مطلب فعلی :

لینک نوفالو چیست و چه کاربردی دارد؟

رفتن به بالا

لینک نوفالو چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته admin

11 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
لینک نوفالو چیست و چه کاربردی دارد؟

لینک نوفالو چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از موارد که در دنیای سئو ممکن است با آن مواجه شوید، لینک های نوفالو هستند. 🔗 تگ نوفالو برای لینک یکی از رایج ترین تگ ها در زبان برنامه نویسی Html هستند که میتوانید در سایت خود از آن استفاده کنید، اما قبل از استفاده باید با آن آشنا شوید تا تاثیر مثبتی روی سئو سایت شما بگذارد. در این مطلب از کلاسیک وب به این سوال پاسخ میدهیم که لینک نوفالو چیست و چه کاربردی دارد.

لینک Nofollow چیست؟

?What Is a Nofollow Link

لینک ها برای گوگل اهمیت زیادی دارند و باعث میشوند سایت شما بهتر دیده شود، اما همه لینک ها مانند یکدیگر نیستند و باهمدیگر تفاوت دارند. لینک های نوفالو یکی از لینک هایی است که ممکن است در سایت خود استفاده کنید. در ادامه به بررسی لینک نوفالو در وردپرس میپردازیم.

تگ Rel nofollow چیست؟

تگ نوفالو، تگی است که باعث میشود گوگل لینک را بررسی نکند. این باعث میشود تا هیچ ارزشی به سایت مقصد منتقل نشود و تاثیری در سئو سایت مورد نظر نداشته باشد. همه لینک ها به صورت پیشفرض فالو هستند، اما در صورتی که به تگ <a> ویژگی rel=nofollow را اضافه کنیم به لینک نو فالو تبدیل میشود.

لینک Nofollow چیست؟

تفاوت های لینک فالو و نوفالو

همانطور که گفته شد لینک های نوفالو، لینک هایی هستند که تاثیری در امتیاز سایت مقصد نمیگذارند، اما استفاده از لینک فالو باعث میشود تا رتبه صفحه سایت های لینک شده افزایش پیدا کند. امکان تشخیص لینک های Follow و Nofollow به عنوان یک کاربر راحت نیست، زیرا شما میتوانید روی لینک های نوفالو کلیک کنید و یا آن ها را کپی کنید و مانند سایر لینک های دیگر از آن ها استفاده کنید. تنها تفاوتی که این دو لینک باهم دارند در تگ ها و تاثیر آن ها در رتبه سایت مقصد است.

دلیل ایجاد لینک های نوفالو چیست؟

تگ نوفالو ابتدا توسط گوگل برای مبارزه با اسپم ایجاد شد. برخی از افراد با استفاده زیاد از لینک های فالو سعی میکردند تا به سرعت در گوگل رشد کنند. گوگل برای اینکه جلوی این کار را بگیرد تگ های نوفالو را ایجاد کرد.

لینک فالو و نوفالو

مزایای استفاده از لینک های نوفالو

استفاده از لینک های نوفالو برای شما تاثیرات مثبتی میتواند داشته باشد. به عنوان مثال اینگونه لینک ها میتوانند برای شما ترافیک ایجاد کنند. زمانی که شما از لینک های نوفالو خوب استفاده کنید بازدید سایت شما به میزان قابل توجهی میتواند افزایش پیدا میکند و با نوفالو کردن لینک به گوگل نشان میدهید که شما سایت اسپم نیستید و هدف شما ایجاد ترافیک طبیعی است نه دور زدن الگوریتم های ارزش یابی محتوا و لینک گوگل!

نحوه تشخیص لینک های نوفالو از طریق کد های HTML

همانطور که گفته شد در صورتی که شما کاربر یک سایت هستید به راحتی نمیتوان متوجه شد که لینک استفاده شده  در سایت نوفالو است یا خیر. با این حال با برخی از روش ها شما میتوانید این موضوع را بررسی کنید. ابتدا برای تشخیص لینک های نوفالو از طریق کد های HTML مرورگر کروم خود را باز کنید. سپس وارد صفحه مورد نظر شوید. روی صفحه مرورگر راست کلیک کنید. از منو باز شده View page source را انتخاب کنید. همچنین میتوانید از کلید های میانبر Ctrl+ U برای باز کردن صفحه View page source استفاده کنید.

لینک نوفالو

سپس در صفحه ای که باز میشود به دنبال متنی که به صفحه دیگر لینک داده شده بگردید. بعد از پیدا کردن لینک مورد نظر بررسی کنید در تگ آن از rel=Nofollow استفاده شده است یا خیر. در صورتی که استفاده شده باشد نشان دهنده این است که لینک نوفالو است.

Rel nofollow چیست

 استفاده از افزونه Strike Out Nofollow Links

همچنین شما میتوانید از افزونه های گوگل برای تشخیص لینک های نو فالو استفاده کنید. Strike Out Nofollow Links یکی از ابزار هایی است که میتوانید از آن برای این کار استفاده کنید. با نصب و فعال کردن این افزونه روی مرورگر خود یک خط روی تمام لینک های نوفالو صفحات مورد نظر قرار میگیرد و از این طریق میتوانید لینک های نوفالو را تشخیص دهید.

لینک نوفالو در وردپرس

تفاوت بین لینک نوفالو و Noindex چیست؟

Noindex متا تگی است که باعث میشود تا موتور های جستجوی گوگل صفحه ای را ایندکس نکنند. از طرفی لینک های نوفالو نیز به موتور های جست جو میگویند که لینک خاصی را بررسی نکنند. بنابر این اگر نمیخواهید صفحه ای ایندکس شود لینک نوفالو کار نخواهد کرد بلکه میوانید از Noindex استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این سوال پاسخ دادیم که لینک نوفالو در وردپرس و.. چیست و چه تفاوتی با لینک فالو دارد. آیا شما از لینک های نوفالو استفاده میکنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه لینک نوفالو در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 11 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب