مطلب فعلی :

صفحه گوشی آیفون کوچک یا بزرگ شده؟ این تنظیمات را درست کنید

رفتن به بالا

صفحه گوشی آیفون کوچک یا بزرگ شده؟ این تنظیمات را درست کنید

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
صفحه گوشی آیفون کوچک یا بزرگ شده؟ این تنظیمات را درست کنید

صفحه گوشی آیفون کوچک یا بزرگ شده؟ این تنظیمات را درست کنید

زوم شدن صفحه آیفون 🔎 یکی از قابلیت‌های کاربردی سیستم عامل iOS برای مشاهده بهتر صفحه است.

این مسئله میتواند به افرادی که ضعف بینایی دارند برای مشاهده بهتر بخش‌های مختلف گوشی کمک کند. اما در عین حال شاید بیش از حد بزرگ یا کوچک شدن صفحه و خارج شدن آن از حالت عادی، آزار دهنده و دردسرساز باشد. آیا برای شما نیز صفحه گوشی آیفون کوچک یا بزرگ شده؟ این تنظیمات را درست کنید تا مشکل شما به طور کامل برطرف شود.

حل مشکل بزرگ یا کوچک شدن صفحه نمایش گوشی ایفون

Solving the problem of large or small iPhone screen

به طور خلاصه برای کوچک شدن صفحه نمایش گوشی ایفون یا برگرداندن آن به حالت عادی میتوانید روش زیر را امتحان کنید:

  • با سه انگشت دوبار روی یک نقطه بزنید و در صفحه نمایش داده شده Zoom Out را انتخاب کنید.
  • در صورت فعال بودن امکان زوم در بخش Accessibility Shortcut، دکمه سمت راست گوشی یا Home را سه بار فشار دهید.
  • وارد تنظیمات بخش Accessibility Shortcut شوید و از بخش Zoom سوئیچ کنار آن را غیر فعال کنید.
  • از طریق کامپیوترهای مک یا برنامه iTunes در ویندوز قابلیت زوم را به طور کامل غیر فعال کنید.

روش‌های گفته شده بهترین راهکارها برای حل مشکل بزرگ شدن صفحه آیفون هستند اما در صورتی که این راهکارها برای شما موثر نبود، بهتر است به مراکز مربوط به محصولات اپل و افراد متخصص مراجعه نمایید.

خارج کردن صفحه آیفون یا آیپد از حالت زوم

قابلیت زوم نیز همانند حالت استندبای آیفون میتواند علاوه بر مزایا، مشکلاتی را نیز ایجاد کند. شما میتوانید از چند روش فرایند Zoom Out صفحه را انجام دهید. در ادامه هر یک از آنها را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

۱-  دو بار زدن روی صفحه با سه انگشت و انتخاب Zoom Out

اگر به طور اتفاقی یا عمدی بر روی بخش از صفحه زوم کرده‌اید، که باعث بزرگ شدن بیش از حد آیتم‌ها شده است؛

میتوانید این مسیر را برای عادی کردن دوباره حالت نمایش دنبال کنید. ابتدا با ۳ انگشت روی هر نقطه‌ای از صفحه دوبار بزنید و گزینه Zoom Out را انتخاب کنید.

دو بار زدن روی صفحه با سه انگشت و انتخاب Zoom Out

با این روش صفحه بلافاصله به حالت عادی باز میگردد.

دو بار زدن روی صفحه با سه انگشت و انتخاب Zoom Out

۲- تنظیمات بخش Accessibility Shortcut

اگر میخواهید مطمئن شوید که این اتفاق هیچگاه تکرار نشود و به طور کل قابلیت زوم شدن سریع صفحه را غیر فعال کنید، میتوانید از بخش Accessibility Shortcut اینکار را انجام دهید. در این روش ابتدا وارد آدرس Settings > Accessibility > Accessibility Shortcut شوید.

تنظیمات بخش Accessibility Shortcut

برای آیفون‌هایی که با Face ID کار میکنند، دکمه سمت راست را سه بار فشار دهید. در سایر مدل‌ها، دکمه Home را سه بار فشار دهید. اگر فقط قابلیت زوم به بخش Accessibility Shortcut اضافه شده باشد، سه بار زدن دکمه آن را خاموش میکند. (به خاطر داشته باشید برای روشن کردن مجدد این قابلیت میتوانید دوباره همین مراحل را انجام دهید.)

روش خاموش کردن زوم در آیفون

ممکن است قابلیت زوم کردن صفحه برای شما کاربردی نباشد و قصد داشته باشید آن را برای مدتی غیر فعال کنید. این روش باعث میشود تا در صورتی ه به طور اتفاقی با سه انگشت دوبار روی صفحه زدید یا با سه بار فشردن دکمه Side/Home، صفحه به صورت تصادفی بزرگنمایی نشود. به علاوه اگر همچنان با استفاده از روش‌های بالا موفق به از بین بردن حالت زوم نشدید، این راهکار میتواند به شما کمک کند.

ابتدا بخش تنظیمات (Settings) را باز کنید و به قسمت Accessibility بروید.

روش خاموش کردن زوم در آیفون

حال روی بخش Zoom بزنید.

بخش Zoom

و با استفاده از دکمه سوئیچ کناری آن را غیر فعال کنید.

روش خاموش کردن زوم در آیفون

اگر صفحه به حالت عادی بر نگشت باید چه کاری انجام داد؟

معمولا روش‌های گفته شده در بخش‌های قبل میتوانند اندازه صفحه را به حالت عادی برگردانند. اما درصورتی که با استفاده از راهکار زیر نتوانستید صفحه را به حالت عادی برگردانید یا با مشکل زوم شدن صفحه قفل آیفون مواجه شدید، میتوانید از روش زیر استفاده کنید.

گوشی آیفون را با استفاده از کابل لایتنینگ به مک یا کامپیوتر متصل کنید. اگر از Mac استفاده می‌کنید که دارای macOS Catalina یا جدیدتر است، Finder را باز کنید. در صورتی که از macOS Mojave، قدیمی‌تر یا کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید، برنامه iTunes را باز کنید. سپس روی نام آیفون خود (در نوار کناری Finder) یا نماد (در iTunes) کلیک کنید. از بخش General، روی Configure Accessibility کلیک کنید. حال باید تیک Zoom را بردارید و Ok را بزنید. با این روش بلافاصله صفحه آیفون به حالت عادی باز می گردد.

خاموش کردن حالت زوم آیفون با استفاده از مک یا ویندوز

سوالات متداول

چرا صفحه ایفون زوم شده؟

زوم صفحه ممکن است به دلیل فعال شده این قابلیت در بخش Accessibility باشد. گاهی نیز ممکن است به طور اتفاقی با سه انگشت دوبار بر روی صفحه زده باشید و بزرگنمایی فعال شده باشد. برای Unzoom کردن صفحه به مسیر Settings > Accessibility > Zoom بروید و آن را خاموش کنید.

چرا صفحه ایفون سیاه میشود؟

سیاه شده صفحه نمایش آیفون میتواند به دلایل مختلفی همچون مشکلات نرم افزاری، کمبود شارژ گوشی، مسائل سخت افزاری یا اعمال تنظیمات اشتباه باشد.

چرا صفحه ایفون خاموش نمیشه؟

خاموش نشدن صفحه آیفون میتواند به دلیل تنظیمات برخی از پلیکیشن‌ها، مشکلات نرم افزاری و سیستم عامل یا سیستم عامل باشد. در این حالت بهتر است روش‌هایی همچون هارد ریست (Hard Reset) یا فورس ریستارت (Force Restart)، خاموش کردن آیفون با AssistiveTouch، استفاده از iTunes یا مراجعه به مراکز معتبر را امتحان کنید.

جمع بندی

اگر با مشکل بزرگ شدن صفحه نمایش گوشی ایفون مواجه شده‌اید و قصد دارید آن را به حالت اولیه برگردانید، بهترین راهکارها رفتن به بخش تنظیمات، Accessibility Shortcut و خاموش کردن بخش Zoom است. در غیر اینصورت ممکن است نیاز داشته باشید تلفنتان را به کامپیوتر مک یا ویندوز متصل کنید و با استفاده از برنامه‌های ثانویه، زوم صفحه را خاموش نمایید. در صورتی که با هیچ یک از راهکارهای گفته شده نتوانستید مشکلتان را حل کنید، بهتر است به یکی از فروشگاه‌های اپل مراجعه کنید و از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا صفحه گوشی آیفون کوچک یا بزرگ شده است؟ به نظر شما بهترین راهکار برای حل این مشکل چیست؟ آیا روش‌های گفته شده در این مطلب توانست مشکل شما را حل کند؟ لطفا اگر در این مورد تجربه ای دارید، نظراتتان را با ما و سایر خوانندگان در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب