مطلب فعلی :

ورشکستگی صرافی‌های کوکوین و بینگ ایکس؛ شایعه یا واقعیت؟

رفتن به بالا

ورشکستگی صرافی‌های کوکوین و بینگ ایکس؛ شایعه یا واقعیت؟

نوشته admin

11 ماه قبل

بدون دیدگاه

رپرتاژ

مجله اینترنتی دانستنی ها
ورشکستگی صرافی‌های کوکوین و بینگ ایکس؛ شایعه یا واقعیت؟

ورشکستگی صرافی‌های کوکوین و بینگ ایکس؛ شایعه یا واقعیت؟

بعد از اجباری شدن فرایندهای احراز هویتی (KYC) در صرافی بایننس، بسیاری از کاربران ایرانی فعالی در این صرافی مجبور به کوچ به صرافی‌های دیگر شدند. زیرا به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان ایران، کاربران ایرانی اجازه و مجوز فعالیت در صرافی ارز دیجیتال بایننس را ندارند.

صرافی‌های بینگ ایکس و کوکوین دو صرافی خارجی هستند که پس از مسدود شدن دسترسی ایرانیان به بایننس با تبلیغات مناسب موفق به جذب کاربران ایرانی زیادی شدند.

فعالیت در این دو صرافی نیازی به احراز هویت اجباری ندارد و از این رو بسیاری از معامله‌گران به این صرافی‌ها کوچ کردند. با این حال نمی‌توان از هیچ صرافی به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان نام برد.

ورشکستگی کوکوین و بینگ ایکس!

پس از ورشکستگی صرافی FTX دومین صرافی بزرگ دنیا پس از بایننس، ترس و وحشت ایجاد یک دومینو ورشکستگی میان صرافی‌ها وجود معامله‌گران را فرا گرفت.

پس از این اتفاق شایعه ورشکستگی صرافی کوکوین و بینگ ایکس در شبکه‌های اجتماعی مختلف رواج یافت. در حالی که این موضوع فقط یک شایعه بی پایه و اساس بوده است.

کوکوین بهتر است یا بینگ ایکس؟

صرافی‌های کوکوین و بینگ ایکس هر دو در سطح بین المللی خدمات مناسبی را برای کاربران خود به ارمغان آورده و جزو پرطرفدارترین صرافی‌های جهان در زمینه رمزارزها هستند.

کوکوین بهتر است یا بینگ ایکس؟

بر اساس رده‌بندی سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) هم اکنون (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) صرافی ارز دیجیتال کوکوین در رتبه ۴ قرار دارد و میانگین حجم معاملات روزانه این صرافی بیش از ۹۴۹ میلیون دلار است که عدد بسیار مناسب و قابل قبولی برای یک صرافی ارز دیجیتال است. کوکوین در سال ۲۰۱۷ تاسیس و دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ قرار دارد.

در مقابل، صرافی بینگ ایکس در رتبه ۴۸ این لیست قرار دارد. میانگین حجم معاملات روزانه بینگ ایکس بیش از ۴۸۰ میلیون دلار است در نوع خود عدد مناسبی است. صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است و هم اکنون دفتر مرکزی این صرافی در سنگاپور قرار دارد.

صرافی بینگ ایکس

معمولا لیست شدن یک صرافی در سایت کوین مارکت کپ امتیاز مهمی برای پلتفرم مورد نظر است و باعث جلب اعتماد کاربران زیادی نسبت به آن می‌شود. اما کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که صرفا وجود یک صرافی در کوین مارکت کپ دلیلی بر معتبر بودن و قابل اعتماد بودن آن نیست. ارائه نظر قطعی در مورد یک صرافی ارز دیجیتال ممکن نیست زیرا حتی بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا نیز ممکن است حین نوسانات شدید بازار دچار مشکل شوند.

کارمزدهای دریافتی کوکوین و بینگ ایکس

بی تردید یکی از مهم‌ترین موضوعات برای کاربران در یک صرافی، میزان کارمزدهای دریافتی صرافی است. بدیهی است صرافی‌های که کارمزد بیشتری نسبت به رقبا دریافت می‌کنند به مرور زمان محبوبیت خود را از دست می‌دهند.

طی اعلام صرافی بینگ ایکس، کارمزد معاملات اسپات به‌تازگی در این صرافی برای کاربرانی که با کد معرف ثبت نام می‌کنند صفر شده است. به گفته صرافی، در زمان خرید و فروش اسپات از مشتری کارمزد دریافت می‌شود، اما کارمزد کسر شده در آخر هر ماه به حساب آن برگشت داده خواهد شد.

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی بینگ ایکس نیز به صورت متغییر و بسته به نوع جفت ارز از کاربران دریافت می‌شود. در جدول زیر کارمزد صرافی Bingx در برخی از جفت ارزهای محبوب نمایش داده شده است.

 

کارمزد تیکر کارمزد میکر جفت ارز
۰٫۱۰% ۰٫۰۵% BTC/USDT
۰٫۱۰% ۰٫۰۵% ETH/USDT
۰٫۱۰% ۰٫۰۵% XRP/USDT
۰٫۱۰% ۰٫۰۵% DOGE/USDT
۰٫۱۰% ۰٫۱۰% BNB/USDT
۰٫۱۰% ۰٫۰۵% SHIB/USDT
۰٫۱۰% ۰٫۰۵% ADA/USDT

 

صرافی ارز دیجیتال کوکوین در معاملات اسپات خود برای معاملات میکر (Maker) و تیکر (Taker) به میزان ۰٫۱ درصد کارمزد دریافت می‌کند. همچنین کارمزدهای دریافتی این صرافی در معاملات فیوچرز به عنوان میکر ۰٫۰۲ درصد و به عنوان تیکر ۰٫۰۶ درصد است. البته شما می‌توانید با افزایش سطح کاربری خود از تخفیفاتی بهره‌مند شوید.

سطح کارمزدهای دریافتی این دو صرافی در مقایسه با یکدیگر، تقریبا نزدیک به هم است و اختلاف چندانی به چشم نمی‌‌خورد. علاوه بر این موارد، این مقادیر اختلاف چندانی با صرافی‌های بین المللی دیگر ندارد و سطوح کارمزد دریافتی این دو صرافی مناسب و قابل قبول است.

موضع گیری صرافی بینگ ایکس در برابر کاربر ایرانی

همانطور که می‌دانید به دلیل تحریم‌های بین المللی علیه ایرانیان کاربران ایرانی نمی‌توانند در بسیاری از صرافی‌های بزرگ احراز هویت و فعالیت کنند.

در قسمت قوانین استفاده از خدمات صرافی بینگ ایکس هیچ توضیحی مبنی بر اینکه کاربران ایرانی اجازه فعالیت از خدمات این صرافی را ندارند وجود ندارد. با این حال و طبق تجربه کاربران، این صرافی سخت گیری زیادی نسبت به کاربران ایرانی ندارد و هم اکنون بسیاری از ایرانیان در این صرافی مشغول به معامله هستند.

البته از اسفند ۱۴۰۱ آدرس سایت این صرافی فیلتر شده است و کاربران ایرانی برای ورود به این سایت بایستی از یک VPN استفاده کنند. به کاربران عزیز پیشنهاد می‌کنیم جهت ایمنی بیشتر فقط از یک VPN آی‌پی ثابت استفاده کنند تا حساب و سرمایه آنان در معرض ریسک‌های پیش‌بینی نشده قرار نگیرد.

آیا ایرانیان می‌توانند در صرافی کوکوین فعالیت کنند؟

یکی از سوالات مهمی که ذهن بسیاری از معامله‌گران ایرانی را قبل از ثبت نام در هر صرافی خارجی درگیر خود می‌کند این است که آیا صرافی مورد نظر به ایرانیان خدمات می‌‌دهد؟

این صرافی در قسمت قوانین خود توضیحی در مورد فعالیت کاربران ایرانی ارائه نداده است. با این حال به نظر می‌رسد ایرانیان می‌توانند در این صرافی فعالیت کرده و به انجام معاملات خود بپردازند و روزانه تا سقف یک بیت کوین برداشت داشته باشند اما نمی‌توانند با پاسپورت ایرانی خود احراز هویت داشته باشند.

در بهمن ماه ۱۴۰۱ شایعات و اخباری مبنی بر اینکه صرافی کوکوین دسترسی ایرانیان به پلتفرم خود را قطع کرده و قرار است سرمایه آنان مسدود شود. البته این موضوع فقط یک شایعه بوده و ایرانیان همچنان می‌توانند در کوکوین به فعالیت بپردازند. البته لازم به ذکر است ریسک فعالیت ایرانیان در این صرافی همچنان وجود دارد و بهتر است کاربران ایرانی از یک VPN آی‌پی ثابت استفاده کنند تا در آینده و در صورت عوض شدن سیاست‌های صرافی نسبت به ایرانیان مشکل خاصی رخ ندهد.

کوکوین یا بینگ ایکس؟ کدام یک بهتر است؟

تا اینجای مطلب شناخت کلی نسبت به دو صرافی بینگ ایکس و کوکوین پیدا کردیم.

از حیث بررسی اجباری بودن احراز هویت، فعالیت و واریز و برداشت در هر دو صرافی نیازی به احراز هویت ندارد و کاربران ایرانی می‌توانند بدون نگرانی از این موضوع سرمایه‌گذاری در کوکوین یا بینگ ایکس را شروع کنند. با توجه به مستندات موجود و نظر کاربران، هیچ‌کدام از این دو صرافی سخت‌گیری خاصی نسبت به ایرانیان ندارند و برنامه ویژه ای برای جذب معامله‌گران ایرانی در نظر دارند.

در بحث اعتبارسنجی، هر دو صرافی دارای سابقه‌ای بیش از ۳ سال فعالیت هستند و هیچ‌کدام از آنان دارای سابقه هک، کلاهبرداری و یا ورشکستگی نیستند. همچنین وجود کوکوین و بینگ ایکس در کوین مارکت کپ می‌تواند امتیاز مهمی برای این دو محسوب شود تا کاربران با خیال آسوده‌تری به فعالیت و خرید و فروش در این دو صرافی بپردازند.

در یک دید کلی، این دو صرافی نمره قابل قبولی را در بررسی‌های مختلف دریافت می‌کنند و می‌توانند نیازهای طیف وسیعی از معامله‌گران را به خوبی برآورده کنند.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و کلاسیک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

  • نوشته admin
  • 11 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • رپرتاژ

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب