مطلب فعلی :

۱۲ تا از بهترین کدهای مخفی و امنیتی اندروید که باید آنها را بدانید

رفتن به بالا

۱۲ تا از بهترین کدهای مخفی و امنیتی اندروید که باید آنها را بدانید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
12 تا از بهترین کدهای مخفی و امنیتی اندروید که باید آنها را بدانید

۱۲ تا از بهترین کدهای مخفی و امنیتی اندروید که باید آنها را بدانید

شاید بتوان گفت که اندروید پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان محسوب می‌شود. اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، ممکن است اطلاعاتی در رابطه با کدهای مخفی اندروید 🤫 یا کدهای USSD داشته باشید. ما در این مطلب از کلاسیک وب به معرفی ۱۲ تا از بهترین کدهای مخفی و امنیتی اندروید که باید آنها را بدانید، پرداخته‌ایم.

کدهای مخفی گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و…

Secret Security Codes for Samsung, Xiaomi, Huawei and …

کدهای USSD که ما آنان را با نام کدهای مخفی می‌شناسیم، کدهایی برای دسترسی به بعضی از ویژگیهای پنهان در تلفن هوشمند شما محسوب می‌شوند. برای اجرای کدهای مخفی اندروید، باید از شماره گیر تلفن همراه خود استفاده کنید. برخی از این کدها پس از وارد شدن در شماره گیر به صورت خودکار، پاسخی را به شما ارائه خواهند داد. اما برخی دیگر نیاز به ضربه زدن به دکمه سبز یا شماره گیر دارند.

کد *۲۷۶۷*۳۸۵۵# ریست فکتوری یکی از انواع کد مخفی گوشی سامسونگ، هواوی و …

کد *۲۷۶۷*۳۸۵۵# برای پاک کردن تمام اطلاعات دستگاه تلفن همراه و نصب دوباره سیستم عامل است. این کد جزو اصلی‌ترین و مؤثرترین کدهای مخفی محسوب می‌شود. شما می‌توانید این کد را در شماره گیر تلفن همراه خود تایپ کرده و سپس آن را اجرا کنید که تمام اطلاعات از آن حذف شوند.

تنها در مواقع اضطراری از این کد استفاده کنید. زیرا تمام اطلاعات موجود در تلفن همراهتان پاک می‌شوند.

آموزش کدهای مخفی سامسونگ، هواوی و ...

کد مخفی اندروید*#*#۷۷۸۰#*#* برای بازگشت به حالت کارخانه

اگر نمی‌خواهید از کد قبلی استفاده کرده و تلفن همراهتان را هارد ریست کنید، می‌توانید از این کد استفاده کنید. همانند ریست فکتوری که گوشی شما را به حالت کارخانه باز می‌گرداند، این کد نیز تمام داده‌های تلفن را حذف خواهد کرد. سپس دستگاه را تنظیمات کارخانه باز می‌گرداند. اگر قصد فروش تلفن خود را دارید و می‌خواهید تمام اطلاعات شخصی، داده‌ها و برنامه‌ها را از آن حذف کنید، این کد بهترین گزینه برای شماست. با کمک گرفتن از کد مخفی *#*#۷۷۸۰#*#* حریم خصوصی شما حفظ خواهد شد.

کدهای مخفی گوشی برای ریست فکتوری

کد *#۰۶# برای بررسی IMEI دستگاه

اکثر گوشی‌های موجود در بازار دارای کدی با عنوان IMEI هستند. این شناسه منحصر به فرد بوده و ۱۵ رقمی است. با استفاده از کد *#۰۶# شما می‌توانید بررسی کنید که آیا IMEI دستگاه با کد نوشته شده روی جعبه آن یکسان است یا نه. شماره گیر تلفن همراه خود را باز کرده و این کد را بنویسید. سپس IMEI به شما نمایش داده می‌شود. در تلفن‌های همراه سامسونگ با استفاده از این کد می‌توانید سریال دستگاه تلفن خود را نیز مشاهده کنید.

کد اصل بودن گوشی در گوشی های اندروید

کد مخفی *#۰*# برای فعال کردن حالت General Test

اگر گوشی اندرویدتان به درستی کار نمی‌کند، با وارد کردن این کد در شماره گیر دستگاه، آن را آزمایش کنید. بخش‌های مختلفی را می‌توان به وسیله این کد آزمایش کرد. این تست‌ها شامل لمس دستگاه، دوربین جلو، LED، تست شبیه ساز بارکد. نسخه تلفن همراه، تست RGB و موارد دیگر می‌شود.

کد تست کامل گوشی

کد *#*#۲۳۲۳۳۸#*#* مک آدرس  از کدهای مخفی اندروید

مک آدرس یا Media Access Control address، آدرس فیزیکی دستگاه شما بوده و از ۶ جفت عدد یا کاراکتر دو رقمی به شکل xx:xx:xx:xx:xx:xx تشکیل شده است. مک آدرس به دیگر دستگاه‌های موجود در شبکه، اجازه شناسایی و برقراری ارتباط با دستگاه شما را می‌دهد. این آدرس منحصر به فرد بوده و می‌توان از آن برای شناسایی منحصر به فرد دستگاه وقتی به یک شبکه متصل است، استفاده کرد. با استفاده از کد مخفی *#*#۲۳۲۳۳۸#*#* می‌توانید به آدرس مک دستگاه خود دست یابید.

کد های مخفی گوشی برای اینترنت

 کد *#*#۴۹۸۶*۲۶۵۰۴۶۸#*#* برای عیب یابی گوشی

اگر احساس می‌کنید که شخصی سیستم عامل دستگاه شما را دستکاری کرده است، با استفاده از این کد می‌توانید اطلاعات میان افزاری دستگاه را بررسی کنید. با وارد کردن کد *#*#۴۹۸۶*۲۶۵۰۴۶۸#*#* اطلاعاتی نظیر اطلاعات سیستم عامل، PDA، تلفن، سخت افزار و تاریخ تماس RF یا تاریخ ساخت دستگاه برای شما به نمایش درمی‌آید.

کد های مخفی گوشی برای تماس

کد *#*#۷۵۹۴#*#* خاموش کردن گوشی یک کد امنیتی اندروید

با استفاده از این کد می‌توانید تلفن همراه خود را خاموش کنید، آن هم بدون نیاز به دکمه پاور. برای خاموش کردن گوشی معمولاً ما دکمه پاور را نگه می‌داریم و سپس از منوی پاور برای خاموش کردن گوشی خود اقدام می‌کنیم. اما با استفاده از این کد دیگر نیاز به انجام این کار نیست. کد *#*#۷۵۹۴#*#* برای موقعیت‌هایی که شما به سرعت می‌خواهید گوشی هوشمندتان را خاموش کنید، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. پس از روشن کردن گوشی، دستگاه از شما رمز عبور می‌خواهد. بنابراین در صورت دزدیده شدن گوشی، اطلاعات شما ایمن خواهند ماند.

کد امنیتی گوشی سامسونگ

کد بررسی حافظه *#۳۲۸۲*۷۲۷۳۳۶*#

اگر می‌خواهید در رابطه با سیستم گوشی و فضای حافظه اطلاعاتی به دست آورید، می‌توانید از این کد استفاده کنید. با استفاده از این کد می‌توانید آمار مربوط به مصرف داده را مشاهده کنید. همچنین اطلاعات دقیقی در مورد سیستم اندروید داخلی دستگاه و فضای ذخیره سازی موجود به دست خواهید آورد.

کدهای مخفی شیائومی

کد *#۶۷# از کد های مخفی گوشی برای تماس

هدایت تماس یا Call Forwarding یکی از امکانات پردازش تماس بوده که به کاربر امکان می‌دهد به طور خودکار تماس‌های تلفنی خود را به تلفن یا سامانه پست صوتی هدایت کند. (دایورت) با استفاده از این کد شما می‌توانید متوجه شوید که آیا هدایت تماس در تلفن همراه شما فعال است یا نه. در صورت فعال بودن این قابلیت، زمانی که شماره شما مشغول است یا تماسی را رد می‌کنید، هدایت تماس به شماره دیگر اتفاق می‌افتد. البته شما نیز از این موضوع اطلاع پیدا خواهید کرد.

کدهای مخفی گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و…

کد *۳۱# برای غیرفعال کردن قابلیت شماره انداز تلفن یا Caller ID

اگر می‌خواهید در هنگام تماس با سایر افراد شماره شما برای آنان نشان داده نشود، می‌توانید از این کد مخفی استفاده کنید. برای فعال کرده دوباره نیز تنها باید بار دیگر این کد را شماره گیری کنید. هر بار که از این کد دستوری استفاده می‌کنید، پیامی برای شما به نمایش درآمده و نشان می‌دهد که سرویس فعال یا غیرفعال شده است.

کد های مخفی گوشی برای تماس

کد *#*#۳۴۹۷۱۵۳۹#*#* برای مشاهده اطلاعات دوربین

این کد نیز یکی دیگر از کدهای مخفی اندروید بوده که به شما امکان می‌دهد اطلاعات کاملی درباره دوربین دستگاه از جمله تعداد آن‌ها، حداکثر زوم، نسخه سیستم عامل و سایر جزئیات مشاهده کنید.

کدهای مخفی اندروید

کد مخفی اندروید *۴۳# برای فعال کردن پشت خطی

اگر جزو افرادی هستید که تماس‌های بسیار زیادی در طول روز دارید، این کد مناسب شماست. با فعال کردن این کد می‌توانید با قرار دادن اولین تماس در حالت انتظار، دومین تماس ورودی را دریافت کنید. در برخی موارد حتی می‌توانید بین تماس‌ها جا به جا نیز شوید. برای فعال کردن این قابلیت تنها کافی است *۴۳# را در شماره گیر تلفن خود وارد کنید. همچنین برای غیرفعال کردن آن نیز باید با تغییری کوچک کد را به شکل #۴۳# وارد کنید.

کد های مخفی گوشی برای تماس

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب سعی شد که ۱۲ تا از بهترین کدهای مخفی و امنیتی اندروید که باید آنها را بدانید، مورد بررسی قرار گیرند. با استفاده از این کدها شما می‌توانید به اطلاعات مفیدی در رابطه با تلفن همراه هوشمند خود دست یابید. اگر تا به حال از این کدهای دستوری استفاده کرده‌اید، می‌توانید تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب