، که اگر بیشتر بازی های خود را روی سیستم شخصی خود انجام می دهید یا صندلی می خواهید که به عنوان صندلی اداری استفاده شود؛ انتخاب خوبی خواهند بود. اگر صندلی اداری شما خراب شده است و به همین دلیل به دنبال جایگزین دیگر هستید می توانید قبل از این کار روش های تعمیر جک ، پایه ، چرخ و.. صندلی اداری ، کامپیوتر و مدیریتی را امتحان کنید.

آنها معمولا از یک پایه چرخدار ۵ گانه متحرک با یک صندلی که در بالای پایه قرار گرفته اند تشکیل شده اند. همچنین معمولا دارای قابلیت های چرخشی هستند که به شما امکان می دهند آزادانه روی میز خود حرکت کنید. دسته های بلند برای پشتیبانی از مچ دست (هنگام استفاده از ماوس و کیبورد) و پشتی بلند برای حمایت از گردن و جلوگیری از فشار به گردن هنگام مشاهده صفحه نمایش وجود دارد. تقریبا تمام صندلی های بازی سیستم های شخصی به صورت پیش فرض در وضعیت عمودی استفاده می شوند اما گزینه هایی وجود دارند که می توانند به سمت عقب متمایل شوند و در موقعیت های مختلف قرار گیرند.

صندلی بازی های کامپیوتری

صندلی های بازی کنسول

این نوع صندلی های گیمینگ برای گیمرهای کنسول طراحی شده اند. آنها بسیار انعطاف پذیر تر از صندلی بازی های کامپیوتری هستند و در شکل ها و اندازه های مختلف و بسیار متنوع تر تولید می شوند. محبوب ترین نوع صندلی بازی کنسول، Rocker است که دارای صندلی L شکل هستند و مستقیما شما را روی زمین قرار می دهند، آنها صندلی و چرخ ندارند. نام راکر از این واقعیت گرفته شده است که تکیه گاه پشت می تواند در حین حرکت به جلو و عقب تکان بخورد. این دسته از صندلی ها ارگونومی تر هستند و قرار نیست همراه با میز استفاده شوند و بسیاری از کاربران آنها را بسیار راحت تر می دانند. آنها همچنین اغلب دارای قابلیت های اضافی مانند بلندگو و پورت های USB برای شارژ هستند.

صندلی های بازی کنسول

صندلی های شبیه ساز مسابقه

صندلی های شبیه ساز مسابقه گزینه های پیشرفته ای هستند که به طور خاص برای بازی های مسابقه ای طراحی شده اند. آنها معمولا به یک فریم متصل می شوند که لوازم جانبی بازی مانند دنده، پدال و غیره روی آن نصب می شوند. برخی از صندلی های شبیه ساز مسابقه ای برای گیمرهای معمولی مناسب هستند و برخی از مدل های پیشرفته حتی برای آموزش راننده های مسابقه ای حرفه ای استفاده می شوند. این نوع از صندلی های گیمینگ واقعا گران هستند.

صندلی های شبیه ساز مسابقه

صندلی بین بنگ

صندلی بین بنگ که به نام کیسه لوبیا هم شناخته می شوند مانند گونی های بزرگ ساخته شده اند که معمولا با فوم پر می شوند و با پارچه جیر یا میکروفیبر روکش می شوند. آنها به طور خاص برای بازی طراحی نشده اند اما خیلی از گیمرها این نوع صندلی ها را به خاطر نرم و راحت بودن و انطباقی که با بدن دارند انتخاب می کنند. در حالی که صندلی های بین بنگ ارگونومی یا حمایت کننده نیستند به شما فضای زیادی برای دراز کشیدن می دهند. این صندلی ها نسبت به انواع دیگر ارزان تر هستند.

صندلی بین بنگ

نکات مهم خرید صندلی گیمینگ

شما باید در هنگام خرید صندلی گیمینگ به ویژگی ها و نکات مختلفی توجه داشته باشید؛ در ادامه نکات مهمی که باید در به آنها توجه داشته باشید آورده شده است:

صندلی گیمینگ ارگونومی

احتمالا ارگونومی مهمترین چیزی است که باید هنگام خرید صندلی گیمینگ در نظر داشته باشید. ارگونومی به طور کلی به روش طراحی اطلاق می شود که در آن محصولی بر اساس مجموعه ای از اصول روانی و فیزیولوژیکی طراحی می شود تا بهترین تناسب با کاربر را داشته باشد. ی صندلی گیمینگ ارگونومیک صندلی است که برای نشستن گیمر بهینه شده باشد تا بهره وری و کارایی را بهبود بخشد.

اگر این تعریف تخصصی و پر از اصطلاحات به نظر برسد اجازه دهید آن را به گونه ای دیگر بیان کنیم:

یک صندلی گیمینگ ارگونومی، صندلی است که به شما کمک می کند وضعیت بدنی مناسب خود را حفظ کنید، از حرکات شما پشتیبانی می کند، کمردرد را به حداقل می رساند و زمان واکنش شما در بازی را بهبود می بخشد. هر صندلی گیمینگی که ادعای ارگونومی بودن می کند باید حداقل دارای موارد زیر باشد:

  • سطح بالایی از قابلیت تنظیم: شما باید بتوانید ارتفاع صندلی، زاویه پشت و تکیه گاه دست را طوری تنظیم کنید که با ابعاد بدن شما مطابقت داشته باشد. هر چه امکان تنظیم بیشتر باشد بهتر است.
  • حمایت از کمر: بهترین صندلی های گیمینگ باید دارای پشتیبان قابل تنظیمی برای کمر باشند. شما باید بتوانید بسته به انحنای ستون فقرات خود آن را تنظیم کنید. صندلی های ارزان تر دارای بالش کمری هستند که این کار را به روشی ابتدایی انجام می دهند.
  • پشتی بلند و منحنی با تعداد زیادی تکیه گاه قسمت بالایی پشت و گردن
  • مکانیسم های قفل یا کشش برای قفل کردن تکیه گاه در جای خود

علاوه بر این، ویژگی های ارگونومیک پیشرفته دیگری مانند توری قابل تنفس، حرکت واکنش پذیر؛ دسته های ۴ بعدی (که در همه ابعاد تنظیم می شوند) و موارد دیگر وجود دارد، اما این ویژگی ها فقط در صندلی های گیمینگ گران قیمت و سطح بالا یافت می شوند.

صندلی گیمینگ ارگونومی

کیفیت ساخت صندلی گیمینگ

بهترین صندلی گیمینگ باید دارای کیفیت ساخت مناسبی باشد. هر چه کیفیت ساخت بالاتر باشد، صندلی گیمینگ شما بیشتر عمر خواهد کرد. شما نباید روی صندلی سرمایه گذاری کنید که بعد از چند هفته خراب می شود و یا می شکند.

باز هم کیفیت ساخت به قیمت ربط دارد. بنابراین اگر به دنبال صندلی رده پایین هستید ممکن است کیفیت پایینی را در قبال پرداخت هزینه کمتر دریافت کنید.

یکی از شاخص های خوب کیفیت ساخت که باید به آن توجه کرد فریم است. فریم های با کیفیت بالا از فلز و معمولا فولاد با دوام ساخته می شوند. فریم های چوبی یا پلاستیکی در طول زمان مقاومت خود را از دست می دهند.

پایه یکی دیگر از جنبه های مهمی است که باید در نظر گرفته شود. به دنبال پایه های آلومینیومی پهن باشید. پایه های باریک دوام کمتری دارند. چرخ های شما تا حد امکان باید پهن باشند تا دوام بیشتری را ارائه دهند.

نوع موادی که بالشتک را پر می کند هم هم است. سعی کنید گزینه هایی که از فوم سرد ساخته شده اند را انتخاب کنید تا بعد از چند ماه استفاده صاف نشوند.

انواع صندلی گیمینگ

راهنمای خرید صندلی گیمینگ : روکش

اکثر صندلی های گیمینگ با چرم PU روکش می شوند. چرم طبیعی بسیار گران است  و در حالی که می توانید آن را تهیه کنید خرید هزینه بری خواهید داشت. چرم PU معمولا نیاز اکثر افراد را برآورده می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید تا متحمل هزینه بالایی نباشید. برخی دیگر از صندلی های گیمینگ دارای روکش مصنوعی یا میکروفیبر هستند. چرم PVC یکی از چرم های مصنوعی است که از ترکیب پلی وینیل کلراید و مواد افزودنی ساخته می شود و نرم و انعطاف پذیر است.

چرم PVC یک ماده مقاوم در برابر آب، آتش و لکه است که برای کاربردهای تجاری بسیار محبوب است. بنابراین اگر گیمری هستید که در هنگام بازی از میان وعده یا نوشیدنی استفاده می کند نباید نگران ایجاد لکه های روی صندلی خود باشید.

یکی دیگر از موادی که در صندلی های گیمینگ به عنوان روکش استفاده می شود پارچه است. صندلی های پارچه ای در مقایسه با گزینه های چرمی قابلیت تنفس بیشتری دارند و این بدان معناست که عرق کمتری خواهید کرد. اما متاسفانه در برابر آب و سایر مایعات مقاومتی از خود نشان نمی دهد.

هنگام خرید صندلی گیمینگ ، قابلیت تنفس یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر داشته باشید. برخی از صندلی ها دارای روکش مشبک (یا مش) قابل تنفس هستند که به دفع گرما و حرارت کمک می کنند. هر چه روکش ها قابلیت تنفس بیشتری داشته باشند راحت تر هستند و کمتر عرق خواهید کرد.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ : روکش

خرید صندلی گیمینگ با توجه به دسته ها

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید صندلی گیمینگ کامپیوتر باید به آن بپردازیم؛ دسته ها هستند. شما برای حمایت از بازوها و مچ دست خود به دسته های ارگونومی نیاز دارید، زیرا به شما کمک خواهند کرد تا واکنش های سریعتری داشته باشید و در نهایت مهارت های خود را در بازی بهبود بخشید.

بیشتر صندلی های بازی کامپیوتری دارای تکیه گاه بازو هستند اما صندلی های بازی کنسول این تکیه گاه را ندارند. پس اگر از صفحه کلید و ماوس استفاده نمی کنید می توانید باز هم صندلی بازی کنسول را در نظر داشته باشید.

بهترین تکیه گاه ها قابل تنظیم هستند تا بتوانید آنها را متناسب با قد و بدن خود تنظیم کنید. شما باید تنظیم صندلی را به گونه ای انجام دهید که شانه ها در حالت استراحت باشند، در حالی که آرنج شما باید دارای زاویه قائم باشد و بازوهای شما حمایت شوند.

حداقل دسته ها باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشند. در حالت ایده ها، عرض آنها نیز باید قابل تنظیم باشند. برخی از دسته ها به سمت بالا و بیرون کشیده می شوند.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ : تحمل وزنی

بسیاری از خریداران صندلی گیمینگ برای اولین بار فراموش می کنند این موضوع را در نظر بگیرند در حالی که بسیار مهم است. صندلی های گیمینگ می توانند تا یک وزن خاص را تحمل کنند. باید مطمئن شوید که آیتمی را انتخاب کرده اید که توانایی تحمل وزنتان را دارد. بنابراین توصیه می کنیم همیشه قبل از خرید از فروشنده سوال کنید.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ : تحمل وزنی

سازگاری با کنسول

برای صندلی های بازی کنسول، سازگاری مهم است. بسیاری از صندلی های بازی کنسول (مخصوصا از برند X Rocker) به روش های مختلف و جالبی با کنسول ها ادغام می شوند. برخی از صندلی ها دارای پورت های USB هستند که به شما امکان می دهند کنترلرهای خود را از دسته صندلی شارژ کنید. برخی از آنها دارای بلندگوهای تعبیه شده هستند تا صداهای کنسول شما را مستقیما پخش کنند.

برخی از صندلی ها دارای ویژگی های سازگاری با حرکت هستند که باعث می شود بر اساس آنچه در بازی رخ می دهد تکان بخورند، کج شوند، بچرخند و تکان بخورند. با این حال به خاطر داشته باشید قیمت این دسته از محصولات بالا است.

ابعاد صندلی گیمینگ

مورد دیگری که خریداران اغلب نادیده می گیرند ابعاد صندلی گیمینگ است. شما باید ابعاد را از قبل بررسی کنید تا مطمئن شوید که هم با فضای موجود و هم با فرم بدن شما مطابقت دارد. به طور مثال برخی از صندلی ها دارای نشیمن گاه های باریک تری هستند که باعث می شود برای افرادی که دارای پایین تنه درشتی هستند مناسب نباشند.

استایل

مطمئنا داشتن یک صندلی گیمینگ که احساس راحتی و استحکام داشته باشد مهم است اما اگر صندلی انتخاب کنید که از لحاظ زیبایی با سلیقه شما سازگار نباشد، تلاش بیهوده کرده اید. گزینه های متنوعی در بازار وجود دارد که دارای طراحی های متفاوتی هستند. صندلی هایی که دارای نورپردازی RGB هستند نظر گیمرها را به خوبی به خود جلب می کنند.

استایل صندلی گیمینگ

سایر نکات مهم

همیشه نظرات را بررسی کنید: اگر صندلی گیمینگ خود را به صورت اینترنتی خریداری می کنید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نظرات سایر کاربران را بررسی کنید.

گارانتی را در نظر بگیرید: بسیاری از صندلی های گیمینگ دارای گارانتی هستند که به شما امکان می دهد در صورت وجود هر گونه نقص در صندلی آن را تعویض کنید و یا پول خود را پس بگیرید.

فرایند نصب را در نظر بگیرید: برخی از صندلی های گیمینگ به صورت از پیش ساخته تحویل داده می شوند و برخی دیگر نیاز به مونتاژ دارند. این موضوع را بررسی کنید که صندلی که انتخاب کرده اید مونتاژ ساده ای دارد یا نه.

از برندهای معتبر خرید کنید: DXRacer، SecretLab، X Rocker، Herman Miller و Maxnomic تنها برخی از برندهای محبوب صندلی های گیمینگ موجود در بازار هستند.

چک لیست خرید صندلی گیمینگ

توجه داشته باشید که هیچ صندلی گیمینگی کامل نیست. به دنبال صندلی باشید که بخش زیادی از مواردی که در بالا توضیح دادیم را تحت پوشش قرار دهد. در نهایت می توانید با توجه به چک لیست زیر انتخاب خود را نهایی کنید.

آیا این صندلی برای هدف من مناسب است؟ بله خیر
آیا این صندلی از وزن من حمایت می کند؟ بله خیر
آیا قد من در محدوده ارتفاع توصیه شده برای این صندلی قرار دارد؟ بله خیر
آیا این صندلی پشتیبانی ارگونومیک خوبی را ارائه می دهد؟ بله خیر
آیا این صندلی دارای قابلیت تنظیم است؟ بله خیر
آیا کیفیت ساخت با توجه به بودجه ای که دارم خوب است؟ بله خیر
آیا ابعاد این صندلی متناسب با فرم بدنم است؟ بله خیر
آیا این صندلی به اندازه کافی متحرک/ فشرده/ سبک است که در فضای من جا بگیرد؟ بله خیر
آیا طراحی این صندلی را دوست دارم؟ بله خیر
آیا روکش / روکش این صندلی راحت / قابل تنفس به نظر می رسد؟ بله خیر

نظرات و پیشنهادات شما؟

در راهنمای خرید صندلی گیمینگ ، بررسی نکات مهم قبل از خرید امروز کلاسیک وب ما سعی کردیم مهمترین ویژگی ها و قابلیت ها را به شما یادآوری کنیم تا خریدی مطمئن را تجربه کنید. به نظر شما چه عوامل مهمی دیگری وجود دارد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب