مطلب فعلی :

آموزش اتصال و استفاده همزمان دو یا چند مانیتور در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

رفتن به بالا

آموزش اتصال و استفاده همزمان دو یا چند مانیتور در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
اتصال و استفاده همزمان دو یا چند مانیتور در ویندوز 10 ، 8 ، 7 و..

آموزش اتصال و استفاده همزمان دو یا چند مانیتور در ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ و..

مانیتور های اضافی به شما اجازه می دهند تا محیط کار یا دسکتاپ خود را گسترش دهید ، برنامه های بیشتری را مشاهده و تمرکز و کارایی کار با سیستم خود را افزایش دهید. برای اتصال  و استفاده همزمان چند یا دو مانیتور به کاپیوتر تنها لازم است که کامپیوتر شما پورت های لازم را داشته باشد. اگر با نحوه اتصال دو مانتیور به کامپیوتر را آشنایی کافی ندارید آموزش امروز کلاسیک وب را مطالعه بفرمایید.

آموزش نحوه تنظیم و مدیریت همزمان چند یا دو مانیتور در ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و..

How to use dual , two or multiple monitor in windows 10 , 8, 7

استفاده از چند مانیتور در یک کیس، صفحه نمایش بیشتری را در اختیارتان می گذارد. با اتصال چند مانیتور به یک کامپیوتر، شما می توانید مکان نمای موس را بین آنها جابجا کرده و با کشیدن برنامه ها، آنها را به مانیتورهای دیگر انتقال دهید و مثل این است که شما یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشید.

افرادی که به شیوه کار چندمانیتوری وابسته شده اند، از آنها برای نمایش چیزهای متعدد و مختلفی به طور همزمان روی نمایشگر استفاده می کنند. به جای اینکه بارها برای جابجایی بین اپلیکیشن ها و پنجره های مختلف، از کلیدهای میان بر Alt+Tab استفاده کنید، تنها کافی است با کمی حرکت چشم، برنامه های مختلف را در نمایشگرهای گوناگون دیده و دوباره به سراغ برنامه فعال تان بیایید.

three-monitors-one-computer

استفاده از دو مانیتور همزمان به کامپیوتر برای موارد زیر می تواند بیشتر کاربرد داشته باشد :

  • کد نویس هایی که دوست دارند کدهایشان را روی یک مانیتور و اسناد و مدارک پروژه را در مانیتور دیگر مشاهده کنند.
  • افرادی که دوست دارند کارهای روزمره شان را به طور همزمان تحت نظر داشته باشند. برای مثال نوشتن ایمیل و خواندن صفحات وب به صورت همزمان، کار با دو فایل اکسل به طور همزمان و…
  • افرادی که لازم است همزمان با کار روزمره شان، اطلاعاتی را نظارت و کنترل کنند به طور مثال دریافت ایمیل های فوری و بروزرسانی اطلاعات آماری
  • گیمرهایی که دوست دارند چیزی بیش از اندازه معمول از محیط بازی را جلوی چشم شان داشته باشند، بازی را در چندین صفحه گسترش می دهند.
  •  گیک هایی که دوست دارند همزمان با انجام کاری روی یک صفحه، در صفحه دیگر مشغول تماشای ویدیو باشند.

اگر شما فقط از یک مانیتور استفاده می کنید می توانید از ویژگی snap استفاده کنید تا سریعا چند برنامه ویندوز را کنار همدیگر قرار دهید. اما این ویژگی به اندازه مانیتور و رزولوشن آن وابسته است. اگر اندازه و رزولوشن مانیتور شما بالا باشد این ویژگی به شما این امکان را می دهد که ناحیه گسترده ای از محیط کاری را مشاهده کنید اما این ویژگی برای مانتیورهای لپ تاپ محدود کننده است و این جایی است که استفاده از مانیتورهای چندگانه می تواند مفید باشد.

قبلا در کلاسیک وب نحوه استفاده از لپ تاپ به عنوان مانیتور دوم را آموزش دادیم، در ادامه آموزش امروز کلاسیک وب نحوه استفاده از دو یا چند مانیتور در ویندوز۷، ۸ و ۱۰ را آموزش خواهیم داد.

multiple-monitors-in-use

نحوه اتصال چند یا دو مانیتور به کامپیوتر

اتصال مانیتورهای اضافی به کامپیوترتان، می تواند کاری بسیار آسان باشد. بسیاری از کامپیوترهای جدید معمولا بیش از یک پورت مانیتور دارند. و این پورتها معمولا DVI ،HDMI یا VGA و شاید ترکیبی از آنها هستند. برخی کامپیوترها هم دارای کابل تقسیم کننده ای هستند که به شما اجازه می دهد چندین مانیتور را تنها به یک پورت متصل کنید. بسیاری از لپ تاپ ها هم دارای پورتهایی هستند که اتصال مانیتور جانبی را امکان پذیر می سازند. تنها کافی است که یک نمایشگر را به پورت DVI یا VGA لپ تاپ تان متصل کنید تا ویندوز امکان استفاده همزمان از هر دو نمایشگر را برایتان فراهم سازد.

vga-port-next-to-dvi-port

همه اینها بستگی به این دارد که کامپیوتر شما چه پورتهایی داشته باشد و چگونه مانیتور را وصل کرده باشید. اگر یک مانیتور بیکار با پورت VGA گوشه خانه دارید، اما لپ تاپ تان تنها از پورت DVI یا HDMI پشتیبانی می کند، لازم است که به دنبال برخی مبدل ها و رابطهای ضروری برای اتصال این دو به هم باشید. و اگر به دنبال خرید مانیتور جدید هستید، حتما کنترل کنید که با پورتهای کامپیوترتان همخوانی داشته باشد.

تنظیم چند مانیتور در ویندوز

ویندوز استفاده از چندین مانیتور را بسیار آسان ساخته است. تنها کافی است که مانیتور جدید را به پورت مناسب پشت کامپیوترتان متصل کنید تا ویندوز به صورت خودکار فضای دسکتاپ شما را گسترش دهد. حال به راحتی می توانید پنجره ها و اپلیکیشن ها را با موس گرفته و میان مانیتورها جابجا کنید. شما می توانید بعد از اتصال مانیتور به پورت در ویندوز ۱۰ یا ۸ دکمه های ویندوز + P را به طور همزمان فشار دهید. مانند شکل زیر یک نوار کناری ظاهر می شود که حاوی حالت های نمایش است. این گزینه ها به صورت زیر هستند:

  • PC Screen only – در این حالت ویندوز از مانیتور اصلی استفاده خواهد کرد و مانیتورهای دیگر را خاموش می کند.
  • Duplicate – ویندوز در مانیتورهای اضافی همان تصاویری را نشان می دهد که در مانیتور اصلی است.
  •  Extend – ویندوز دسکتاب شما را گسترش می دهد و به شما یک صفحه دیگر می دهد تا با آن کار کنید.
  • Second screen only – ویندوز از صفحه نمایش های اضافی استفاده می کند و مانیتور اصلی را خاموش می کند.

slidebar

برای تنظیم دو مانیتور در ویندوز ۱۰، روی دسکتاپ خود راست کلیک کنید و Display Settings را انتخاب کنید و یا اینکه به مسیر Settings > System > Display بروید. روی دکمه Identify کلیک کنید تا شماره هر صفحه نمایش در صفحه ظاهر شود و این صفحه نمایش ها را بکشید و رها کنید تا ویندوز موقعیت فیزیکی آنها را بداند.

اولین شماره صفحه نمایش، صفحه نمایش اصلی شما است. روی Apply کلیک کنید تا تغییراتی را که ایجاد کردید ذخیره شود. اگر ویندوز تمام مانیتورهای وصل شده را به طور اتوماتیک تشخیص نمی دهد روی دکمه Detect کلیک کنید.

display

شما می توانید روی مانیتورهای متصل شده کلیک کنید و سطح مقیاس مناسب را برای آنها انتخاب کنید این برای زمانی مفید خواهد بود که وضوح تصویر در دو مانیتور متفاوت باشد، جهت های صفحه نمایش را به طور جداگانه انتخاب کنید که این زمانی مفید است که شما نیاز به چرخش تصویر داشته باشید.

resolation

در زیر Multiple displays شما می توانید نحوه استفاده از مانیتور را انتخاب کنید. این همان گزینه ای است که با فشار دادن کلید ویندوز + P ظاهر می شود که در بالا هم توضیح دادیم. در زیر Multiple display  گزینه ای به نام Make this my main display وجود دارد که با انتخاب آن مانیتور به عنوان اصلی ترین مانیتور انتخاب می شود.

multi display

ویندوز ۸ و ۱۰ نیز به شما اجازه استفاده از چند مانیتور به طور همزمان را می دهد. برای فعال کردن استفاده از دو مانیتور در ویندوز ۱۰ به مسیر Settings > Personalization > Taskbar بروید و گزینه Show taskbar on all displays را فعال کنید. در ویندوز ۸ روی نوار کار راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید سپس گزینه Show taskbar on all displays را فعال کنید. شما همچنین می توانید نحوه نمایش دکمه های نوار کار برای ظاهر شدن را انتخاب کنید. برای مثال شما می توانید انتخاب کنید که آیا دکمه های ویندوز در نوار کار تنها این مانیتور نمایش داده شود یا در تمام مانیتورها.

all display

برای استفاده از دو مانیتور در ویندوز ۷ روی دسکتاپ ویندوز راست کلیک کنید و Screen resolution را انتخاب کنید. روی دکمه  Identify کلیک کنید تا مانیتور ها را ببینید و برای درک ویندوز از موقعیت فیزیکی مانیتورها آنها را بکشید و رها کنید. گزینه Multiple displays را انتخاب کنید. سپس گزینه Extend را برای گسترش صفحه کاریتان انتخاب کنید.

identify

برخلاف ویندوز ۸ و ۱۰، ویندوز ۷ ویژگی نوار کار در چند مانیتور را ندارد. برای گسترش نوار کار به مانیتورهای اضافی شما نیاز به برنامه رایگان و متن باز Dual Monitor Taskbar دارید.

استفاده از دو مانیتور همزمان با نرم افزار DisplayFusion

نرم افزار DisplayFusion ابزاری قدرتمند در زمینه مدیریت استفاده همزمان از چند مانیتور است. این نرم افزار از ۲۵ زبان مختلف پشتیبانی می کند و دارای دکمه های قابل برنامه ریزی برای مدیریت پنجره ها روی صفحه کامپیوتر شما می باشد. با برنامه DisplayFusion شما می توانید نوار ابزار را به هر مانیتوری که می خواهید اضافه نمایید، پس زمینه دسکتاپ های مختلف را در هر مانیتور تنظیم کنید، تصاویر را جستجو و دانلود کنید و …

software

در آخر اگر نور LED و LCD شما کم شده است پیشنهاد می کنیم پست ۵ روش حل مشکل کم و زیاد نشدن نور LED و LCD صفحه نمایش لپ تاپ را مطالعه بفرمایید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در آموزش امروز کلاسیک وب سعی کردیم نحوه استفاده همزمان از دو یا چند مانیتور را در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ را به شما آموزش دهیم. چنانچه در زمینه اتصال دو یا چند مانیتور به کامپیوتر تجربه، نظر و یا پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب