مطلب فعلی :

راهنما کامل آموزش ۳۰ روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون

رفتن به بالا

راهنما کامل آموزش ۳۰ روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون

نوشته admin

10 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کامل آموزش 30 روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون

راهنما کامل آموزش ۳۰ روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون

آیا باتری گوشی آیفون شما زود تمام میشود؟ مشکل مصرف زیاد باتری آیفون به دلایل مختلفی ممکن است برای شما پیش بیاید. 🔋 در این مطلب از کلاسیک وب راهنما کامل آموزش ۳۰ روش حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون را بررسی میکنیم.

آموزش نحوه جلوگیری از مصرف زیاد باتری آیفون

How to Fix iPhone Battery Draining?

زمانی که شما از گوشی خود استفاده میکنید باتری گوشی به مرور کم میشود و در آخر تمام میشود. با این حال گاهی به دلایل مختلفی باتری شما خراب میشود و خیلی زودتر شارژ آن تمام میشود. در این زمان روش های متنوعی وجود دارد که شما میتوانید از آن ها برای حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون استفاده کنید. در ادامه دلایل مصرف زیاد باتری آیفون و روش های حل این مشکل را بررسی میکنیم.

بررسی بخش Battery Health برای پیدا کردن علت مصرف زیاد باتری آیفون

بخش Battery Health یا سلامت باتری معمولا به شما پیشنهاد هایی ارائه میکند که برای کمتر مصرف شدن باتری با توجه به مدل مصرفی شما میتواند مفید باشد. برای دسترسی به تنظیمات باتری آیفون ابتدا وارد Settings و بعد بخش Battery شوید.

تنظیمات باتری آیفون

روی Battery Health ضربه بزنید.

حالت کم مصرف باتری آیفون

در صفحه ای که برای شما باز خواهد شد آیفون پیشنهاد هایی میدهد که میتواند برای حفظ سلامتی گوشی شما مفید باشد. روی هر کدام ضربه بزنید و تنظمیاتی که گفته را انجام دهید.

کاهش مصرف باتری آیفون 13

استفاده زیاد از گوشی دلیل مصرف زیاد باتری آیفون

همانطور که میدانید یکی از مهمترین دلایل مصرف زیاد باتری استفاده زیاد از گوشی برای بازی کردن، فیلم دیدن و موزیک گوش کردن است. هر چقدر شما مدت زمان استفاده از گوشی خود را کاهش دهید به همان میزان شارژ شما کمتر مصرف میشود.

کاهش مصرف باتری آیفون iOS 16 و… با راه اندازی مجدد آیفون

گاهی ممکن است علت مصرف زیاد باتری آیفون مشکلات جزئی گوشی باشد. در اینصورت میتوانید برای رفع مشکلات جزئی گوشی خود را یک بار خاموش و سپس روشن کنید. برای راه اندازی مجدد گوشی  دکمه پاور را فشار دهید. بعد از چند ثانیه اسلاید Slide to power off به شما نمایش داده میشود. اسلاید Slide to power off را به سمت راست بکشید تا گوشی شما خاموش شود. بعد از خاموش شدن گوشی مجددا آن را روشن کنید.

علت خالی شدن باتری آیفون بدون استفاده

استفاده نکردن از شارژر های MFi دلیل مصرف زیاد باتری آیفون

MFi مخفف کلمه Made for iPhone است و به شارژر هایی گفته میشود که برای آیفون ساخته شده اند. شارژر های که اورجینال نیستند به مرور زمان به باتری گوشی شما آسیب میرسانند و باعث میشوند تا باتری گوشی شما زودتر تخلیه شود. بنابر این سعی کنید از شارژر های اورجینال و خوب استفاده کنید.

کم کردن نور صفحه برای کاهش مصرف باتری آیفون ۱۳ و…

اکثر افراد نور گوشی خود را تا آخر زیاد میکنند. نور زیاد صفحه گوشی باعث میشود تا شارژ شما زودتر تمام شود. در مواقعی که نور مکانی که در آن هستید مناسب است میتوانید نور صفحه گوشی را کم کنید. همچنین شما میتوانید با فعالسازی تنظیم نور خودکار آیفون این کار را به عهده گوشی بگذارید و آیفون فقط در صورت نیاز نور گوشی را زیاد میکند. این باعث میشود تا شارژ شما دیرتر تمام شود.

برگرداندن سلامت باتری ایفون

کاهش مصرف باتری آیفون ۱۴ و… با استفاده از وای فای

برای متصل کردن گوشی خود به اینترنت شما میتوانید از اینترنت گوشی استفاده کنید یا وای فای خود را روشن کنید. در صورتی که شما با وای فای به اینترنت متصل شوید، آیفون شما شارژ کمتری مصرف میکند.

کاهش مصرف باتری آیفون ۱۳ و سایر مدل های آیفون با غیر فعال کردن قابلیت Raise to Wake

قابلیت Raise to Wake در اکثر مدل های گوشی آیفون به صورت خودکار فعال است و این باعث میشود تا باتری شما بیشتر مصرف شود. با فعال بودن این قابلیت با بلند کردن گوشی صفحه گوشی به صورت خودکار روشن میشود. برای غیر فعال کردن آن در Settings وارد بخش Display & Brightness شوید.

رفع مشکل باتری در iOS 16

صفحه را به سمت پایین بکشید و Raise to Wake را غیر فعال کنید.

خالی شدن باتری آیفون از شب تا صبح

آپدیت کردن برنامه های آیفون برای رفع مشکل باتری در iOS 16 و…

قدیمی بودن نسخه های برنامه هایی که روی گوشی آیفون شما نصب هستند باعث میشوند تا شارژ باتری بیشتری در گوشی مصرف شود. بنابر این سعی کنید تمام برنامه های خود را بروز نگه دارید. برای این کار App Store را باز کنید. روی آیکن اکانت خود در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.

برگرداندن سلامت باتری آیفون

در آخر گزینه Update All را انتخاب کنید. اکنون تمام برنامه های گوشی به نوبت آپدیت میشوند.

افزایش طول عمر باتری آیفون

آپدیت iOS برای برگرداندن سلامت باتری آیفون

به غیر از آپدیت برنامه ها شما میتوانید سیستم عامل گوشی خود را نیز آپدیت کنید. گاهی سیستم عامل گوشی شما با مشکل مواجه میشود و باعث میشود شارژ باتری شما زودتر تمام شود. بنابر این میتوانید با آپدیت گوشی آیفون مشکلات نرم افزاری گوشی خود را حل کنید.

خالی شدن باتری آیفون از شب تا صبح به دلیل ویجت های اضافه

ویجت هایی که شما در گوشی خود استفاده میکنید مقداری از شارژ را استفاده میکنند بنابر این میتوانید آن ها را حذف کنید. برای حذف ویجت ها به سادگی روی آن ها ضربه بزنید و نگه دارید. سپس روی علامت – ضربه بزنید. در آخر بعد از حذف ویجت ها Done را در بالای صفحه انتخاب کنید.

کاهش مصرف باتری آیفون iOS 16

حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون با فعال کردن Dark Mode

Dark Mode یا حالت تاریک در گوشی باعث میشود تا شارژ کمتری مصرف شود. برای فعال کردن این گزینه در گوشی آیفون خود مسیر Settings > Display & Brightness را طی کنید. در آخر حالت Dark را انتخاب کنید.

دلیل مصرف زیاد باتری آیفون

حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون با استفاده از مرورگر سافاری

برخی از مرورگر ها باتری زیادی در گوشی شما مصرف میکنند. کروم یکی از این مرورگر ها است که خیلی از کاربران نیز از آن استفاده میکنند. برای کاهش مصرف باتری به جای مرورگر هایی مانند کروم میتوانید از سافاری استفاده کنید.

غیر فعال کردن Background App Refresh

Background App Refresh باعث میشود تا محتوا برنامه ها به صورت مرتب آپدیت شود تا اگر پیامی برای شما ارسال شد و یا برنامه ای قصد ارسال نوتیفیکیشنی دارد، برای شما نشان داده شود. برای غیر فعال کردن این قابلیت در Settings وارد بخش General شوید.

کاهش مصرف باتری آیفون iOS 15

اکنون گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید.

کاهش مصرف باتری iOS

در آخر گزینه Off را انتخاب کنید تا غیر فعال شود.

کاهش مصرف باتری آیفون 13

خاموش کردن سرویس Location برای برنامه های غیرضروری

برخی از برنامه ها از سرویس لوکیشن استفاده میکنند. شما میتوانید سرویس لوکیشن برای برنامه هایی غیر ضروری را خاموش کنید تا شارژ کمتری مصرف شود. برای این کار در Settings وارد بخش Privacy شوید.

کاهش مصرف باتری آیفون 14

Location Services را انتخاب کنید.

کاهش مصرف باتری آیفون iOS 16

در لیست باز شده برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

علت خالی شدن باتری آیفون بدون استفاده

حالا Never را انتخاب کنید. همچنین میتوانید گزینه Precise Location را غیر فعال کنید.

کاهش مصرف باتری آیفون iOS 15

صفحه آیفون خود را به سمت پایین قرار دهید تا نوتیفیکیشن نشان داده نشود

هر بار که برای شما نوتیفیکیشن نشان داده میشود صفحه گوشی روشن میشود. در صورتی که زیاد نوتیفیکیشن دریافت میکنید و زیاد صفحه گوشی روشن میشود باعث میشود تا باتری گوشی شما زودتر تمام شود. برای همین میتوانید صفحه گوشی را رو به پایین قرار دهید تا صفحه گوشی روشن نشود.

محدود کردن نوتیفیکیشن برای کاهش مصرف باتری iOS

برنامه های مختلفی برای گوشی شما نوتیفیکیشن ارسال میکنند. زمانی که نوتیفیکیشنی در گوشی شما نشان داده میشود باعث میشود تا صفحه گوشی روشن شود. این کار به مرور زمان باعث تمام شدن شارژ گوشی شما میشود. شما میتوانید نوتیفیکیشن برنامه های غیر ضروری را غیر فعال کنید تا نوتیفیکیشن آن ها باعث خالی شدن باتری گوشی شما نشود. برای این کار مسیر Settings > Notifications را طی کنید. برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. در صفحه بعد گزینه Notifications را غیر فعال کنید.

علت مصرف زیاد باتری آیفون

فعال کردن حالت کم مصرف باتری آیفون

قابلیت Low Power Mode باعث میشود تا باتری کمتری در آیفون مصرف شود. برای فعال کردن این قابلیت Control Center آیفون را باز کنید. سپس روی آیکن باتری ضربه بزنید تا حالت Low Power فعال شود.

کاهش مصرف باتری iOS

کاهش مصرف باتری آیفون iOS 15 و… با فعال کردن Reduce Motion

بسیاری از آیکن های روی صفحه انمیشن دارند. این انیمیشن ها باعث میشود تا مصرف باتری شا افزایش پیدا کند. بنابر این میتوانید قابلیت Reduce Motion را فعال کنید تا این انیمیشن ها قطع شوند. برای همین در Settings وارد Accessibility شوید.

کاهش مصرف باتری آیفون 13

روی Motion ضربه بزنید. سپس Reduce Motion و Prefer Cross-Fade Transitions را فعال کنید.

کاهش مصرف باتری آیفون 14

بعد از آن گزینه های Auto-Play Message Effects و Auto-Play Video Previews را غیر فعال کنید.

مصرف زیاد باتری آیفون

برنامه های مشکل ساز علت خالی شدن باتری آیفون بدون استفاده

اگر شما برنامه ای را از منبع نامعتبر دانلود کردید ممکن است برنامه باگ داشته باشد و باعث شود مشکلات بسیاری برای گوشی شما پیش بیاید. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید زیاد مصرف شدن باتری گوشی حتی زمانی که از گوشی استفاده نمیکنید است. برای همین میتوانید با حذف برنامه مورد نظر در آیفون مشکل گوشی خود را حل کنید.

فعال کردن حالت هواپیما برای کاهش مصرف باتری iOS

حالت هواپیما در گوشی ها باعث میشود تا برخی از قابلیت های گوشی هوشمند مانند اینترنت، ارسال و دریافت پیام، برقراری تماس و… غیر فعال شود. بنابر این میتوانید با فعال کردن این قابلیت مصرف باتری گوشی خود را کاهش دهید. برای فعال کردن این قابلیت در Control Center روی آیکن هواپیما ضربه بزنید.

حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون

رفع مشکل باتری در iOS 16 و… با غیر فعال کردن Push Mail

در صورتی که شما ایمیل های خود را در گوشی خود میخوانید، به احتمال زیاد قابلیت Push Mail را فعال کرده اید تا هیچ کدام از ایمیل های خود را از دست ندهید و فورا دریافت کنید. برای غیر فعال کردن و کاهش مصرف زیاد باتری آیفون مسیر Settings > Mail > Accounts > Fetch New Data را طی کنید. سپس Push را خاموش کنید. در زیر قسمت Fetch گزینه Every 15 Minutes یا گزینه های دیگری که مدنظر دارید را فعال کنید. این باعث میشود تا آپدیت برنامه ایمیل به جای دائمی فقط هر ۱۵ دقیقه انجام شود.

دلایل مصرف زیاد باتری آیفون

غیر فعال کردن قابلیت Share iPhone Analytics

قابلیت Share iPhone Analytics باعث میشود تا اطلاعات مختلفی از طرف دستگاه شما به آیفون ارسال شود. بنابر این برای کاهش مصرف باتری میتوانید این قابلیت را غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن این قابلیت در Settings وارد بخش Privacy و بعد Analytics & Improvements شوید. در آخر گزینه Share iPhone Analytics را غیر فعال کنید.

آموزش نحوه جلوگیری از مصرف زیاد باتری آیفون

غیر فعال کردن آپدیت و دانلود برنامه به صورت خودکار

در برخی از دستگاه ها اپ استور طوری تنظیم شده تا برخی از برنامه ها را به صورت خودکار دانلود و یا بروز رسانی کند. این باعث میشود مصرف باتری شما افزایش پیدا کند. بنابر این آپدیت و دانلود برنامه به صورت خودکار را در اپ استور غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن آن در تنظمیات گوشی وارد بخش App Store شوید. دو گزینه Apps و App Updates را غیر فعال کنید.

مصرف زیاد باتری آیفون

نبستن برنامه ها به صورت کامل برای حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون

اکثر افراد فکر میکنند بستن برنامه ها به صورت کامل در آیفون باعث میشود شارژ کمتری مصرف شود، اما با این حال زمانی که شما برنامه ای را به صورت کامل میبندین و قصد دارید مجددا آن را باز کنید، گوشی انرژی بیشتری برای باز کردن و خواندن دوباره اطلاعات آن مصرف میکند. بنابر این اگر فکر میکنید با برنامه ای زیاد کار دارید و به صورت مکرر نیاز پیدا میکنید آن را باز کنید، نیازی نیست برنامه را به صورت کامل ببندید.

تنظیم کردن Auto-Lock برای خاموش شدن صفحه بعد از کار نکردن با آن

قابلیت Auto-Lock باعث میشود گوشی شما بعد از مدتی کار نکردن به صورت خودکار خاموش شود. این باعث میشود تا زمانی که فراموش میکنید صفحه گوشی خود را خاموش کنید، به صورت خودکار خاموش شود و شارژ کمتری مصرف شود. برای تنظیم Auto-Lock در Settings وارد بخش Display & Brightness شوید. سپس گزینه Auto-Lock را انتخاب کنید. حالا در صفحه Auto-Lock  زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از تایید و ذخیره تنظمیات Auto-Lock برای شما فعال خواهد شد.

حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون

قسمت جست جو علت مصرف زیاد باتری آیفون

ممکن است برخی افراد فکر کنند قسمت جستجو آیفون شارژی مصرف نمیکند. با این حال این بخش به این دلیل که نه تنها برای جست جو برنامه بلکه برای جست جوی مخاطبین، ایمیل ها و… کل گوشی شما را جست جو میکنند، باتری زیادی ممکن است مصرف کند. بنابر این شما میتوانید در Settings و بخش Siri & Search قابلیت جست جو را برای برنامه هایی که نیازی به آن ها ندارید غیر فعال کنید. اینگونه گوشی در بین برنامه های کمتری جست جو میکند و شارژ کمتری مصرف میشود.

دلیل مصرف زیاد باتری آیفون

غیر فعال کردن بلوتوث برنامه ها

برخی از برنامه ها به صورت دائمی و خودکار از بلوتوث گوشی شما استفاده میکنند و به آن متصل هستند. به همین دلیل باعث میشود تا شارژ باتری شما زودتر تخلیه شود. بنابر این باید بلوتوث را برای این برنامه ها غیر فعال کنید. برای غیر فعال کردن بلوتوث برنامه ها مسیر Settings > Privacy > Bluetooth را طی کنید. در صفحه باز شده برنامه هایی که نیاز ندارید به بلوتوث متصل شوند را غیر فعال کنید.

دلایل مصرف زیاد باتری آیفون

غیر فعال کردن به روزرسانی خودکار Podcast

در صورتی که Podcast در آیفون شما فعال باشد به صورت دوره ای و خودکار به روز میشود تا خبر جدید را به شما اعلام کند. بنابر این شما میتوانید برای کم تر مصرف شدن شارژ باتری خود این گزینه را غیر فعال کنید. برای این کار Settings را باز کنید. وارد بخش Podcasts شوید. سپس Background App Refresh را غیر فعال کنید. صفحه را به سمت پایین بکشید و Enable When Following را نیز غیر فعال کنید. در آخر گزینه Block Downloads Over Cellular را فعال کنید.

حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون

قرار ندادن آیفون در گرما یا سرمای زیاد برای کاهش مصرف باتری iOS

قرار دادن آیفون در دمای بالا یعنی دمای بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد میتواند برای همیشه باعث آسیب دیدن باتری شما شود. در صورتی که گوشی خود را مستقیما زیر نور خورشید بگذارید باعث آسیب به باتری میشود و بعد از مدتی باتری نمیتواند به اندازه قبل شارژ نگه دارد. به غیر از گرما در صورتی که وارد محیطی میشوید که هوای محیط بسیار سرد است میتوانید گوشی خود را نزدیک بدن خود نگه دارید تا دمای بدن باعث نشود سرمای زیاد روی باتری آیفون تاثیر بگذارد.

علت مصرف زیاد باتری آیفون

ریست فکتوری آیفون

در صورتی که هیچکدام از روش های بالا برای کاهش مصرف باتری آیفون ۱۳ تاثیر نداشت و هنوز شارژ باتری شما زود تمام میشود میتوانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید. با ریست فکتوری گوشی تمامی اطلاعات شما پاک میشود و تنظیمات به حالت اولیه بازمیگردد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های برگرداندن سلامت باتری آیفون را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای حل مشکل مصرف زیاد باتری آیفون استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه افزایش طول عمر باتری آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 10 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب