مطلب فعلی :

آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)

رفتن به بالا

آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)

نوشته admin

1 هفته قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)

آموزش بهترین ترفندهای مخفی کردن عکس در آیفون (iOS)

برخی اوقات ممکن است که تلفن همراه iOS خود را به افراد دیگری بدهید و در این حالت شاید دوست نداشته باشید که شخص دیگری تصاویر شما را در گوشی تان ببیند. 👀 در این حالت نیاز است که بتوانید تصاویر درون گوشی آیفون خود را پنهان یا اصطلاحا Hidden کنید. در آموزش بهترین ترفند های مخفی کردن عکس در آیفون (iOS) از کلاسیک وب روش ها و ترفند های مختلفی برای مخفی کردن عکس آیفون را به شما آموزش خواهیم داد.

📖 در این مطلب می‌خوانید:
نمایش

چگونه در آیفون عکس ها را مخفی کنیم؟

How to Hide and Lock Private Photos on Your iPhone or iOS Device

به طور کلی برای مخفی کردن عکس در آیفون باید مراحل زیر را طی کنید:

  •  در آیفون iOS 15 به پایین: در گالری روی عکس مدنظر را انتخاب روی دکمه Share پایین بزنید و از منو گزینه Hide را انتخاب کنید و سپس Hide Photo را بزنید.
  •  در آیفون iOS 16 به بالا: در گالری روی عکس مدنظررا انتخاب روی دکمه سه نقطه بالا بزنید و از منو گزینه Hide را انتخاب کنید و سپس Hide Photo را بزنید.

مخفی کردن عکس ها یا ویدیو ها  در دستگاه های آیفون کار ساده ای است. برای مخفی شدن عکس در آیفون می توانید عکس یا ویدیو مورد نظر خود را به یک آلبوم مخفی در برنامه Photos از گوشی خود انتقال دهید تا بدین وسیله مخفی یا Hidden شوند. همچنین اگر موبایل آیفون شما از iOS 14 یا بالاتر پشتیبانی می کند این امکان وجود دارد که یک آلبوم را به طور کامل در برنامه Photos پنهان نمایید. علاوه بر این امکان قفل کردن تصاویر با استفاده از برنامه Notes نیز وجود دارد که در ادامه با جزئیات به بررسی همه این  روش ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

۱- نحوه مخفی کردن عکس در ایفون با استفاده از برنامه Photos

یک گوشی آیفون این امکان را به صورت پیش فرض برای شما فراهم آورده است که یک تصویر یا آلبوم عکس را در برنامه Photos مخفی نمایید. قابلیت مخفی شدن عکس در نسخه های مختلفی از سیستم عامل iOS موجود است.

۱.۱- مخفی کردن عکس در iOS 15 و پایین تر

در نسخه‌ های قبل از سیستم عامل iOS 15، وقتی یک آلبوم را مخفی می‌ کردید، این آلبوم و یا عکس‌ های مخفی شده در آیفون همچنان در کنار سایر موارد موجود در برنامه Photos دیده می‌ شدند. البته قابل دسترسی نبودند و فقط نام آن به چیزی مثل Hidden Album تغییر پیدا می کرد. اما بعد از بروز رسانی iOS 15 شما می توانید به تنظیمات این برنامه بروید و انتخاب کنید که اصلا آیا می خواهید آلبوم های مخفی شده نیز در لیست نمایش داده شوند یا خیر.

برای مخفی کردن عکس ها ابتدا برنامه Photos را باز کنید و یک یا چند عکس را برای مخفی کردن انتخاب کنید. سپس در قسمت پایینی از سمت چپ صفحه گوشی خود به دنبال آیکون اشتراک گذاری (Share) بگردید و روی آن تپ کنید. آیکون مذکور شبیه به مربعی است که یک فلش از داخل آن بیرون زده است. مثل تصویر زیر.

انتخاب ایکون اشتراک گذاری در ایفون

حال در قسمت پایینی صفحه گزینه Hide که به معنای “مخفی کردن” می باشد را انتخاب کنید. این گزینه آیکونی شبیه به یک چشم دارد.

گزینه هاید کردن تصاویر در ایفون

در ادامه پنجره ای به شما نمایش داده می شود که در آن گزینه Hide Photo یا Hide Photos وجود دارد. به راحتی روی آن تپ کنید تا بدین وسیله عملِ مخفی کردن عکس در ایفون را تایید کرده باشید.

تایید مخفی کردن تصاویر در گوشی های آیفون

حال اگر مراحل را به درستی طی کرده باشید، عکس های مورد نظر شما با موفقیت مخفی شده اند و به آلبومی به نام Hidden انتقال یافته اند. برای دسترسی به این عکس ها کافیست تا به به تبِ آلبوم ها یا Albums در برنامه Photos بروید و در آنجا آلبوم یا پوشه ای به نام Hidden را پیدا کنید. این همان آلبوم عکس‌ های مخفی شده در آیفون است.

۱-۲- چطور خود آلبوم Hidden را از برنامه Photos آیفون پنهان کنیم؟

حال که با اولین برنامه مخفی کننده عکس در ایفون و نیز مخفی شدن عکس در ایفون آشنا شدید، شاید بخواهید خود پوشه مخفی عکس در ایفون را نیز از دید سایرین پنهان نمایید. برای این کار می توانید به روش زیر عمل کنید.

ابتدا برنامه تنظیمات یا Settings را در گوشی آیفون خود باز کنید و در آن گزینه Photos را انتخاب نمایید.

تنضیمات Photos در ایفون

در صفحه بعدی به پایین اسکرول کنید تا گزینه Hidden Album را پیدا کنید. برای برداشتن پوشه مخفی عکس ها در ایفون کافیست تا این گزینه را غیر فعال نمایید.

عدم نمایش آلبوم Hidden در گوشی های آیفون

به همین سادگی شما می توانید با استفاده از برنامه های پیش فرض آیفون تصاویر خود را پنهان کنید. بدیهی است که اگر مجددا لازم داشتید که پوشه ی حاوی تصاویر مخفی شده شما (پوشه Hidden) نمایش داده شود، کافیست تا دوباره گزینه Hidden Album در تنظیمات را فعال نمایید.

۱.۳- مخفی کردن عکس در iOS 16 و بالاتر

فرایند مخفی شدن عکس ها در گوشی های آیفون با iOS 16 و بالاتر نیز تفاوت چندانی با روش قبل ندارد. برای اجرا مخفی کننده عکس برای ایفون کافیست تا در برنامه Photos یک یا چند عکس را انتخاب کنید.

مخفی کردن عکس در iOS 16

سپس بر روی آیکون سه-نقطه در بالای صفحه تپ نمایید، Hide را انتخاب کنید و سپس در پنجره باز شده بر روی گزینه Hide Photos تپ نمایید.

گزینه Hide Photos

برای نمایش آلبوم Hidden در بخش گالری ابتدا وارد Setting شوید و گزینه Photos را انتخاب کنید.

وارد Setting شوید و گزینه Photos را انتخاب کنید

سپس گزینه Show Hidden Album را انتخاب کنید.

Show Hidden Album

حالا عکس های پنهان شده در داخل آلبوم جدیدی به نام Hidden گالری جای می گیرند.

آلبوم Hidden

 

پس از انتخاب آن برای نمایش باید پسورد یا فیس آیدی را فعال کنید تا وارد آلبوم مخفی آیفون شوید.

آلبوم مخفی آیفون

۱-۴- چگونه تصاویر Photos را Unhide کنیم یا از حالت مخفی در بیاوریم؟

برای خارج کردن یک عکس از حالت مخفی کافیست تا عکس مورد نظر را از آلبوم Hidden انتخاب کنید و سپس دکمه یا آیکون Action (در سیستم عامل iOS16 و بالاتر آیکون سه-نقطه) را بزنید

چگونه تصاویر Photos را Unhide کنیم یا از حالت مخفی در بیاوریم؟

و سپس از منوی نمایش داده شده گزینه Unhide را انتخاب کنید.

به این صورت عکس انتخاب شده از آلبوم Hidden خارج می شود و مجددا به لیست عادی تصاویر شما بر می گردد.

۲- مخفی کردن عکس های گوشی آیفون با استفاده از برنامه Notes

اگر می خواهید که عکس های خود را جایی خارج از برنامه Photos مخفی کنید، این روش برای شما مناسب است. خبر خوب این است که شما می توانید از برنامه Notes به عنوان یک برنامه مخفی کننده عکس برای ایفون استفاده نمایید. برای این منظور می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

۲-۱- عکس خود را به یک یادداشت اضافه کنید

ابتدا مثل روش قبل یک عکس را انتخاب کنید و سپس بر روی آیکون اشتراک گذاری یا Share تپ نمایید.

عکس خود را به یک یادداشت اضافه کنید

در لیست اپلیکیشن های نمایش داده شده برنامه Notes را پیدا کرده و انتخاب کنید. با این کار یک پیشنویس از یک یادداشت جدید ایجاد می شود که حاوی عکس انتخابی شما نیز هست.

مخفی کردن عکس های گوشی آیفون با استفاده از برنامه Notes

محلی را برای ذخیره آن انتخاب کنید و بر روی گزینه Save کلیک نمایید تا این یادداشت (Note) ذخیره شود.

۲-۲- یادداشت خود را قفل کرده و کد گذاری نمایید

حال برنامه Notes را در موبایل ایفون خود باز کنید و یادداشت جدیدی که هم اکنون ساختید را بیاورید. سپس در بالای صفحه بر روی آیکون سه-نقطه تپ کنید.

یادداشت خود را قفل کرده و کد گذاری نمایید

سپس در منوی باز شده گزینه ی “قفل کردن” یا Lock را انتخاب نمایید.

پس از این، از شما خواسته می شود تا یک رمز عبور یا پسورد برای قفل کردن این یادداشت انتخاب نمایید.

پسورد انتخاب کنید

این کار را بکنید و بر روی Done تپ کنید.

۲-۳- از قفل بودن یادداشت حاوی عکس اطمینان حاصل کنید

حالا در بالای یادداشت شما، یک آیکون شبیه به قفل نمایش داده می‌ شود. شما می توانید با تپ کردن بر روی این آیکون، این یادداشت را قفل نمایید یا اینکه بعد از زدن View Note رمز عبور را وارد کنید تا از حالت قفل در بیاید و نمایش داده شود.

قفل نوت

فراموش نکنید که وقتی آن را باز کردید و دیدید، مجددا بر روی آیکون قفل کلیک کنید تا این یادداشت که حاوی عکس شماست دوباره قفل و از دسترس دیگران خارج شود.

بعد از انجام صحیح مراحل فوق، در نهایت می توانید عکس مورد نظر را از برنامه Photos حذف کنید تا بدین وسیله تنها محل استقرار آن در برنامه Notes باشد.

هشدار: قبل از پاک کردن عکس حتما یک نسخه پشتیبان از آن در جایی یا در دستگاه دیگری تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل دسترسی خود به آن عکس را از دست ندهید.

۳- بهترین اپلیکیشن های آیفون برای مخفی کردن عکس ها در iOS

در کنار اپلیکیشن های پیش فرض ایفون مثل Photos و Notes که پیشتر از آنها استفاده کردیم، اپلیکیشن های قابل دانلود دیگری نیز وجود دارند که می توانید از آنها به عنوان برنامه مخفی کننده عکس در ایفون استفاده نمایید. در ادامه به معرفی تعدادی از این برنامه های رایگان (البته برخی با پرداخت درون برنامه ای) می پردازیم.

۳-۱- برنامه Best Secret Folder برای آیفون

برنامه ایفون Best Secret Folder

برنامه Best Secret Folder یک بخش خصوصی و قفل گذاری شده در اختیار شما قرار می دهد و زمانی که یک فرد به جز شما سعی کند وارد آن شود زنگ خطر یا هشدار گوشی را به صدا در می آورد. این برنامه همچنین این قابلیت را دارد تا از فردی که بیش از چهار بار رمز را اشتباه بزند عکس بگیرد.

۳-۲- برنامه Keepsafe برای گوشی های آیفون

برنامه Keepsafe

اپلیکیشن Keepsafe امکانات مستقلی را برای مخفی نگه داشتن عکس ها در آیفون فراهم می آورد. در داخل این اپلیکیشن اقدام به گرفتن عکس نمایید، عکس ها را داخل آن ذخیره کنید، و در نهایت رمز های عبوری را نیز برای ورود به این برنامه تعریف کنید. همچنین می توانید عکس های قبلی خود را به صندوق امن این برنامه اضافه کنید و آنها را در آن نگه داری نمایید.

۳-۳- برنامه Private Photo Vault Pro برای سیستم عامل iOS

اپلیکیشن Private Photo Vault Pro

برنامه Private Photo Vault Pro علاوه بر اینکه مانند برنامه های بالا به شما امکان نگهداری تصاویر در یک محیط رمزگذاری شده را می دهد، دارای یک مرورگر داخلی نیز است. با استفاده از آن می توانید وب گردی کنید، تصاویری را از محیط اینترنت دانلود نمایید ،و در داخل این اپلیکیشن نگهداری کنید.

۳-۴- برنامه Secret Photo Album Vault برای ایفون

اپلیکیشن آیفون Secret Photo Album Vault

اپلیکیشن Secret Photo Album Vault نیز یک محیط امن رمزگذاری است. این اپ نیز از افرادی که سعی می کنند وارد برنامه شما شوند به صورت خودکار عکس می گیرد. همچنین دارای دوربین داخلی هست و نیز این قابلیت را دارد که عکس های قبلی و قدیمی خود را نیز در آن نگهداری کنید.

سوالات متداول

چگونه در ایفون عکس را هاید کنیم؟

هاید کردن به معنای مخفی کردن عکس است. برای هاید کردن عکس در گوشی های آیفون می وانید از اپلیکیشن های پیش فرض آیفون مثل Photos یا برنامه Notes استفاده نمود. همچنین روش ها و اپلیکیشن های دیگری برای انجام این کار نیز وجود دارد که آن ها را در این مطلب بررسی نمودیم.

چگونه برای عکس های هاید شده در ایفون رمز بگذاریم؟

در برنامه Photos زمانی که یک عکس را هاید می کنید، این عکس به پوشه Hidden منتقل می شود که دسترسی به این پوشه مستلزم وارد کردن رمز عبور تلفن همراه شماست. به طور کلی چنین کاری با استفاده از برنامه Photo و Notes و اپلیکیشن های جانبی دیگری برای رمزگذاری عکس های هاید شده وجود دارد.

عکس های هاید شده در ایفون کجا میروند؟

در روش مخفی کردن عکس با استفاده از برنامه Photos، عکس های هاید شده یا مخفی شده در گوشی آیفون شما به آلبومی به نام Hidden در این اپلیکیشن می روند. در روش برنامه Notes، این عکس ها به صورت قفل گذاری شده در این برنامه نگه داری می شوند و شما می توانید نسخه اصلی عکس را از برنامه Photos پاک کنید. در سایر برنامه های مخفی کننده عکس برای ایفون که در این مطلب معرفی کردیم عکس ها در محیط رمزگذاری شده ی اپلیکیشن ها باقی می مانند و در آنجا نگهداری می شوند.

چگونه عکس های هاید شده در ایفون را برگردانیم؟

برای بازگردانی عکس های مخفی شده در ایفون که با Photos آنها را پنهان کردیم، کافیست تا عکس مورد نظر را انتخاب کنیم و سپس با استفاده از منوی Action (آیکون سه-نقطه در iOS 16 و بالاتر) و انتخاب گزینه Unhide به راحتی عکس مورد نظر را از پوشه Hidden خارج کرده و به حالت عادی باز گردانیم.

جمع بندی

در این مطلب دیدیم که چگونه می توانیم برای حفظ حریم خصوصی از مخفی کردن عکسها در گوشی های آیفون استفاده نماییم. با هم چند روش از جمله روش استفاده از برنامه Photos را انجام دادیم. همچنین یاد گرفتیم که چگونه عکسی را در نسخه های مختلف iOS مخفی یا هاید کنیم. در ادامه به عنوان یک ترفند خوب یاد گرفتیم که عکس های خود را با استفاده از برنامه دیگری به نام Notes نیز مخفی نماییم. پس از یادگیری نحوه باز گردانی یا Unhide کردن عکس ها، چند اپلیکیشن قابل دانلود را نیز معرفی کردیم. تا با استفاده از آنها بتوانید یک محیط یا پوشه مخفی عکس در ایفون ایجاد کنید. این اپلیکیشن ها امکانات داخلی بیشتری نیز برای مخفی سازی عکس در اختیار شما قرار می دادند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به آموزش بهترین ترفند های مخفی کردن عکس در آیفون (iOS) پرداختیم. آیا این روش ها آنچه شما می خواستید انجام شد؟ به نظر شما این راه حل ها برای حفظ حریم خصوصی، پنهان کردن، و یا نگهداری از عکس ها در ایفون مناسب بودند؟ آیا روش یا پیشنهاد بهتری برای مخفی کردن عکس در آیفون دارید که ما در این مطلب به آن اشاره نکرده باشیم؟ ما از نظرات و پیشنهادات شما استقبال می کنیم. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه با ما و دیگران 👀در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 هفته قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب