مطلب فعلی :

راهنمای خرید قلم نوری و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

رفتن به بالا

راهنمای خرید قلم نوری و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها

راهنمای خرید قلم نوری و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید

قلم نوری پس از کیبورد و ماوس یکی از حیاتی ترین لوازم جانبی کامپیوتر در دنیای تکنولوژی به خصوص برای طراحان گرافیک است. زمینه های طراحی، گرافیک، انیمیشن و تدریس آنلاین همگی می توانند از تطبیق پذیری و سهولت استفاده از قلم نوری بهره مند شوند.

اگر قصد دارید دارید قلم نوری مناسبی را خریداری کنید در این مقاله از کلاسیک وب راهنمای خرید قلم نوری و نکاتی که قبل از خرید باید بدانید را توضیح می‌دهیم.

قلم نوری به سادگی یک مداد معمولی یا خودکار است، به بیان دیگر به عنوان یک دستگاه ورودی در سیستم عمل می کند به این صورت که وظیفه هدایت نور بر روی انواع دستگاه‌های الکترونیکی، از جمله رایانه، مانیتور، تلفن همراه را برعهده دارد. قلم نوری اغلب برای نمایش عکس‌ها، برجسته کردن قسمت‌های متن و انتخاب آیتم‌های منو استفاده می‌شود.

بنابراین قلم نوری عملکردی مشابه با صفحه نمایش لمسی انجام می دهد، اما تفاوت آن در این است که دقت و عملکرد بهتری را به کاربران ارائه می دهد و برای طراحی، آموزش آنلاین و تدریس مناسب است.

کاربرد قلم نوری

  • برای آموزش آنلاین (به خصوص اکنون که افراد بیشتری به دلیل ویروس کرونا در دوره های آنلاین شرکت می کنند).
  • هم برای گرافیست های تازه کار و هم برای گرافیست های با تجربه.
  • آموزش نقاشی به کودکان در حالی که از کامپیوتر برای خلق آثار هنری استفاده می کنند.
  • هنگام شرکت در کنفرانس های آموزشی، یادداشت برداری کنید.
  • برای جلب توجه یا برجسته کردن هر متن یا تصویر روی صفحه رایانه.
  • برای مکان یابی، تعیین موقعیت و مختصات و ارزیابی.
  • برای ارائه سخنرانی، ارائه در کنفرانس ها، دفاع از مواضع، و ارائه پیشنهادات در محیط های دانشگاهی.
  • برای کسانی که محتوا تولید می کنند.
  • در پشتیبانی از کنفرانس های وب، وبینارها و سمینارها.
  • طراحی فرش
  • طراحی لباس
  • نقشه کشی های ساختمان و صنعتی

خرید قلم نوری مناسب

خرید قلم نوری مناسب

در متن بالا گفتیم که خرید قلم نوری انواع و کاربرد مختلفی دارد. نکته ای که باید توجه زیادی به آن بکنید، سایز پد قلم نوری است که اگر هدف شما استفاده از قلم نوری برای تدریس، آموزشی، اداری و پزشکی باشد بسته به کاربرد مورد نظر باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال، اندازه بزرگتر پد، به شما فضای بیشتری برای نوشتن در هنگام تدریس می دهد.

از طرف دیگ اگر هدف شما طراحی و کارهای گرافیکی باشد، دسترسی به یک قلم نوری با صفحه نمایش می تواند بسیار مفید باشد. لازم به ذکر است که افزودن صفحه نمایش هزینه قلم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، بنابراین توصیه می کنیم قبل از توجه به صفحه نمایش، ابتدا ویژگی های فنی قلم مانند وضوح، حساسیت زاویه، میزان پاسخ دهی بالا و حساسیت را بررسی کنید. به فشار توجه کنید که یک قلم نوری بدون صفحه نمایش اما با ویژگی های فنی برتر ممکن است بسیار مفیدتر از یک قلم نوری با صفحه نمایش اما ویژگی های فنی پایین تر باشد.

قلم نوری با نمایشگر و بدون نمایشگر

قلم نوری با نمایشگر و بدون نمایشگر

قلم نوری به دودسته با نمایشگر و بدون نمایشگر به فروش می رسند.تفاوت این دو در این است که قلم های نوری دارای صفحه نمایش در واقع به عنوان نمایشگرهای باکیفیت با قابلیت لمسی عمل می کنند.

اما قلم نوری بدون نمایشگر، یک صفحه پد طراحی دارند که پس از اتصال به رایانه، به شما امکان می دهد تا با ضربه زدن قلم روی صفحه، حرکت اشاره گر مانیتور را ببینید. برای استفاده از این نوع قلم نوری باید حرکات دست و اشاره گر مانیتور را همگام کنید.

بهتر است بر اساس شرایط و نوع کاربری که از آن استفاده می کنید، یک قلم نوری را انتخاب کنید. لازم است بدانید که برای کارهای ظریف مانند نقاشی و طرح های بسیار ظریف، اغلب از قلم های نوری با نمایشگر استفاده می شود.

همچنین اگر هدف شما استفاده از آن برای آموزش، اتوماسیون، یادداشت برداری و موارد دیگر از این قبیل باشد، یک قلم نوری بدون صفحه نمایش به راحتی نیازهای شما را برآورده می کند.

قلم نوری گرافیکی یا دارای نمایشگر نسبت به انواع قلم های نوری (بدون نمایشگر) قیمت بیشتری هم دارند.

راهنمای جامع + نکات مهم قبل از خرید قلم نوری

نکات مهم قبل از خرید قلم نوری

شناسایی فعالیتی که برای آن به این ابزار نیاز دارید اولین قدم است. بسیاری از طراحان گرافیک و هنرمندان برای انجام پروژه های طراحی خود به آن نیاز دارند. برخی برای کار در ادارات و برخی دیگر برای کار با تلفن های هوشمند یا لپ تاپ خود به یک قلم نوری نیاز دارند.

بنابراین شما باید در ابتدا آنچه را که از قلم نوری انتظار دارید برای خود مشخص کنید. در مراحل بعد با شناخت و مقایسه ی ویژگی های ظاهری و فنی انواع قلم های نوری، آنچه که مورد نیاز شماست را بیابید.

  1. سازگاری با ابزارها و نرم افزارهای مختلف: اکثر قلم های نور با سیستم عامل ویندوز و برنامه های طراحی و گرافیکی کار می کنند. اطمینان حاصل کنید که قلم نوری که قصد استفاده از آن را دارید با برنامه یا سیستم عاملی که قصد استفاده از آن را دارید و همچنین هر دستگاه تلفن همراهی که قصد دارید قلم نوری را به آن متصل کنید، سازگار باشد.
  2. اندازه قلم نوری: آیتم دیگری که در هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. یک قلم نوری حمل و نقل ساده ای داشته باشد، در جیب شما نگهداری شود و هر زمان که نیاز دارید از آن استفاده کنید. هنگام جابجایی یا قرار دادن آن روی سطح کار باید اندازه مورد نیاز را در نظر گرفت تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.
  3. اندازه پد یا صفحه نمایش(در مواردی که قلم نوری را با صفحه نمایش تهیه می کنید): کاملاً به استفاده ای که در ذهن دارید بستگی دارد. به طور معمول، یک پد (یا صفحه نمایش) بزرگتر به این معنی است که فضای بیشتری برای کارهای گرافیکی یا آموزش در دسترس دارید. ابعاد پدها از سایز A6 یا کوچکتر شروع می شود و تا بزرگتر از سایز A4 هم تولید می شوند.
  4. حساسیت به فشار: هر چه خط ضخیم‌تر کشیده شود، فشار بیشتری به صفحه وارد می شود و هرچه خط نازک‌تر شود، فشار کمتری وارد می شود. قلم شما بسته به میزان فشاری که وارد می کنید، کار شما را به صورت نازک یا ضخیم تایپ یا ترسیم می کند.به عبارت دیگر، اگر قلم نوری شما حساس است، نوشتن با آن ساده تر است، زیرا نیازی به فشار زیادی ندارید.
  5. نرخ پاسخگویی یا RPS: یکی از مهم ترین ویژگی های قلم های نوری است. این عدد نشان دهنده سرعت اتصال بین قلم و پد است. خروجی همزمان با قرار گرفتن نوک قلم روی پد بر روی صفحه نمایش داده می شود و با افزایش این نرخ، تاخیر کاهش می یابد. محصولاتی با RPS بیش از ۲۰۰ در میان قلم های نوری موجود در بازار بسیار مناسب هستند.
  6. کیفیت قلم یا شاخص LPI: این شاخص برای بیان کیفیت قلم و پد منحصر به فرد آن استفاده می شود.خروجی قلم شما هر چه کیفیت بالاتری داشته باشد بهتر است. قلم نوری با شاخص LPI بالای ۵۰۰۰ برای هنرمندانی که می خواهند نقاشی های دیجیتالی ایجاد کنند توصیه می شود.
  7. حساسیت قلم به زاویه : حساسیت زاویه ظرفیت تنظیم ضخامت خط و تونالیته رنگ است. حساسیت فشار مفهومی مشابه است. بنابراین، ضخامت خط و تونالیته رنگ با ایجاد یک زاویه بین قلم و خط عمود بر پد تغییر می کند. توجه به این ویژگی هنگام استفاده از برنامه های کاربردی در زمینه های طراحی و گرافیک بسیار مهم است.
  8. وضوح یا رزولوشن قلم: هرچه میزان وضوح بیشتر باشد، پس از طراحی وضوح تصویر بالاتری دارید. اگر هدف اصلی شما صرفاً یادداشت برداری و انجام کارهای غیر گرافیکی باشد، رزولوشن نباید برای شما مشکل بزرگی باشد.
  9. میانبرها و کلیدهای روی پد: پد یا صفحه نمایش آن بسته به ترجیح کاربر و نوع قلم نوری می تواند دارای کلیدهای مختلفی مانند پاک کن، ذخیره، بازگشت به حالت قبل (لغو)، بزرگنمایی و کوچک نمایی باشد. برای کسانی که در صنایع گرافیک و طراحی کار می کنند، این ویژگی ها بدیهی است که ضروری است. کاربر می تواند این کلیدها را در بسیاری از مدل ها مطابق با نیاز خود تغییر دهد.
  10. لوازم جانبی: قلم های نوری مختلف لوازم جانبی مختلفی دارند. نیاز به مبدل otg به ویژه در صورتی مهم است که آنها بتوانند به تلفن های هوشمند و تبلت ها و از جمله موارد دیگر متصل شوند. علاوه بر این، یک محافظ برای جلوگیری از افتادن خطوط روی پد ضروری است (اگرچه برخی از طراحان از پد راضی نیستند) و یک جا قلم نوری یک قطعه مفید از تجهیزات است که به شما امکان می‌دهد در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، آن را در قاب نگهداری کنید. درج نوک های مختلف در اقلام همراه بسیار قابل توجه و مفید است به خصوص که نوک قلم قابل تعویض است و پس از مدتی استفاده خاصیت و دقت خود را از دست می دهد. علاوه بر این، از آنجایی که استفاده طولانی مدت از قلم و تماس دست با سطح پد می‌تواند منجر به لکه شدن یا نقص در پد شود، دستکش‌های طراحی اغلب همراه اقلام همراه هستند.

پیشنهاد ما برای خرید قلم نوری

اگر به صورت جدی قصد خرید قلم نوری را دارید فروشگاه اینترنتی سی مو آل به عنوان مرجع محصولات دیجیتال در این حوزه می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید شما باشد، همچنین این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیک است و با مراجعه به آدرس اینترنتی simoal.com می‌توانید محصول خود را انتخاب نموده و در کمتر از ۳ الی ۴ روز سفارش خود را تحویل بگیرید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب