مطلب فعلی :

پاک کردن خودکار فایل های اضافی و موقت برنامه های ویندوز برای آزاد کردن فضا درایو

رفتن به بالا

پاک کردن خودکار فایل های اضافی و موقت برنامه های ویندوز برای آزاد کردن فضا درایو

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش پاک كردن خودکار فايلهای اضافی و موقت (Temp) ويندوز برای آزاد کردن فضا درایو

پاک کردن خودکار فایل های اضافی و موقت برنامه های ویندوز برای آزاد کردن فضا درایو

وقتی برنامه ،سرویس ، ابزار در ویندوز نصب یا اجرا می شود در اکثر مواقع برای اجرا بهتر و سریعتر یک فایل موقت با پسوند .TMP نیز در پوشه Temp برای آن ساخنه میشود که این فایلهای موقت تا زمانی که شما آنها را حذف نکنید در فضای هارد باقی میمانند.بنابراین بسیاری از فضای هارد با فایلهای ناخواسته پر می شود و باعث پایین آمدن کارایی سیستم می شود. در ادامه نحوه تنظیم خودکار پاک کردن فایل های اضافی و temp در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و ۷ را به شما آموزش میدهیم.

چگونه برای خالی کردن فضا درایو فایل های موقت برنامه های ویندوز را خودکار پاک کنیم ؟

How To Auto Delete Temp Files in Windows 10 , 8.1 , 7 When PC starts

فایلهای موقت را میتوان به صورت دستی و یا خودکار پاک کرد. در ادامه هر روش پاک کردن خودکار فایل های Tempبرنامه های ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به صورت کامل در کلاسیک وب توضیح خواهیم داد.

آزاد کردن فضا درایو c با حذف خودکار فایل های پوشه temp با هر بار روشن شدن سیستم

در کلاسیک وب آزاد کردن فضای C را با انتقال فایلهای موقت آموزش داده ایم. این بار اما میخواهیم این فایلها را پاک کنیم.با نوشتن یک فایل Batch میتوان این کار را به سادگی انجام داد.ابتدا برنامه نوتپد را باز کنید.میتوانید با فشار دادن کلید ویندوز و R و باز شدن RUN، عبارت notepad را در آن بنویسید و آنرا باز کنید.

 

عبارت زیر را در نوتپد بنویسید.

rd %temp% /s /q

md %temp%

نوشتن در نوتپد

سپس فایل را باید ذخیره کنید.این فایل باید در فولدر Startup ذخیره شود تا با هر بار بوت شدن سیستم اجرا شود.برای اینکار دکمه های CTRL+S را فشار دهید. برای اسم و آدرس ذخیره فایل عبارتهای زیر را بنویسید.

%appdata%microsoftwindowsstart menuprogramsstartupcleantemp.bat

اسم و آدرس

اسم فایل شما cleantemp.bat خواهد بود.با ذخیره کردن این فایل در استارت آپ با هر بار بوت شدن سیستمتان،فایلهای موقت با استفاده از این فایل حذف خواهند شد و اگر فایلی در حال استفاده باشد حذف نخواهد شد.برای حذف آن ابتدا باید برنامه را ببندید و فایل batch را دوباره اجرا کنید.

اگر خواستید فایل ایجاد شده را از استارت آپ پاک کنید کافی است عبارت  %appdata%microsoftwindowsstart menuprogramsstartup را در ویندوز اکسپلور بنویسید و این فایل را پاک کنید.

حذف

پاک کردن اتوماتیک فایلهای اضافی و موقت برنامه در ویندوز ۱۰

ابتدا قسمت Setting را با کلیک کردن روی قسمت چپ منو استارت باز کنید.

قسمت Setting

سپس روی آیکون System کلیک کنید.

آیکون System

روی Storage کلیک کنید.سپس روی درایوی که ویندوز روی آن نصب شده کلیک کنید.

درایو ویندوز

با کلیک کردن روی درایو ویندوز، صفحه Storage usage باز می شود.فضای دیسک استفاده شده توسط سیستم ،برنامه ها، سندها،تصاویر،ویدیوها و آهنگها،دسکتاپ و فایلهای موقت نمایش داده شده است.

پاک کردن اتوماتیک فایلهای اضافی و موقت برنامه در ویندوز 10

برای حذف خودکار فایل های اضافی حتما گزینه Storage Sense را فعال کنید.

همچنین با کلیک کردن گزینه Change how we free up space همین بخش میتوانید تعیین کنید که ویندوز چه فایل هایی را پس از مدتی حذف کند.

پاک کردن اتوماتیک فایلهای اضافی و موقت برنامه در ویندوز 10

با On بودن گزینه Delete temporary files that my apps aren’t using بخش Change how we free up space ویندوز به صورت خودکار فایل های اضافی برنامه ها را حذف میکند.

همچنین در ورژن های دیگر ویندوز ۱۰ بخش Storage  همانطوری که در تصویر پایین نشان داده شده،فضای فایلهای موقت نیز نمایش داده شده است.در آموزشهای قبلی نحوه اطلاع از میزان حجم برای هر برنامه و افزایش حجم درایوها نیز مطرح شده است.

فضای فایلهای موقت

روی Temporary files کلیک کنید و در صفحه باز شده فایلهای موقت را انتخاب کنید.سپس دکمه Remove را کلیک کنید تا آنها را از سیستم خود پاک کنید.اگر دیالوگی باز شد روی OK کلیک کنید تا فایلها حذف شوند.

دکمه Remove

پاک کردن فایلهای اضافی ویندوز به شیوه قدیمی

علاوه بر این میتوانید از روش دستی و قدیمی برای پاک کردن فایل پوشه temp و خالی کردن فضا درایو اقدام کنید. ابتدا قسمت Run را باز کنید.در آن عبارت %temp% را بنویسید و اینتر کنید تا فولدر حاوی فایلهای موقت باز شود.

فولدر فایل موقت

تمامی فایلها و فولدرها را با کلید ترکیبی Ctrl+a انتخاب کرده و کلید Delete را بزنید تا تمامی آنها را حذف کنید.این روش برای زمانی خوب است که با اینکار فایلها به Recycle Bin میروند و شما بعد از چند روز می توانید آنها را به طور کامل پاک کنید و اگر با پاک کردن موقت آنها ویندوز دچار مشکل شده باشد، می توانید آنها را بازیابی کنید.

تجربه و نظرات شما ؟

اگر در مورد مراحل توضیح داده شده نظر و یا سوالی دارید می توانید با گذاشتن دیدگاه آن را از ما بپرسید و یا اگر راه های دیگری برای این کار دارید ما را نیز آگاه کنید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب