مطلب فعلی :

معرفی ۴ تا از بهترین سرویس و برنامه های نمایش مسیر حرکت قطار آنلاین

رفتن به بالا

معرفی ۴ تا از بهترین سرویس و برنامه های نمایش مسیر حرکت قطار آنلاین

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
معرفی 4 تا از بهترین سرویس و برنامه های نمایش مسیر حرکت قطار آنلاین

معرفی ۴ تا از بهترین سرویس و برنامه های نمایش مسیر حرکت قطار آنلاین

در برخی از مواقع برای ما پیش آمده است که نیاز به مشاهده مسیر قطارها داشته باشیم. 🚄 برای مثال یکی از اعضای خانواده یا دوستانمان در حال سفر با قطار بوده یا باری داریم که باید به وسیله قطار به دست ما برسد. ما در این مطلب از کلاسیک وب به معرفی ۴ تا از بهترین سرویس و برنامه‌های نمایش مسیر حرکت قطار آنلاین خواهیم پرداخت.

موقعیت آنلاین قطار مسافری و باری

Track Online Location of Passenger and Freight Trains in Iran

روش‌های مختلفی برای مشاهده مسیر قطارها در ایران وجود دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از موقعیت آنلاین آن‌ها با توجه به راحتی و دسترسی خود از هر یک از این روش‌ها استفاده کنید. برخی از این روش‌ها با کمک سامانه‌های آنلاین و برخی دیگر به کمک برنامه‌ها قابل دسترسی هستند.

نمایش آنلاین حرکت قطارها روی نقشه

اولین روشی که شما می‌توانید از آن برای اطلاع از موقعیت آنلاین قطار استفاده کنید، سامانه رهگیری نمایش لحظه‌ای است. این سامانه در سال ۱۳۹۵ و به منظور اطلاع رسانی از آخرین موقعیت قطارهای مسافری و قطارهای باری ایجاد شده است. با کمک این سامانه می‌توان موقعیت قطارهای در حال حرکت را به صورت لحظه‌ای مشاهده کرد. همچنین بر اساس شماره قطار می‌توانید به جست‌وجوی قطاری خاص بپردازید.

این سامانه بر اساس سیستم موقعیت جغرافیایی GIS ساخته شده است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در بالای صفحه و سمت چپ قابلیت زوم قرار دارد. به ترتیب در زیر این قابلیت، قابلیت‌های دیگری همچون برو به ایران (نشان دادن کل نقشه ایران)، چاپ نقشه، تمام صفحه، نمایش نقشه و نمایش نقشه ماهواره‌ای وجود دارد.

نمایش انلاین قطار

نحوه جستجو موقعیت قطارها

در این سامانه برای مشاهده مسیر قطارها می‌توانید آنان را بر اساس شماره، مبدأ و مقصد جستجو کنید. در روش جستجو بر اساس شماره می‌توانید شماره قطار را در بالای صفحه، سمت چپ در کادر جستجو وارد کنید. آخرین موقعیت قطارها را می‌توانید از طریق بخش قطار در نوار سمت راست صفحه نیز جستجو کنید.

گزارش آخرین وضعیت حرکت قطارها

در روش دیگر گزارش آخرین وضعیت حرکت قطارها از مبدأ و مقصد آنان کمک می‌گیریم. با وارد کردن مبدأ و مقصد یک قطار و انتخاب زمان اعزام جستجو را آغاز می‌کنیم. برای مثال با جستجوی قطار مشهد – کرج می‌توانید به اطلاعاتی نظیر شماره قطار، تاریخ و ساعت حرکت، تاریخ ورود به ایستگاه، زمان تقریبی رسیدن به مقصد و … باخبر شوید.

مشاهده مسیر قطارها

جستجوی آژانس‌های مسافری در این سامانه

یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در این سامانه آنلاین علاوه بر مشاهده مسیر قطارها، امکان جستجوی آژانس‌های مسافری است. اطلاعاتی همچون نام آژانس، استان، شهرستان، شماره تماس و آدرس هر آژانس در این سامانه وجود دارد.

موقعیت آنلاین قطار مسافری و باری جهت مشاهده مسیر قطارها

جستجوی ایستگاه‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران

سومین قابلیت این سامانه نیز جستجوی ایستگاه‌های راه آهن است. این کار را می‌توانید هم به کمک جستجوی استان، شهر یا نام آژانس و هم بر اساس مبدأ و مقصد مورد نظر انجام دهید. با انتخاب یک ایستگاه، اطلاعاتی نظیر نام، استان و امکانات قابل ارائه به مسافرین به شما نمایش داده می‌شوند.

گراف قطارهای مسافری برای مشاهده مسیر قطارها

مشاهده مسیر قطارها با استفاده از سایت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

با مراجعه به سایت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران می‌توانید به اطلاعات کاملی درباره مسیر حرکت قطارها دست پیدا کنید. در این صفحه با جدولی روبرو می‌شوید که اطلاعات کاملی در رابطه با برنامه فصلی قطارها در آن وجود دارد. این اطلاعات شامل مبدأ، مقصد، رتبه بندی، نوع و شماره قطار، نوع واگن، مالک، روزهای حرکت، ساعت حرکت از مبدأ و ساعت ورود به مقصد است. باکس‌هایی برای جستجو نیز در این صفحه وجود داشته که شما می‌توانید با توجه به مبدأ، مقصد، شماره قطار، مالک و رتبه بندی به جستجو بپردازید.

مسیر حرکت قطار در جدول

برنامه حرکت قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجا

با مراجعه به سایت شرکت حمل و نقل ریلی رجا می‌توانید از برنامه حرکت قطارهای این شرکت باخبر شوید. برنامه‌های حرکت کلیه قطارها به صورت دوره‌ای و با هماهنگی این شرکت تهیه می‌شوند. سپس به صورت فایل Pdf برای دانلود در این صفحه قرار داده خواهند شد. شما می‌توانید برنامه مربوط به بازه زمانی مورد نظرتان را از این صفحه مشاهده کنید. اطلاعات موجود در این صفحه شامل مسیر، نوع واگن، قیمت، روزها و ساعت حرکت از مبدأ و مقصد، ساعت ورود به مقصد و … است.

مسیر حرکت قطار مشهد اهواز تهران شیراز تبریز و..

مشاهده مسیر قطارها به کمک اپلیکیشن مسیر قطار

همانند برنامه‌هایی که برای ردیابی و مشاهده مسیر هواپیما وجود دارد، برنامه‌هایی نیز برای مشاهده مسیر قطارها وجود دارد. یکی از سرویس‌هایی که توسط شرکت راه آهن ارائه شده، اپلیکیشن “قطار من” است. با کمک این برنامه می‌توانید به جستجوی قطار با توجه به مسیر، تاریخ و ساعت بپردازید. مسافران می‌توانند با وارد کردن شماره سریال بلیت خود، اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنند. همچنین لیست قطارهای موجود جهت خرید بلیت و قطارهای در حال سیر نیز قابل مشاهده است.

از دیگر قابلیت‌های این برنامه امکان ثبت شکایات، پیشنهادات و انتقادات خواهد بود. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش‌های استرداد بلیت، استرداد بلیت اینترنتی و شرایط پرداخت خسارت مسافر با قوانین و مقررات سفر ریلی آشنا شوید.

نرم افزار گراف راه آهن برای مشاهده مسیر قطارها

پیشنهادات و انتقادات شما؟

در این مقاله سعی شد که ۴ روش اصلی برای مشاهده مسیر قطارها در جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گیرد. این روش‌ها توسط شرکت راه آهن ایران ارائه شده‌اند و به همین سبب اطلاعات دقیقی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. اگر از روش‌های توضیح داده شده در این مطلب استفاده کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را با ما به اشتراک گذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب