مطلب فعلی :

نوار سبز Open to Work در لینکدین چیست و چگونه آن را اضافه یا حذف کنیم؟

رفتن به بالا

نوار سبز Open to Work در لینکدین چیست و چگونه آن را اضافه یا حذف کنیم؟

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

معرفی سرویس

مجله اینترنتی دانستنی ها
نوار سبز Open to Work در لینکدین چیست و چگونه آن را اضافه یا حذف کنیم؟

نوار سبز Open to Work در لینکدین چیست و چگونه آن را اضافه یا حذف کنیم؟

قابلیت Open to Work در برنامه لینکدین 💼 به زبان ساده میگوید که شما آماده کار یا به دنبال کار هستید.

این قابلیت به استخدام کنندگان و کارفرمایان کمک میکند تا بتوانند به شکل بهتری افراد جویای کار را شناسایی و استخدام کنند. بنابراین اگر به دنبال کار در لینکدین هستید، با استفاده از این ویژگی میتوانید خودتان را به شکل بهتری مطرح کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به این بحث می پردازیم که نوار سبز Open to Work در لینکدین چیست و چگونه آن را اضافه یا حذف کنیم؟ 

چگونه در لینکدین Open to Work بزنیم یا آن را برداریم؟

?How to add or remove Open to Work on LinkedIn

به طور خلاصه برای استفاده از اپن تو ورک در لینکدین میتوانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • پس از باز کردن برنامه به بخش پروفایل بروید.
  • روی گزینه Show recruiters you’re open to work بزنید.
  • جزئیات لازم مثل موقعیت مکانی، نوع کار مورد نظر، عنوان شغلی و… را مشخص کنید.
  • حالت نمایش Open to Work را بر روی Share with all LinkedIn members یا Share with recruiters only قرار دهید.
  • در نهایت تغییرات را ذخیره کنید.

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی است که به واسطه آن میتوانید به خوبی خودتان و کسب و کارتان را معرفی کنید. در این اجتماع بزرگ افراد از سراسر دنیا میتوانند شبکه کاری مرتبط به حوزه خودشان ایجاد کنند و سوابقشان را به نمایش بگذارند.  برخی موارد مثل دریافت برچسب Top Voice، یا استفاده از Open to Work در لینکدین نیز میتواند منجر به بیشتر دیده شدن و ایجاد فرصت‌های شغلی بهتر شود.

Open to Work در لینکدین به چه معناست؟

استفاده از برچسب Open to Work در لینکدین نشان میدهد که شما به دنبال هستید. استفاده از این ویژگی برای تکمیل پروفایل باعث میشود تا کارفرمایان مرتبط با حوزه کار شما، از این موضوع مطلع شوند. در نتیجه میتوانید به شکل بهتر و سریع‌تری جذب کار مناسب شوید. قابلیت open to work بیش از بروز رسانی وضعیت یا تکمیل پروفایل است؛ بلکه میتواند یک ابزار استراتژیک برای بهبود روند کاریابی یا استخدام باشد.

روش قرار دادن نوار سبز Open to Work در لینکدین

پیش از شروع ابتدا باید مطمئن شوید پروفایل شما به گونه‌ای تنظیم شده باشد که نشان دهد آماده استفاده از فرصت‌های شغلی جدید هستید. برای اینکار میتوانید از ترفندهای ایجاد پروفایل جذاب و حرفه ای در لینکدین استفاده کنید. سپس مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید به سادگی وضعیت کاری خودتان را اعلام کنید:

به بخش پروفایل برنامه یا سایت لینکدین بروید و روی گزینه Show recruiters you’re open to work بزنید.

نوار سبز Open to Work در لینکدین

سپس جزئیات درخواست شده مثل عنوان شغلی، موقعیت مکانی، شغل مورد علاقه و … را پر کنید تا بتوانید اطلاعات کامل تری از خودتان ارائه دهید. اینکار را میتوانید از قسمت‌های Job titles، Job location و… انجام دهید. این اطلاعات کمک میکند تا کارفرمایان به شناخت بهتری از شما و شرایط کاریتان برسند.

قرار دادن نوار سبز Open to Work در لینکدین

در مرحله بعدی لازم است تصمیم بگیرید که چه افرادی بتوانند نوار سبز مربوط به Open to Work را ببینند. این مورد میتواند شامل همه اعضای لینکدین یا تنها استخدام کنندگان باشد. انتخاب این گزینه مربوط به تعیین حریم خصوصی پروفایل و وضعیت آن برای سایر افراد است.

نوار سبز Open to Work در لینکدین

نحوه استفاده از فیلتر Open Work

در حالی که قابلیت Open Work میتواند نکته بسیار مثبتی برای پروفایل شما باشد، اما میزان تاثیرگذاری آن برای جلب توجه کارفرمایان نیز اهمیت ویژه ای دارد. این موضوع میتواند باعث افزایش شانس شما در جذب شغلی باشد بنابراین بهتر است حتما چند نکته کلیدی را درنظر بگیرید.

  • نمایان بودن: اگر میخواهید فرصت‌های بیشتر و جدیدی داشته باشید، میتوانید حداکثر نمایش Open to Work را برای قرار گرفتن در معرض دید همه کاربران لینکدین را انتخاب کنید. انتخاب گزینه Share with all LinkedIn members این امکان را ایجاد میکند تا یک قاب سبز رنگ در حاشیه تصویر پروفایل شما قرار بگیرد تا تصویر شما با حالت عادی آن نیز متمایز شود.
  • حریم خصوصی: در صورتی حریم خصوصی برای شما در اولویت اول قرار دارد، میتوانید Open to Work را تنها برای استخدام کنندگان به اشتراک بگذارید و نمایش این قابلیت را محدودتر کنید.

برداشتن Open to Work در لینکدین

در صورتی که توانستید شغل مورد نظرتان را پیدا کنید و حالا قصد حذف open to work در لینکدین را دارید میتوانید به سادگی این بروزرسانی در در پروفایلتان انجام دهید. ابتدا لازم است برنامه را باز کرده و به بخش Profile بروید. سپس به بخش Open to بروید و روی آیکون مداد کنار آن بزنید. حالا میتوانید انتخاب کنید که قصد برداشتن Open to Work برای استخدام کنندگان یا همه اعضای لینکدین را دارید.

اگر میخواهید به طور کامل Open to work را در پروفایل خاموش کنید، پس از باز کردن برنامه روی تصویر پروفایلتان بزنید. سپس به بخش View Profile بروید.

مراحل برداشتن open to work در لینکدین

حالا با زدن آیکون کنار بخش Open to work میتوانید آن را ویرایش کنید یا با استفاده از گزینه Delete from profile آن را به طور کامل بردارید. سپس از گزینه Save برای ذخیره سازی تغییرات استفاده کنید.

حذف open to work

اینکه شما بتوانید این بخش از اطلاعات کاربری پروفایلتان را به صورت مداوم بروزرسانی کنید، اهمیت بالایی در کیفیت تجربه شما در این برنامه دارد. بنابراین لازم است هر زمان شغل مورد نظرتان را پیدا کردید، Open to Work را بردارید.

مدیریت جستجوی شغلی در لینکدین

استفاده از نوار سبز Open to Work در لینکدین میتواند باعث بیشتر دیده شدن پروفایل شما و ایجاد فرصت‌های شغل خوبی شود. شما میتوانید برای ارتقای این قابلیت از راهکارهای زیر استفاده کنید:

عنوان‌های شغلی، مهارت‌ها یا شرکت‌های خاص را وارد کنید تا از این طریق بتوانید مشاغل مختلف را پیدا کنید. نتایج این جستجو میتواند بر اساس موقعیت مکانی شما یا علاقه مندی‌هایتان فیلتر شود. همچنین جستجوی بخش Jobs به دیدن لیست فرصت‌های شغلی بر اساس پروفایل ایجاد شده و جستجوهای قبلی کمک میکند.  در صورت داشتن فعالیت موثر و بروز رسانی اطلاعات میتوانید به خوبی شغل مورد نیازتان را بر اساس اهدافتان پیدا کنید.

مزایا و معایب استفاده از Open to Work در لینکدین

علی رغم تمامی موارد گفته شده استفاده از ویژگی اپن تو ورک در لینکدین، مزایا و معایبی را به همراه دارد که بیشتر به آن میپردازیم:

مزایا

  • ایجاد اتصالات و تعاملات شغلی بیشتر با مدیران و معرفی شدن به آنها
  • قابلیت نمایش آمادگی شما به کار و بدست آوردن شانس بیشتر برای دریافت تماس‌های مرتبط
  • دریافت منابع و پشتیبانی بیشتر از لینکدین و امکان بهینه سازی بهتر پروفایل و بخش مشاوره جستجوی کاری

معایب

  • امکان دریافت هرزنامه ها یا پیام‌های کلابرداری در صورت نمایش وضعیت Open To Work برای همه کاربران لینکدین
  • عدم بهینه سازی پروفایل ممکن است باعث از دست رفتن فرصت‌های شغلی باشد.

نکات نوشتن و استفاده از  نوار سبز Open to Work در لینکدین

برای آنکه بتوانید بخش Open to Work را به صورت تاثیرگذارتری بنویسید لازم است برخی اصول را رعایت کنید. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مولفه های نگارش متن درخواست کار در لینکدین پرداخته‌ایم:

۱- بدانید که به دنبال چه چیزی هستید

در زمان کامل کردن اطلاعات بخش Open to Work در لینکدین، لازم است ابتدا درباره اینکه به چه حوزه کاری علاقه مند هستید یا در آن مهارت دارید فکر کنید. کار کردن به صورت دورکاری، پروژه‌ای، پاره وقت یا تمام وقت برای شما امکان پذیر است؟ موقعیت مکانی مدنظر شما برای فعالیت کجا است؟ وارد کردن دقیق این اطلاعات برای دریافت فرصت‌های بهتر بسیار حائز اهمیت است.

۲- مثبت اندیش باشید

در بسیاری از مواقع داشتن تجربه منفی کار میتواند باعث ایجاد ناامیدی یا ایجاد حس بدبینی نسبت به کارفرمایان شود. برای آنکه بتوانید موقعیت‌های شغلی جدید و تازه را پیدا کنید و از آنها بهره کامل را ببرید، لازم است از خودتان اشتیاق نشان بدهید و در سایر بخش‌های لینکدین نیز فعالیت داشته باشید تا پروفایل حرفه ای تری بسازید.

۳- پیام‌هایتان را شخصی سازی کنید

اگر دقت کرده باشید بسیاری از پیام‌های Open To Work  در لینکدین مشابه یکدیگر هستند. اما استفاده از الگوهای یکسان برای اینکار باعث عدم تمایز شما از سایر افراد میشود. اگر میخواهید در بین سایر متقاضیان متفاوت ظاهر شوید، میتوانید کارهایی که انجام داده‌اید، ویژگی‌های منحصر به فرد یا قابلیت‌هایتان را نیز عنوان کنید. اینکه بتوانید از خودتان یک تصویر خوب را ارائه کنید بسیار در روند پیشرفت شما اهمیت دارد بنابراین به یک فرمت یکسان پایبند نباشید و خلاقیت به خرج دهید.

 ۴- مهارت هایتان را نشان دهید

با کامل کردن اصولی پروفایلتان میتوانید به شکل هرچه بهتر رزومه خودتان را ارائه دهید. در صورتی که در کلاس‌ها یا دوره های تخصصی مرتبط با حوزه کاری شرکت کرده‌اید یا مدرک معتبری دارید، میتوانید آن را در بخش مهارت ها عنوان کنید. ساختن و آپلود رزومه در لینکدین میتواند معرف شما برای بینندگان پروفایلتان باشد. مطرح کردن علایق و استعدادها نیز پتانسیل‌های آینده شما را به کارفرمایان نشان میدهد. علاوه بر آن لینک کردن پرتفولیو، وبسایت، وبلاگ و نمونه کارها نیز میتواند نکته مثبتی برایتان است.

۵- پست بگذارید

تولید محتوا و انتشار پست‌های مفید مرتبط با حوزه کاری میتواند باعث ارتقا پروفایل شما شود. استفاده از برخی هشتگ‌ها مثل #opentowork یا هشتگ‌های کاری #salesjobs، #manufacturingjobs، #usereexperiencedesign میتواند هویت پست شما را بهتر نشان دهد. مراقب باشید در زمان انتشار پست‌ها زیاده روی نکنید زیرا ممکن است با مشکل وریفای اکانت لینکدین مواجه شوید.

۶- پروفایلتان را با پست‌ها مطابقت دهید

استفاده از نوار سبز Open to Work در لینکدین فرصت خوبی است که با استفاده از آن میتوانید بار دیگری پروفایلتان را بررسی کنید. برای اینکار لازم است اطلاعاتتان را کامل کنید، از کلمات کلیدی استفاده یا مدارک، تجربیات کاری و تحصیلاتتان را عنوان کنید.

سوالات متداول

چرا در لینکدین نمیشه پیام داد؟

محدود بودن تنظیمات حریم خصوصی، ایرادات مربوط به برنامه، مشکلات بوجود آمده برای حساب کاربری و اعمال محدودیت‌ها میتواند از دلایل اصلی عدم امکان ارسال پیام باشد.

نوار بنفش در لینکدین به چه معناست؟

نوار بنفش رنگ دور تصویر پروفایل به معنای Hiring است. این برچسب مربوط به شرکت‌ها و کارفرمایان است و در مواقع نیاز به استخدام افراد یا جذب نیروی کاری جدید استفاده میشود. بنابراین اگر نوار بنفش رنگ میتواند به معنای یک فرصت شغلی باشد.

نوار سبز دور پروفایل لینکدین به چه معناست؟

نوار سبز رنگ دور پروفایل لینکدین مربوط به قابلیت open to work در این برنامه است. افراد از این ویژگی استفاده میکنند تا آمادگی خودشان را برای کار کردن به کارفرمایان نشان دهند.

جمع بندی

شما با استفاده از وارد شدن به بخش پروفایل، زدن گزینه  Show recruiters you’re open to work، تکمیل اطلاعات شغلی و مشخص کردن حالت نمایش نوار سبز Open to Work در لینکدین میتوانید این قابلیت را برای خودتان فعال کنید. این ویژگی میتواند فواید بسیار زیادی در ایجاد شبکه های کاری و موقعیت های کاریابی داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که هر زمان شغل مورد نظرتان را پیدا کردید، برای حذف بخش Open To Work  اقدام کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا تا به حال از قابلیت اپن تو ورک در لینکدین استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما این ویژگی تا چه اندازه میتواند در پیدا کردن شغل مناسب تاثیرگذار باشد؟ اگر در این زمینه تجربه ای دارید، لطفا نظراتتان را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب