مطلب فعلی :

۸ روش رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. اندروید

رفتن به بالا

۸ روش رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. اندروید

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. اندروید

۸ روش رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. اندروید

برای هر مدل گوشی پس از مدت ها استفاده ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. برخی از این مشکلات سخت افزاری هستند و برای رفع آن ها باید به متخصصان مراجه کرد. برخی از ان ها نیز نرم افزاری هستند. این گونه مشکلات شاید با امتحان برخی روش ها توسط خود شما قابل رفع شدن باشند. یکی از این نوع مشکلات، سیاه شدن صفحه گوشی در هنگام روشن شدن آن است. در این مطلب کلاسیک وب قصد داریم به بررسی روش هایی که می تواند به حل این مساله کمک کند بپردازیم.

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ ، هواوی و..

How to Fix Black Screen on Android Phone

پیش از این در کلاسیک وب به ۶ روش رفع مشکل بالا نیامدن و ریستارت شدن پشت سرهم گوشی و تبلت اندروید و نیز ۴ روش رفع ارور No Command در اندروید پرداخته شده است. در این مطلب می خواهیم به بررسی یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در گوشی های خود با آن مواجه شوید یعنی مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. اندروید بپردازیم.

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ

این اتفاق می تواند به دلایل گوناگونی رخ دهد. از جمله:

  • نصب اپلیکیشنی ناسازگار یا دارای باگ و ویروس
  • جدا نکردن موبایل از شارژر پس از اتمام شارژ آن در مدتی طولانی
  • استفاده از شارژری ناسازگار با گوشی
  • تمام شدن عمر باتری یا کهنه شدن آن
  • گاهی اوقات وجود مشکلاتی در شبکه نیز موجب این مشکل می شود
  • ریستارت کردن های متوالی
  • کرش کردن گوشی همراه به دلایل مختلفی چون کمبود حافظه و..

حل مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ با جدا کردن باتری و فشردن کلید پاور به مدت یک دقیقه

با این کار حافظه گوشی رفرش خواهد شد. البته این روش فقط در گوشی هایی قابل انجام است که باتری آن ها قابل جدا شدن باشد. برای این کار می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- قاب پشتی گوشی را جدا کنید.

۲- باتری را جدا کنید.

۳- دکمه پاور گوشی را فشار داده و به مدت یک دقیقه نگه دارید.

۴- حالا باتری را دوباره در جای خود بگذارید.

۵- گوشی را روشن کنید.

تست باتری گوشی برای سیاه شدن صفحه گوشی اندروید سامسونگ و..

گاهی اوقات دلیل بروز این مشکل عدم شارژ کافی گوشی است. پس گوشی را به شارژر وصل کنید و ده دقیقه ای صبر کنید. سپس تلاش کنید که گوشی را وشن کنید. اگر با اتصال شارژر به گوشی هیچ تصویری روی صفحه نمایش نمی بینید و چراغی هم روشن نمی شود پس شاید باتری به طور کل خراب شده باشد و باید به فکر تعویض آن باشید.

خارج کردن کارت حافظه جهت حل مشکل سیاه یا بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ

این مورد مخصوصا در گوشی های سامسونگ سری Galaxy S5 زیاد دیده شده است که بروز برخی مشکلات به خاطر عملکرد نا درست کارت حافظه نصب شده روی آن بوده است. برای اطمینان از اینکه آیا کارت حافه موجب بروز این مشکل شده است یا خیر میتوانید آن را موقتا از گوشی در آورده و سعی کنید که گوشی را بدون آن روشن کنید. اگر مشکلتان حل شد پس بهتر است به فکر تعویض کارت باشید.

بوت کردن گوشی همراه در حالت Safe Mode برای رفع لکه سیاه روی صفحه گوشی سامسونگ

با بوت کردن گوشی در حالت Safe Mode همه اپلیکیشن های موجود روی گوشی به صورت موقت غیر فعال می شوند. به این شکل می توان از این اطمینان حاصل کرد که آیا مشکل به وجود آمده به دلیل عملکرد برخی اپلیکیشن ها است یا خیر. هر گوشی دستورالعمل مختص به خود را برای فعال کردن حالت Safe Mode دارد. در اینجا به انجام این روش در گوشی های J3 می پردازیم:

۱- گوشی را خاموش کنید.

۲- کلید پاور را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که نام گوشی روی صفحه نمایش ظاهر شود.

۳- کلید پاور را رها کنید.

۴- بلافاصله پس از رها کردن کلید پاور کلید کم کردن صدا را فشار دهید.

۵- این کار را تا ریستارت شدن گوشی ادامه دهید.

۶- گزینه Safe Mode در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش ظاهر خواهد شد.

۷- با دیدن Safe Mode کلید کم کردن صدا را رها نمایید.

اگر گوشی همراه از این روش به درستی بوت شد به این معنی است که یکی از اپلیکیشن ها موجب اختلال در عملکرد صحیح آن شده است. بنابراین باید آن را پیدا کرده و از روی گوشی حذف کنید و در صورت نیاز آن را مجددا نصب نمایید. برای پیدا کردن این اپلیکشن می توانید به سراغ آخرین برنامه هایی بروید که قبل از وقوع مشکل سیاه شدن صفحه نمایش، آن ها را نصب کرده اید. سپس با پیدا کردن نام اپلیکشن در Application manager گوشی و انتخاب دکمه Uninstall می توانید آن را حذف کنید. در نهایت گوشی را یک بار دیگر ریستارت نمایید.

علت بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ

جهت خارج شدن از این حالت می توانید مطلب آموزش ۴ روش رفتن و خارج شدن از حالت ایمن Safe Mode اندروید را مطالعه کنید.

روشن کردن گوشی در حالت ریکاوری به خاطر سیاه شدن صفحه گوشی

اگر گوشی در این حالت روشن شود می توانیم کارهایی را برای رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی انجام دهیم. در این حالت قادر به پاک کردن حافظه کش گوشی و همچنین ریست آن خواهید بود. این دو روش می توانند با تعمیر فریمور گوشی آن را به حالت عادی بازگردانند. برای فعال کردن حالت ریکاوری هم هر گوشی طبق مراحلی مختص به خود پیش می رود که باید آن را طبق مدل دقیق گوشی خود در اینترنت جستجو کنید. البته برای این کار می توانید از نرم افزار هم کمک بگیرید که یک نمونه از آن در ادامه معرفی شده است.

استفاده از نرم افزار Android Data Recovery برای حل سیاه شدن صفحه گوشی اندروید

نرم افزار FonePaw Android Data Recovery با رابط کاربری ساده ای که دارد می تواند به شما در حل مشکلات مختلفی که در گوشی خود با آن مواجه شده اید یاری کند. نسخه کامل این نرم افزار را می توانید از سایت های داخلی دانلود نمایید. در ادامه شیوه کار با این نرم افزار جهت حل مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ را مرور می کنیم:

۱- گوشی را به کامپیوتر وصل کنید. پس از نصب و اجرای نرم افزار روی دکمه Fix Device کلیک کنید. سپس از بین دو گزینه ای که ظاهر می وشد گزینه دوم را انتخاب کنید.

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a5

۲- در این مرحله باید نوع مشکل خود را از بین پنج موردی که نمایش داده شده است انتخاب کنید. در اینجا باید گزینه Black Screen انتخاب شود. سپس روی Next کلیک کنید.

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ

۳- از لیستی که وجود دارد نام گوشی و مدل ان را انتخاب کنید. سپس روی Confirm کلیک کنید.

لکه سیاه روی صفحه گوشی سامسونگ

۴- در این مرحله باید وارد حالت Download شوید تا فایل ریکاوری توسط نرم افزار دانلود شود. برای این کار ابتدا دکمه Start را کلیک کنید. سپس گوشی خود را خاموش کرده و کلیدهای کم کردن صدا، هوم و پاور را به صورت همزمان فشار دهید. در نهایت دکمه افزایش صدا را فشار دهید تا وارد حالت دانلود شوید.

علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ j7

۵- در ادامه فرایند ریکاوری به صورت خودکار انجام خواهد شد. البته این کار مدتی طول خواهد کشید. پس از پایان آن، گوشی همراه به صورت خودکار ریستارت شده و روشن می شود.

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a5

پاک کردن پارتیشن کش گوشی همراه برای حل مساله سیاه و سفید شدن صفحه نمایش گوشی

پیش از این اشاره کوچکی به این مورد کردیم. برای این کار باید اول از همه گوشی را به حالت ریکاوری بوت کنیم که در روش قبلی نحوه انجام این کار توضیح داده شد. اگر همه مراحل Recovery Mode را درست انجام داده باشید باید لیستی از گزینه ها را در صفحه گوشی همراه خود ببینید. از بین آن ها باید گزینه wipe cache partition را انتخاب کنید (می توانید برای جابجا شدن بین گزینه ها زا کلیدهای تنظیم صدا استفاده کنید).

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ a5

سپس اگر پیامی ظاهر شد آن را تایید کنید. در نهایت پس از تمام شدن فرایند کار پیام reboot system now ظاهر خواهد شد. آن را تایید کنید. در این مرحله ممکن است کمی روشن شدن مجدد گوشی زمانبر باشد. پس کمی صبر کنید. در بیشتر مواقع با انجام این مراحل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش حل می شود.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. با Factory reset

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ j5

در همان بخش Recovery Mode می توانید گزینه wipe data/factory reset را نیز انتخاب کنید. توجه کنید که با انتخاب این گزینه همه داده های موجود روی گوشی پاک خواهند شد. تنظیمات آن به حالت اولیه باز خواهند گشت و حتی اپلیکیشن هایی که نصب کرده اید نیز همگی حذف می شوند. پس بهتر است این روش را تنها در صورتی به کار گیرید که بقیه روش هایی که تا اینجا ذکر شد برای حل مشکل گوشی کارساز نبودند. پیشنهاد میکنم قبل از انجام اینکار حتما از داده های خود بکاپ بگیرید.

اگر در هنگام کار با ویندوز نیز با مشکل صفحه سیاه مواجه شدید می توانید مطلب ۴ روش رفع مشکل نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن و شروع ویندوز را در کلاسیک وب مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در مطلب امروز کلاسیک وب سعی کردیم که روش های رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. اندروید را مرور کنیم. آیا تا به حال با این مشکل مواجه شده اید؟ چنانچه در این رابطه تجربه و نظری دارید آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب