مطلب فعلی :

۲ روش حل مشکل پخش نکردن و خطای HEVC/H265 برنامه PotPlayer

رفتن به بالا

۲ روش حل مشکل پخش نکردن و خطای HEVC/H265 برنامه PotPlayer

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
2 روش حل مشکل پخش نکردن و خطای HEVC/H265 برنامه PotPlayer

۲ روش حل مشکل پخش نکردن و خطای HEVC/H265 برنامه PotPlayer

از آنجایی که امروزه فیلم‌های ۴K یا ۴K Blu-ray بیشتر و حتی با کیفیت بالاتر یعنی ۸K و.. منتشر می‌شوند، پخش فایل‌های HEVC یا فایل‌های H.265 🔊 برای بسیاری از کاربران یک امر ضروری است. نرم‌ افزار PotPlayer می‌تواند از این فایل‌ها پشتیبانی کند، اما چگونه؟ در این مطلب از کلاسیک وب به ۲ روش حل مشکل پخش نکردن و خطای HEVC/H265 برنامه PotPlayer می‌پردازیم.

حل پیغام خطای HEVC/H265 نرم افزار PotPlayer

?How Can PotPlayer Support HEVC/H.265 

نرم‌ افزار PotPlayer پس از انتشار ویدیوهای HEVC/H265 در بین کاربران محبوبیت زیادی کسب کرد، چرا که می‌تواند از این فرمت پشتیبانی کند. با این حال، اخیرا با حذف کدک HEVC از PotPlayer منجر به شکست در پخش HEVC در کامپیوتر شده‌است. برای رفع مشکل hevc/h 265، به‌جای پخش مستقیم فایل‌های HEVC در PotPlayer، می‌توان کدک HEVC مورد نیاز برای پخش به پخش کننده اضافه کرد.

نحوه نصب کدک PotPlayer

از آنجایی که PotPlayer کدک HEVC حذف کرده است، برای پخش موفقیت آمیز فایل‌های HEVC باید کدک مناسب را دانلود کنید. به شما توصیه می‌کنیم که به‌جای یک کدک، بسته کدک HEVC برای PotPlayer دانلود و نصب کنید. بسته کدک که معمولا شامل انواع کدک‌های ویدیویی و صوتی برای اکثر فایل‌های چندرسانه‌ای اصلی است، فرمت ویدیویی H.265 را نیز ساپورت می‌کند. پس از دانلود کدک H 265، برای نصب کدک HEVC در PotPlayer مراحل زیر را دنبال کنید:

در ابتدا بررسی کنید که آیا PotPlayer کدک HEVC را دارد یا خیر. همان‌طور که در بالا ذکر شد، PotPlayer کدک HEVC را حذف کرده است و هنگام پخش فایل H.265 با یک پیام پاپ آپ ارور hevc/h 265 مواجه می‌شوید.

کدک HEVC را دانلود و نصب کنید. می‌توانید K-Lite Codec Pack را انتخاب کنید. معمولا فایل کدکی که دریافت می‌کنید در فرمت WAR یا ZIP می‌باشد. پس از دانلود بسته کدک مراحل را برای تکمیل فرآیند نصب انجام دهید. سپس PotPlayer و کامپیوتر را مجددا راه‌اندازی کنید. بر روی دکمه OK کلیک کنید تا فرآیند نصب بسته کدک به پایان برسد. برای فعال کردن بسته کدک، بهتر است PotPlayer و کامپیوتر را دوباره راه‌اندازی کنید تا به‌طور مؤثر کار کند.

دانلود کدک H265

حل خطای hevc/h265 نرم افزار PotPlayer

در هنگام پخش ویدیوهایی با انکدینگ x265، ممکن است با خطاهایی مواجه شوید. برای رفع مشکل hevc/h265 در برنامه PotPlayer ابتدا نسخه مربوط به نرم‌افزار خود را دانلود و نصب کنید. توجه داشته باشید که در هنگام نصب تیک تمام گزینه‌ها را بزنید تا فرآیند نصب به‌طور کامل انجام شود.

حل خطای hevc/h265 نرم افزار PotPlayer

نرم افزار PotPlayer را اجرا کنید و سپس کلید F5 را فشار دهید. با این کار بخش تنظیمات باز می‌شود. همچنین می‌توان بر روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه Preferences را انتخاب کرد.

رفع مشکل ارور hevc/h265 برنامه PotPlayer

در لیست سمت چپ به Filter Control و سپس Video Decoder بروید.

حل مشکل پخش نکردن Hx265 در PotPlayer

در پایین و سمت راست بر روی دکمه Built-in Video Codec/DXVA Settings کلیک کنید. همچنین می‌توانید بر روی یکی از دکمه‌ها با آیکون سه نقطه نیز کلیک کنید.

ارور hevc/h 265

در سمت چپ و قسمت Available Video Decoders گزینه H.265/HEVC را بیابید و بر روی مقدار مقابل آن کلیک کنید. سپس گزینه FFmpeg64.dll را انتخاب کنید.

رفع مشکل hevc/h265 در برنامه PotPlayer

در پایان بر روی OK و مجددا OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. سپس می‌توانید ویدیو مورد نظر را اجرا کنید.

اگر پس از انجام فرآیند بالا گزینه FFmpeg64.dll را مشاهده نکردید، دستورالعمل زیر را انجام دهید:

نرم‌افزار را حذف و دوباره نصب کنید. مراحل نصب پیشفرض را دنبال کنید تا به مرحله زیر برسید.

نحوه نصب کدک PotPlayer

تیک تمام گزینه‌ها را فعال کرده و تایید کنید تا کدک از اینترنت دریافت شود. اگر پس از انجام این مراحل باز هم با  مشکل پخش hevc/h265 در پات پلیر مواجه بودید، روش قبل را مجددا تکرار کنید.

حل خطای hevc/h265 نرم افزار PotPlayer

برای رفع مشکل ارور hevc/h265 برنامه PotPlayer باید یک کدک این نرم‌افزار را که در ابتدای نصب نمایش داده می‌شود، دانلود کنید. در غیر این‌ صورت بهتر است که این پلیر را ابتدا حذف کرده و دوباره نصب کنید. همچنین می‌توانید کدک را به‌صورت جداگانه دانلود کنید.

مشکل hevc/h 265

پس از اقدام به نصب نرم‌افزار PotPlayer به صفحه‌ای می‌رسید که باید تیک تمام گزینه‌های آن را بزنید. توجه داشته باشید که حتما به اینترنت متصل باشید. پس از کلیک بر روی گزینه Close، برنامه به‌صورت اتوماتیک شروع به دانلود کدک‌ها می‌کند. در پایان در پنجره نمایش داده شده بر روی I Agree کلیک کنید.

مشکل پخش hevc/h265 در پات پلیر

در مرحله بعد همانند تصویر تیک گزینه‌ها را زده و بر روی Next کلیک کنید.

حل خطای hevc/h265 نرم افزار PotPlayer

اکنون محل نصب را انتخاب کرده و گزینه Install را بزنید. در پایان بر روی Close کلیک کنید.

حل مشکل hevc/h 265

پس از انجام این فرآیند همچنان ویدیوهای فرمت x265 پخش نخواهند شد و برای حل مشکل hevc/h 265 باید تنظیمات را تغییر دهید. مانند روش گفته شده در قبل برنامه PotPlayer را اجرا کرده و گزینه Preference را انتخاب کنید و مراحل را مانند قبل تا پایان ادامه دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به‌طور کلی بسیاری از اصلی‌ترین پخش‌کننده‌های رسانه از HEVC پشتیبانی نمی‌کنند. در این مطلب از کلاسیک وب به ۲ روش حل مشکل پخش نکردن و خطای HEVC/H265 برنامه PotPlayer پرداختیم. اگر این مطلب برای شما مفید بود، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما درمیان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب