مطلب فعلی :

کد #۶۲#* چیست؟ آیا این کد تشخیص شنود است؟ بررسی کامل این موضوع

رفتن به بالا

کد #۶۲#* چیست؟ آیا این کد تشخیص شنود است؟ بررسی کامل این موضوع

نوشته admin

2 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
کد #62#* چیست؟ آیا این کد تشخیص شنود است؟ بررسی کامل این موضوع

کد #۶۲#* چیست؟ آیا این کد تشخیص شنود است؟ بررسی کامل این موضوع

آیا حس می‌کنید که تماس‌های شما شنود می‌شود؟ 📞 نکاتی در اینترنت و.

. خوانده اید که کد #۶۲#* برای شنود تماس های کاربر استفاده میشود؟ متاسفانه این روزها میزان نقض حریم خصوصی بیشتر از قبل شده است. در این مطلب کلاسیک وب به بررسی کامل اینکه کاربرد کد #۶۲#* چیست و آیا برای شنود یا تشخیص آن استفاده میشود میپردازیم.

کد #۶۲#* مربوط به چیست؟ آیا گوشی با آن شنود میشود؟

What Does the *#62# Code on Mobile Mean

کد #۶۲#* چیست؟ کار این کد هدایت تماس ها در گوشی است. به طور خلاصه مراحل تشخیص شنود گوشی و رفع این مشکل شامل موارد زیر می باشد.

  • شماره گیری کد تشخیص شنود گوشی #۶۲#*
  • بررسی تنظیمات تماس تلفن همراه و لغو گزینه Call Forwarding
  • تغییر تنظیمات Privacy گوشی و لغو گزینه Tracking نرم افزار ها
  • شماره گیری کدهای لغو شنود گوشی برای اپراتور همراه اول (#۰۰۴## و #۶۷## و #۶۱##) و ایرانسل (#۰۰۲##)

در ادامه مراحل انجام کار را به صورت دقیق تر بررسی می کنیم.

۱- تشخیص شنود گوشی با کد #۶۲#*

به طور خلاصه کد #۶۲#* برای هدایت یا دایورت کردن پیام و تماس‌های شما (Call Forwarding) به خط دیگر کاربرد دارد. که اگر شخصی به صورت اتفاقی یا با مقاصد مشخص این کار را بر روی گوشی شما انجام داده باشد، می‌تواند تمام تماس‌های ورودی شما، پیام‌های صوتی و اس‌ام‌اس‌ها را به خط دلخواه مد نظر خود هدایت کند.

در حالت عادی تشخیص این موضوع تا زمانی که شخص دیگری که با شما تماس بگیرد و متوجه عدم پاسخگویی شما شود سخت است.

اگر گوشی شما آیکن و حالت خاصی برای نمایش فعال بودن Call Forwarding ندارد با چندین قدم ساده می‌توانید این موضوع را بررسی کنید و غیرفعال کنید.

شروع بررسی

برای تشخیص شنود تماس ها و پیام های شما، ابتدا کد #۶۲#* را شماره گیری کنید.

تشخیص شنود گوشی با کد #62#*

پس از شماره گیری این کد دستوری یک لیست شامل تنظیمات هدایت تماس ها و پیام های شما به گوشی دیگر، زمانی که گوشی شما خارج از دسترس بوده را در اختیارتان قرار می دهد. هر مورد با Enabled و یا Disabled مشخص شده است. اگر در مقابل تمام گزینه ها کلمه Disabled قرار داشته باشد به این معنی است که گوشی شما شنود نمی شود.

تشخیص شنود گوشی با کد #62#*

به طور مثال اینجا پیام های صوتی خط ایرانسل در صورت عدم پاسخ به شماره مشخص شده دایورت میشوند

مجددا تاکید می کنیم که شماره گیری این کد دستوری در گوشی های اندرویدی و آیفون، به شما اطلاعاتی در رابطه با هک شدن تلفن همراهتان نخواهد داد بلکه صرفا برای تشخیص شنود شدن خط سیم کارت تان کاربرد دارد.

برخی از کاربران نمایش یک شماره دیجیتالی ۱۰ رقمی پس از شماره گیری این کد دستوری را گزارش کرده اند. این اتفاق ممکن است به این دلیل باشد که شما به اشتباه شنود و دایورت را در گذشته فعال کرده باشید. انتخاب قابلیت هایی مثل پیغام گیر هوشمند و یا اعلام تماس های از دست رفته توسط اپراتور نیز دلیلی برای نشان دادن این شماره باشد.

برای جلوگیری از شنود و لغو هدایت تماس ها چکار کنیم؟

لغو دایورت کردن تماس ها در گوشی و اپراتورهای به شیوه های مختلف انجام میشود که در به طور مثال در مطلب آموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل به آن پرداخته ایم.

اما به طور خلاصه و در سریع ترین روش ممکن دو راه راهکار وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم.

شماره گیری کد دستوری لغو دایورت

اگر از اپراتورهای داخل کشور استفاده می‌کنید با شماره‌گیری کدهای زیر تمامی تماس‌ها و تنظیمات دایورت کردن آنها لغو می‌شود:

  • در اپراتور همراه اول با شماره‌گیری کد #۰۰۴## و #۶۷## و #۶۱##
  • در اپراتور ایرانسل با شماره‌گیری #۰۰۲##
  • در اپراتور رایتل با شماره‌گیری #۲۱#

پس از شماره گیری کدهای بالا پیغامی مبنی برای حذف موفق شماره های که برای هدایت تماس تنظیم شده بودند نمایش داده میشود.

حذف شماره های که برای هدایت تماس تنظیم شده بودند

جستجو Call Forwarding در جستجو تنظیمات گوشی

وارد تنظیمات گوشی خود شوید Call Forwarding را جستجو کنید و وارد بخش آن شوید.

جستجو Call Forwarding در جستجو تنظیمات گوشی

اپراتور خود را انتخاب کنید و سپس در این بخش اگر شماره ای ناشناس تنظیم شده بود آن را پاک یا یا با قرار دادن روی Off غیرفعال کنید.

تشخیص شنود

دقت کنید بعضی اپراتورها شماره‌های رسمی برای زمانی که خط شما در حالت مشغول و غیره باشد برای هدایت تماس‌های از دست رفته و ارسال پیامک تماس از دست رفته دارند. (مانند شماره هایی که در عکس بالا مشاهده میکنید)

اگر این شماره‌ها را از این بخش پاک کنید این عملیات بر روی خط شما دیگر کار نخواهد کرد.

۲- اهداف و دلایل هکرها و افراد سودجو از شنود و دایورت شماره تلفن همراه

خیلی از مواقع هکرها و حتی شاید افراد نزدیک به شما، سعی داشته باشند به تماس های تلفنی و پیام های تلفن همراه شما دسترسی پیدا کنند. شنود کردن و یا دایورت شماره تلفن همراه شما توسط افراد دیگر، به آن ها این امکان را می دهد که به راحتی به پیام ها و تماس های دریافتی شما دسترسی داشته و اگر هدف دسترسی به صفحات اجتماعی شما را داشته باشند، به راحتی قادر به تغییر پسورد شما خواهند بود. همچنین گاهی اوقات هکر می تواند از شماره شما برای تماس های بین المللی استفاده کند. در این مورد هکر با فرستادن شماره شما برای شخص دیگری در خارج از کشور و دایورت شماره شما بر تلفن همراه خود از خط شما در جهت اهداف خود استفاده می کند. در این صورت هزینه مکالمات بر روی خط شما محاسبه خواهد شد.

۳- سایر راه های جلوگیری از شنود تلفن همراه

اگر مشکوک به هک تلفن همراهتان هستید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

۱- از شر نرم افزار های مشکوک خلاص شوید: اگر در تلفن همراهتان نرم افزاری مشکوک وجود دارد، می توانید در گوشی اندرویدی خود با ورود به قسمت App Manager در قسمت Settings نرم افزار مشکوک را حذف کنید. (گوشی های آیفون به دلیل نظارت اپ استور و محدودیت نصب نرم افزار از منابع دیگر، کمتر دچار چنین مشکلی خواهند شد.)

۲- ریست فکتوری: در صورتی که با جستجو در نرم افزار های خود، نرم افزار جاسوسی و مشکوک را پیدا نکردید. ابتدا آپدیت بودن تلفن همراه خود را چک کنید در صورت آپدیت بودن بهترین گزینه برای رها شدن از دسترسی نرم افزارهای مخرب به تلفن همراهتان، ریست فکتوری کردن گوشی و بازگشت به تنظیمات کارخانه می باشد.

۳- اصلاح Privacy Settings گوشی: تنظیمات Privacy تلفن همراه خود را تنظیم کنید. برای گوشی های آیفون قابلیت ردیابی یا Tracking نرم افزار ها را غیر فعال کنید. برای پیشگیری از شنود در گوشی های سامسونگ می توانید از قابلیت گوگل Privacy Sandbox برای سیستم عامل اندروید استفاده کنید. در گوشی های اندرویدی و آیفون اگر به اشتباه تنظیمات تماس خود را بر روی گزینه ی Call Forwarding تنظیم کرده اید، با رفتن به قسمت Phone در تنظیمات تلفن همراه این گزینه را لغو کنید.

سوالات متداول

کد لغو #62#* چیست؟

در صورت تشخیص شنود تلفن همراه بر روی خط شما شما می توانید با شماره گیری #62## این کد دستوری را لغو کنید.

چگونه شنود گوشی را غیرفعال کنیم؟

اگر از کاربران همراه اول می باشید و قصد لغو شنود خط تلفن همراهتان را دارید می توانید از کد های دستوری مختلفی مثل #004## و #67## و #61## استفاده کنید. برای کاربران ایرانسل کد #002## کد لغو شنود اپراتور ایرانسل می باشد.

جمع بندی

در این مطلب به آموزش مراحل تشخیص شنود و چگونگی رفع آن پرداختیم. کد دستوری #۶۲#* مشخص کننده هک گوشی شما نیست. بلکه انتقال تماس های شما توسط شخصی به تلفن همراهی دیگر را نشان می دهد. این کار می تواند توسط شخص سومی در صورت دسترسی به تلفن همراه شما، انجام پذیرد. اگر دلیلی برای شنود مکالمات شما توسط افراد دیگر می بینید، حتی الامکان تلفن همراه و اطلاعاتتان را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شنود تماس و پیام هایتان می تواند برایتان مشکل ساز باشد اما شما می توانند با انجام یک سری مراحل از این کار پیشگیری کرده و یا در صورت مشکوک بودن به شنود آن را تشخیص و غیرفعال کنند. امیدواریم توانسته باشیم به سوال کد #۶۲#* چیست؟ پاسخ کاملی داده باشیم. حتما تجربیات و نظرات خود را در زمینه شنود توسط این کد دستوری با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 2 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب