مطلب فعلی :

فاصله تهران تا کربلا با اتوبوس چقدر است؟

رفتن به بالا

فاصله تهران تا کربلا با اتوبوس چقدر است؟

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها

فاصله تهران تا کربلا با اتوبوس چقدر است؟

به گزارش سایت تجارت امروز ؛ مدت هاست که پیاده روی اربعین به یک رویداد مذهبی در ایران تبدیل شده است.

این پیاده روی از دو راه هوایی و زمینی انجام می‌شود.  در مسیر زمینی زائران از سه مرز مهران در استان ایلام و شلمچه و چزابه در استان خوزستان خارج می‌شوند، اما خروج از مرز مهران مرسوم‌تر و در دسترس‌تر است.  بزرگراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی بین ایران و عتبات عالیات در غرب کشور از پتانسیل‌های قابل توجه گردشگری این جغرافیا  به شمار می‌رود.

شهرهای بین تهران تا مهران برای زائران کربلا از پایتخت مسیر تهران، اسلامشهر، ساوه، همدان، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، ایلام و مرز مهران را طی خواهند کرد. سال گذشته بود که حجم زیادی از زائران برای عزیمت به عتبات عالیات و کربلا طی ایام اربعین، پیاده روی بزرگی را رقم زدند. بسیاری از زائران در مسیر رفتن به کربلا و آمدن به وطن از مرز مهران عبور کردند و امسال نیز پرشورتر از سال گذشته بازهم این مرز را برای عرض ارادت به سید الشهدا انتخاب می‌کنند.

مسیر و فاصله تهران تا مرز مهران

فاصله تهران تا مرز مهران ۷۵۹ کیلومتر است که در صورتی که شما قصد طی کردن این مسیر با خودرو شخصی را داشته باشید این مسافت را می‌توانید در طی  زمان: ۹ ساعت و ۸ دقیقه طی کنید. این مطلب توسط سایت تجارت امروز برای شما تهیه شده است.

فاصله تهران تا کربلا با اتوبوس چقدر است؟

خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با اتوبوس به مرز مهران بروند و از آنجا راهی کربلا شوند. برای این افراد توضیح خواهیم داد.
برای رفتن به کربلا با اتوبوس ۴ مرز وجود دارد (مرز مهران – مرز خسروی – مرز چذابه – مرز شلمچه).
از تهران تا مرز مهران و خسروی حدود ۱۰-۱۲ ساعت طول می‌کشد، بسته به ترافیک. حد خسروی کمی نزدیک‌تر از مهرانی است
فاصله تهران تا مرز چذابه حدود ۱۲.۱۳ ساعت هست.
حدود ۱۴ ساعت از تهران تا مرز شلمچه.
همه این زمان‌ها متوسط هستند و ممکن است بسته به ترافیک تغییر کنند.

از مرز مهران تا نجف عموما با خودرو‌های عبوری طی می‌شود، اما از نجف به بعد یا باید پای پیاده در مسیر کربلا بروید و به خیل پیاده روی اربعین بپیوندید یا از مسیر‌های فرعی با خودرو‌های عبوری به نزدیکی کربلا بروید. بخش اعظمی از این  مسیر در  بزرگراه کربلا قرار دارد که  در آینده قرار است به آزاد راه تبدیل شود و مسیر تردد زائران کربلاست.

مسیر‌های برای رسیدن به مرز مهران

مسیر‌های برای رسیدن به مرز مهران

زائران پس از ورود به استان همدان و عبور از شهرستان‌های متعدد همچون فامنین، رزن؛ همدان و اسدآباد وارد استان کرمانشاه خواهند شد. اولین انتخاب رفتن در  این مسیر از کرمانشاه-اسلام آباد-ایوان-ایلام به مرز مهران ختم می‌شود مهران، و دومین مسیر انتخابی از کرمانشاه-حمیل، سرابله-ایلام به مهران خواهد رسید. مسیر دیگر زائران از خرم آباد-کوهدشت-سرابله-ایلام به مرز مهران می‌رسد و مسیر دیگر از خرم آباد-دره شهر-بدره-ایلام به مهران ختم می‌شود، راه دیگر مسیر کربلا از -خوزستان-اندیمشک، دهلران به مهران خواهد رسید.

زائران می‌توانند با توجه به استان‌های محل سکونت در شرق، غرب، شمال و جنوب کشور از نزدیک‌ترین مسیر به استان‌های همدان؛ کرمانشاه، خوزستان و لرستان وارد استان ایلام شوند.

چگونه خود را به استان ایلام و مرز مهران برسانیم؟

نحوه دریافت ویزای اربعین

زائران از جهت آنکه درگیر شلوغی و تراکم درخواست ویزا نشوند می‌توانند قبل از محرم درخواست ویزا و پاسپورت دهند. جهت اخذ ویزای اربعین احتیاجی نیست که به سفارت عراق در ایران مراجعه نمایید. فقط کافیست به آژانس‌های معتبر مانند آژانس گردشگری مهرآباد گشت که مورد تایید از سوی سفارت عراق می‌باشد مراجعه نمایید.

ویزای اربعین به دو صورت انفرادی و گروهی برای درخواست کنندگان صادر می‌شود. اگر فرد بخواهد ویزای اربعین تنها به اسم خود باشد و فرادی به این کشور زیارتی سفر کند باید ویزای انفرادی کربلا را دریافت نماید. اما اگر زائر بخواهد به صورت گروهی وارد خاک این کشور شود باید ویزای گروهی اربعین را درخواست کند.

ویزای اربعین از نوع انفرادی حداکثر به مدت یک ماه دارای اعتبار می‌باشد و فرد، می‌تواند بین ۱ الی ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد. ویزای اربعین از نوع توریستی یک بار ورود می‌باشد یعنی پس از یکبار ورود و خروج به عراق ویزای فرد باطل می‌شود.

نکته: ویزای گروهی اربعین به مدت ۳ ماه دارای اعتبار می‌باشد.

برای دریافت ویزای اربعین فرد باید با در دست داشتن مدارک لازم برای ویزای کربلا در سامانه سماح ثبت نام نمایند. افراد بعد از ثبت نام در این سامانه، برای ثبت نام مقدماتی باید به یکی از دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند. در صورتی که متقاضیان به اینترنت دسترسی ندارند به صورت حضوری به آژانس مهرآباد گشت مراجعه کرده و ویزای کربلای خود را درخواست نماید.

ما موظفیم تا مدارک شما را به سفارت عراق تحویل دهیم. پس از بررسی مدارک زائر توسط سفارت عراق، افسر صدور ویزای کربلا در صورتی که مدارک کامل باشند و نواقصی در آن‌ها نباشد اقدام به صدور ویزا برای افراد می‌کند. سفارت، ویزا‌های صادر شده را به کارگذاری تحویل می‌دهد و متقاضی برای اخذ ویزای اربعین خود باید به سازمان کارگزاری و یا شرکت مذکور مراجعه نمایید.

منبع: سایت تجارت امروز

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب