مطلب فعلی :

غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ غذاهایی که نباید فریز کرد کدامند؟

رفتن به بالا

غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ غذاهایی که نباید فریز کرد کدامند؟

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ غذاهایی که نباید فریز کرد کدامند؟

غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ غذاهایی که نباید فریز کرد کدامند؟

همه مواد غذایی شما 🥩 نیازی به فریزر ندارند. حتی مواد غذایی که از فریزر بیرون می آورید را نباید مجدد فریز کنید چون هم روی طعم تاثیر منفی می گذارد و هم اینکه خطرناک خواهد بود. در مطلب غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ غذاهایی که نباید فریز کرد کدامند؟ ما در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مدت زمان نگهداری گوشت ، مرغ و… در فریزر

The Duration of Keeping Meat, Chicken, Etc in The Freezer

همانطور که می دانید گذاشتن غذا در فریزر یک راه حل عالی برای کاهش ضایعات مواد غذایی است. نگهداری مواد غذایی در فریزر شرایط خاص خود را دارد. به طور مثال موادی که دارای آب زیاد هستند را نباید فریز کنید. این می تواند باعث مشکلات بافت، از بین بردن اشتها و احتمالا دور ریختن می شود.

لیست غذاهایی که بهتر است در فریزر قرار نگیرند

قبلا در کلاسیک وب ما نحوه از بین بردن برفک و یخ زدایی یخچال ، نحوه جلوگیری از آن را به شما آموزش دادیم،  در ادامه ما غذاهایی که نباید فریز کرد را لیست خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم از تبدیل مواد غذایی با کیفیت خود به زباله جلوگیری کنید.

تخم مرغ یکی از غذاهایی که نباید فریز کرد

تخم مرغ ها را با قرار دادن در فریزر خراب نکنید. گرچه نگهداری یک تخم مرغ هم زده در فریزر کاملا خوب است اما آب موجود در یک تخم مرغ سفت به اندازه کافی منبسط می شود تا آن را بشکند و از باکتری استقبال کند. اگر تخم مرغ ترک نخورد سفیده های لاستیکی مانند می شوند. سس های تخم مرغی مانند مرنگ، کاستارد و مایونز را هم در فریزر نگه ندارید.

تخم مرغ یکی از غذاهایی که نباید فریز کرد

از فریز کردن محصولات لبنی خودداری کنید

از قرار دادن محصولات لبنی مانند سیر در فریزر خودداری کنید. وقتی که شیر را در فریزر قرار می دهید دانه دانه می شود. پنیر خامه ای، خامه حتی بعد از فریز کردن از هم جدا می شوند و تغییر بافت می دهند. بنابراین توصیه می شود که تنها به اندازه نیاز خود از این دست از محصولات استفاده کنید. اگر قصد دارید مواد را برای تهیه اسموتی منجمد کنید، فقط میوه هایی مانند توت و موز که به خوبی منجمد می شوند را در فریزر قرار دهید و شیر و ماست را در یخچال بگذارید. البته توجه داشته باشید که دمای مناسب را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب راهنما تنظیم درجه یخچال در فصل های مختلف سال را دنبال کنید.

از فریز کردن محصولات لبنی خودداری کنید

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده وقتی تازه هستند خوشمزه هستند نه وقتی که سرد شده اند. قرار دادن غذاهای سرخ شده در فریزر گرم کردن مجدد را دشوار می کند. غذاهای از قبل سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ شده و ناگت مرغ را به صورت نیمه پخته فریز کنید. این باعث می شود که وقتی آنها را گرم می کنید به بافت دلخواه خود دست پیدا کنید. فریز کردن غذاهایی که شخصا سرخ کرده اید به آب و روغن اجازه می دهد به آرامی به بیرون منتقل شوند به این معنی که مرغ سوخاری شما خیس می شود.

غذاهای سرخ شده

نوشیدنی های گازدار

نگهداری نوشیدنی های گازدار در فریزر در کوتاه مدت ممکن است قابل قبول باشد اما در طولانی مدت منجر به منفجر شدن آلومینیوم و پاشیده شدن نوشیدنی و چسبناک شدن محیط می شود. بهتر است نوشیدنی های گازدار را در یخچال نگهداری کنید.

نوشیدنی های گازدار

پاستای کاملا پخته شده

پاستا یا نودل پخته شده و فریزر شده باعث بسته شدن اشتهای شما می شود. فریزر کردن غذای پاستا می تواند بافت را تغییر دهد و حتی بعد از گرم کردن آن شکل مطبوع خود را از دست می دهد.

پاستای کاملا پخته شده

مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند

کاهو، سیب زمینی، خیار، هندوانه؛ کدو سبز؛ گوجه فرنگی؛ کرفش و سیب همگی دارای محتوای آب بالایی هستند که باعث می شود در فریزر یخ بزنند. هنگامی که این یخ بعد از یخ زدایی ذوب می شود غیر اشتها آور خواهند شد.

مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند

گوشت یخ زده

یک بار منجمد کردن گوشت خوب است، زمانی که آن را یخ زدایی می کنید و دوباره در فریزر می گذارید باکتری ها در آن تکثیر و رشد می کنند. همچنین مشکلاتی در بافت ایجاد می کند. آب با یخ منبسط می شود؛ دیواره های سلولی پاره می شود و بافت های ماهیچه ای نرم می شود. به همین دلیل قرار دادن استیک؛ تکه های خرد شده گوشت یا میگو برای دوره بعدی فریز می تواند فرم غذای شما را هم تغییر دهد. بنابراین گوشت های خود را قبل از فریز کردن به چند بخش تقسیم کنید و فقط برای استفاده مقدار مورد نیاز را یخ زدایی کنید.

گوشت یخ زده

گیاهان سبز برگ

وقتی که گیاهان سبز برگ را در فریزر قرار می دهید آنها تغییر رنگ پیدا می کنند و قهوه ای می شوند. با تغییرات دمای بافت دمایی این گیاهان از بین خواهد رفت. برای حفظ طعم، گیاهان خرد شده را با روغن بپوشانید. گشنیز، ریحان و جعفری که در قالب های یخ استفاده می شوند به راحتی آسیب خواهند دید. با این حال می توانید آنهار ا خرد کرده و با روغن مخلوط کنید و سپس آنها را در کیسه های پلاستیکی فریز کنید تا طعمشان حفظ شود. سبزی های چوبی تر مانند رزماری را می توان در کیسه های فریزر بدون هیچ گونه آماده سازی دیگر فریز کرد.

گیاهان سبز برگ

سیب زمینی

مک دونالد سیب زمینی های سرخ شده خود را قبل از ارسال به رستوران ها منجمد می کند. این بدان معنا نیست که منجمد کردن سیب زمینی در خانه به همین صورت عمل می کند. همانطور که دانشگاه ایالتی توضیح می دهد فریز کردن سیب زمینی نشاسته و آب سیب زمینی را جدا می کند.

سیب زمینی

سس ها

قبلا در کلاسیک وب ما نحوه رفع بوی بد یخچال فریزر و مراقبت از سلامتی با رعایت این راهکارهای ساده را به شما آموزش دادیم اما  قبل از خرید سس هایی مانند مایونز به این امر توجه کنید که به اندازه نیاز خود خرید کنید و یا فضایی در یخچال خود را برای آن در نظر بگیرید. چون با قرار دادن در فریزر مواد از هم جدا می شوند و اشتها آور نخواهد بود.

سس ها

ژله

اگر ژله میوه ای را فریز کنید بافت یکنواخت خود را از دست خواهد داد. همانطور که دانشگاه جورجیا توضیح می دهد ژله منجمد بعد از یخ زدایی مقدار زیادی آب تولید می کند.

ژله

کاسرول

همانطور که در بالا گفتیم شما نباید شیر یا ماست را فریز کنید. باید از فریز کردن هر نوع سس یا کاسرول حاوی لبنیات خودداری کنید. بافت از هم جدا می شود و شکل مطبوع خود را از دست خواهد داد به طوری که رغبتی برای خوردن آن نخواهید داشت.

کاسرول

ادویه کاری

گذاشتن ادویه کاری در فریزر باعث می شود که قدرت بو و طعم خود را از دست بدهد.مرکز ملی مواد غذایی می گوید که کاری ار منجمد شود طعم کپک مانندی را به خود می گیرد.

ادویه کاری

گوجه فرنگی

اگر قصد دارید یک گوجه فرنگی را در سوپ بریزید بافت آن را چندان احساس نخواهید کرد. فریز کردن گوجه فرنگی باعث می شود که پوست آن بسیار ساده کنده شود. فقط سعی نکنید از گوجه فرنگی و خیار فریز شده برای سالاد خود استفاده کنید. هرگز کاهو یا کلم را فریز نکنید مگر اینکه قصد داشته باشید آنها را پوره کنید و در سوپ استفاده کنید.

گوجه فرنگی

مواد غذایی کنسرو شده

گفته می شود که باید غذاهای کنسور شده را در قوطی نگه دارید اما این درست نیست. تقریبا مانند تخم مرغ؛ آب موجود در کنسرو در قوطی منبسط می شود، که می تواند باعث ترکید آن و زنگ زدگی شود. مطمئن شوید که مواد را به یک ظرف مناسب منتقل کرده اید و بعد در فریزر قرار دهید.

مواد غذایی کنسرو شده

غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟

به لیست مواد غذایی فریزری زیر دقت کنید و توجه داشته باشید که غذا پخته در فریزر از عمر کوتاه تری برخوردار است. محدودیت های زمانی کوتاه برای غذای مانده در فریزر به جلوگیری از فاسد شدن یا خطرناک شدن آنها برای خوردن کمک می کند. گذاشتن غذا در فریزر و در دمای ۰ درجه فارنهایت یا کمتر (به طور مداوم) باعث می شود بتوانید برای مدت نامحدودی از مواد غذایی خود نگهداری کنید.

نوع غذا فریز شده یخچال (۴۰ درجه فارنهایت یا کمتر) فریزر (۰ درجه فارنهایت یا کمتر)
سالاد سالاد تخم مرغ، مرغ، ژامبون، ماهی تن و ماکارونی ۳ تا ۴ روز نباید فریز کرد
هات داگ بسته باز شده ۱ هفته ۱ تا ۲ ماه
بسته باز نشده ۲ هفته ۱ تا ۲ ماه
گوشت بسته باز یا برش خورده ۳ تا ۵ روز ۱ تا ۲ ماه
بسته باز نشده ۲ هفته ۱ تا ۲ ماه
بیکن و سوسیس بیکن ۱ هفته ۱ ماه
سوسیس، بیکن، بوقلمون، گوشت خوک یا گوشت گاو ۱ تا ۲ روز ۱ تا ۲ ماه
مدت زمان نگهداری گوشت پخته در فریزر، سوسیس،  بوقلمون، گوشت خوک یا گوشت گاو کاملا پخته شده و مدت زمان نگهداری مرغ پخته در فریزر ۱ هفته ۱ تا ۲ ماه
سوسیس، منجمد خریداری شده پس از پخت، ۳-۴ روز ۱-۲ ماه از تاریخ خرید
همبرگر، گوشت چرخ کرده و مرغ چرخ شده همبرگر، گوشت چرخ کرده، بوقلمون، مرغ، گوشت گوساله، خوک، بره و مخلوطی از آنها ۱ تا ۲ روز ۳ تا ۴ ماه
گوشت گاو، گوساله، بره و خوک تازه استیک ۳ تا ۵ روز ۴ تا ۱۲ ماه
خرد شده ۳ تا ۵ روز ۴ تا ۱۲ ماه
کباب ها ۳ تا ۵ روز ۴ تا ۱۲ ماه
ژامبون تازه، پخته نشده، نپخته ۳ تا ۵ روز ۶ ماه
پخته شده ۳ تا ۴ روز ۳ تا ۴ ماه
پخته شده، پختن قبل از خوردن، نپخته ۵ تا ۷ روز یا تاریخ “استفاده تا”. ۳ تا ۴ ماه
کاملاً پخته شده، در کارخانه با خلاء آب بندی شده، باز نشده ۲ هفته یا تاریخ «استفاده تا». ۱ تا ۲ ماه
پخته شده، بسته بندی شده، کامل ۱ هفته ۱ تا ۲ ماه
پخته شده، بسته بندی شده، برش، نصف یا مارپیچ ۳ تا ۵ روز ۱ تا ۲ ماه
ژامبون کشور پخته شده ۱ هفته ۱ ماه
کنسرو، با برچسب “در یخچال نگهداری شود”، باز نشده ۶ تا ۹ ماه یخ نزنید
کنسرو شده، در قفسه پایدار، باز شده

توجه : ژامبون کنسرو شده باز نشده و قابل نگهداری در قفسه را می توان به مدت ۲ سال در دمای اتاق نگهداری کرد.

۳ تا ۴ روز ۱ تا ۲ ماه
پروشوتو، ژامبون پارما یا سرانو، نوع خشک ایتالیایی یا اسپانیایی، برش خورده ۲ تا ۳ ماه ۱ ماه
مرغ تازه مرغ یا بوقلمون، کامل ۱ تا ۲ روز ۱ سال
مرغ یا بوقلمون تکه شده ۱ تا ۲ روز ۹ ماه
ماهی ماهی های چرب (آبی، گربه ماهی، ماهی خال خالی، کفال، ماهی آزاد، ماهی تن و غیره) ۱ – ۳ روز ۲-۳ ماهگی
ماهی بدون چربی (کاد، شاه ماهی، هالیبوت و غیره) ۶-۸ ماهگی
ماهی بدون چربی (پلاک، سوف اقیانوس، سنگ ماهی، قزل آلای دریایی.) ۴-۸ ماهگی
صدف گوشت خرچنگ تازه ۲-۴ روز ۲-۴ ماهگی
خرچنگ تازه ۲-۴ روز ۲-۴ ماهگی
خرچنگ زنده، خرچنگ ۱ روز . توصیه نمیشود
صدف زنده، صدف، صدف و گوش ماهی ۵-۱۰ روز توصیه نمیشود
میگو، خرچنگ ۳-۵ روز ۶-۱۸ ماهگی
صدف ها و گوش ماهی های مختلط ۳-۱۰ روز ۳-۴ ماهگی
ماهی مرکب ۱ – ۳ روز ۶-۱۸ ماهگی
تخم مرغ تخم مرغ خام با پوسته ۳ تا ۵ هفته با پوسته فریز نکنید. زرده ها و سفیده ها را با هم زده سپس فریز کنید.
سفیده و زرده تخم مرغ خام

نکته : زرده ها خوب فریز نمی شوند

۲ تا ۴ روز ۱۲ ماه
تخم مرغ خام که به طور تصادفی در پوسته منجمد شده است بلافاصله پس از آب شدن استفاده کنید یخ زده نگه دارید، سپس
در یخچال بگذارید تا آب شود
تخم مرغ سفت پخته ۱ هفته فریز نکنید
جایگزین های تخم مرغ، مایع، باز نشده ۱ هفته فریز نکنید
جایگزین های تخم مرغ، مایع، باز شده ۳ روز فریز نکنید
جایگزین های تخم مرغ، منجمد، باز نشده پس از ذوب، ۱ هفته یا به تاریخ “انقضاء” مراجعه کنید ۱۲ ماه
جایگزین های تخم مرغ، منجمد، باز شده پس از ذوب، ۳ تا ۴ روز یا به تاریخ “انقضاء” مراجعه کنید فریز نکنید
کاسرول با تخم مرغ بعد از پخت ۳ تا ۴ روز بعد از پخت ۲ تا ۳ ماه
پای کدو تنبل بعد از پخت ۳ تا ۴ روز بعد از پخت ۱ تا ۲ ماه
پای کاستارد بعد از پخت ۳ تا ۴ روز فریز نکنید
تخم مرغ و فیلینگ بعد از پخت ۳ تا ۵ روز بعد از پخت ۲ تا ۳ ماه
سوپ و خورش حاوی سبزیجات و گوشت ۳ تا ۴ روز ۲ تا ۳ ماه
باقیمانده حاوی گوشت یا مرغ ۳ تا ۴ روز ۲ تا ۶ ماه
ناگت ۳ تا ۴ روز ۱ تا ۳ ماه
پیتزا ۳ تا ۴ روز ۱ تا ۲ ماه

چه غذاهایی رو میشود فریز کرد؟

اگر از خود سوال می کنید که انواع غذاهای فریزری کدامند؟ می توانید به لیست غذاهای فریزری زیر نگاهی داشته باشید ما برخی از انواع غذاهای فریز شده را توضیح داده ایم:

زنجبیل :  زنجبیل تازه فقط برای چند هفته در یخچال نگهداری می شود، اما اگر آن را در فریزر نگهداری کنید، برای مدت نامحدودی می توانید از آن استفاده کنید. در فریزر پوست زنجبیل چروک نمی شود و در واقع پوست کندن راحت تری خواهد داشت.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

ذرت: در فصل خود ذرت را می توانید فریزر کنید البته به شری که ذرت را ظرف دو تا سه ماه مصرف کنید.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

سیر: اگر به نظر می رسد که سیرهای شما قبل از استفاده جوانه می زنند می توانید آنها را در فریزر نگهداری کنید. سیر را به طور کامل یا به صورت میخک های منفرد فریز کنید یا حتی آنها را خرید کنید و در یک کسیه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید تا آماده استفاده باشد.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

 آووکادو: وقتی آووکادو می خرید، یک دسته بخرید و آن را به پوره آووکادو تبدیل کنید. می توان از آن برای درست کردن گواکامول یا به عنوان رویه تاکو استفاده کرد. همچنین می توانید پوره آووکادو را در فریز قرار دهید تا رنگ سبز روشن و طعم تازه خود را حفظ کند.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

 آرد: اگر آرد خوب پیدا کردید می توانید بخرید و آن را فریز کنید. این کار باعث می شود که حشره به آن حمله نکند و فاسد نشود. آرد هنگام فریز کردن پودری می ماند بنابراین نیازی به یخ زدایی آن نیست. فقط آنچه که نیاز دارید را از کیسه بردارید و آن را به فریزر برگردانید.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

آجیل: آجیل حاوی مقدار زیادی روغن است، بنابراین فقط حدود سه ماه در دمای اتاق نگهداری می شود. آنها را در فریزر نگهداری کنید تا یک سال یا بیشتر آجیل استفاده کنید.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

موز:  پوست موز را بگیرید و فریز کنید. آنها را می توان به صورت منجمد به اسموتی ها اضافه کرد، یا یخ زدایی کرد و به دستور پخت کیک اضافه کرد.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

کره: زمانی که قیمت کره پایین می آید می توانید آن را خریداری کرده و فریز کنید تا در بقیه فصل های سال بتوانید از آن استفاده کنید.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

برنج قهوه ای: برنج قهوه ای تنها در صورتی که در انبار نگهداری شود شش ماه ماندگاری دارد. شما می توانید برنج قهوه ای را در فریزر نگهداری کنید چون هرگز خراب نمی شود. قبل از استفاده نیازی به اب کردن برنج نیست. مقدار مورد نیاز خود را آبکشی کنید و به آب جوش اضافه کنید تا بپزد.

چه غذاهایی رو میشه فریز کرد؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز کلاسیک وب تحت عنوان غذا در فریزر چقدر ماندگاری دارد؟ غذاهایی که نباید فریز کرد کدامند؟ ما سعی کردیم به شما لیست  کاملی را ارائه دهیم. استفاده از غذا فریزر شده ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد به طور مثال شما نمی توانید مواد غذایی مانند سس را در فریزر نگهداری کنید. به نظر شما مدت زمان نگهداری کتلت  ، خورش و… در فریزر چقدر است؟ نظرات و پیشنهادت خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب