مطلب فعلی :

معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
معرفی 13 تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز 10 و ویندوز 11

معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

IDE یا Integrated Development Environment 💻 ابزارهای توسعه نرم افزاری هستند که توسعه دهندگان برای ساده کردن تجربه برنامه نویسی و طراحی خود از آنها استفاده می کنند. اگر یک برنامه نویس هستید و به دنبال بهترین IDEها هستید در مطلب امروز کلاسیک وب ما به معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ می پردازیم که می توانید دنبال کنید.

دانلود بهترین IDE برای برنامه نویسی در ویندوز

Best IDEs for Programming

به زبان ساده IDE به ابزار یا نرم افزاری گفته میشود که فرد برنامه نویس یا توسعه دهنده در آن کدهای خود را مینویسد و توسط امکانات برنامه آنها را تست، عیب یابی، اجرا و.. میکند.

اگر به برنامه نویسی علاقه دارید می توانید از ۱۲ تا از بهترین سایت فارسی و انگلیسی دوره های آموزش برنامه نویسی آنلاین استفاده کنید اما بر کسی پوشیده نیست که مهمترین ابزار یک برنامه نویس خوب یک IDE مناسب است. تا اوایل دهه ۲۰۰۰ ویرایشگرهای متن و ابزارهای کامند لاین (Command Line) هنجارهای برنامه نویسی بودند. با این حال، دوران آنها مدت ها گذشته است. IDE های مدرن به طور قابل توجهی روش های قدیمی را از طریق ویژگی های پیشرفته خود بهبود بخشیده اند. صدها IDE وجود دارد که برنامه نویسان می توانند از بین آنها انتخاب داشته باشند. در نتیجه، برنامه نویسان مبتدی و حتی با تجربه اغلب انتخاب را دشوار می دانند. علاوه بر این؛ همه IDE های موجود در بازار برای استفاده در ویندوز مناسب نیستند، زیرا به طور خاص برای سیستم عامل های دیگر توسعه پیدا کرده اند. در این مطلب ما به معرفی .. تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ خواهیم پرداخت.


IDE چیست؟

IDE مخفف Integrated Development Environment و به معنای محیط توسعه ادغام شده یا یکپارچه است. IDE برنامه ای برای توسعه نرم افزار است که مجموعه ای از ابزارهای برنامه نویسی را در یک رابط کاربری گرافیکی ارائه می دهد.

توسعه نرم افزار بسیار فراتر از برنامه نویسی است. همچنان شامل جمع آوری یا کامپایل، تست و دیباگ و پکیجینگ می شود. از این رو، یک IDE امکانات مورد نیاز برای همه این فرایند ها را به راحتی در دسترس قرار می دهد.

مزایای IDE

IDEها از توسعه دهندگان نرم افزار پشتیبانی زیادی می کنند و این در حالی بود که ویرایشگرهای متن قدیمی این پشتیبانی را ارائه نمی کردند. بهترین IDE های موجود نیازی به پیکربندی و ادغام دستی (به عنوان بخشی از فرایند راه اندازی) ندارند. در عوض، آنها توسعه دهندگان را قادر می سازند تا شروع به توسعه برنامه های جدید کنند.

علاوه بر این، از آنجایی که هر ویژگی مورد نیاز یک برنامه نویس در همان محیط توسعه موجود است، توسعه دهندگان مجبور نیستند، ساعت های زیادی از زمان خود را صرف یادگیری نحوه استفاده از هر یک از آنها به صورت جداگانه کنند. این می تواند در هنگام معرفی توسعه دهندگان جدید، که ممکن است برای آشنایی با ابزارها و رویه های استاندارد یک تیم به یک IDE تکیه کنند، بسیار مفید باشد. در واقعیت، اکثر قابلیت‌های IDE، مانند تکمیل کد هوشمند و ایجاد کد خودکار، برای صرفه‌جویی در زمان با حذف نیاز به نوشتن کاراکترها طراحی شده‌اند.

سایر ویژگی های استاندارد IDE برای تسهیل سازماندهی گردش کار و حل مشکل برای توسعه دهندگان طراحی شده اند. IDE ها کد را همانطور که نوشته شده است تجزیه می کنند و امکان تشخیص بلادرنگ خطاهای انسانی را فراهم می کنند. به این ترتیب، توسعه دهندگان می توانند عملیات را بدون سوئیچ کردن مداوم بین برنامه ها انجام دهند زیرا ابزارهای مورد نیاز توسط یک رابط کاربری گرافیکی منفرد نشان داده می شوند.

اکثر IDE ها دارای ویژگی برجسته سازی نحو هستند که از سرنخ های بصری برای تمایز بین دستور زبان در ویرایشگر متن استفاده می کند. مرورگرهای کلاس و شی، و همچنین نمودارهای سلسله مراتبی کلاس برای زبان های خاص، ویژگی های دیگری هستند که برخی از IDE ها ارائه می دهند. همه این ویژگی ها به برنامه نویس کمک می کنند تا پروژه های توسعه نرم افزار را سریع تر انجام دهند.

برای یک پروژه برنامه نویسی که به ویژگی های خاص نرم افزار نیاز دارد، می توان به صورت دستی این ویژگی ها یا ابزارهای کمکی را با Vim یا Emacs ادغام کرد. مزیتی که در اینجا وجود دارد این است که توسعه دهندگان نرم افزار به راحتی می توانند IDE های سفارشی خود را داشته باشند. با این حال، برای استفاده های سازمانی، فرایند فوق ممکن است زمان بر باشد و بر استانداردسازی تأثیر منفی بگذارد. اکثر شرکت‌ها تیم‌های توسعه خود را تشویق می‌کنند تا به سراغ IDE‌های از پیش پیکربندی شده‌ای بروند که مطابق با خواسته‌های شغلی آنها است.

سایر مزایای IDE ها:

  • یک IDE به عنوان یک محیط متمرکز برای رفع نیازهای اکثر توسعه دهندگان نرم افزار کار می کند.
  • یک IDE به دلیل قابلیت های تکمیل سریع کد، گردش کار را بهبود می بخشد.
  • یک IDE برای اطمینان از کد با کیفیت بالا، بررسی خطا را به صورت خودکار انجام می دهد.
  • یک IDE دارای قابلیت‌های بازسازی است که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا تغییرات جامع و تغییر نام ایجاد کنند.
  • یک IDE چرخه توسعه یکپارچه را تضمین می کند.
  • یک IDE کارایی و رضایت توسعه دهندگان را تسهیل می کند.

دانلود بهترین IDE برای برنامه نویسی در ویندوز

تفاوت IDE و ویرایشگر متن چیست؟

یک IDE و یک ویرایشگر متن هر دو می توانند برای دستکاری متن ساده و  برجسته سازی نحو زبان های برنامه نویسی استفاده شوند. در نتیجه، توسعه دهندگان نرم افزار مبتدی اغلب به این فکر می کنند که کدام یک برای برنامه نویسان بهتر است .

یک ویرایشگر متن ساده‌تر از یک IDE است و شامل کامپایلر، مفسر یا دیباگینگ نمی‌شود. به همین دلیل، استفاده از آنها بسیار ساده‌تر است و به اندازه یک IDE کارایی فشرده‌ای ندارند.

کامپوننت های IDE

یک برنامه کاربردی باید دارای سه کامپوننت مهم باشد تا به عنوان یک IDE در نظر گرفته شود. باید دارای ویرایشگر متن، کامپایلر یا مفسر و دیباگر باشد.

علاوه بر این کامپوننت های اصلی، یک IDE ممکن است اجزای دیگری نیز داشته باشد که برای یک برنامه نویس مفید باشد. این کامپوننت های اضافی بسته به IDE متفاوت است.

 ویرایشگر متن

همه IDE ها حاوی یک ویرایشگر متن هستند که می توانید از آن برای نوشتن و ویرایش کد منبع برنامه های مختلف استفاده کنید. این ویرایشگر متن چندین قابلیت از جمله برجسته سازی نحو (Syntax highlighting)، فاصله گذاری و تورفتگی خودکار، برش، کپی و چسباندن و تکمیل خودکار کد را ارائه می دهد.

تعداد زبان های پشتیبانی شده به IDE بستگی دارد. صرف نظر از این، اکثر ویرایشگرها به شما اجازه می دهند افزونه هایی را نصب کنید که از زبان های دیگر پشتیبانی می کنند.

کامپایلر و مفسر

پس از نوشتن کد منبع، باید کد را به یک فایل اجرایی کامپایل کنید یا آن را تفسیر کنید تا بتوانید آن را اجرا کنید. IDE ها اغلب با تمرکز بر چند زبان برنامه نویسی توسعه می یابند و پشتیبانی درجه یک را برای این زبان ها ارائه می کنند. به این ترتیب، IDE ها شامل کامپایلر و مفسر می شوند.

عیب یابی

هیچ انسانی کامل نیست و برنامه نویسان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در نتیجه، همه IDE ها یک دیباگینگ ارائه می دهند که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا اجرای کد خود را متوقف کنند و آن را برای خطاها بررسی کنند.

سایر کامپوننت ها

علاوه بر سه کامپوننت ضروری، اکثر IDE ها دارای چندین ویژگی هستند که به فرایند توسعه نرم افزار کمک می کنند. برخی از این کامپوننت های اضافی عبارتند از:

File Browser: ساختار پروژه و سلسله مراتب فایل را نمایش می دهد.

Build Automation Tools: این ابزارها برای صرفه جویی در زمان به صورت خودکار انجام می شود.

Source Control: برای نسخه‌سازی فایل به یک سرویس کنترل منبع خارجی مانند Git یا Perforce متصل می‌شود.

Class Browser: سلسله مراتب کلاس ها و زنجیره های وراثت را در پایه های کد شی گرا نمایش می دهد.

Dependency Manager: روشی قابل دسترس برای استفاده از باینری ها و کتابخانه های خارجی در پروژه شما ارائه می دهد.

انواع IDE

IDEها بر اساس زبان های برنامه نویسی که پشتیبانی می کنند انواع مختلفی دارند. در حالی که برخی از آنها از یک زبان پشتیبانی می کنند، گزینه هایی که می توانند از بیش از یک زبان پشتیبانی کنند هم وجود دارد.

Multi-language IDE یا IDE چند زبانه

Multi-language IDE از آن دسته از IDE هایی هستند که از چندین زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کنند. این نوع IDE برای برنامه نویسان مبتدی مناسب است. Visual Studio IDE نمونه ای از این نوع IDE است که به دلیل ویژگی ها و امکانات خارق العاده ای که دارد بسیار محبوب است. به عنوان مثال، کاربران به راحتی می توانند با افزودن افزونه زبان، با زبان برنامه نویسی جدید کد نویسی کنند.

Mobile development IDE یا IDE توسعه موبایل

با رشد توسعه اپلیکیشن های موبایل، ابزارهای برنامه نویسی متعددی برای کمک به توسعه دهندگان نرم افزار در ساخت اپلیکیشن های موبایل کارآمد در در دسترس هستند. IDEهای توسعه موبایل برای پلتفرم های اندروید و آیفون شامل Android Studio و Xcode هستند.

Web/cloud-based IDE یا IDE مبتنی بر ابر / وب

اگر یک شرکت از یک محیط توسعه مبتنی بر ابر پشتیبانی می کند، ممکن است نیاز به اتخاذ یک IDE مبتنی بر ابر داشته باشد. یکی از مزایای استفاده از این نوع IDE این است که می تواند پروژه های سنگین را بدون اشغال منابع محاسباتی در یک سیستم محلی اجرا کند. باز هم، این نوع IDE مستقل از پلتفرم است.

Specific-language IDE یا IDE مبتنی بر زبان خاص

این نوع IDE نقطه مقابل IDE چند زبانه است. آنها به طور خاص برای پشتیبانی از توسعه دهندگانی ساخته شده اند که فقط روی یک زبان برنامه نویسی کار می کنند. برخی از این IDE ها عبارتند از Jcreator برای جاوا، CodeLite برای C++.


نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سایت های داخلی دانلود و نصب کنید.

Visual Studio IDE  یکی از بهترین محیط های برنامه نویسی پایتون و..

Visual Studio IDE یک رابط توسعه یکپارچه مبتنی بر مایکروسافت است که برای کمک به برنامه نویسان توسعه یافته است. ویژوال استودیو که به عنوان بهترین ide برای پایتون شناخته می شود از ویژگی های هوش مصنوعی برای یادگیری از برنامه های نوشته استفاده می کند و تکمیل خطوط کد را به صورت خودکار انجام می دهد.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که بسیاری از توسعه دهندگان در مورد ویژوال استودیو دوست دارند این است که به توسعه مشارکتی بین تیم ها در توسعه زنده کمک می کند. این ویژگی به ویژه در طول فرایند عیب یابی بسیار مهم است.  IDE همچنین به کاربران اجازه می دهد تا سرورها، نظرات و پایانه ها را به اشتراک بگذارند.

ویژوال استودیو قابلیت پشتیبانی از برنامه های موبایل، وب و توسعه بازی را دارد. همچنین از زبان پایتون، Node.js، ASP.NET و Azure پشتیبانی می کند. با ویژوال استودیو، توسعه دهندگان به راحتی می توانند یک محیط توسعه در فضای ابری ایجاد کنند.

ویژوال استودیو با پشتیبانی چند زبانه خود دارای ویژگی هایی است که بدون مشکل با فریمورک های Django و Flask ادغام می شود. می توان از آن به عنوان یک IDE برای پایتون در سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس استفاده کرد.

Visual Studio IDE  یکی از بهترین محیط های برنامه نویسی پایتون

بهترین محیط برنامه نویسی جاوا و.. IntelliJ IDEA

اگر به دنبال IDE برای جاوا هستید باید بدانید که IntelliJ Idea سالهاست وجود دارد و به عنوان یکی از بهترین IDE ها برای برنامه نویسی جاوا عمل کرده است. رابط کاربری IntelliJ Idea به شیوه ای شیک طراحی شده است که کدنویسی را برای بسیاری از توسعه دهندگان جاوا جذاب می کند.

با دانلود محیط برنامه نویسی جاوا IntelliJ IDEA ، کد می تواند ایندکس شود و پیشنهادات مربوطه را برای کمک به تکمیل خطوط کد ارائه دهد. علاوه بر پشتیبانی از برنامه نویسی جاوا گزینه خوبی برای برنامه نویسی جاوا اسکریپت، SQL و JPQL نیز می باشد.

بهترین محیط برنامه نویسی جاوا IntelliJ IDEA

Xcode یکی از انواع محیط های برنامه نویسی C++ ، iOS و..

Xcode ممکن است بهترین ابزار IDE برای توسعه دهندگان محصولات اپل باشد. این ابزار از توسعه اپلیکیشن iOS با ابزارهای متعدد iOS خود پشتیبانی می کند.  IDE از زبان های برنامه نویسی مانند Swift، C++ و C پشتیبانی می کند به همین دلیل به عنوان بهترین محیط برنامه نویسی cو بهترین ide برای c++ شناخته می شود. با XCode، توسعه دهندگان می توانند به راحتی گردش کار توسعه نرم افزار خود را با پیشنهاد کد با کیفیت از رابط مدیریت کنند.

Xcode یکی از انواع محیط های برنامه نویسی c++

بهترین محیط برنامه نویسی اندروید Android Studio

Android Studio یکی از بهترین IDE ها برای توسعه اپلیکیشن اندروید است. این IDE از زبان های برنامه نویسی Kotlin و Java پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان همچنین می توانند انواع و APK های مختلف را با کمک این IDE انعطاف پذیر ایجاد کنند، و همچنین تمپلت های توسعه برای Google Services را استفاده کنند.

شما همچنین می توانید از ۱۵ تا از بهترین برنامه های کد نویسی در اندروید هم استفاده کنید.

بهترین محیط برنامه نویسی اندروید Android Studio

IDE برای پایتون و.. AWS Cloud9 IDE

AWS Cloud9 IDE با یک ترمینال، یک دیباگر و یک ویرایشگر کد بسته بندی شده است و از زبان های برنامه نویسی محبوب مانند Python و PHP پشتیبانی می کند.

با AWS Cloud9 IDE ، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند تقریباً در هر نقطه از جهان روی پروژه‌های خود کار کنند تا زمانی که سیستمی داشته باشند که به اینترنت متصل است، زیرا مبتنی بر ابر است. توسعه دهندگان ممکن است برنامه های بدون سرور را با استفاده از Cloud9 ایجاد کنند و به راحتی با تیم های مختلف در محیط های توسعه مختلف همکاری کنند.

ide برای پایتون AWS Cloud9 IDE

Eclipse بهترین محیط برنامه نویسی

Eclipse یکی از محبوب ترین IDE ها است. این یک ابزار با یک رابط کاربری قدرتمند است که از کشیدن و رها کردن پشتیبانی می کند. IDE همچنین دارای برخی از ویژگی های مهم مانند ابزارهای تجزیه و تحلیل استاتیک و قابلیت دیباگینگ است. Eclipse سازگار با توسعه سازمانی است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به راحتی روی توسعه نرم افزار مقیاس پذیر و منبع باز کار کنند.

اگرچه Eclipse بهترین ارتباط را با جاوا دارد، اما از چندین زبان برنامه نویسی نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر این، کاربران می توانند برای پشتیبانی از پروژه های توسعه نرم افزار، افزونه های دلخواه خود را به IDE اضافه کنند.

Eclipse بهترین محیط برنامه نویسی

Zend Studio یک IDE برای پایتون ، PHP و..

Zend Studio یک IDE برای Python است که برای پشتیبانی از توسعه دهندگان PHP در توسعه وب و موبایل طراحی شده است. این ابزار دارای قابلیت های پیشرفته دیباگینگ و ویرایشگر کد است.

توسعه دهندگان PHP برای مدت طولانی از Zend IDE استفاده می کند، زیرا ثابت کرده است که گزینه ای قابل اعتماد برای برنامه نویسی سمت سرور است. علاوه بر این، برنامه نویسان می توانند از ادغام پلاگین های Zend Studio برای به حداکثر رساندن استقرار برنامه های PHP بر روی هر سروری استفاده کنند.

ide برای php

PhpStorm محیط برنامه نویسی HTML ، PHP بک اند و..

PhpStorm گزینه دیگری است که کاربران می توانند برای توسعه برنامه های تحت وب PHP خود استفاده کنند. اگرچه این IDE بر زبان برنامه نویسی PHP تمرکز دارد، زبان های فرانت اند مانند HTML 5، CSS، Sass، جاوا اسکریپت و غیره هم پشتیبانی می شوند.

همچنین از ابزارهای محبوب ساخت وب سایت از جمله وردپرس، دروپال و لاراوک پشتیبانی می کند. قابلیت های ناوبری ساده، تکمیل کد، تست، دیباگینگ را ارائه می دهد. PhpStorm با ابزارهای توسعه‌دهنده داخلی ارائه می‌شود که به کاربران کمک می‌کند وظایف معمول را مستقیماً از IDE انجام دهند.

PhpStorm محیط برنامه نویسی html

Arduino IDE بهترین IDE متن باز

Arduino IDE یکی دیگر از بهترین IDE های منبع باز و چند پلتفرمی است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا کدهای تمیز را با گزینه ای برای اشتراک گذاری با دیگر توسعه دهندگان بنویسند.

این IDE هم محیط های ویرایش کد آنلاین و هم محلی را ارائه می دهد. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند کارهای پیچیده‌ای را بدون اعمال فشار بر منابع سیستم انجام دهند، Arduino IDE را به دلیل سادگی استفاده ای که دارد دوست دارند. علاوه بر این، این IDE یک ویرایشگر معاصر و یک رابط کاربری پویا با تکمیل خودکار، پیمایش کد و حتی ویژگی‌های دیباگر زنده را ارائه می دهد.

Arduino IDE بهترین IDE متن باز

NetBeans بهترین ide برای طراحی وب

غیر ممکن است لیستی از بهترین IDE ها برای توسعه وب داشته باشید که NetBeans در آن معرفی نشده باشد. این یکی از محبوب ترین IDE ها است چون از جاوا، جاوا اسکریپت، PHP، HTML5، CSS و غیره پشتیبانی می کند. همچنین به کاربران کمک می کند تا با برجسته کردن کد به صورت نحوی و معنایی، کدهای بدون اشکال ایجاد کنند. همچنین دارای بسیاری از ابزارهای قدرتمند refactoring است این در حالی است که متن باز است.

NetBeans بهترین ide برای طراحی وب

RubyMine یکی از چند نمونه ide برای جاوا اسکریپت

اگرچه RubyMine در درجه اول از Ruby پشتیبانی می کند، اما با جاوا اسکریپت، CSS، Less، Sass و سایر زبان های برنامه نویسی نیز به خوبی کار می کند. این IDE دارای برخی ویژگی‌های اتوماسیون حیاتی مانند تکمیل کد، نحو و برجسته کردن خطا، گزینه جستجوی پیشرفته برای هر کلاس و سمبل است.

RubyMine یکی از چند نمونه ide برای جاوا اسکریپت

IDE برای جاوا اسکریپت ، فرانت اند و.. WebStorm IDE

WebStorm IDE برای برنامه نویسی در جاوا اسکریپت عالی است. IDE دارای قابلیت تشخیص خطای زنده، تکمیل خودکار کد، دیباگر و تست است. همچنین دارای ادغام های عالی برای کمک به توسعه وب است. برخی از این ادغام ها عبارتند از GitHub، Git و Mercurial.

ide برای جاوا اسکریپت WebStorm IDE

JetBrains Rider محیط برنامه نویسی C# و..

JetBrains Rider یک IDE قدرتمند برای برنامه نویسی دات نت است که رقیب اصلی ویژوال استودیو به شمار می رود ه بهترین ویژگی‌های پلتفرم JetBrains IntelliJ و ReSharper را برای تجزیه و تحلیل قوی کد زنده ترکیب می‌کند. علاوه بر این، Rider امکانات پیشرفته دیگری از جمله یکپارچه سازی پایگاه داده، تست ، کنترل منبع و دیباگینگ را فراهم می کند.

Rider در بین توسعه دهندگان بازی بسیار محبوب است زیرا دارای ویژگی هایی است که برای توسعه موتورهای بازی مانند Unity و Unreal Engine طراحی شده است.

با این حال، اکثر برنامه نویسان Rider را به دلیل سرعت و پشتیبانی از برنامه نویسی C# ترجیح می دهند. علاوه بر این، بسیار توسعه پذیر است و افزونه های ساخته شده توسط کاربر را علاوه بر پلاگین های رسمی JetBrains پشتیبانی می کند.

JetBrains Rider محیط برنامه نویسی c#

نظرات و پیشنهادات شما؟

با استفاده از هر یک از محیط های برنامه نویسی که در مطلب معرفی ۱۳ تا از بهترین محیط برنامه نویسی IDE برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ اشاره کردیم می توانید بدون دردسر کدهای خود را بنویسید و به ساخت برنامه ها و بازی های خود بپردازید. شما به عنوان یک برنامه نویس کدام IDE را بهتر می دانید؟ آیا موارد دیگری می شناسید که دارای قابلیت های متمایز باشند؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب