مطلب فعلی :

علائم زیاد بودن یا کمبود گاز کولر گازی اسپیلت چیست؟ (نشانه ها و راه حل)

رفتن به بالا

علائم زیاد بودن یا کمبود گاز کولر گازی اسپیلت چیست؟ (نشانه ها و راه حل)

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
کمبود گاز کولر گازی اسپیلت

علائم زیاد بودن یا کمبود گاز کولر گازی اسپیلت چیست؟ (نشانه ها و راه حل)

کولر گازی برای کارکرد بهینه نیاز به گاز مبرد دارد و افزایش یا کاهش بیش از اندازه آن در نهایت باعث اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد.

با گذشت زمان و به دلایل مختلف مقدار گاز موجود در لوله های کولر به مرور کاهش یافته و باعث آسیب به موتور می شود. علاوه براین، زیاد بودن بیش از اندازه آن نیز به دستگاه آسیب می زند. به همین دلیل باید به محض مشاهده علائم کمبود یا زیاد بودن گاز کولر گازی نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. در ادامه نشانه های زیاد بودن و کمبود گاز کولرگازی اسپیلت، راه حل و راه های جلوگیری از بروز این مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

علائم کمبود گاز کولرگازی اسپیلت

برای تامین هوای سرد در کولرگازی از گاز مبرد استفاده شده و با کم شدن آن باید شارژ انجام شود. خدمات شارژ گاز را اغلب مراکز تعمیر کولر گازی اسپیلت در محل انجام می دهند. اما از کجا متوجه شویم که گاز کولر کم است؟ چند نشانه زیر دلیل پایین بودن مقدار گاز در کولر گازی هستند:

کاهش سرمایش کولر

یکی از اولین نشانه‌های کمبود گاز در کولر گازی، کاهش قدرت سرمایش است. کولر گازی به درستی نمی‌تواند هوا را خنک کند و دمای محیط به میزان مطلوب کاهش نمی‌یابد. بررسی کنید که آیا قدرت سرد کردن هوا در کولر نسبت به چند روز گذشته کاهش یافته یا خیر؟ البته دلایل زیادی برای کم شدن سرمای کولر وجود دارد و به همین دلیل باید سایر موارد نیز بررسی شوند.

یخ‌زدگی اواپراتور

یخ‌زدگی اواپراتور و لوله‌های کولر گازی می‌تواند نشان‌دهنده کمبود گاز باشد. این امر به دلیل عدم تعادل در چرخه تبرید رخ می‌دهد. لوله های اواپراتور را بررسی کنید و اگر متوجه یخ زدگی آنها شدید، بهترین کار تماس با تعمیرکار برای شارژ گاز است.

نشت آب از کولر

در حالت استاندارد نباید از هیچ بخش داخلی کولر گازی آب نشت کند. نشت آب از یونیت داخلی کولر گازی می‌تواند به دلیل یخ‌زدگی و سپس ذوب شدن یخ روی اواپراتور بوده و به کمبود گاز مرتبط است.

افزایش هزینه‌های برق

با توجه به اینکه قدرت کولر گازی بعد از کم شدن شارژ گاز در سرد کردن محیط کاهش پیدا می کند، لذا دستگاه برای مدت طولانی تری باید روشن باشد. هر اندازه کولر بیشتر روشن باشد، به همان نسبت هزینه های برق افزایش پیدا می کند.

صدای غیرعادی

شنیدن صداهای غیرعادی از کولر گازی نیز می‌تواند نشانه کمبود گاز باشد. این صداها ممکن است به دلیل کارکرد نادرست کمپرسور یا دیگر اجزای کولر باشد.

چراغ هشدار

برخی از کولرهای گازی دارای چراغ‌های هشدار هستند که در صورت کمبود گاز روشن می‌شوند. این چراغ‌ها می‌توانند به کاربر اطلاع دهند که نیاز به شارژ مجدد گاز دارند.

در صورت مواجه شدن با نشانه های فوق و مطمئن شدن از پایین آمدن گاز کولر گازی، اقدامات زیر باید نسبت به شارژ مجدد گاز اقدام کنید. علاوه براین، ممکن است دلیل نشت گاز خرابی قطعات داخلی دستگاه باشد و به همین دلیل باید تعمیرات لازم انجام شوند. در این شرایط با توجه به برند دستگاه باید با نمایندگی تعمیر کولر گازی ال جی در محل و غیره تماس بگیرید. تعمیرکاران حرفه ای علاوه بر شارژ گاز، سرویس و عیب یابی را نیز انجام داده و از بروز مجدد این مشکلات جلوگیری می کنند.

دلایل پایین آمدن شارژ کولر گازی

به چند دلیل شارژ کولر گازی به مرور کاهش پیدا کرده و نشت می کند که عبارتند از:

  • نشتی در سیستم
  • نصب نادرست کولر گازی
  • خرابی در قطعاتی مانند اتصالات و شیلنگ‌ها
  • سرویس ناکافی توسط تعمیرکار لوازم خانگی

دلایل پایین آمدن شارژ کولر گازی

جلوگیری از کاهش گاز کولر گازی

برای جلوگیری از کم شدن گاز کولر گازی اسپیلت چند راهکار را پیشنهاد می دهیم که عبارتند از:

  • اطمینان حاصل کنید که کولر گازی توسط افراد باتجربه نصب شده است.
  • کولر گازی خود را به صورت منظم سرویس کنید تا از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل کنید.
  • نشتی‌های احتمالی را به صورت دوره‌ای بررسی و برطرف کنید.
  • فیلترها و دیگر اجزا را به صورت منظم تمیز کنید و از سلامت سیستم اطمینان حاصل کنید.

علائم زیاد بودن گاز کولر گازی اسپیلت

علائم زیاد بودن گاز کولر گازی اسپیلت

به همان اندازه که پایین بودن گاز کولر گازی خطرناک است، زیاد بودن آن نیز می تواند مشکلاتی را بوجود آورد. برخی از نشانه های زیاد بودن گاز کولر گازی عبارتند از:

  • رطوبت بسیار زیاد در محیط و گرفتگی در هوا بعد از روشن شدن کولر
  • روشن بودن مداوم موتور برای تنظیم دما
  • افزایش مصرف برق
  • داغ شدن کندانسور
  • کار نکردن کولر گازی
  • قطع و وصل شدن کولر گازی در حین کار

دقت داشته باشید که خالی کردن گاز کولر نیاز به متخصص و مهارت دارد و نباید بدون در نظر گرفتن اصول ایمنی این کار را انجام دهید. برای این قبیل خدمات می توانید با نمایندگی تعمیر کولر گازی اجنرال و سایر برندها تماس بگیرید.

جمع بندی

در زمان شارژ گاز کولر گازی باید فشار دستگاه اندازه گیری شود تا از بالا یا پایین بودن بیش از اندازه آن مطمئن شوید. خرابی های دستگاه یا شارژ آن توسط افراد کم تجربه باعث بروز مشکلاتی در کولرگازی می شود. اگر با نشانه هایی از قبیل پایین آمدن قدرت کولر در تامین هوای سرد، صدای غیر معمول، روشن بودن مداوم موتور، افزایش هزینه های مصرف برق و روشن بودن چراغ هشدار مواجه شدید، باید نسبت به شارژ گاز کولر گازی اقدام کنید. علاوه براین، اگر رطوبت هوای داخل اتاق بیش از اندازه زیاد است و کندانسور داغ شده، احتمال زیاد بودن گاز کولر گازی وجود دارد. با بررسی و سرویس دوره ای کولر گازی می توان تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری کرد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب