مطلب فعلی :

۵ روش حل مشکل عدم شناسایی و نخواندن دی وی دی و سی دی در لپ تاپ

رفتن به بالا

۵ روش حل مشکل عدم شناسایی و نخواندن دی وی دی و سی دی در لپ تاپ

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
چرا دی وی دی خوانده نمی شود

۵ روش حل مشکل عدم شناسایی و نخواندن دی وی دی و سی دی در لپ تاپ

احتمالا پیش آمده که بعد از مدت ها سراغ یکی از دی وی دی یا سی دی های قدیمی خود رفته باشید و متوجه شوید که دلایل نامعلومی، CD یا DVD اجرا نمیشود یا به اصطلاح، بالا نمی آید. این میتواند بسیار کلافه کننده باشد. روش های مختلفی برای رفع مشکل دی وی دی رایتر لپ تاپ یا کامپیوتر وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم با این مشکل که چرا دی وی دی خوانده نمی شود مواجه هستید، با نخواندن دی وی دی و سی دی در لپ تاپ کلاسیک وب همراه باشید.

رفع مشکل دی وی دی رایتر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ لپ تاپ

How to Fix Laptop’s Optical Drive Not Working On Windows 10, 8 and 7

اگر چه میتوان گفت که امروزه فلش مموری ها تقریبا جای دیسک های حلقه‌ای را گرفته اند و برخی اپ تاپ های جدید هم از دی وی دی رایتر استفاده نمیکنند، اما همچنان و به هر طریق، DVD و CD ها هنوز هم استفاده میشوند. که البته بسیار آسیب پذیر هم هستند. اما ما لیستی از راه حل های ممکن را برای مشکلات درایو های نوری در لپ تاپ ها تهیه کرده ایم، بنابراین اگر قادر به باز کردن سی دی یا دی وی دی خود در لپ تاپ نیستید حتما آنها را بررسی کنید.

مشاهده وضعیت CD یا DVD و خش دار بودن آن

مشکل نخواندن dvd در ویندوز 10

ابتدا و پیش از هر چیز دیگری، چک کنید و ببینید که آیا بر روی حلقه، خط و خش بارزی وجود دارد یا خیر. اگر خط و خش موجود بر روی آن قابل توجه نبود، آن را به آرامی و با یک دستمال نرم پاک کرده و در دستگاه قرار دهید و ببینید که آیا دیسک شروع به چرخش میکند یا خیر. اگر شروع به چرخش نکرد یا چرخش آن مقطوع بود، راهکار های زیر را امتحان کنید. در ضمن اگر خط و خش بر روی آن بیش از حد زیاد بود پیشنهاد میکنیم که از قرار دادن آن در دستگاه جلوگیری کرده زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات بزرگتری شود.

اگر سی دی یا دی وی دی شما به طرز غیر قابل استفاده‌ای خش دار است، ناامید نشوید. همچنان راهی هست. پیشنهاد میکنیم حتما ۴ روش حل مشکل خوانده نشدن CD و DVD خش دار را مشاهده کنید.

رفع مشکل دی وی دی رایتر لپ تاپ با تمیز کردن لنز

مشکل دی وی دی درایو لپ تاپ

بخش عظیمی از مشکل دی وی دی درایو لپ تاپ میتواند مربوط به لنز های آن باشد. حتی اگر مداوم از دی وی دی رایتر لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده نکنید هم آن در معرض کثیف شدن یا نشستن گرد و غبار بر روی آن قرار دارد. اگر بر روی لنزهای لیزر هرگونه گرد و غبار و گرد و غبار وجود دارد، باید آن را تمیز کنید و توجه داشته باشید که حتما اینکار را با دقت انجام دهید. با یک پارچه ملایم و ترجیحا با محلول الکل یا آب مقطر. برای جلوگیری از خراشیدن یا آسیب رساندن به لنز، حرکات خود را با عجله انجام ندهید و از پارچه‌ی سخت هم استفاده نکنید. پس از انجام این کار دیسک خود را وارد کرده و آن را امتحان کنید.

حل مشکل نخواندن دی وی دی در ویندوز ۱۰ و.. با بررسی کابل

یکی دیگر از دلایل عدم شناسایی دی وی دی رایتر، از کار افتادن دی وی دی رایتر است. چک کنید که آیا حلقه شروع به چرخش میکند یا خیر. اگر اصلا CD یا DVD نمیچرخید و صدایی از خود تولید نمیکرد، ۲ امکان وجود دارد. امکان اول و ناخوشایند آن است که باید دی وی دی رایتر خود را تعویض کنید زیرا به کلی از کار افتاده یا باید آن را به مراکز تعمیر ببرید. امکان دوم آنکه کابلی که به مادر بورد متصل میشود، دارای اشکل است یا اصلا وصل نشده. شاید به دلایلی مادر بورد لپ تاپ را باز کرده باشید و یادتان رفته باشد که کابل دی وی دی رایتر را در جای خود متصل کنید زیرا این کانکتور نسبتاً کوچک است بنابراین می توان به راحتی از آن غافل شد. وقتی مطمئن شدید کابل در جای خود قرار دارد، دوباره امتحان کنید.

چک کردن درایو های CD/DVD رام

اگر می توانید تأیید کنید که همه چیز از نظر سخت افزاری خوب است، حالا باید برای حل مشکل دی وی دی رام در ویندوز ۱۰ و.. درایور ها را بررسی کنید. برای یک درایو نوری خیلی نادر است که مشکلات نرم افزاری داشته باشد، اما به هر حال از آن غافل نشوید.

باز نشدن درب سی دی رام لپ تاپ

بر روی Start راست کلیک کرده و از لیستی که نمایش داده میشود، Device Manager را انتخاب کنید. حالا DVD/CD-ROM drives را باز کنید و بر روی درایو نوری خود کلیک راست کرده و سپس Update Driver را بزنید.

پاک کردن نرم افزار های درایو مجازی

رفع مشکل نخواندن دی وی دی در لپ تاپ

یکی دیگر از راه های رفع مشکل نخواندن دی وی دی در لپ تاپ ، پاک کردن نرم افزار های درایو مجازی است. نرم افزار هایی مانند Daemon Tools و PowerISO و ISO Recorder یا مشابه آنان است. به Control Panel و سپس بخش Programs رفته و نرم افزار های درایو مجازی و ISO را پاک کنید و مجدد چک کنید که مشکل دی وی دی رام لپ تاپ حل شده یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب ۵ روش حل مشکل عدم شناسایی و نخواندن دی وی دی و سی دی در لپ تاپ را باهم بررسی کردیم. آیا تابحال شما با موضوع عدم شناسایی دی وی دی رایتر مواجه شده اید؟ یا چه راهکاری را برای باز نشدن درب سی دی رام لپ تاپ پیشنهاد میدهید؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را درباره مشکل نخواندن DVD در ویندوز ۱۰ در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب