مطلب فعلی :

راهنمای خرید هارد اکسترنال و نکات مهم انتخاب آن

رفتن به بالا

راهنمای خرید هارد اکسترنال و نکات مهم انتخاب آن

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنمای خرید هارد اکسترنال و نکات مهم آن

راهنمای خرید هارد اکسترنال و نکات مهم انتخاب آن

هاردهای اکسترنال ویژگی های متفاوتی دارند و پیش از خرید باید به خوبی بدانید که چه می خواهید و کدام هارد برای شما بهتر است. 🔎 در این مطلب از کلاسیک وب به راهنمای خرید هارد اکسترنال و نکات مهم انتخاب آن می پردازیم.

راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب

?How to Choose an External Hard Drive

اگر قصد خرید هارد اکسترنال را دارید، باید به نکاتی توجه کنید. هاردهای اکسترنال انواع مختلفی دارند و پیش از خرید باید ویژگی های گوناگون آنان را بررسی کنید. این مطلب از کلاسیک وب مناسب افرادی است که به راهنمایی خرید هارد اکسترنال نیاز دارند. اگر شما هم دقیقا نمی دانید که چه هاردی باید بخرید و به کدام موارد پیش از خرید باید توجه کنید، با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

ظرفیت حافظه

از نکات مهم خرید هارد اکسترنال که باید به آن توجه شود، ظرفیت حافظه دستگاه است. باید ببینید چه میزان فضای ذخیره سازی نیاز دارید و بر اساس آن هارد خود را خریداری کنید. مسلما هر چه میزان ظرفیت حافظه بالا بروید، دستگاه نیز گران‌تر می‌شود. شاید یک گیگابایت هم برای شما کافی باشد اما ممکن است برای شخصی دیگر چندین گیگابایت هم کم باشد. بنابراین، به این مساله توجه کنید که می‌خواهید چه چیزهایی را در هارد نگه داری کنید و ظرفیت آ‌نها مجموعا چقدر است. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که آیا قرار است بخشی از فضا برای ذخیره سازی داده‌هایی که در آینده جمع‌آوری می‌کنید، خالی بماند یا خیر.

نوع هارد

هارد اکسترنال انواع مختلفی دارد. انواع هارد اکسترنال شامل HDD و SSD می‌شود. SSD ها سریعتر از HDD ها هستند. به همین دلیل هم گران‌تر هستند. هارد HDD دارای بخشی متحرک است. همین امر باعث می شود در برابر ضربه کمی آسیب پذیرتر باشد. علاوه بر این، از نظر اندازه نیز کمی بزرگ‌تر هستند. به همین دلیل پیشنهاد می شود در صورت وجود بودجه هارد SSD خریداری کنید.

سرعت انتقال

سرعت انتقال بسیار مهم است و از جمله مهمترین نکات خرید هارد اکسترنال محسوب می شود. منظور از سرعت انتقال هم مدت زمانی است که برای انتقال حجم از هارد به دستگاهی دیگر و برعکس، لازم است. به طور کلی، SSDها می توانند داده ها را سریعتر از HDD ها پردازش کنند. البته سرعت انتقال به کابل و دستگاهی که تبادل اطلاعات با آن انجام می شود هم بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است دستگاه شما دارای USB 3.2 Gen1 باشد اما دستگاهی که با آن قصد تبادل دارید، دارای USB 2.0 باشد.

نکات خرید هارد اکسترنال

USB 2.0 سرعت پایین‌تری از USB 3.1 Gen1، USB 3.0 و USB 3.2 Gen1 دارد. معمولا رنگ این یو اس بی ها آبی است. گاهی USB 3.1 Gen2 و USB 3.2 Gen2 رنگ قرمز دارند و می‌توانند داده‌ها را تا ده گیگابایت بر ثانیه منتقل کنند. سریع‌ترین USB 3.2 می‌تواند داده‌ها را تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد. نوع USB-A نیز قدیمی‌تر از USB-C است. USB-C کوچک‌تر و کمی گردتر است. در صورتی که USB-A حالت مستطیلی دارد. نوع پروتکل رابط هم مهم است. Thunderbolt 3 و Thunderbolt 4 سریع تر از DisplayPort هستند.

قابل حمل بودن

قابل حمل بودن دستگاه دیگر ویژگی هارد اکسترنال است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید. مخصوصا اگر قصد دارید آن را مدام با خود به این طرف و آن طرف ببرید. باید بدانید که می‌خواهید دستگاه شما در کیف جا شود یا در جیب! اکثر هاردهای اکسترنال سبک هستند و حجم زیادی ندارند. هاردهای SSD نیز کوچک‌تر از HDD هستند.

نکات خرید هارد اکسترنال

مقاومت هارد در برابر آسیب، ضربه و…

نکته دیگری که در زمان خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه کنید مقاومت دستگاه در برابر آسیب‌های مختلف است. ضد ضربه، ضد خش و ضد آب و گرد و خاک بودن چقدر برای شما مهم است؟ این موارد مخصوصا برای افرادی که قصد دارند مدام هارد را جا به جا کنند، بسیار مهم است. هاردهای SSD معمولا مقاومت بهتری در برابر آسیب و ضربه دارند. مسلما داشتن این ویژگی‌ها نیز بر قیمت هارد می‌افزاید.

امنیت

توجه به امنیت یکی دیگر از مهمترین نکات برای خرید هارد اکسترنال است. اگر داده‌های شما حساس باشند، شاید بخواهید برای آنان رمز بگذارید. اکثر هاردها با نرم افزارهای رمزگذاری سازگار هستند و شما می توانید روی آن ها رمز بگذارید. حتی حالت رمزگذاری سخت افزاری و رمزگذاری فیزیکی هم وجود دارد. باید ببینید اطلاعات شما چقدر حساس هستند و آیا واقعا به این رمزگذاری‌ها نیاز دارید یا خیر.

نکات مهم خرید هارد اکسترنال

سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف

معمولا هارد اکسترنال برای یک یا چند سیستم عامل خاص طراحی می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است هاردی در ویندوز ۱۰ به خوبی کار کند. در حالی که مناسب سیستم عامل مک نباشد و نتوانید آن را در این سیستم عامل باز کنید یا کارهای مختلف روی آن انجام دهید. البته گاهی روش هایی برای دور زدن این مشکل وجود دارد اما بهتر است پیش از خرید مطمئن شوید که دستگاه با سیستم عامل مورد نظر سازگاری دارد.

مناسب برای گیمینگ

اگر می‌خواهید در هارد اکسترنال خود بازی نگه دارید، از آن برای کنسول استفاده کنید و… باید به سرعت هارد بسیار توجه کنید. زیرا مسلما نمی خواهید زمان انتظار و لود شدن بازی زیاد باشد. فضای ذخیره سازی نیز در این حالت مهم می شود زیرا برخی از بازی های حجم زیادی دارند. علاوه بر این، معمولا در این حالت باید هارد را مدام جا به جا کنید. پس مقاومت آن در برابر آسیب هم مهم است.

نکات مهم خرید هارد اکسترنال

نرم افزار

معمولا تفاوت در نرم افزار از مهم ترین مواردی است که هاردها را از هم متمایز می کند. برخی از هاردهای اکسترنال با استفاده از نرم افزارهایی مخصوص می توانند عملکرد بهتری را ارائه دهند. این مورد در زمانی که بخواهید برای دستگاه رمز بگذارید، از داده های آن بکاپ بگیرید، همگام سازی هایی را انجام دهید و… بسیار مهم است. حتی ممکن است بخواهید روی آن نرم افزاری مانند ورد یا اکسل را نصب کنید. پس حتما این مورد را با توجه به نیاز خود چک کنید.

گارانتی

داشتن گارانتی نیز بسیار مهم است. برخی از دستگاه ها تا ۵ سال گارانتی دارند! با وجود گارانتی اگر مشکلی برای دستگاه پیش بیاید می‌توانید معمولا بدون هزینه آن را تعمیر کنید یا حتی در صورت خرابی دستگاه آن را تعویض کنید. گارانتی می‌تواند اصالت دستگاه را هم تایید کند. دستگاه های فیک و غیراصل گارانتی ندارند و ممکن است هر لحظه خراب شود و داده های شما از بین برود.

انواع هارد اکسترنال

بودجه

هر ویژگی مثبتی که به هارد اکسترنال اضافه شود، باعث بالا رفتن قیمت آن می شود. نوع هارد، سرعت آن، مقاومت آن، اندازه در برابر فضای ذخیره سازی و… همگی در قیمت هارد تاثیر دارند. باید ببینید با توجه به بودجه ای که دارید کدام دستگاه برای شما بهتر عمل می کند. هاردهای اکسترنال دستگاه های ارزان قیمتی نیستند. به همین دلیل ابتدا بودجه خود را مشخص کنید، سپس به دنبال ویژگی ها بروید. از طرفی هم می‌توانید ببینید کدام هارد با توجه به بودجه شما می‌تواند تمامی نیازهای شما را تا حدی برطرف کند. ممکن است نیاز باشد برای داشتن ویژگی‌هایی مثل ضد ضربه بودن، ضد آب بودن و… از فضای ذخیره سازی دستگاه بزنید یا برعکس، به دلیل نیاز به فضای بیشتر، به مقاومت دستگاه در برابر آسیب توجه نکنید. در نتیجه، وقتی هارد را خریدید، باید بسیار از آن مراقبت کنید.

اقلام همراه

در نهایت، ببینید دستگاهی که می‌خرید چه چیزهایی را به همراه خود دارد. برخی از هاردها دارای کیف ضرضربه و کابل هستند. این گونه شما در هزینه‌ها نیز ضرفه جویی خواهید کرد و از طرفی هم نیاز نیست به دنبال کیف و کابل مناسب بگردید.

اگر قصد خرید کیبورد را دارید، مطلب نحوه انتخاب بهترین کیبورد کامپیوتر را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب به بررسی نکات هنگام خرید هارد اکسترنال پرداختیم. شما با توجه به این نکات ترجیح می دهید کدام هارد اکسترنال را برای خود تهیه کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب