مطلب فعلی :

راهنما و آموزش حل مشکل زنگ نخوردن گوگل میت (۱۲ اقدام موثر)

رفتن به بالا

راهنما و آموزش حل مشکل زنگ نخوردن گوگل میت (۱۲ اقدام موثر)

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما و آموزش حل مشکل زنگ نخوردن گوگل میت (12 اقدام موثر)

راهنما و آموزش حل مشکل زنگ نخوردن گوگل میت (۱۲ اقدام موثر)

گوگل میت یکی از ابزارهای کاربردی برای برقراری تماس تصویری گروهی یا دو نفره 📲 محسوب میشود.

با وجود تمام مزایای این برنامه، برخی از کاربران مشکلاتی را در زمینه کارکرد برخی قسمت‌های آن گزارش داده‌اند. مسئله زنگ نخوردن این برنامه یکی از نکات منفی است که ممکن است باعث از دست رفتن تماس‌ها و ارتباطات مهم شود. به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به راهنما و آموزش حل مشکل زنگ نخوردن گوگل میت می پردازیم.

رفع مشکل زنگ نخوردن گوگل میت

Fix the Problem of Google Meet Not Ringing

به طور کلی شما میتوانید مشکل تماس با گوگل میت را از روش‌های زیر حل کنید:

  • بررسی تنظیمات تماس برنامه گوگل میت
  • بروزرسانی برنامه
  • پاک کردن کش برنامه
  • ارائه مجوزهای مربوط به تماس و ارسال نوتیفیکیشن
  • بررسی اتصال به برنامه های تغییر دهنده آی پی
  • اطمینان از اتصال به اینترنت
  • استفاده از نسخه وب گوگل میت
  • خاموش کردن حالت Do Not Disturb گوشی
  • ریست کردن تنظیمات شبکه
  • غیر فعال کردن حالت power saving گوشی
  • حذف و نصب دوباره برنامه

در صورتی که نتوانستید با هیچ یک از راهکار گفته شده مشکلات مربوط به گوگل میت را حل کنید، سرویس‌های ایرانی جلسات آنلاین زیادی وجود دارند که میتوانید به عنوان جایگزین از آنها استفاده کنید.

۱- تنظیمات تماس گوگل میت را فعال کنید

یکی از راهکارهای ساده و کاربردی برای فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها و گزینه‌های مربوط به تماس، از طریق تنظیمات خود گوگل میت است. برای اینکار ابتدا برنامه را باز کنید و منوی همبرگری کنار آن را بزنید تا گزینه‌های بیشتر برایتان نمایش داده شود.

تنظیمات گوگل میت

حال وارد بخش Notification شوید و گزینه Allow notification را از بالای صفحه فعال کنید و حالت آلارم را روی Allow sound and vibration بگذارید

فعال کردن نوتیفیکیشن گوگل میت از طریق تنظیمات

۲- برنامه را آپدیت کنید

یکی از اصلی‌ترین عوامل خطا و مشکلات برنامه‌ها آپدیت نبودن آنها است. اگر برنامه شما چندین مشکل دارد و نمیتوانید به درستی از آن استفاده کنید، بهتر است وجود نسخه‌های جدید برای آن را بررسی کنید. نصب نسخه‌های جدیدتر برنامه‌های اینچنینی میتواند باعث بهبود عملکرد آنها شود. بنابراین شما میتوانید گوگل میت را از طریق گوگل پلی برای اندروید و اپ استور برای آیفون آپدیت کنید.

آپدیت کردن گوگل میت

در صورتی که فکر میکنید مشکل پیش آمده مربوط به تلفن همراه شما است، میتوانید استفاده از گوگل میت در ویندوز را امتحان کنید.

۳- کش برنامه را پاک کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که بوسیله آن میتواند اطلاعات معیوب برنامه‌ها را پاک و آنها را با داده‌های درست جایگزین کرد، حذف حافظه کش برنامه‌ها است. در این روش شما اطلاعات مهم برنامه و تماس‌هایتان را از دست نخواهید داد و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که این روش در گوشی‌های اندرویدی امکان پذیر است اما شاید بسته به نوع تلفن یا نسخه سیستم عامل اندکی متفاوت باشد.

برای انجام اینکار ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و بخش Notification را باز کنید. سپس روی App notification بزنید و از لیست برنامه Meet را پیدا، یا آن را از بخش بالای لیست سرچ کنید. پس از آن روی برنامه بزنید تا اطلاعات بیشتر مربوط به اعلان‌های آن را ببینید.

تنظیمات نوتیفیکیشن تلفن همراه

پس از اطمینان از روشن بودن اعلان‌های برنامه در بخش Allow notification، از قسمت پایین، Allow sound and notification را روشن کنید. حال از پایین صفحه روی گزینه Notification categories بزنید و از فعال بودن تمامی بخش‌های آن مطمئن شوید.

روشن کردن نوتیفیکیشن گوگل میت

با طی کردن تمامی این مراحل میتوانید مطمئن شوید مشکل زنگ نخوردن گوگل میت در بخش اعلان کاملا برطرف شده است.

۴- مجوزهای تماس برنامه را چک کنید

یکی دیگر از مواردی که میتواند باعث زنگ نخوردن برنامه گوگل میت شود، ندادن دسترسی‌های لازم برای برقراری تماس است. معمولا زمانی که برنامه‌ای را نصب میکنید، لازم است مجوزهایی را برای فعالیت آن بدهید. به همین دلیل شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل فعال نبودن این قابلیت، رد شدن دسترسی‌های مربوط به تماس در تنظیمات گوشی باشد. برای اطمینان از این موضوع و رفع آن وارد تنظیمات و سپس بخش Apps شوید. حال در لیست نمایش داده شده برنامه Meets را پیدا یا آن را از بخش سرچ، جستجو کنید و روی آن بزنید.

بررسی دسترسی‌های گوگل میت

در قسمت Permissions شما میتوانید تمامی دسترسی‌های داده شده به برنامه را مشاهده کنید. روی این سمت بزنید و مجوزها را بررسی کنید. سپس با انتخاب  Call logs مطمئن شوید که حالت آن روی Allow به معنای اجازه دادن باشد.

دسترسی‌های برنامه گوگل میت

۵- اتصال برنامه‌های تغییر دهنده آی پی را بررسی کنید

یکی دیگر از موضوعاتی که میتواند در روند کارکرد برنامه‌های تاثیرگذار باشد، استفاده از VPN یا برنامه های تغییر دهنده آی پی است. برخی اوقات کارکرد این ابزارها ممکن است مانع از اتصال درست برنامه ها به سرور اصلی شود. گاهی وقت‌ها نیز شاید اتصال به VPN تنها راهکار شما برای کار کردن با اپلیکیشن‌هایی مثل Google Meet باشد. بنابراین بهتر است هر دوی این حالت‌ها را امتحان کنید تا بهترین نتیجه را از اتصال بگیرید.

۶- از کیفیت اینترنت مطمئن شوید

پیامرسان‌ها یا برنامه‌هایی همچون گوگل میت، برای اتصال به سرورهای اصلی و ارسال و دریافت داده‌ها نیاز به اینترنتی با کیفیت و پایدار دارند. بنابراین در صورتی که با وجود درست بودن تنظیمات گوگل میت، نمیتوانید از این برنامه استفاده کنید بهتر است مواردی همچون اینترنت را بررسی کنید. برای اینکار اتصال به یک شبکه دیگر یا موبایل دیتا را امتحان کنید. در صورت نیاز گوشی را یکبار روی حالت پرواز گذاشته و مجدد آن را بردارید.

بررسی اتصال به اینترنت

۷- از نسخه وب گوگل میت استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های جایگزینی که میتوانید از آن برای اتصال ساده‌تر به گوگل میت استفاده کنید، امتحان کردن نسخه مرورگر آن است. با این راهکار شما میتوانید از طریق سایت اصلی Google Meet و وارد شدن به حساب کاربریتان در جلسات مختلف شرکت کنید یا تماس تصویری بگیرید. در این روش نیز شما تمامی امکانات نسخه اپلیکیشن را در اختیار خواهید داشت.

نسخه مرورگر گوگل میت

۸- برای حل مشکل زنگ نخوردن گوگل میت اتصال به شبکه را تغییر دهید

همانند رو گفته شده در بخش اینترنت، اگر همچنان از اتصال به شبکه مطمئن نیستید، میتوانید حالت اینترنت خودتان را از موبایل دیتا به وای فای یا بالعکس تغییر دهید. اینکار میتواند مسائل پیش آمده برای اتصال به سرور را برطرف کند. بر اساس گفته های کاربران سایت ردیت، تغییر حالت شبکه در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی توانسته مشکلات گوگل میت را برطرف کند.

۹- خاموش کردن حالت DND یا مزاحم نشوید

حالت DND یا Do Not Disturb به تنظیماتی گفته میشود که تلفن اجازه اعلام کردن نوتیفیکیشن‌ها یا زنگ را با صدای بلند ندارد. در این شرایط دقیقا مثل زمانی که گوشی روی حالت سایلنت باشد، بوسیله صداهای مختلف مزاحم نخواهید شد. اگر با مشکل زنگ نخوردن گوگل میت مواجه شده‌اید، بهتر است از غیر فعال بودن این قابلیت مطمئن شوید.

این بخش ممکن است در گوشی‌هایی با سیستم‌ عامل‌ها یا برندهای مختلف با نام و محل دیگری معرفی شود. اما به طور کلی شما در گوشی‌های اندرویدی میتوانید با پایین کشیدن صفحه و نمایش تنظیمات بیشتر، گزینه Do Not Disturb را پیدا و آن را خاموش کنید.

خاموش کردن حالت DND یا مزاحم نشوید

۱۰- حل مشکل زنگ نخوردن گوگل میت با ریست تنظیمات شبکه

مجددا مسائل مربوط به شبکه و اتصال به اینترنت را میتوان علت زنگ نخوردن گوگل میت معرفی کرد. اگر برای اکثر برنامه ها مشکل اتصال به اینترنت و کار کردن با آن را دارید، میتوانید با ریست کردن کامل تنظیمات آن به سادگی این مسئله را حل کنید. در تلفن‌های اندرویدی لازم است ابتدا وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید سپس صفحه را اسکرول کنید تا از بین بخش‌های مختلف General management را پیدا کنید و روی آن بزنید. حال از گزینه‌های مختلف این قسمت Rest را انتخاب کنید.

ریست کردن تنظیمات شبکه

در مرحله بعدی Reset network settings را انتخاب کنید و سیمکارت مد نظرتان را انتخاب نمایید. در نهایت با انتخاب Reset settings میتوانید این فرایند را به پایان برسانید.

بخش Reset network settings

۱۱- غیر فعال کردن حالت Power Saving گوشی

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث عدم دریافت مناسب اعلان‌ها شود، فعال بودن حالت Power Saving است. در این زمان تلفن سعی میکند کمترین میزان باتری را برای نگهداری بهتر از آن استفاده کند. بنابراین شاید برخی از عملکردهای مربوط به نوتیفیکیشن‌‌ها با مشکل مواجه شود. برای بررسی این موضوع در گوشی‌های اندرویدی میتوانید صفحه را به پایین بکشید تا تنظیمات بیشتری را مشاهده کنید. سپس از بین گزینه‌های مختلف power saving (در برخی برندها با آیکن های مشابه مانند باتری، برگ سبز و..) را غیر فعال کنید.

غیر فعال کردن حالت power saving گوشی

۱۲- برنامه را یکبار حذف و مجددا نصب کنید

اگر همچنان نمیدانید چرا گوگل میت زنگ نمیخوره، شاید بهتر باشد برنامه را یکبار به طور کامل حذف و مجددا نصب کنید. استفاده از منابع معتبر و دریافت ورژن سالم این اپلیکیشن ممکن است به حل مشکلات شما کمک کند. توصیه میکنم پس از حذف برنامه، ورژن‌های مختلف Meet را از طریق اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

سوالات متداول

چرا گوگل میت وصل نمیشه؟

وصل نشدن گوگل میت میتواند به دلایل مختلفی مثل اتصال به اینترنت، استفاده از برنامه های تغییر دهنده ای پی یا مشکلات مربوط به برنامه یا سرور آن باشد.

چرا گوگل میت کار نمیکنه؟

اگر برنامه گوگل میت برای شما کار نمیکند، ممکن است به دلیل خطاهای سیستمی یا مشکلات برنامه باشد. در این زمان بهتر است ابتدا اتصال به اینترنت را چک کنید و در صورت نیاز برنامه را بروز رسانی کنید.

چرا گوگل میت باز نمیشه؟

مشکلات اتصال به اینترنت، مسائل مربوط به سرور اصلی گوگل یا استفاده مسائل مربوط به تلفن همراه ممکن است باعث باز نشدن برنامه میت شود.

جمع بندی

به طور کلی زمانی که با مسئله عدم دریافت اعلان‌ها یا شنیدن صدای زنگ گوگل میت مواجه شدید چند مولفه را میتوانید در نظر بگیرید و برای رفع آن اقدام کنید. تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها، اتصال به اینترنت و تنظیمات خود برنامه اصلی‌ترین نکاتی هستند که میتوانند بر این موضوع تاثیرگذار باشند. در صورتی که با این راهکارها موفق به حل مشکلات نشدید، برنامه را بروزرسانی یا مجددا نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با مشکل شنیده نشدن صدای زنگ برنامه گوگل میت مواجه شده‌اید؟ اگر راهکار دیگری در این زمینه دارید، یا با استفاده از روش‌های گفته شده در این مطلب توانستید مسئله را حل کنید، از تجربیاتتان در بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب