مطلب فعلی :

معرفی ۱۵ ابزار و روش حرفه ای معرفی ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب

رفتن به بالا

معرفی ۱۵ ابزار و روش حرفه ای معرفی ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
معرفی 15 ابزار و روش حرفه ای معرفی ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب

معرفی ۱۵ ابزار و روش حرفه ای معرفی ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب

یکی از بهترین سرویس‌ های اشتراک ویدیو که افراد زیادی از داخل ایران هم مشغول به فعالیت در آن هستند، یوتیوب است. یوتیوبرها یا به عبارتی اینفلوئنسرهای یوتیوبی از طریق بازدیدی که از ویدیوهایشان دریافت می‌کنند، به درآمد می‌رسند. بنابراین داشتن ایده تولید محتوا یوتیوب 💡 می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش درآمد آنان داشته باشد. ما در این مطلب از کلاسیک وب به معرفی ۱۵ ابزار و روش حرفه ای معرفی ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

بهترین ایده برای یوتیوب فارسی و انگلیسی

Best Ways and Tools for Getting YouTube Ideas

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما هر ماه ۲ میلیارد نفر از یوتیوب بازدید می‌کنند! می‌توان گفت که دلیل بازدید زیاد یوتیوب این است که شما می‌توانید در آن هر چه را که می‌خواهید پیدا کنید. اما اگر تولید کننده محتوا هستید، پیدا کردن ایده تولید محتوا یوتیوب ممکن است سخت به نظر برسد. شما در حال رقابت با ده‌ها هزار نفر دیگرید که هر روز ایده‌های جذاب‌تری از دیروز دارند. با استفاده از ایده‌های گفته شده در ادامه می‌توانید مخاطبان خود را هیجان زده کنید.

ایده برای ویدیو یوتیوب با استفاده از چت بات ها

چت بات ها نرم افزارهایی بوده که به شبیه سازی مکالمه با چت انسان از طریق تعاملات متنی یا صوتی می‌پردازند. هم اکنون در کسب و کارهای بسیاری از این نرم افزارها استفاده می‌شود. در ادامه ۴ چت بات مهم و کارآمد برای ایده ویدیو یوتیوب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دریافت بهترین ایده برای یوتیوب توسط چت جی بی تی (ChatGPT)

همه افرادی که در حال حاضر از اینترنت استفاده می‌کنند، برای یک بار هم که شده نام ChatGPT را شنیده‌اند. این چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و کاربران با استفاده از آن می‌توانند با هوش مصنوعی مکالمه کنند. شما می‌توانید با این چت شروع به مکالمه کرده و درباره ایده تولید محتوا یوتیوب از آن سؤال کنید. با توجه به شگفت انگیز بودن نتایج ارائه شده از این چت، به طور حتم ایده‌هایی عالی دریافت خواهید کرد.

ایده برای یوتیوبر شدن با استفاده از چت GPT

چت بات گوگل بارد (Google Bard)

گوگل بارد (Google Bard) نیز یکی از سرویس‌های مکالمه با هوش مصنوعی است. این چت از نسخه سبک وزن LaMDA، زبان و مدل مکالمه نسل بعدی گوگل پشتیبانی می‌کند. بعضی از افراد می‌گویند که گوگل بارد برای ایده برای یوتیوبر شدن از چت جی بی نیز بهتر خواهد بود. چرا که گوگل بارد از اطلاعات موجود در وب استفاده کرده و جدیدترین جواب‌ها را ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که این چت دارای برتری نسب به ChatGPT بوده، زیرا ChatGPT دارای داده‌هایی تا سال ۲۰۲۱ است.

این چت در حال حاضر در دسترس همه افراد نیست. شرکت گوگل نیز تا به حال در رابطه با ادغام بارد با سرویس جستجوی خود حرفی نزده است. اما این گوگل درصدد افزودن ویژگی‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی به سرویس جستجوی خود است.

ایده برای ولاگ یوتیوب با google bard

ایده تولید محتوا یوتیوب با مایکروسافت بینگ (Microsoft Bing)

چت بات دیگری که می‌توان با استفاده از آن به یک ایده برای فیلم یوتیوب رسید، چت بات Microsoft Bing است. مایکروسافت نیز همانند گوگل تمایل دارد که وارد بازار هوش مصنوعی شود. مایکروسافت در ابتدا قصد داشت که ۱۰ میلیارد دلار در شرکت سازنده چت GPT سرمایه گذاری کند. اما هم اکنون موتور جستجوگر ارتقا داده شده خود را معرفی کرده است. این موتور جستجوگر از مدل ارتقا یافته چت GPT پشتیبانی می‌کند. چت بات بینگ هنوز به طور کامل عرضه نشده است. اما پس از انتشار به طور کامل رایگان خواهد بود. شما با استفاده از این چت می‌توانید ایده های پولساز یوتیوب را به‌دست آورید.

ایده تولید محتوا یوتیوب با Microsoft Bing

چت بات Chatsonic

چت بات دیگری که با استفاده از آن می‌توان ایده برای ولاگ یوتیوب پیدا کرد، چت بات Chatsonis است. این چت بات یکی از جدیدترین چت های مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و پتانسیل گسترده‌تری از ChatGPT دارد. چت سونیک مکالمات را به خاطر آورده و به همین ترتیب از آنان برای ادامه چت استفاده می‌کند. بر خلاف ChatGPT با این چت بات می‌توانید به وسیله میکروفون نیز صحبت کرده و پاسخ صوتی دریافت کنید.

ایده برای فیلم یوتیوب با Chatsonic


دریافت ایده برای یوتیوب با اشتراک گذاری علاقه‌مندی‌ها

در ساخت محتوای یوتیوبی باید اطلاعات دقیقی از علاقه‌مندی‌ها و افراد تأثیرگذار روی خودتان داشته باشید. یا کتاب‌ها و فیلم‌های مختلفی ببینید و لیستی از آنان تهیه کنید. با اشتراک گذاشتن این علاقه‌مندی‌ها با مخاطبان خود، ممکن است بعضی از افراد دارای سلیقه‌ای مشابه با شما باشند. این اشتراک سلیقه‌ها سبب می‌شود که آنان ویدیوهای شما را دنبال کرده و به دنبال شنیدن نظرات و افکار شما در زمینه‌های مختلف باشند. این ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب خیلی محبوب بوده و راهی آسان برای شناختن شما توسط مخاطبانتان خواهد بود. اشتراک گذاری علاقه‌مندی‌ها باعث می‌شود که دیگران در بخش نظرات، به تعامل با یک دیگر بپردازند.

نمایی از کاور به اشتراک گذاری علاقه‌مندی‌های دنیای فیلم برای ایده ویدیو یوتیوب

ایده برای یوتیوب بدون چهره و.. با بررسی و معرفی برخی از کالاها و خدمات

اگر نمی‌خواهید چهره شما در ویدیوهای یوتیوبتان نمایش داشته شوند، این مورد می‌تواند بهترین ایده باشد. شما می‌توانید به معرفی یکی از نرم افزارهایی که به وسیله آن ویدیوهای خود را ادیت می‌کنید بپردازید. یا می‌توانید چند کالای مشابه از برندهای مختلف را تهیه کرده و به بررسی آنان بپردازید. این ایده تولید محتوا یوتیوب علاوه بر جذب مخاطب می‌تواند جنبه آموزشی نیز داشته باشد.

ایده برای ضبط ویدیو یوتیوب با آنباکس محصولات

آنباکسینگ یکی از ایده‌های جذاب برای ویدیوها بوده که ۱۰ سال است جذابیت خود را از دست نداده است. بعضی از افراد تمایل زیادی به تماشای ویدیوهایی دارند که در آن یوتیوبر بسته‌ای را دریافت کرده، آن را باز می‌کند و به محتویات داخل بسته واکنش نشان می‌دهد. این ایده آن قدرها هم که فکر می‌کنید پرهزینه نیست. می‌توانید در ویدیوهای خود به آنباکس هدیه‌های تولد، وسایل آشپزخانه و … بپردازید. تنها کافی است بدانید بهترین زمان برای آپلود ویدیوتان چه زمانی است که مخاطب مورد نظر به آن واکنش نشان دهد.

ایده برای یوتیوبری با آنباکسینگ محصولات

ایده ویدیو یوتیوب با ساخت فیلم‌هایی از پشت صحنه

اگر از یوتیوبرهای قدیمی هستید و چند وقتی است که بازدیدتان کاهش یافته است، از پشت صحنه فیلم بگیرید. مردم دوست دارند که بدانند در پشت صحنه چه اتفاقاتی می‌افتد و ویدیوهای شما چگونه و در چه فضایی ساخته می‌شود. نکته جالب در رابطه با این ایده آن بوده که ساخت ویدیوهای پشت صحنه خیلی آسان است. شما نیازی به نورپردازی‌های عالی، زاویه مناسب دوربین و … ندارید. تنها کافی است با دوربین به فیلم برداری از پشت صحنه و اتفاقات پیرامون آن بپردازید.

ایده برای شروع یوتیوب با آموزش ترفندهای خاص

این مورد یکی از ایده های پرطرفدار یوتیوب است. مردم عاشق ایده‌هایی هستند که به وسیله آنان بتوانند در زمان، هزینه و … صرفه جویی کنند. اگر ترفند خاصی در کارتان وجود دارد حتماً آن را به دیگران آموزش دهید. مردم به دنبال یادگیری و دیدن محتواهایی هستند که بتوانند از آنان استفاده کرده یا اطلاعات کمی به آنان اضافه شود. آموزش ترفندهای خاص معمولاً سرگرم کننده خواهند بود. زیرا به شما آموزش می‌دهند که چگونه با انجام دادن یک ترفند می‌توانید زندگی خود را بهتر یا آسان‌تر کنید.

ایده برای فیلم یوتیوب با آموزش ترفندهای خاص

ایده رفتن به مکان‌های جدید یا نشان دادن فضاهای مختلف

این مورد نیز همانند ویدیوهای پشت صحنه بوده و سبب می‌شود که مخاطبان با زندگی شما بیشتر آشنا شوند. در این ایده تولید محتوا یوتیوب می‌توانید به یکی از کافه‌های معروف شهر بروید و قهوه سفارش دهید. با این کار مخاطبان کنجکاو می‌شوند که ویدیوی شما را دنبال کنند. یا می‌توانید در یک ویدیو به پاسخ گویی به سؤالات افراد در ویدیوهای قبلی خود بپردازید.

ایده امتحان کردن چیزهای جدید برای ساخت ویدیو

شما می‌توانید یک غذای جدید را امتحان کرده و از تجربه خود فیلم بگیرید. حتی این مورد یک ایده برای یوتیوب گیم محسوب می‌شود. شما می‌توانید بازی‌های جدید یا قدیمی را امتحان کرده و از خود در حین انجام بازی فیلم بگیرید. برای این ایده در ابتدا باید لیستی از بهترین بازی ها برای شروع یوتیوب را تهیه کنید. سپس به ساخت اکانت و کانال یوتیوب پرداخته و پس از آن ویدیوهای جدید بسازید.

امتحان کردن بهترین بازی ها برای شروع یوتیوب

ایده برای شروع یوتیوب با آموزش

آموزش‌ها یکی از اصلی‌ترین ویدیوهای پربازدید یوتیوبرها هستند. این سبک ویدیوها سبب می‌شوند که افراد بسیاری به سمت کانال شما جذب شوند. در این ویدیوها می‌توانید به آموزش ویرایش ویدیو در یوتیوب بدون نرم افزار بپردازید. یا می‌توانید یک نرم افزار پرکاربرد را به مخاطبان خود آموزش دهید. برای آموزش دادن هر موضوعی، نیاز نیست در آن حیطه متخصص باشید. شما فقط باید بدانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. فیلم‌های آموزشی و سایر محتواهای آموزشی احتمالاً بهترین گزینه برای یوتیوبر شدن هستند.

ایده برای ساخت ویدیو یوتیوب با پاسخ گویی به سؤالات

یکی از راه‌های آسان برای ترغیب افراد به تعامل با شما همین پاسخ گویی به سؤالات است. ویدیوهای پرسش و پاسخ معمولاً در لایوهای اینستاگرام و استریم های توییچ نیز بسیار محبوب هستند. می‌توانید در یوتیوب لایو گذاشته و به سؤالات طنز مخاطبان خود پاسخ دهید. این ایده طنز برای یوتیوب مخاطبان بسیاری را جذب خود خواهد کرد. چرا که بعضی از افراد برای داشتن اوقاتی خوش و سرگرم شدن به یوتیوب مراجعه می‌کنند.

پرسش و پاسخ یک ایده برای ضبط ویدیو یوتیوب

گرفتن ایده برای ضبط ویدیو یوتیوب با قسمت جستجوی یوتیوب

جستجو در یوتیوب یکی از بهترین موارد ایده تولید محتوا یوتیوب محسوب می‌شود. با این روش شما می‌توانید متوجه شوید که مردم به دنبال چه محتواهایی هستند. وقتی یک ایده برای چالش یوتیوب پیدا کردید، در ابتدا خیلی سریع در قسمت سرچ این ایده را جستجو کنید. حالا باید نتایج به دست آمده را تحلیل کرده و ببینید که آیا این حوزه اشباع شده است یا خیر. وقتی به موضوعی علاقه دارید، اما هنوز ایده خاصی برای ساخت محتوا ندارید، یوتیوب به شما کمک می‌کند که محتوای مورد انتظار مردم را بیابید. برای این کار شما باید یک کلیدواژه از موضوع را جستجو کرده و مشاهده کنید که مردم به دنبال چه چیزی هستند.

جستجو کلید واژه یک ایده برای یوتیوب انگلیسی

ایده برای ولاگ یوتیوب با استفاده از قسمت نظرات برنامه

بخش نظرات ویدیوها می‌تواند منبعی خوب برای ایده‌های جدید باشد. در بسیاری از موارد مخاطبانتان موضوعات دیگری را برای تولید محتوا در قسمت نظرات به شما پیشنهاد می‌دهند. حتی در مواردی دیگر سؤالاتی پرسیده می‌شود که می‌توانند به ساخت محتوایی جدید کمک کنند. یوتیوبرها همیشه باید بازخوردهای رقبای خود را نیز تحت نظر بگیرند. با استفاده از این نظرات آن‌ها قادر خواهند بود که ایده‌های زیادی برای موضوعات جدید به دست آورند.

ایده تولید محتوا یوتیوب با تعامل با گروه‌های اجتماعی

شما نباید برای به دست آوردن ایده‌ها تنها به خودتان اتکا کنید. اگر با افراد مبتکر و خلاق در ارتباط باشید، فشار کمتری برای خلق ایده‌های جدید بر شما اعمال می‌شود. وقتی با افرادی از گروه‌های مختلف در ارتباط باشید، علاقه و دانش شما به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت. برای یافتن ایده‌های جدید می‌توانید در گروه‌های فیسبوکی، اینستاگرامی و.. شرکت کرده و سؤالاتی در رابطه با حوزه محتوای مورد علاقه خود مطرح کنید. پاسخ‌هایی که دریافت خواهید کرد به ایده‌های بسیار زیادی برای تولید محتوا تبدیل می‌شوند.

ایده برای یوتیوبر شدن با استفاده از نظرسنجی

نظرسنجی‌ها روش تأثیرگذار دیگری برای پیدا کردن علایق مخاطبان شما هستند. شما می‌توانید نظرسنجی‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا حتی لینکدین مطرح کنید. پس از دریافت پاسخ و تحلیل آن‌ها، ایده‌های جدیدی دستگیرتان خواهد شد. افراد تازه کار با استفاده از این نظرسنجی‌ها حتی می‌توانند به ایده اسم برای یوتیوب خود دست یابند.

ایده برای شروع یوتیوب با استفاده از دوره‌ها و مطالب آموزشی دیگران

منابع مختلفی می‌توانند الهام بخش ایده تولید محتوا یوتیوب شوند. دوره‌های آموزشی رایگان و حرفه‌ای بسیاری وجود داشته که علاقه‌مندان می‌توانند از آنان استفاده کنند. برای پیدا کردن این دوره‌ها به راحتی می‌توانید در موتورهای جستجوگری همچون گوگل به جستجو بپردازید. یوتیوبرهای معروف و قدیمی بسیاری نیز وجود داشته که در حال حاضر به آموزش یوتیوبری می‌پردازند. استفاده از تجربیات آنان نیز می‌تواند الهام بخش خوبی برای ایجاد ایده‌های جدید باشد. توجه داشته باشید که این دوره‌ها تنها می‌توانند الهام بخش شما شوند. چرا که همه ما سبک‌های منحصر به فردی برای تولید محتوا داریم که ممکن است سبب تمایز ما شوند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما سعی کردیم که روش‌ها و ابزارهای مختلفی را برای ایده تولید محتوا یوتیوب مورد بررسی قرار دهیم. شما با توجه به علایق و حوزه فعالیت‌های خود می‌توانید از هر یک از این روش‌ها و ابزارها برای ایجاد ایده‌های گوناگون استفاده کنید. اگر تا به حال در یوتیوب فعالیت داشته‌اید و دارای تجربیاتی در زمینه ساخت ویدیوها یا ولاگ های یوتیوبی هستید، می‌توانید نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان انزل وب در میان بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب