مطلب فعلی :

راهنما کامل حل مشکل برنامه بانک سپه + مهم ترین دلایل قطعی

رفتن به بالا

راهنما کامل حل مشکل برنامه بانک سپه + مهم ترین دلایل قطعی

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
راهنما کامل حل مشکل برنامه بانک سپه + مهم ترین دلایل قطعی

راهنما کامل حل مشکل برنامه بانک سپه + مهم ترین دلایل قطعی

برنامه بانک سپه 🏦 برای بسیاری از کاربران این بانک، یک اپ مهم و کاربردی است.

متاسفانه همراه بانک سپه دارای اختلالات بسیار است و انجام امور بانکی توسط این برنامه با مشکل مواجه است. در این مطلب کلاسیک وب، به حل مشکل برنامه بانک سپه و مهم ترین دلایل قطعی برنامه را بررسی می کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید:
نمایش

چرا همراه بانک سپه کار نمیکنه؟ روش های حل مشکل برنامه

Fix: Sepah Mobile Bank Does Not Work in Iran

به طور خلاصه برای حل مشکل موبایل بانک سپه موارد زیر را انجام دهید:

  • گوشی را ریستارت کنید.
  • اتصال اینترنت را بررسی نمایید.
  • فضای ذخیره سازی گوشی را خالی کنید.
  • شبکه را ریست کنید.
  • دوباره وارد همراه بانک شوید.
  • ساعت گوشی را آپدیت کنید.
  • برنامه همراه بانک سپه را آپدیت نمایید.
  • برنامه را حذف و نصب مجدد کنید.
  • نسخه پایین تر برنامه را نصب کنید.
  • حافظه کش گوشی را خالی نمایید.
  • از نسخه تحت وب برنامه استفاده نمایید.
  • برنامه های تغییر دهنده IP را غیرفعال کنید.
  • آنتی ویروس و فایروال را غیرفعال نمایید.

در ادامه جزییات روش های بالا و چند روش جایگزین دیگر را بررسی می کنیم.

۱- ریستارت کردن گوشی

اولین و ساده ترین راهی که می توانید برای حل مشکل اینترنت بانک سپه انجام دهید این است که گوشی خود را ریستارت کنید. پس از روشن شدن گوشی، مجدد وارد برنامه بانک سپه شوید و اگر مشکل همچنان وجود داشت، روش های بعدی را امتحان کنید.

۲- مشکل اینترنت بانک سپه به دلیل باگ برنامه

در برخی موارد دلیل مشکل برنامه بانک سپه، وجود اشکال در سرورهای بانک و یا آپدیت های اشتباه برنامه است. همچنین ممکن است به دلیل انجام به روز رسانی و ایجاد تغییرات در برنامه، امکان ارائه خدمات برای شما وجود نداشته باشد. در چنین مواقعی باید منتظر بمانید تا مشکل از طرف بانک برطرف شود.

۳- بررسی اتصال اینترنت

برای استفاده از برنامه بانک سپه باید به اینترنت متصل باشید. بنابراین در صورت وجود مشکل در ورود به برنامه باید از اتصال اینترنت خود مطمئن شوید. همچنین ممکن است بسته اینترنت شما به اتمام رسیده باشد و یا مشکل در سرعت اینترنت داشته باشید. راه حل این است که با باز کردن یک سایت دیگر در مرورگر خود، اتصال اینترنت را بررسی کنید و ببینید اینترنت شما کار می کند یا خیر. همچنین می توانید از یک اینترنت دیگر برای باز کردن برنامه استفاده کنید.

در هنگام استفاده از برنامه بانک سپه، جهت حفظ امنیت اطلاعات خود، از وای فای عمومی استفاده نکنید زیرا احتمال دزدیده شدن اطلاعات شما وجود دارد.

۴- خالی کردن فضای ذخیره سازی گوشی

اگر حافظه گوشی شما پر باشد، برنامه بانک سپه فضای کافی برای بالا آمدن نخواهد داشت. بنابراین ابتدا بررسی کنید که آیا حافظه گوشی شما پر شده است یا خیر. در صورت پر بودن حافظه، باید اقدام به خالی کردن بخشی از آن نمایید. برای این کار می توانید برخی از فایل ها و تصاویر غیر ضروری را از گوشی خود حذف کنید.

۵- ریست کردن شبکه

با ریست کردن شبکه، تمام اطلاعات مربوط به اینترنت تنظیمات آن حذف خواهد شد. برای مثال باید مجددا رمز وای فای را جهت اتصال به اینترنت وارد کنید.

برای ریست کردن شبکه، باید ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید.

برنامه بانک سپه

سپس بر روی بخش General Management تب بزنید.

حل مشکل برنامه بانک سپه

گزینه Reset را انتخاب کنید.

مشکل اینترنت بانک سپه

بر روی Reset Network Settings تب بزنید.

برنامه بانک سپه

سپس Reset Settings را انتخاب نمایید. ممکن است از شما خواسته شود رمز و یا پین گوشی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن، ریست شبکه انجام می شود.

مشکل همراه بانک سپه

۶- ورود دوباره به اکانت همراه بانک

اگر می توانید وارد برنامه شوید اما خدمات برنامه بانک سپه در دسترس نیست، یک بار از اکانت خود به صورت کامل خارج شوید، گوشی را ریستارت کنید و پس از روشن شدن، مجدد با نام کاربری و رمز عبور خود وارد برنامه شوید.

۷- به روز رسانی ساعت گوشی

یکی از راه حل ها برای مشکل برنامه بانک سپه، به روز رسانی ساعت گوشی است. برای اینکار شما باید پس از ورود به بخش Settings گوشی، در بخش General Management بر روی Date and Time تب بزنید.

برنامه بانک سپه

Automatic Time Zone را فعال کنید.

مشکل همراه بانک سپه

همچنین می توانید به صورت دستی ساعت گوشی را تنظیم کنید. برای این کار Automatic date and time را غیرفعال کنید و بر روی Set time تب بزنید.

مشکل موبایل بانک سپه

زمان را تنظیم کنید و بر روی Done تب بزنید.

برنامه بانک سپه

۸- آپدیت کردن برنامه همراه بانک سپه

آپدیت نبودن برنامه بانک سپه منجر به ایجاد مشکل در کار با آن می شود. برای آپدیت کردن برنامه می توانید برنامه را حذف نصب کنید و سپس به سایت بانک سپه مراجعه کنید و آخرین نسخه برنامه را دانلود و نصب نمایید. همچنین ممکن است در صورت آپدیت جدید، اعلان آن را در گوشی خود دریافت کنید، در این صورت بر روی آن تب بزنید تا برنامه شما آپدیت شود. اگر اعلانی در این زمینه دریافت نکرده اید مطابق آنچه بیان شد، به سایت بانک مراجعه کنید.

۹- حذف برنامه و نصب مجدد

یکی دیگر از روش های حل مشکل همراه بانک سپه امروز این است که آن را به طور کامل از گوشی خود حذف نصب کنید و سپس مجدد آن را دانلود و نصب نمایید. برای حذف نصب برنامه، در بخش Settings بر روی Apps تب بزنید تا برنامه های نصب شده نمایش داده شود. سپس برنامه بانک سپه را انتخاب کنید. بر روی Uninstall تب بزنید.

مشکل برنامه بانک سپه

پس از اینکه برنامه حذف شد، گوشی را ریستارت کنید و به سایت بانک سپه مراجعه نمایید و برنامه بانک سپه را دانلود و نصب کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است برنامه بانک سپه را از خود سایت بانک دانلود نمایید زیرا امکان دزدیده شدن اطلاعات شما در صورت دانلود از منابع نامعتبر وجود دارد.

۱۰- نصب نسخه پایین تر برنامه

گاهی ممکن است آپدیت برنامه دارای اشکال باشد، در این صورت بهتر است نسخه پایین تر برنامه بانک سپه را نصب کنید. علاوه بر این اگر سیستم عامل گوشی شما قدیمی باشد، بهتر است از نسخه پایین تر برنامه استفاده نمایید تا با گوشی شما سازگار باشد.

۱۱- پاک کردن حافظه کش برنامه

اگر حافظه کش برنامه و گوشی شما پر باشد در کار با برنامه بانک سپه با مشکل مواجه می شوید. برای پاک کردن کش برنامه، پس از ورود به بخش Settings بر روی Apps تب بزنید و برنامه بانک سپه را انتخاب نمایید.

برنامه بانک سپه

به بخش Storage بروید.

مشکل رمز پویا بانک سپه

بر روی Clear Cache تب بزنید.

مشکل همراه بانک سپه

می توانید برای هر برنامه با این روش، حافظه کش را پاک کنید.

۱۲- استفاده از نسخه نحت وب

اگر مشکل کار با برنامه بانک سپه رفع نشد، با گوشی و یا کامپیوتر خود از نسخه تحت وب استفاده کنید. نام کاربری و رمز عبوری که از طرف بانک به شما داده شده است را وارد کنید و بر روی ورود کلیک کنید. پس از ورود می توانید از خدمات برنامه استفاده کنید.

همراه بانک سپه

۱۳- غیرفعال کردن برنامه های تغییر دهنده IP

در هنگام استفاده از برنامه بانک سپه باید برنامه های تغییردهنده IP را در صورت وجود غیرفعال کنید. زیرا به دلیل حفظ امنیت اطلاعات شما، اگر تغییر دهنده IP فعال باشد، همراه بانک سپه ورود شما را بلاک خواهد کرد.

۱۴- غیرفعال کردن آنتی ویروس و فایروال

آنتی ویروس و فایروال، برخی از برنامه های نصب شده در گوشی شما مانند برنامه بانک سپه را به عنوان بدافزار تشخیص داده و بلاک می کنند. بنابراین در صورت داشتن آنتی ویروس، آن را غیرفعال و یا حذف نصب نمایید.

۱۵- حذف برنامه های بلاک کننده تماس

اگر در گوشی خود از برنامه های بلاک کننده تماس استفاده می کنید، ممکن است این برنامه ها دلیل مشکل رمز پویا بانک سپه باشند. وارد برنامه بلاک کننده تماس شوید و در فهرست بلاک بررسی کنید که شماره پیامک بانک سپه در آن وجود نداشته باشد. اگر چنین چیزی مشاهده کردید، آن را از لیست بلاک خارج کنید.

برای یادگیری رفع مشکل عدم دریافت اس ام اس بانک، چرا اس ام اس بانک نمیاد را مطالعه نمایید.

۱۶- بررسی مجوزهای همراه بانک سپه

هر برنامه ای که بر روی گوشی خود نصب می کنید، برای اینکه به درستی کار کند به تعدادی مجوز نیاز دارد. برای تنظیم مجوزها، در تنظیمات گوشی به بخش Apps  بروید. بر روی آیکون سه نقطه بالای صفحه تب بزنید و گزینه Permission Manager را انتخاب کنید.

مشکل همراه بانک سپه

در این بخش فهرستی از مجوزها نمایش داده می شود. بخش مجوز SMS و Contacts را برای همراه بانک سپه فعال کنید.

برنامه بانک سپه

همچنین می تواند در بخش Apps برنامه بانک سپه را انتخاب کنید و در بخش Permissions مجوزهای لازم را فعال کنید.

مشکل رمز پویا بانک سپه

۱۷- به روز رسانی سیستم عامل گوشی

آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی می تواند منجر به ایجاد مشکل در برنامه بانک سپه شود. برای به روز رسانی سیستم عامل، در بخش تنظیمات، بر روی Software Update تب بزنید.

برنامه بانک سپه

سپس می توانید اقدام به دانلود و نصب آپدیت ها نمایید.

مشکل موبایل بانک سپه

۱۸- ریست فکتوری گوشی

توجه داشته باشید که با ریست فکتوری، تمام اطلاعات موجود در گوشی شما حذف خواهد شد. بنابراین در صورت نیاز به استفاده از این روش، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه، به بخش Settings بروید و بر روی About Phone تب بزنید.

برنامه بانک سپه

در پایین صفحه گزینه Reset را انتخاب کنید. پس از ریست شدن گوشی، دوباره برنامه بانک سپه را دانلود و نصب کنید.

مشکل همراه بانک سپه

۲۰- تماس با پشتیبانی سامانه

اگر تمام روش های حل مشکل برنامه بانک سپه را امتحان کردید اما مشکل همچنان برطرف نشد، بهتر است با تیم پشتیبانی همراه بانک سپه تماس حاصل کنید. شما می توانید با شماره ۱۵۵۷ تماس بگیرید و یا اینکه به شماره ۶۷۱۵۵۷ پیامک ارسال کنید. برای ارسال ایمیل نیز می توانید از آدرس ۱۵۵۷@banksepah.ir استفاده کنید.

برنامه بانک سپه

شما می توانید با عضویت در کانال ایتا بانک سپه، در صورت اختلال در همراه بانک، از آن مطلع شوید.

۲۱- اطمینان از مسدود نبودن حساب

اگر حساب بانکی شما مسدود شده باشد، امکان استفاده از همراه بانک سپه را نخواهید داشت. جهت اطمینان از این موضوع باید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کنید و درخواست بررسی حساب خود را نمایید.

۲۲- مسدود شدن حساب به دلیل درخواست بیش از اندازه

اگر چندین بار پشت سر هم، نام کاربری و یا رمز عبور را به اشتباه وارد کنید و یا اینکه پیغامی برای شما نمایش داده شود که پس از چند دقیقه تلاش مجدد نمایید و شما بدون توجه به این موضوع درخواست ورود به برنامه را ارسال کنید، ممکن است برنامه بانک سپه حساب شما را به دلایل امنیتی مسدود کند.

۲۳- وارد کردن صحیح نام کاربری و رمز عبور

اگر نام کاربری و رمز عبور را به اشتباه وارد کنید، قادر به ورود به برنامه بانک سپه نخواهید بود. بررسی کنید که اطلاعات را به درستی وارد می کنید. با این حال اگر نام کاربری و یا رمز ورود اشتباه وارد شده باشد، پیغامی با همین عنوان برای شما نمایش داده می شود. نام کاربری و رمز عبور از طرف بانک به شما داده می شود لذا آن را در جایی یادداشت نمایید تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.

۲۴- استفاده از همراه بانک یک دستگاه دیگر

در صورت ادامه داشتن مشکل برنامه بانک سپه، می توانید برنامه را حذف و در یک گوشی دیگر نصب نمایید. زیرا ممکن است مشکل از گوشی شما باشد. همچنین می توانید از نسخه تحت وب استفاده کنید که نیازی به نصب در گوشی ندارد.

۲۵- قطع کردن محدودیت استفاده از حالت بهینه و باتری

فعال بودن استفاده از حالت بهینه باتری، باعث می شود که عملکرد برخی از برنامه ها برای نمونه دسترسی به داده تلفن همراه و یا دریافت اعلان را محدود کند. برای قطع کردن آن باید در Settings گوشی بر روی Battery and Device Care تب بزنید.

برنامه بانک سپه

Battery را انتخاب کنید.

مشکل همراه بانک سپه

Background Usage Limit را انتخاب نمایید.

مشکل موبایل بانک سپه

بررسی کنید که در هیچ یک از این بخش ها، برنامه بانک سپه قرار نداشته باشد. در صورت مشاهده، آن را از لیست حذف نمایید.

۲۶- استفاده نکردن از یک اکانت بر روی چند گوشی

شما تنها می توانید یک نسخه فعال از برنامه بانک سپه را داشته باشید. بنابراین این امکان برای شما وجود ندارد که از یک اکانت در چند گوشی استفاده نمایید. در صورت نیاز باید ابتدا برنامه را در دستگاه اول حذف کنید و سپس بر روی دستگاه دوم نصب نمایید.

۲۷- کد تایید یا ورود به بخش اسپم یا بلاک اس ام اس رفته باشد

اگر شماره بانک سپه در لیست اسپم و یا بلاک اس ام اس باشد، شما نمی توانید کد تایید یا ورود را دریافت کنید. برای بررسی این موضوع برنامه پیام را در گوشی خود باز کنید. بر روی آیکون سه نقطه بالای صفحه تب بزنید و گزینه Settings را انتخاب کنید.

برنامه بانک سپه

Block numbers and spam را انتخاب نمایید.

مشکل موبایل بانک سپه

بررسی کنید که شماره بانک سپه در این بخش ها قرار نداشته باشد. در صورت وجود آن را از لیست حذف کنید.

همراه بانک سپه

۲۸- حذف موقت برنامه هایی که با همراه بانک تداخل دارند

همانگونه که اشاره شد، برخی از برنامه ها با موبایل بانک تداخل دارند و بهتر است آن ها را حذف موقت نمایید. برخی از برنامه ها را نمی توان به صورت دائم حذف کرد در این صورت می توانید آن را غیرفعال یا Disable نمایید. برای این کار در بخش Apps واقع در Settings بر روی نام برنامه موردنظر تب بزنید و گزینه Disable را انتخاب کنید.

برنامه بانک سپه

سوالات متداول

چرا همراه بانک سپه کارت به کارت نمیکنه؟

برای کارت به کارت نکردن همراه بانک سپه دلایل متعددی وجود دارد. عدم موجودی کافی، رمز دوم اشتباه، اطلاعات اشتباه کارت، اختلال بانکی، آپدیت نبودن برنامه، عبور از سقف مجاز تراکنش و یا مسدود بودن حساب بانکی از دلایل این مشکل می باشد.

چرا همراه بانک سپه قطع شده؟

ممکن است اتصال اینترنت شما قطع شده و یا اینکه در خود بانک اختلال ایجاد شده باشد. در این صورت همراه بانک قطع خواهد شد.

چرا همراه بانک سپه آیفون کار نمیکنه؟

اینترنت ضعیف و مشکل در شبکه بانکی می تواند دلیل این مشکل باشد. همچنین ممکن است Trust Seeb Co OU را در آیفون خود فعال نکرده باشید. در این صورت همراه بانک سپه آیفون کار نمیکند.

چرا همراه بانک سپه روی آیفون نصب نمیشه؟

برای نصب همراه بانک سپه روی آیفون شما باید در تظیمات گوشی خود به بخش Device Management بروید و Trust Seeb Co OU را فعال کنید تا برنامه نصب شود.

جمع بندی

دلایل مختلفی برای مشکل برنامه بانک سپه وجود دارد که می تواند مانع از باز شدن آن شود. برای حل این مشکل روش های متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. گوشی خود را ریستارت کنید. سیستم عامل گوشی و برنامه را آپدیت نمایید. بررسی اتصال اینترنت، استفاده از نسخه تحت وب و پاک کردن کش برنامه از دیگر راه هایی است که می تواند به حل مشکل برنامه بانک سپه کمک کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

راهنما کامل حل مشکل برنامه بانک سپه و دلایل قطعی آن را بررسی کردیم. با استفاده از این روش ها می توانید دوباره از امکانات همراه بانک سپه استفاده کنید. اگر شما از روش دیگری برای حل مشکل موبایل بانک سپه استفاده کرده اید، آن را به ما و دیگران در بخش نظرات این پست معرفی کنید.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب