مطلب فعلی :

قوانین باری در پرواز استانبول

رفتن به بالا

قوانین باری در پرواز استانبول

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها

قوانین باری در پرواز استانبول

مسافران مقیم در یک کشور خارجی که از طریق جاده، راه آهن، دریا یا هوا از یک کشور دیگر برای اقامت کوتاه یا طولانی به هر منظوری (تجارت، خدمات عمومی، مطالعه، بازدید، درمان) به قلمرو گمرکی ترکیه می‌آیند مسافر محسوب می‌شوند.

در هر حالتی از سفر در ترکیه، مسافران باید به میزان مجاز چمدان با خود حمل کنند، در غیر این صورت باید هزینه بار اضافی را بپردازند. مسافران هنگام خرید بلیط تهران به استانبول https://www.alibaba.ir/international/IKA-IST  ، آنکارا، ازمیر یا آنتالیا و سفر با هواپیما بسته به کلاسی که انتخاب کرده‌اند می‌توانند مقدار مشخصی چمدان را با خود ببرند. یعنی اگر کلاس پروازی شما اکونومی است، باید چمدان کمتری نسبت به کلاس بیزینس یا فرست کلاس با هواپیما ببرید. هرچه کلاس پروازی بهتر باشد، فضای چمدان بیشتری خواهید داشت.

بار مجاز هواپیمایی ترکیه

هیچ چیز نمی‌تواند یک سفر هوایی را برای مسافران ناخوشایند کند مگر چمدان‌های سنگین و نگرانی از بارگیری بیش از حد هواپیما که در این راه ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. در این صورت مسافر باید درگیر یافتن اندازه بار مجاز آنها شود.

استانبول یک شهر خرید مدرن و مقرون به صرفه است که سرگرمی‌ها و خریدهای زیادی دارد. آگاهی از میزان چمدان‌ها در فرودگاه جدید و هزینه بار زیاد موضوع مهمی است. مقدار مجاز چمدان و هزینه بار اضافی بستگی به شرکت هواپیمایی شما دارد.

پرواز تجاری یا کلاس تجاری: برای مسافران خطوط هوایی مانند سفر استانبول، حداکثر وزن مجاز بار در پرواز تجاری ۳۰ کیلوگرم است.

پرواز اقتصادی: حداکثر بار مجاز سفر استانبول در پرواز اقتصادی ۲۰ کیلوگرم است.

مسافر کودک: شما می‌توانید در مجموع ۲۳ کیلوگرم بار برای مسافر کودک حمل کنید که شامل ۱ بار یا چمدان و یک کالسکه یا تختخواب تاشو می‌شود. ابعاد کلی این دستگاه‌ها باید کمتر از ۱۱۵ سانتی‌متر باشد.

اگر وزن یا ابعاد چمدان مسافر بیش از حد مجاز باشد، اضافه وزن تلقی می‌شود و هزینه بار اضافی از او دریافت می‌شود.

عوامل مؤثر در بار مجاز در سفرهای هوایی

عوامل مؤثر در بار مجاز در سفرهای هوایی

میزان بار مجاز برای پرواز به ترکیه به سه عامل ایرلاین، کلاس پرواز و مسیر (مدت پرواز) بستگی دارد. هنگام سفر هوایی، مسافران می‌توانند بسته به کابین پرواز و ایرلاینی که انتخاب می‌کنند، تعداد مشخصی چمدان حمل کنند. در واقع پروازهای داخلی به شما این امکان را می‌دهند که چمدان کمتری نسبت به پروازهای بین‌المللی حمل کنید. میزان مجاز بار در ترکیه در پروازهای داخلی ۱۵ کیلوگرم و در پروازهای خارجی ۴۰ کیلوگرم است. تمام خطوط هوایی داخلی ترکیه اجازه ۲۰ کیلوگرم در کلاس اقتصادی و ۳۰ کیلوگرم در کلاس تجاری را می‌دهند.

اگر می‌خواهید بدانید مجوز باربری ترکیه چند بار مجاز است، باید بگوییم که برای مسیرهایی که مفهوم وزن در آن اعمال می‌شود، محدودیتی در تعداد بار وجود ندارد. تا زمانی که تعداد کل چمدان‌ها از حد مجاز وزن تجاوز نکند. با این حال، ممکن است محدودیت‌هایی بر اساس بار هواپیما اعمال شود.

بار مجاز داخل کابین هواپیما

مسافران خطوط هوایی ترکیه حق دارند یک کیف به ابعاد ۲۳*۴۰*۵۵ سانتی‌متر و وزن ۸ کیلوگرم با خود حمل کنند. همچنین تمامی مسافران باید قوانین زیر را رعایت نمایند:

– همه مسافران می‌توانند یک کیف دستی همراه داشته باشند، به شرطی که اندازه کیف از (۵۵*۴۰*۲۰) سانتی‌متر بیشتر نباشد.

– یک نوزاد می‌تواند با یک کیف کوچک سوار هواپیما شود، به شرطی که تمام وسایل مورد نیاز کودک در طول پرواز در آن وجود داشته باشد.

– در صورت رعایت شرایط زیر، امکان حمل مایعات یا ژل‌های خاص در هواپیما وجود دارد.

  • ژل‌ها یا مایعات باید به‌خوبی در ظرف پلاستیکی ۱۰۰ میلی‌لیتری نگهداری شوند.
  • هر ظرف از این اقلام باید در یک کیسه پلاستیکی بدون هوا نگهداری شود.
  • اگر بیش از یک ظرف وجود دارد، آنها باید به طور مساوی قرار گیرند.

هزینه اضافه بار در فرودگاه ترکیه

اگر تصمیم دارید در زمان تهیه بلیط ترکیه استانبول و مسافرت به این کشور مقدار زیادی چمدان، اقلام همراه خود داشته باشید، باید اطلاعات کافی در مورد هزینه اضافه بار برای خطوط هوایی مختلف بدانید. هزینه بار اضافی به قیمت بلیط، طول پرواز، کلاس پرواز، وزن و تعداد بسته‌ها بستگی دارد. برای محاسبه هزینه‌های اضافی معمولاً برای هر کیلو بار اضافی مبلغی را مشخص می‌کنند. البته ممکن است که شکل بسته‌بندی کالای شما مشمول هزینه اضافی باشد.

اما به‌طورکلی باید گفت که میزان اضافه بار معادل ۱% قیمت بلیط به‌ازای هر کیلوگرم بار مازاد است. یعنی اگر ۵ کیلوگرم بار اضافی دارید باید ۵ درصد قیمت بلیط خود را به‌عنوان چمدان اضافه پرداخت کنید. در هر شرکت هواپیمایی، این درصد می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. در پروازهای داخلی ترکیه (بیزینس کلاس و اکونومی) باید به‌ازای هر کیلوگرم بار ۲۰ لیر ترکیه پرداخت کنید. در پروازهای بین‌المللی، هزینه بار اضافی بستگی به مبدأ و مقصد شما دارد. برای محاسبه صحیح هزینه‌های مازاد (با توجه به مبدا و مقصد) می‌توانید جدول مناطق پروازی شرکت هواپیمایی خود را مشاهده کنید.

مقررات ایرلاین ترکیه برای حمل بار سنگین

مقررات ایرلاین ترکیه برای حمل بار سنگین

اگر برای اولین بار است که با این ایرلاین سفر می‌کنید و از قیمت بلیط هواپیماهای استانبول به تهران علی بابا  (https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA  ) و قوانین کمک هزینه بار خطوط هوایی آن خبر نداشتید شاید برخی قوانین برایتان گیج‌کننده به نظر برسد. بسته به مقصد شما، قوانین چمدان‌ها ممکن است در مورد وزن و تعدادی که با خود می‌آورید متفاوت باشد.

اگر سطح پرواز اقتصادی باشد، وزن دو چمدان نباید بیشتر از ۲۳ کیلوگرم و اندازه آن ۱۱۵ سانتی‌متر (شامل طول، عرض و عمق) باشد. همچنین برای کلاس بیزینس وزن چمدان شما نباید بیشتر از ۳۲ کیلوگرم و از ۱۵۸ سانتی‌متر بیشتر باشد. با این حال می‌توانید در پروازهای ترکیه و پروازهای خارج از کشورهای فوق به تعداد دلخواه چمدان بیاورید، اما به یاد داشته باشید که در پروازهای بیزینس کلاس وزن استاندارد برای وزن کل چمدان ۳۰ کیلوگرم و ۲۰ کیلوگرم برای پروازهای اکونومی است و وزن کل چمدان شما نباید بیشتر از این مقدار باشد. در مجموع قیمت بلیط استانبول به تهران به میزان بار شما در راه برگشت ارتباط مستقیمی دارد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب