مطلب فعلی :

۱۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل APK اندروید برای نصب برنامه و بازی

رفتن به بالا

۱۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل APK اندروید برای نصب برنامه و بازی

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
علت باز نشدن فایل apk در اندروید

۱۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل APK اندروید برای نصب برنامه و بازی

با پیشرفت تکنولوژی گوشی ها کاربرد زیادی در زندگی ما و تفریحات ما دارند. برنامه هایی که ما در گوشی ها نصب میکنیم ⬇️ باعث می شود تا کارهای ما راحت تر جلو برود و یا به وسیله بازی ها اوقات خود را سپری کنیم. اما گاهی اوقات ممکن است که برنامه ها و یا بازی های اندروید موقع نصب خطا بدهند. اگر شما با خطا App not installed در گوشی تلفن همراه خود مواجه شدید این مطلب برای شما می تواند مفید باشد. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش ۱۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل APK اندروید برای نصب برنامه و بازی می پردازیم.

حل مشکل نصب نشدن فایل APK برنامه و بازی در اندروید

Fix App Not Installed Error on Android Mobile

برنامه ها و بازی های خیلی خوبی برای سیستم اندروید طراحی شده اند و می توانند برای ما لذت بخش باشند. اما گاهی اوقات ممکن است هنگام نصب برنامه ها روی دستگاه خود پیام های آزار دهنده خطا را دریافت کنید. این پیام ها به شما اجازه نصب نمیدهند. یکی از این پیام ها App not installed است. زمانی که برنامه و گوشی شما با هم سازگار نباشند شما موفق به نصب برنامه نمیشوید و این پیام را دریافت میکنید.

چند دلیل وجود دارد که شما این پیام را دریافت می کنید اولین دلیل این است که ممکن است فایل برنامه خراب شده باشد یا برخی از فایل های اصلی اصلاح شده باشند و یا وجود نداشته باشند. دومین دلیل فضای ذخیره سازی دستگاه شما است ممکن است فضای ذخیره سازی دستگاه شما پر باشد و در نصب برنامه اختلال ایجاد کند. نصب بسته های APK از نصب ساده APK Arch پشتیبانی نمیکند. همینطور این خطا ها می توانند به خاطر مجوز باشند. سیستم اندروید دارای مجوز های زیادی است که ممکن است خطایی در آنها رخ داده باشد و یا برنامه شما از نسخه اندروید پشتیبانی نکند. در ادامه به بررسی علت نصب نشدن برنامه در گوشی هواوی و سایر مدل ها همچنین روش حل این مشکل میپردازیم.

همچنین اگر گوشی شما ارور Install Blocked میدهد مطلب علت غیرفعال شدن Install و روش حل مشکل ارور Install Blocked اندروید میتواند برای شما مفید باشد.

رفع مشکل باز نشدن فایل APK در اندروید با حذف برنامه

قبل از هر کاری و امتحان روش های دیگر ابتدا برنامه را حذف و دوباره آن را نصب کنید. این احتمال وجود دارد که هنگام نصب برنامه و دانلود آن با مشکل مواجه شده اید و خطای این برنامه نصب نمی شود را دریافت کرده اید. این روش آسان ترین راه و سریعترین راه برای رفع خطاها در نصب بازی است.

رفع مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید با راه اندازی مجدد گوشی

یکی دیگر از ساده ترین راه ها و سریع ترین راه ها راه اندازی مجدد گوشی است. راه اندازی مجدد یک دستگاه اندرویدی نه تنها میتواند خطاهای رایج و کوچک سیستم را برطرف کند بلکه عمر باتری را نیز حفظ می کند. مشکل نصب می تواند به خاطر خراب شدن حافظه دستگاه باشد. راه اندازی مجدد اندروید حداقل یکبار در هفته می تواند این مشکلات را حل کند.
برای خاموش و روشن کردن گوشی اندرویدی خود می توانید دکمه خاموش را سه ثانیه نگه دارید و یا در بعضی از گوشی ها شما باید دکمه خاموش و تغییر صدا را همزمان نگه دارید.

نصب فایل apk بر روی گوشی

یک پیام برای شما باز میشود که شما می توانید کارهای مختلفی مثل خاموش کردن، راه اندازی مجدد و همینطور اسکرین شات گرفتن را انتخاب کنید. برای راه اندازی مجدد گوشی روی دکمه Restart کلیک کنید.

علت نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ

حالا گوشی اندرویدی شما در حال راه اندازی مجدد است و بعد از روشن شدن ممکن است مشکل شما حل شده باشد.

علت باز نشدن فایل APK در اندروید بدلیل برنامه های خراب دیگر

گاهی اوقات نصب یک سری برنامه های مخرب و خراب می تواند باعث از بین رفتن برنامه های دیگر نیز شود. بنابراین یکی از راه هایی که شما میتوانید خطای نصب برنامه در گوشی اندروید خود را رفع کنید این است که برنامه های مخرب را از گوشی خود پاک کنید در اینجا مراحل حذف برنامه مخرب آمده است. ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید و به بخش Apps بروید. سپس برنامه ای را که به آن مشکوک هستید و یا بعد از نصب آن برنامه، شما به مشکل خورده اید را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. حالا برای پاک کردن آن کافیست دکمه Delete یا Unistall را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.

مشکل نصب نشدن برنامه ها در اندروید با جایگزین کردن برنامه خراب

گاهی برنامه های دیگر باعث این مشکل نمیشوند و خود برنامه ای ک نصب نمیشود خراب است. شما می توانید با این راه حل مشکل خود را حل کنید. ابتدا برنامه گوگل پلی را باز کنید و برنامه را دانلود کنید. همینطور می توانید از هر سایتی دیگری که مطمئن هستید برنامه را دانلود کنید. بعد از دانلود برنامه فایل APK را از کارت SD به حافظه تلفن خود منتقل کنید. بعد از انتقال به حافظه داخلی برنامه را نصب کنید و قبل از باز کردن برنامه گوشی خود را یکبار خاموش و سپس روشن کنید. اگر پیام خطا را مشاهده کردید می توانید برنامه را از منابع قابل اعتماد دیگر دانلود کنید.

علت نصب نشدن برنامه ها در گوشی شیائومی

همچنین مطلب ۸ روش حل مشکل نصب نشدن برنامه ها در گوشی های اندروید میتواند برای شما مفید باشد.

حل مشکل نصب نشدن بازی در اندروید با ریست Package Installer

پوشه Package Installer پوشه اصلی است که برنامه دستگاه اندروید شما بر روی آن نصب می شود. ابتدا تنظیمات گوشی اندرویدی خود را باز کنید و به Apps بروید. در بخش Apps به قسمت Package Installer بروید. قبل از این مرحله باید گزینه Show system apps را فعال کنید. برای فعال کردن این گزینه ابتدا سه نقطه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه Show system apps را انتخاب کنید.

علت نصب نشدن برنامه در گوشی هواوی

در زیر قسمت Package Installer روی گزینه Storage کلیک کنید.

رفع مشکل باز نشدن فایل apk

به قسمت Clear data بروید و روی آن کلیک کنید سپس روی گزینه Clear cache ضریه بزنید تا کل اطلاعات موقت Package Installer پاک شود.

باز کردن فایل apk در اندروید

دوباره برنامه را از اول از طریق منابع معتبر دانلود کنید. همچنین شما میتوانید دیتا برنامه را نیز پاک کنید برای این کار ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید. سپس گزینه App را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید. بر روی آن ضربه بزنید. بعد از آن شما دو گزینه Clear data و Clear cache خواهید دید. با استفاده از این دو گزینه اطلاعات برنامه خود را پاک کنید تا مشکلتان حل شود.

رفع مشکل نصب نشدن برنامه های اندروید با تغییر کد برنامه

یکی دیگر از روش های رفع ارور نصب دستکاری برنامه های (APK) اندروید است. برای انجام این کار میتوانید تغییراتی در کد نسخه یا SDK ایجاد کنید. ابتدا برنامه ویرایشگر APK را دانلود کنید. بعد از این که دانلود برنامه ویرایشگر APK کامل شد آن را باز کنید و بر روی Select an APK File کلیک کنید. حالا شما باید برنامه ای را که می خواهید نصب کنید پیدا کنید.

علت نصب نشدن برنامه ها در گوشی شیائومی

برنامه را انتخاب کنید و گزینه Common edite را انتخاب کنید.

علت نصب نشدن برنامه در گوشی هواوی

در قسمت Install Location گزینه ها را به هر گزینه دیگری که برای دستگاه شما مناسب است تغییر دهید.

رفع مشکل باز نشدن فایل apk

همچنین شما می توانید کد ورژن برنامه را تغییر دهید و نسخه آن را به نسخه قدیمی تر ببرید تا دستگاه شما از آن پشتیبانی کند.

باز کردن فایل apk در اندروید

روی دکمه Save کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

مشکل نصب نشدن برنامه ها در اندروید

برنامه نصب شده روی گوشی خود را پاک کنید و بعد از آن برنامه اصلاح شده از طریق برنامه ویرایشگر APK را نصب کنید.

نصب فایل APK بر روی گوشی با اجتناب از نصب بر روی کارت SD

برخی از برنامه ها که روی کارت SD ذخیره می شوند ممکن است به طور درست کار نکنند و یا نصب نشوند. بهترین راه حل برای رفع این مشکل استفاده از حافظه داخلی خود گوشی و نصب برنامه روی آن است. برای همین اگر برنامه شما روی کارت SD ذخیره شده است آن را به حافظه داخلی خود انتقال دهید.

علت نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ بدلیل محدودیت ها

ممکن است آخرین نسخه برنامه به دلیل محدودیت ها سیستم از دستگاه شما پشتیبانی نکند. برای حل این مشکل شما میتوانید نسخه قدیمی تر برنامه را دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید.

رفع مشکل باز نشدن فایل APK در اندروید با استفاده از APK Bundle

گوگل روش جدیدی برای توزیع برنامه های اندروید به نام APK bundle معرفی کرده است. فایلهای اندروید میتوانند در قالب های فشرده شده به اجرای برنامه های شما کمک کنند و خطاهای نصب نشدن برنامه را از بین ببرند برای نصب APK bundle میتوانید از AAB Installer استفاده کنید.

مشکل نصب نشدن بازی در اندروید

شما ابتدا باید تمام فایل های APK مورد نظر خود را دانلود کنید و سپس برنامه Split APK را از فروشگاه پلی دانلود و نصب کنید. بعد از نصب روی دکمه Install APK ضربه بزنید. بعد از آن فایل ها را پیدا کنید و همه فایلها را انتخاب کنید.

مشکل نصب نشدن برنامه های اندروید

بعد از تمام شدن انتخاب گزینه ها روی Select ضربه بزنید. سپس یک پیام  نصب برای شما باز می شود. بعد از باز شدن این پیام روی گزینه Install ضربه بزنید و تمام شد.

نصب فایل apk بر روی گوشی

گزینه Google play protect در گوگل پلی را غیر فعال کنید

قابلیت Google play protect برای محافظت از بدافزار ها است. این قابلیت برنامه ها و یا برنامه های نصب شده را اسکن می کند و هر فایل مضر برای گوشی شما پیدا کند نصب آن را متوقف می کند. بنابراین اگر با خطای نصب مواجه شدید بهتر است این قابلیت را غیر فعال کنید برای غیر فعال کردن این قابلیت کافیست مراحل زیر را طی کنید.
ابتدا برنامه Google play را باز کنید. روی نماد تنظیمات در بالای صفحه سمت چپ ضربه بزنید. و در لیست تنظیمات گزینه Play protect را انتخاب کنید.

علت نصب نشدن برنامه در گوشی سامسونگ

و در آخر گزینه های این صفحه را غیر فعال کنید.

همه تنظیمات برنامه خود را ریست کنید

ریست تنظیمات همه برنامه ها شاید بتواند مشکل خطای نصب نشدن برنامه را رفع کند. برای این کار ابتدا تنظیمات دستگاه اندرویدی خود را باز کنید. سپس به قسمت Apps manager بروید. روی نماد منو ضربه بزنید و گزینه Reset App Preferences را انتخاب کنید.

باز کردن فایل APK در اندروید با فعال کردن قابلیت نصب از منبع ناشناس

گوشی های اندروید یک قابلیت دارند که اگر شما از منبع ناشناس برنامه را نصب کنید آن را اجرا نمیکند و خطا میدهد برای حل کردن این مشکل ابتدا وارد Setting گوشی خود شوید و گزینه Security را انتخاب و بعد از آن گزینه Unknown source را انتخاب کنید و سپس آن را  فعال کنید بعد از فعال کردن این گزینه می توانید برنامه را نصب کنید.

باز کردن فایل APK در اندروید با فعال کردن قابلیت نصب از منبع ناشناس

حل مشکل نصب برنامه برای گوشی های روت شده

در گوشی های روت شده شما از طریق برنامه Lucky Pather میتوانید پیام خطا را درست کنید. برای این کار ابتدا برنامه Lucky Pather را در دستگاه اندرویدی خود دانلود و نصب کنید. بعد از آن برنامه را باز کنید و روی گزینه Toolbox کلیک کنید.

مشکل نصب نشدن برنامه ها در اندروید

به گزینه Patch to Android بروید. بر روی آن کلیک کنید تا یکسری گزینه برای شما نمایش داده شود.

علت باز نشدن فایل apk در اندروید

دو تا گزینه Signature Verification status always true و Disable APK Signature Verification را تیک بزنید.

مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید

روی گزینه Apply ضربه بزنید تا تغییرات اعمال شوند. بعد از آن دستگاه خود را خاموش و سپس روشن کنید.

رفع مشکل باز نشدن فایل APK با برنامه APK Signer

برنامه APK Signer یک برنامه قانونی است که میتواند فایلهای شما را درست کند و خطاهای نصب آن را رفع کند. ابتدا برنامه را از فروشگاه پلی دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید.

بعد از کامل شدن نصب آن را باز کنید و از گزینه های بالای صفحه گزینه SIGNING را انتخاب کنید. به سمت پایین بکشید تا آیکون شبیه به مداد را پیدا کنید. روی آیکون مداد کلیک کنید تا مدیریت فایل شما باز شود.

باز نشدن فایل apk در اندروید

حالا شما باید برنامه خود را از لیست برنامه های موجود در گوشی خود پیدا کنید و آن را انتخاب کنید بعد از آن دکمه Save را بزنید.

حل مشکل نصب نشدن فایل APK برنامه و بازی در اندروید

در آخر روی گزینه Signed کلیک کنید تا آن را را روی دستگاه خود نصب کنید.

روش حل مشکل باز نشدن فایل APK اندروید برای نصب برنامه و بازی

مجوز دادن به برنامه برای دسترسی به گوشی شما

ممکن است برنامه روی گوشی شما نصب شود ولی اجرا نشود و خطای نصب نشده بدهد. این مشکل شاید به این دلیل است که شما به برنامه مجوزهای مورد نیاز آن را ندادید. مثلا برنامه از شما مجوز دسترسی به دوربین و دسترسی به لوکیشن را می خواهد اگر شما هم دسترسی ندادید ممکن است برنامه شما به درستی کار نکند. برای درست کردن این مشکل ابتدا باید تنظیمات گوشی خود را باز کنید و به قسمت Apps بروید. اگر برنامه‌ های شما زیاد است برای دیدن تمام برنامه ها می توانید روی گزینه See all Apps بزنید.

مشکل نصب نشدن برنامه ها در اندروید

سپس برنامه مورد نظر خود را از بین برنامه‌ های خود پیدا کنید و روی گزینه Permission کلیک کنید.

علت باز نشدن فایل apk در اندروید

سپس روی گزینه Allow کلیک کنید.

مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید

همچنین مطلب ۷ روش حل مشکل ارور Not responding و Isn’t responding اندروید میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از کلاسیک وب برای علت نصب نشدن برنامه ها در گوشی شیائومی و بقیه مدل ها و نحوه رفع مشکل آن صحبت کردیم. شما از کدام روش برای درست کردن مشکل باز نشدن فایل APK خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه بنویسید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب