مطلب فعلی :

سه ارز دیجیتالی که باید در سال ۲۰۲۳ جهت سرمایه گذاری در نظر داشته باشید

رفتن به بالا

سه ارز دیجیتالی که باید در سال ۲۰۲۳ جهت سرمایه گذاری در نظر داشته باشید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
بیت کوین BTC

سه ارز دیجیتالی که باید در سال ۲۰۲۳ جهت سرمایه گذاری در نظر داشته باشید

در سال ۲۰۲۱، قیمت سولانا (SOL)، جایگزین اتریوم، بیش از ۱۱۰۰۰ درصد جهش کرد، در حالی که ارز دیجیتال بازی برای کسب درآمد آکسی اینفینیتی Axie Infinity (AXS) 17،۰۰۰ درصد افزایش یافت. هر دو اکنون بیش از ۹۰ درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته اند. در این مقاله سه ارز دیجیتالی که برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ مناسب هستند را بررسی خواهیم کرد. این سه ارز شامل ارز بیت کوین ، اتریوم و کاردانو هستند.

برخی از علاقه مندان کریپتو فکر می کنند رکود بازار زمان خوبی برای خرید ارزهای دیجیتال با کیفیت با قیمت های مقرون به صرفه است. ممکن است حق با آنها باشد، اما درسی که در سال ۲۰۲۲ آموختیم، این است که اینها دارایی های پرخطری هستند. حتی پروژه های محبوب ممکن است شکست بخورند، هک شوند یا هر دو. به همین دلیل است که در سال آینده به رمزارزهای تثبیت شده پایبند خواهیم بود. هیچ تضمینی وجود ندارد، اما آنها بهترین شانس را برای زنده ماندن از آشفتگی مداوم بازار دارند.

۱- بیت کوین (BTC)

بیت کوین پدربزرگ ارزهای دیجیتال است و ارزش بازار آن تقریباً ۴۰ درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد. بیت کوین قبلاً از چندین زمستان کریپتو جان سالم به در برده است و حداقل تا کنون همواره به رشد خود ادامه داده است. البته هیچ تضمینی وجود ندارد، به خصوص که مقررات می تواند روش خرید و فروش ارزهای دیجیتال را تغییر دهد.

با این حال، برخی معتقدند که بیت کوین پتانسیل تبدیل شدن به واحد پول اینترنت را دارد. برخی، مانند کتی وود از Ark Invest معتقدند بیت کوین می تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیون دلار برسد.  وی باور دارد که ارز دیجیتال پیشرو می تواند سهمی از بازار حواله جهانی را به خود اختصاص دهد، به عنوان یک ارز در بازارهای نوظهور ایفای نقش کند، و به عنوان یک شکل از طلای دیجیتال از محبوبیت برخوردار شود.

از سوی دیگر، منتقدان بیت کوین مانند وارن بافت می گویند که این ارز دیجیتال ارزش ذاتی ندارد و کل صنعت را نادیده می گیرند. برخی نیز نگران این موضوع هستند که بیت کوین برای عملکرد به عنوان یک ارز بسیار کند عمل کند و این سوال را مطرح می کنند که آیا یک دارایی پرنوسان می تواند جایگزین پول سنتی شود یا خیر.

۲- اتریوم  (ETH)

اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ در بازار است. این ارز دیجیتال پیشگام فناوری قراردادهای هوشمند بود، که قطعات کوچکی از کد هستند که روی بلاک چین بنا شده اند. این فناوری، پروژه را به یک اکوسیستم کامل تبدیل کرد زیرا به این معنی است که دیگر ارزهای دیجیتال و پروژه‌ها می‌توانند بر روی شبکه اتریوم ساخته شوند.

معایب آن چیست؟ تراکنش‌های اتریوم کندتر و گران‌تر از رقبای آن هستند. اتریوم در حال انجام یک سری به روز رسانی است که به منظور افزایش مقیاس پذیری و پایداری آن طراحی شده است. اما تحویل آن سال‌ها طول می‌کشد و در این بین، این خطر وجود دارد که اتریوم سهم بازار را به همتایان سریع‌تر خود از دست بدهد.

۳- کاردانو  (ADA) 

مانند اتریوم، کاردانو نیز یک ارز دیجیتال قابل برنامه ریزی است که توسعه دهندگان می توانند برنامه های کاربردی و پروژه های ارز دیجیتال خود را از طریق آن بسازند. کاردانو به دلیل تعهد خود به آزمایش متمایز است – رویکردی آهسته و پیوسته برای توسعه دارد که ممکن است شانس بیشتری برای بقای طولانی مدت به آن بدهد. کاردانو همچنین تعدادی راه حل در دنیای واقعی ایجاد کرده است، به ویژه در آفریقا که می گوید ماموریت دارد از بلاک چین برای حل مشکلات محلی استفاده کند.

 

با این حال، کاردانو نیز منتقدان خود را دارد. برخی احساس می کنند که خیلی کند حرکت کرده است و هنوز به اندازه سایر جایگزین های اتریوم کاربرد ندارد. طبق گفته DefiLlama ، بیش از ۲۵ میلیارد دلار پروژه در شبکه اتریوم قفل شده است، در حالی که کاردانو تنها حدود ۵۰ میلیون دلار دارد.

خرید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

از انجایی که کارشناسان از صحبت در مورد زمستان ارزهای دیجیتال به عصر یخبندان ارزهای دیجیتال پیش می روند، سخت است که بدانیم قیمت ارزهای دیجیتال چه زمانی بهبود می یابد – البته اگر چنین اتفاقی رخ دهد. بسیاری از سرمایه گذاران کریپتو به شدت تحت تأثیر سرمایه گذاری های خود هستند، به این معنی که دارایی آنها کمتر از آنچه که در ابتدا برای آنها پرداخت کرده اند، ارزش دارد. در واقع، بسیاری از افرادی که در دوران هیجان سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال خریداری کردند، نمی‌پرسند کدام ارزهای دیجیتال را بخرند، بلکه نمی‌دانند که آیا باید رمزارزی را که از قبل دارند بفروشند یا خیر.

اگر امسال قصد خرید رمزارز را دارید، تحقیقات زیادی انجام دهید و فقط پولی را سرمایه گذاری کنید که می توانید از دست بدهید. مطمئناً، اگر بازار کریپتو بهبود یابد، می‌توانید بازدهی قابل توجهی داشته باشید. اما این موضوع قمار با پولی که برای اهداف مالی دیگر نیاز دارید را توجیه نمی کند. احتمال زیادی وجود دارد که قیمت ارزهای دیجیتال بیش از این کاهش یابد و بسیاری از پروژه‌های دیگر قبل از پایان زمستان کریپتو شکست بخورند. اگر این اتفاق بیفتد، راه مطمئن برای اطمینان از اینکه به امنیت مالی شما آسیبی نمی رسد، محدود کردن مقدار خرید است.

در نهایت، به دقت بررسی کنید که می‌خواهید از کدام صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش بیت کوین یا ارزهای دیگر استفاده کنید و چگونه می‌خواهید ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید. آنچه امسال شاهد بودیم این بود که اگر پلتفرم‌ها از بین بروند یا سرمایه خود را به درستی مدیریت کنند، دارایی سرمایه‌گذار ممکن است در فرآیند ورشکستگی غیر قابل دسترس شود یا به طور کلی از دست برود. برخی از صرافی ها دارای بیمه FDIC برای سپرده های دلاری هستند، برخی دیگر دارای بیمه شخص ثالث در برابر جرم هستند. اما اگر ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول کریپتوی غیر کاستدی نگه دارید، کنترل سرمایه خود را در دست دارید و در صورت شکست صرافی، ارز دیجیتال شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

منبع: نیپوتو

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب