مطلب فعلی :

راهنما: فایل EPS چیست و چگونه باز و ویرایش می شود؟

رفتن به بالا

راهنما: فایل EPS چیست و چگونه باز و ویرایش می شود؟

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها

راهنما: فایل EPS چیست و چگونه باز و ویرایش می شود؟

ممکن است در اینترنت تصویری 🖼️ را دانلود کرده باشید که دارای فرمت EPS است. این فرمت در بین طراحان و گرافیست ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است اما ممکن است شما با نحوه باز کردن و ویرایش آن آشنایی نداشته باشید. در مطلب امروز کلاسیک وب راهنما فایل EPS چیست و چگونه باز و ویرایش می شود؟ ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فایل EPS چیست؟

What Are Eps Files and How Do You Open Them?

فایل EPS یکی از فایل های پر کاربرد است که به خاطر امکانات تغییر اندازه بدون افت کیفیت از محبوبیت خاصی برخوردار است. کمپین های تبلیغاتی ، طراحان تی شرت، طراحان لوگو و جلد مجلات و غیره همه از این فرمت فایل استفاده می کنند. در ادامه ما قصد دارید به شما توضیح دهیم که فایل EPS چیست و چگونه باز و ویرایش می شود؟

فرمت فایل EPS چیست؟

اگر از خودتان سوال می کنید که فرمت eps چیست؟ باید بگوییم که EPS در واقع مخفف Encapsulated PostScript است و یک فرمت فایل گرافیک برای تصاویر برداری است که معمولا در رسانه های چاپ و دیجیتال استفاده می شود. اگر تا به حال از تصویر برداری در پروژه استفاده کرده باشید به احتمال زیاد با فرمت فایل EPS مواجه شده اید.

راهنما: فایل EPS چیست و چگونه باز و ویرایش می شود؟

مزایای فرمت فایل  EPS

فرمت EPS برای مقیاس بندی تصاویر ایده آل است. داده‌های تصویری که نگهداری می‌کند تضمین می‌کند که وضوح تصویر بالا باقی می‌ماند، حتی در صورت کشیده شدن یا بزرگتر کردن نسبت ها کیفیت بالای خود را حفظ می کند.

داده های تصویر EPS از یک فرم فشرده سازی بدون تلفات (بدون کاهش کیفیت) سود می برند. این تضمین می کند که کیفیت تصویر بالا باقی می ماند، حتی زمانی که فایل کوچک می شود.

اکثر چاپگرهای حرفه ای مدرن می توانند به راحتی فایل های EPS را مدیریت کنند و آنها را به یک انتخاب عالی برای کارهای چاپی بزرگتر تبدیل می کند.

معایب فرمت فایل  EPS

فایل‌های EPS از داده‌های ریاضی تشکیل شده‌اند که تعیین می‌کنند تصویر در یک پیش‌نمایش تصویر کوچک چگونه به نظر می‌رسد. ایجاد تنظیمات تصویر قبل از ایجاد فایل EPS ممکن است زمان بر باشد، که همیشه برای محیط های کاری سریع مناسب نیست.

هنگامی که یک فایل را به عنوان EPS ذخیره می کنید، دیگر نمی توانید آن را ویرایش کنید. اگر متوجه اشتباهی شدید و می‌خواهید ویرایش کنید، باید قبل از ذخیره مجدد EPS به فایل طراحی اصلی برگردید تا تغییرات خود را انجام دهید.

فایل های EPS برای باز کردن به نرم افزار تخصصی نیاز دارند. برای مشاهده و ویرایش تصاویر EPS به برنامه ای مانند Adobe Illustrator نیاز دارید.

آیا فایلهای EPS برداری هستند؟

پاسخ کوتاه بله است. فایل EPS یک نوع فایل برداری قدیمی است که امروزه معمولا مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند تصاویر برداری و وکتور را در یک صفحه واحد ترکیب کند. با این حال یکی از اشکالات اصلی این فرمت این است که از ترنسپرنسی پشتیبانی نمی کند.

آیا فایلهای EPS برداری هستند؟

تصویر برداری چیست؟

برخلاف تصاویر وکتور (JPEG، GIF، PNG و غیره) که از پیکسل ها (مربع های رنگی ریز که در یک شبکه مستطیلی مرتب شده اند تا یک تصویر را تشکیل دهند) ساخته شده است، تصاویر برداری از محاسبات ریاضی برای ترسیم نقاط  مسیرهایی که آنها را به هم وصل می کند استفاده می کند. در حالی که یک تصویر وکتور ممکن است از نقطه A تا B دارای ۲۰۰۰ پیکسل باشد، یک گرافیک برداری به سادگی دو نقطه را ترسیم می کند، فاصله بین آنها را محاسبه می کند و یک خط می کشد. به همین دلیل است که فایل های برداری حجم کمتری از فایل های وکتور دارند.

تصاویر برداری به شما این آزادی را می دهد که از تصویر هر طوری که می خواهید استفاده کنید. اشکال و اشیاء ترسیم شده در یک بردار را می توان به راحتی دستگاه کرد و اندازه آنها را بدون افت کیفیت تغییر داد. فرض کنید مجموعه ای از آیکن های قرمز را دانلود کرده اید اما واقعا به نارنجی کردن آنها نیاز دارید. با یک تصویر برداری می توانید به راحتی آیکن را انتخاب کرده و رنگ آن را تغییر دهید. اگر بخواهید همین کار را با یک تصویر وکتور انجام دهید، جداسازی رنگی که می خواهید جایگزین کنید دشوار خواهد بود.

تصاویر وکتور به عنوان تصاویر مستقل از رزولوشن شناخته می شوند، به این معنی که شما می توانید آنها را در هر اندازه ای بدون تاثیر روی کیفیت ذخیره کنید. چه این عکس ها را روی کارت ویزیت یا یک بیلبورد قرار دهید گرافیک برداری در هر اندازه ای واضح باقی می ماند.

باز کردن و ویرایش فایل EPS در ویندوز

برای باز کردن و ویرایش تصاویر برداری نیاز نیست اطلاعات بالایی داشته باشید. برنامه های ویرایشی وجود دارند که می توانید آنها را دانلود و نصب کنید و در نهایت برای ویرایش فایل ESP در ویندوز اقدام کنید. برای  دانلود نرم افزار Eps برای ویندوز روی لینک های زیر کلیک کنید:

باز کردن و ویرایش فایل EPS در ویندوز

اگر به هر یک از برنامه های بالا دسترسی ندارید نمی توانید به راحتی بخش های تصویر را ویرایش کنید و یا اندازه را بدون تاثیر بر کیفیت تصویر تغییر دهید. در بسیاری مواقع به جای دانلود یک فایل ESP می توانید فرمت JPEG تصویر را دریافت کنید که تصویر را به یک تصویر مبتنی بر پیکسل تبدیل می کند که می توانید با هر برنامه ای که به شما امکان باز کردن یا ویرایش عکس را می دهد آن را باز کنید.

اگر فقط نیاز به مشاهده یک فایل EPS دارید، می‌توانید از Adobe Acrobat یا Preview در دستگاه اپل استفاده کنید، اما نمی‌توانید تصویر را ویرایش کنید.

اگر علاوه بر فایل EPS با فایل های TIFF و TIF استفاده می کنید می توانید از  ۵ روش باز کردن و تبدیل فایل TIF و TIFF به PDF و JPG استفاده کنید.

پسوند فایل EPS برای چه کاری استفاده می شود؟

EPS فایل های کاربردی هستند که می توان از آنها به روش های مختلفی استفاده کرد. از آنجایی که تصاویر برداری از آبجکت ها یا اشیاء ساخته شده اند، هر آبجکت را می توان جابجا کرد، چرخاند، مرتب کرد، کپی یا حذف کرد تا متناسب با نیاز شما باشد. شما به راحتی می توانید آبجکت ها را حذف و یا با هم ترکیب کنید تا یک آبجکت جدیدتر ساخته شود.

پسوند فایل EPS برای چه کاری استفاده می شود؟

در دنیای تصاویر برداری، فرمت فایل EPS برای چاپ اسناد و بازاریابی با کیفیت بالا بهترین گزینه است. اگر می‌خواهید از همان تصویر روی کارت ویزیت (چاپ کوچک) و یک پوستر بازاریابی (چاپ بزرگ) استفاده کنید، یک فایل EPS را می‌توان برای هر دو استفاده تغییر اندازه داد، این در حالی است که همچنان واضح و شفاف باقی می ماند.

چرا باید از فایل EPS استفاده کنم؟

بهتر است از یک فایل EPS استفاده کنید تا مطمئن شوید که کیفیت تصویر شما در هیچ پروژه ای کاهش پیدا نمی کند. به دلیل مقیاس پذیری، کسب و کارها معمولاً از فایل های EPS برای تبلیغات با وضوح بالا، بازاریابی و برند سازی استفاده می کنند، که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فایل های EPS خیلی ساده تغییر فرمت داده نمی شوند. مشابه زمانی که نیاز به ویرایش یک فایل EPS دارید، برای باز کردن و تبدیل فایل EPS به PNG یا JPG به یک برنامه یا برنامه ویرایش برداری (مانند Adobe Illustrator®، InDesign، CorelDraw، یا Inkscape) نیاز دارید.

چرا باید برای ویرایش فایل EPS اقدام کنم؟

از کجا می توانم تصاویر EPS را پیدا کنم؟

تمام تصاویر بسیاری از سرویس های دانلود عکس استوک مانند iStock و.. دارای فرمت فایل EPS هستند.

ویرایش فایل EPS در فتوشاپ

فتوشاپ یکی از برنامه های قدرتمندی است که طیف گسترده ای از فایل ها را مدیریت و ویرایش می کند. دستور Place فتوشاپ به کاربران اجازه می دهد تا انواع مختلف فایل ها را در یک فایل ادغام کنند تا طرح های گرافیکی منحصر به فرد ایجاد کنند. اگر به دنبال نرم افزار فایل EPS هستید تا فایل خود را ویرایش کنید این کار را می توانید با فتوشاپ انجام دهید. برای تبدیل فایل EPS به PSD یا هر پسوند تصویر دیگری که نیاز دارید باید ابتدا فایل EPS در فتوشاپ ایمپورت شود. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

فتوشاپ را باز کنید به مسیر File>New بروید و یک فایل جدید ایجاد کنید.

حالا به مسیر File>Place بروید و فایل EPS مورد نظر خود را پیدا و انتخاب کنید و روی Place کلیک کنید. حالا تصویر شما روی بوم فتوشاپ ظاهر می شود.

می توانید روی تصویر EPS کلیک کنید و آن را به جایی که می خواهید حرکت دهید. روی نقاط لنگر مربعی در امتداد کادر مرزی تصویر خود کلیک کنید و بکشید تا مقیاس آن را تغییر دهید. می توانید با کلیک کردن و کشیدن یکی از لنگرهای گوشه در حالی که کلید Shift را پایین نگه داشته اید به طور متناسب سایز عکس خود را تغییر دهید.

حالا کافیست کلید اینتر را فشار دهید. حالا در پایه Layers به عنوان یک لایه Smart Object جدید ظاهر می شود که می توانید ویرایش هایی را ایجاد کنید. همچنین می توانید با رفتن به مسیر Layer > Rasterize > Smart Object آبجکت را به وکتور تغییر دهید تا قابلیت های کامل ویرایش فایل ESP را در اختیار داشته باشید.

بعد از اینکه تغییرات خود را ایجاد کردید به مسیر File> Save As بروید و تصویر خود را با فرمت تصویری که می خواهید ذخیره کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با مطالعه مطلب فایل EPS چیست و چگونه باز و ویرایش می شود؟ امروز توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا اطلاعات خود را در مورد این فرمت تصویر بالا ببرید. چنانچه مطلبی وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب