مطلب فعلی :

راهنما: قابلیت مولتی پوینت بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟

رفتن به بالا

راهنما: قابلیت مولتی پوینت بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما: قابلیت مولتی پوینت بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟

راهنما: قابلیت مولتی پوینت بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید در حال بررسی محصولات موجود در بازار به هندزفری سامسونگ 🎧 با قابلیت اتصال به دو گوشی برخورد کرده باشید و یا دوست داشته باشید اتصال ایرپاد به دو گوشی همزمان را تجربه کنید. در راهنما قابلیت مولتی پوینت بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟ ما در مورد این سری از محصولات صحبت خواهیم کرد.

Multipoint Bluetooth چیست؟

What Is Multipoint Bluetooth?

درک ویژگی های مختلف مشخصات بلوتوث هنگام خرید دستگاه های بلوتوث دار مانند هدفون و هدست ضروری است. برای مثال یکی از اصطلاحاتی که ممکن است هنگام خرید هدفون به آن برخورد کنید، پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از مولتی پوینت بلوتوث (Multipoint Bluetooth) است. اگر با این اصطلاح آشنایی ندارید، ما امروز در کلاسیک وب به توضیح اینکه Multipoint Bluetooth چیست؟ نحوه عملکرد آن چگونه است؟ انواع بلوتوث مولتی پوینت و برخی از محدودیت های آن خواهیم پرداخت.

مولتی پوینت بلوتوث چیست؟

قبلا در مورد اینکه وای فای دایرکت چیست و چگونه از Wi-Fi Direct استفاده کنیم؟ صحبت کردیم اما مولتی پوینت بلوتوث قابلیتی است که به دستگاه های بلوتوث دار مانند هدفون؛ هدست یا اسپیکرهای قابل حمل اجازه می دهد تا به صورت همزمان به چندین منبع صوتی مانند گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها متصل شوند.

مزیت اصلی Multipoint Bluetooth این است که شما را قادر می سازد تا بین دو منبع صوتی مختلف بدون نیاز به فرایند اتصال بلوتوث سخت، سوئیچ کنید. علاوه بر راحتی، مولتی پوینت بلوتوث به شما امکان می دهد از یک دستگاه به موسیقی گوش دهید در حالی که می توانید نوتیفیکیشن ها را در دستگاه دوم چک کنید.

در حین تماشای بی وقفه سرویس های نمایش آنلاین فیلم در لپ تاپ، می توانید بدون سر و صدا از طریق گوشی خود تماسی را دریافت کنید و حتی به آن پاسخ دهید. این یکی از سناریوهای عالی است که در آن داشتن Multipoint Bluetooth مفید واقع می شود.

نحوه کار Multipoint Bluetooth برای وصل شدن چند دستگاه به بلوتوث

اتصال یک دستگاه بلوتوث دار مانند گوشی به یک هدفون یا هدست، شبکه کوچکی را تشکیل می دهد. این ایده اصلی نحوه عملکرد بلوتوث است. به طور معمول، شما فقط یک دستگاه منبع را به یک دستگاه صوتی بلوتوث متصل می کنید، اما با پشتیبانی از مولتی پوینت بلوتوث، این شبکه می توانید از بیش از دو دستگاه تشکیل شود.

در این حالت، یک دستگاه صوتی بلوتوثی مانند هدفون، هدست یا بلندگو و دو یا سه دستگاه منبع مانند گوشی و لپ تاپ را خواهید داشت.

در این شبکه؛ دستگاه صوتی بلوتوث دار شما، نحوه عملکرد شبکه را کنترل می کند، در حالی که دستگاه پلی بک از دستورات شما پیروی می کند. به همین دلیل، می توانید بدون استفاده از هدفون یا هدست، صدای بعدی را بدون استفاده از منبع صوتی پخش کنید، متوقف کنید، از سر بگیرید، صدا را تنظیم کنید و غیره. بسته به نوع مولتی پوینت بلوتوث، می توانید در حین اتصال به چندین دستگاه منبع به چیزهای مختلفی دست پیدا کنید.

یک مثال خوب، زمانی است که یک تماس ورودی از گوشی شما صدای موسیقی را از لپ تاپ قطع می کند و شما را قادر می سازد تا با استفاده از هدفون به تماس پاسخ دهید.

نحوه کار Multipoint Bluetooth  برای وصل شدن چند دستگاه به بلوتوث

انواع Multipoint Bluetooth

Multipoint Bluetooth در انواع مختلفی عرضه می شود و شامل اتصال چند نقطه ای ساده، پیشرفته و سه گانه است. با این حال، سازندگان، راه حل های سفارشی هم دارند که عملکرد MultiPoint Bluetooth را تقلید می کنند.

Simple Multipoint Bluetooth یا مولتی پوینت بلوتوث ساده

ساده ترین و رایج ترین شکل مولتی پوینت بلوتوث در دستگاه های مصرف کننده است که به شما امکان می دهد به دو منبع صوتی متصل شوید. با این حال، نقطه ضعف اصلی آن این است که وقتی تماس دیگری را در دستگاه دوم دریافت می کنید، تماس موجود را برای اتصال به تماس دوم قطع می کند.

Advanced Multipoint Bluetooth یا مولتی پوینت بلوتوث پیشرفته

بری رسیدگی به تماس های قطع شده در نظر گرفته شده است. به جای قطع کردن تماس در حال انجام در حین جابجایی تماس ها؛ هنگام اتصال به تماس دوم، اولین تماس را در حالت انتظار قرار می دهد. با توجه به عملکردی که دارید این نوع مولتی پوینت بلوتوث برای کسب و کارها و به ویژه مراکز تماس ایده آل است.

Triple Connectivity یا اتصال سه گانه

همانطور که از نام آن پیداست، اتصال سه گانه نوعی از مولتی پوینت بلوتوث است که به شما امکان می دهد به جای دو دستگاه استاندارد، سه دستگاه منبع صوتی را به طور همزمان وصل کنید.

Proprietary Solutions یا راه حل های اختصاصی

علاوه بر ۳ نوع مولتی پوینت بلوتوث معرفی شده در بالا؛ سازمان ها همچنین پیاده سازی های اختصاصی را برای دستیابی به عملکردی مشابه مولتی پوینت بلوتوث توسعه داده اند. با این حال، این راه حل های اختصاصی فرمی از مولتی پوینت بلوتوث نیستند. در عوض، انگیزه اصلی پشت یک سازمان است است که عملکرد سفارشی خود را توسعه دهد و در هزینه های صدور لایسنس خود صرفه جویی کند.

اگر علاوه بر بلوتوث مولتی پوینت می خواهید بدانید دانگل تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟ قبلا ما در کلاسیک وب توضیحات لازم را ارائه داده ایم که می توانید مطالعه کنید.

هندزفری بلوتوث با قابلیت اتصال به دو گوشی

اگر به دنبال اتصال یک هندزفری به دو گوشی هستید باید بدانید که مولتی پوینت بلوتوث در حال حاضر در همه دستگاه ها استاندارد نشده است و شرکت ها هم چندان در مورد آن صحبت نمی کنند. بنابراین برای تعیین اینکه آیا دستگاه مورد علاقه شما دارای این قابلیت است یا نه، باید مشخصات آن را به دقت بررسی کنید. بسته به میزان بودجه ای که برای خرید هدفون یا هندزفری می خواهید خرج کنید گزینه های مختلفی در بازار وجود دارد. به طور مثال هدفون Anker Soundcore Liberty Pro 3 یا Anker Life Q20+ یا Sennheiser HD 450BT این کار را انجام می دهند. اگر باز هم بودجه بیشتری دارید می توانید از بین Sony WH-1000XM4 یا  Bose QuietComfort 35انتخاب داشته باشید.

هندزفری بلوتوث با قابلیت اتصال به دو گوشی

محدودیت های Multipoint Bluetooth

چه هندزفری سامسونگ با قابلیت اتصال به دو گوشی را خریداری کرده باشید و چه از برند دیگری استفاده کنید باید بدانید که مولتی پوینت بلوتوث دارای محدودیت هایی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. محدودیت اصلی مولتی پوینت بلوتوث این است که علیرغم توانایی آن در اتصال چندین منبع به طور همزمان؛ می توانید صدا را از یک منبع در یک زمان پخش کنید. در حالی که این ممکن است برای برخی ها جالب نباشد؛ اما نحوه عملکرد فناوری مولتی پوینت بلوتوث است.

مورد بعدی اینکه همه دستگاه های صوتی عملکرد یکسانی را ارائه نمی دهند. گاهی اوقات یک دستگاه صرفا برای پخش موسیقی و دیگری فقط برای ارسال اعلان ها تعیین می شود. بنابراین ضروری است که بررسی های آنلاین را چک کنید یا اسناد دستگاه را بررسی کنید تا بدانید چه چیزی دریافت می کنید.

مورد بعدی اینکه؛ شما فقط می توانید به حداکثر ۳ دستگاه متصل شوید. علاوه بر این، مولتی پوینت بلوتوث به تماس ها اولویت بیشتری می دهد و اگر شما نخواهید تماسی دریافت کنید ممکن است آزار دهنده باشد.

نکته دیگر این است که مولتی پوینت بلوتوث فقط با دستگاه های پلی بک چندگانه کار می کند و نه دستگاه های صوتی بلوتوثی. این بدان معناست که نمی توانید مثلا گوشی خود را به چندین هدفون وصل کنید. که اگر فکرش را بکنید، می تواند راهی عالی برای گوش دادن به موسیقی با دوستان تان از یک دستگاه در یک کافه باشد.

در حالی که می توانید با دوستان خود از طریق پلتفرم های مختلف به موسیقی گوش دهید، Multipoint Bluetooth راهی برای اتصال یک منبع صوتی به چندین دستگاه صوتی ارائه نمی دهد. خبر خوب این است که قابلیت اتصال چندین دستگاه صوتی به یک دستگاه پخش واحد در مشخصات بلوتوث ۵٫۰ وعده داده شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب مولتی پوینت بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟ امروز کلاسیک وب ما در مورد اینکه Multipoint Bluetooth چیست و چگونه کار می کند و حتی محدودیت های این فناوری صحبت کردیم. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب