مطلب فعلی :

معرفی Kingdom Tower،بلندترین برج دنیا

رفتن به بالا

معرفی Kingdom Tower،بلندترین برج دنیا

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

متفرقه

مجله اینترنتی دانستنی ها

معرفی Kingdom Tower،بلندترین برج دنیا

Saudis Set to Build برج خلیفه یا برج دبی نام آسمانخراشی است که در شهر دبی و در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان ‌است.

طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.[ویکی پدیا]

کلاسیک وب

به نظر میرسد که حرص و طمع سران عرب برای ساختن بلندترین آسمان خراش دنیا به پایان نمیرسد،پس از برج خیلفه این بار سران عرب قصد دارند تا سال ۲۰۱۶ برادر بزرگتر این برج یعنی Kingdom Tower(برج سلطنتی) را به دنیا معرفی کنند.

طبق آخرین اخبار ارتفاع این برج حدود ۱ کیلومتر(۳,۲۸۱ فوت) و طول قله های آن بیشتر از ۸۲۲ متر( ۲۷۰۰ فوت)خواهد بود . این برج در شمال شهر جده عربستان سعودی ساخته میشود،بلند ترین برج ایالات متحده یعنی Willis Tower شیکاگو کمتر از نصف این برج خواهد بود.

طراحی این برج برعهده Adrian Smith و Gordon Gill میباشد(Smith یکی از طراحان برج خلیفه نیز بوده است) همچنین طرح و شکل کلی این برج از یک گیاه صحرایی محلی الهام گرفته شده است و نماد رشد و توسعه در کویر است.

کلاسیک وب

این برج دارای ۵۳۰,۰۰۰ متر مربع زیر بنا و ۱۵۷ طبقه نیز خواهد داشت . هزیینه ساخت این برج غول پیکر ۱٫۲۳ بیلیون دلار خواهدبود و احتمالا این رقم در مقابل رقم ۲۰ بیلیون دلاری گسترش و توسعه جده،شهری که Kingdom Tower در وسط آن قرار خواهد گرفت چیزی نخواهد بود.

در ادامه تصاویر شبیه سازی شده این برج را مشاهده میکنید.

برای دیدن عکس ها در سایز اصلی بر روی آنها کلیک کنید.

کلاسیک وب کلاسیک وب کلاسیک وب کلاسیک وب

کلاسیک وب کلاسیک وب کلاسیک وب کلاسیک وب

کلاسیک وب کلاسیک وب کلاسیک وب کلاسیک وب

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

منابع خارجی:online.wsj و fastcodesign

ویرایش و ترجمه:کلاسیک وب

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • متفرقه

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب