مطلب فعلی :

سطل آشغال گوشی اندروید کجاست؟ (سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و..)

رفتن به بالا

سطل آشغال گوشی اندروید کجاست؟ (سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و..)

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
سطل آشغال گوشی اندروید کجاست؟ (سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و..)

سطل آشغال گوشی اندروید کجاست؟ (سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و..)

گاهی اوقات پس از حذف فایل های گوشی اندرویدی خود، نیاز به دسترسی به فایل هایی که حذف کرده اید دارید.

برای دسترسی به این فایل ها ابتدا باید بدانید سطل آشغال گوشی اندروید کجاست؟ 🗑️ در این مطلب از کلاسیک وب، بررسی خواهیم کرد که چگونه می توان به سطل آشغال گوشی های سیستم عامل اندروید دسترسی پیدا کرد.

سطل آشغال گوشی های اندروید کجاست؟

How to Find Trash on an Android

به طور کلی از ابتدا برای سیستم عامل اندروید نرم افزاری به عنوان سطل آشغال تعریف نشده است. از این رو دسترسی به فایل های حذفی برای هر نرم افزار به صورت مجزا می باشد. به عنوان مثال برنامه Google Photos و Gallery، دارای سطل آشغالی مجزا برای عکس های حذفی می باشند. عکس ها در این سطل آشغال تا ۳۰ روز نگه داشته می شوند و پس از ۳۰ روز برای همیشه پاک می شود.

  • برای گوشی های سامسونگ: در نرم افزار Google Photos (قسمت Library > Bin) و برای برنامه گالری (Menu > Recycle Bin) به فایل های حذفی می توان دسترسی داشت.
  • برای گوشی های شیائومی: در برنامه گالری قسمت (Albums > Trash Bin) و همچنین در برنامه Files قسمت Bin  می توان به فایل های حذفی دسترسی پیدا کرد.
  • برای گوشی های هواوی (Files > Recently Deleted) قسمت دسترسی به فایل های حذفی می باشد.

در ادامه به صورت مفصل به بررسی سطل آشغال های گوشی های اندرویدی می پردازیم.

نسخه کامل و بدون محدودیت برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی جستجو، دانلود و نصب کنید.

۱- سطل آشغال گوشی سامسونگ

پیش از هر اقدامی می بایست از آپدیت بودن گوشی سامسونگ خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار ابتدا به قسمت Settings بروید و گزینه ی Software Update را انتخاب کرده و در صورت نیاز گوشی خود را آپدیت کنید.

۱-۱ بازیابی تصاویر و ویدیو ها در نرم افزار Gallery سامسونگ

در برنامه گالری ابتدا وارد گزینه ی Menu شوید. سپس گزینه ی Settings را انتخاب کرده و Recycle Bin to Turn On را انتخاب کنید. با فعال کردن این گزینه عکس و ویدیو هایی که حذف می کنید وارد سطل آشغال می شوند. این را به خاطر داشته باشید که فایل ها فقط تا ۳۰ روز در قسمت Recycle Bin نگهداری خواهند شد. برای بازگرداندن تصاویر حذفی از سطل آشغال به گالری، گزینه Menu را باز کنید. در قسمت سطل آشغال یا Recycle Bin پس از انتخاب گزینه Edit عکس های مورد نظر را انتخاب کنید. به وسیله دکمه Restore عکس ها به گالری بازگردانده می شوند.

یک راه دیگر برای دسترسی به عکس و فیلم ها این است که به پوشه Samsung بروید.

سطل آشغال فایل های سامسونگ

و از این قسمت پوشه Files را انتخاب کنید.

سطل آشغال فایل های سامسونگ

در قسمت Recycle Bin پوشه ی Files می توانید به فایل های حذف شده دسترسی پیدا کرده و آن ها را بازیابی و یا اینکه حذف کنید.

پاک کردن فایل های سطل آشغال سامسونگ

۱-۲ سطل آشغال گوشی سامسونگ در نرم افزار Google Photos

برنامه Google Photos را باز کرده و گزینه Library را انتخاب کنید. سپس گزینه ی Bin را انتخاب کرده و بر روی گزینه ی Select بزنید. عکس هایی که می خواهید بازیابی شود را انتخاب کنید. سپس گزینه ی Restore را انتخاب کنید. عکس های پاک شده در این برنامه تا ۶۰ روز در سطل آشغال باقی خواهند ماند.

اگر بعد از باز کردن نرم افزار Google Photos برخی از عکس ها برای شما نشان داده نشد، شاید به این دلیل است که با اکانت گوگل متفاوتی وارد برنامه شده اید و آن عکس ها با اکانت دیگر بکاپ گرفته شده باشد. در صورت بروز این مشکل حتما اکانتی که با آن وارد شده اید را چک کنید.

۲- بکاپ با برنامه Samsung Cloud

فایل های گوشی سامسونگ قابلیت بکاپ با استفاده از Samsung Cloud را دارند. این قابلیت فایل های بکاپ گرفته را به فضای OneDrive منتقل خواهد کرد. بکاپ گیری در بازه های زمانی کوتاه به از دست ندادن دائمی فایل ها در صورت حذف شدن آن ها کمک خواهد کرد.

برنامه Gallery را باز کنید. گزینه ی more Options (سه نقطه) را انتخاب کرده و بر روی Settings بزنید. گزینه Cloud Sync را انتخاب و در صورت نیاز با اکانت سامسونگ و یا مایکروسافت خود متصل شوید. طبق دستورالعمل ها می توانید باقی مراحل را ادامه دهید و از فایل های خود بکاپ بگیرید.

۳- سطل آشغال گوشی شیائومی

نکته قابل توجه در رابطه با عکس ها و ویدیوهای برنامه Gallery  گوشی های شیائومی این است که عکس های حذفی در این برنامه تا ۶۰ روز در سطل آشغال باقی می مانند و پس از آن به صورت خودکار حذف خواهد شد.

برای دیدن فایل های حذفی برنامه Gallery گوشی شیائومی خود را باز کرده و گزینه Albums را انتخاب کنید.

سطل آشغال گوشی شیائومی

از قسمت پایین تصویر گزینه Trash Bin یا Deleted Items را انتخاب کنید.

Deleted Items را انتخاب کنید

برای پاک کردن فایل های سطل آشغال می توانید گزینه Delete یا Clear all را انتخاب کرده و فایل های سطل آشغال را حذف کنید. برای بازیابی عکس نیست عکس مدنظر را انتخاب و گزینه Restore را بزنید.

پاک کردن فایل های سطل آشغال

۴- سطل آشغال گوشی هواوی

برای دسترسی به فایل های حذفی در گوشی های هواوی ، ابتدا برنامه Files را باز کنید.

سطل آشغال گوشی هواوی

سپس در قسمت Huawei Drive گزینه ی Recently Deleted را انتخاب کنید. (این گزینه در ورژن های بعد از ۱۰.۲ از Recycle Bin به Recently Deleted تغییر پیدا کرده است.) فایل های مورد نظرتان از این پوشه را انتخاب کرده و آنها را بازیابی و یا حذف کنید.

سطل آشغال گوشی های huawei

۵- نرم افزار سطل آشغال هوشمند برای گوشی های اندرویدی

برخی از نرم افزار ها با ادعای بازگردانی فایل های حذف شده و یا پاک کردن دائمی وارد بازار میشوند اما نمی توان به بسیاری از آن ها اطمینان کرد. در این قسمت دو نرم افزار سطل آشغال گوشی اندرویدی در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد.

۵-۱ برنامه Recycle Bin Pro

سطل آشغال هوشمند اندروید

‏‏توسط برنامه Recycle Bin Pro می توانید برنامه، بازی و فایل های غیر ضروری خود را به راحتی پاک کنید. گوشی شما به طور پیش فرض در قسمت تنظیمات، گزینه ای برای حذف کردن فایل های نصب دارد، اما آنها را به طور کامل پاک نمی کند. اما این برنامه  فایل مورد نظر را به طور کامل پاک می کند.

۵-۲ برنامه Recycle Bin

سطل آشغال اندروید

‏‏برنامه Recycle Bin دقیقا مانند سطل بازیافت کامپیوتر کار می کند. با کلید اجرا (Play) فعال و غیر فعال می شود. هرگاه فعال باشد هر فایلی که حذف کنید در سطل برای بازگردانی یا حذف کامل ظاهر می شود. به طور کامل به حریم خصوصی کاربر احترام می گذارد: هیچگاه برای اطلاعات شخصی اجازه نمی گیرد و هیچ فایلی در هیچ سروری پشتیبان گیری نمی شود.

سوالات متداول

جمع بندی

به طور کلی گوشی های اندرویدی برخلاف سیستم عامل های PC و Mac سطل زباله ای برای نگهداری و بازیابی فایل های حذفی ندارند. تمامی روش هایی که در مطلب بالا گفته شد دارای محدودیت زمانی (اغلب ۳۰ روز) هستند. پس اگر فایل ها برایتان اهمیت دارند برای باز شدن حافظه تان هم اقدام به حذف آن ها نکنید. به جای حذف این فایلها می توانید از سرویس های ذخیره سازی ابری (Cloud Storage) استفاده کنید. در این مطلب  سعی کردیم به معرفی تمامی روش های دسترسی به فایل های حذفی بپردازیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما تا به حال در بازیابی فایل های حذفی تان به مشکل برخورده اید؟ برای رفع این مشکل از چه روشی استفاده کردید؟ خوشحال میشویم اگر نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب