مطلب فعلی :

آموزش تصویری تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ

رفتن به بالا

آموزش تصویری تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ

نوشته admin

7 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تصویری تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ

آموزش تصویری تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ

گاهی بعد از روشن کردن تلوزیون 📺 متوجه میشوید که رنگ تلوزیون سامسونگ شما مناسب نیست و تنظیمات آن به هم ریخته است. در این شرایط سامسونگ تنظیمات رنگ را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید رنگ تلوزیون را مجددا تنظیم کنید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش تصویری تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ میپردازیم.

نحوه تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

?How to Adjust or Change Color Settings on Samsung TV

گاهی ممکن است شما به اشتباه تنظیمات رنگ تلوزیون را تغییر دهید. همین کار میتواند علت رنگ پریدگی تلویزیون سامسونگ باشد. در این حالت شما باید تنظیمات رنگ تلوزیون را مجددا تغییر دهید تا رنگ پریدگی تلوزیون شما درست شود. در ادامه نحوه اعمال بهترین تنظیمات تصویر تلویزیون سامسونگ برای نشان داده شدن بهتر تصویر را بررسی خواهیم کرد.

چگونه رنگ تلویزیون را تنظیم کنیم؟ تنظیم رنگ تلوزیون به صورت خودکار

تلوزین های سامسونگ یک گزینه برای تنظیم خودکار رنگ دارند. علت تغییر رنگ تلویزیون سامسونگ به صورت خودکار، همین گزینه میتواند باشد. برای تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ اسمارت از طریق کنترل تلوزیون روی آیکن Menu ضربه بزنید. این منو روی تلوزیون با علامت خانه وجود دارد.

نحوه تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

در منو تلوزیون خود برای دسترسی به تنظمیات تلوزیون به سمت چپ بروید تا گزینه Settings را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن Settings آن را انتخاب کنید.

تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ قدیمی

در کادر بعدی وارد تب Picture شوید. نحوه تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ قدیمی با تلوزیون های جدید تفاوتی ندارد، فقط باید بر اساس مدل تلوزیون خود به Picture settings دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به Picture settings میتوانید مدل تلوزیون خود را در اینترنت جست جو کنید. اکنون در صورتی که میخواهید تنظیم رنگ تلوزیون به صورت خودکار انجام شود گزینه Picture mode را انتخاب کنید.

چگونه رنگ تلویزیون را تنظیم کنیم

اگر Picture mode را انتخاب کنید تلوزیون برای تنظیم رنگ خودکار چهار گزینه به شما میدهد. شما میتوانید با توجه به شرایط یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید.

  • Dynamic: این حالت باعث میشود تصاویر بسیار روشن شود. این حالت برای اتاق هایی بسیار مفید است که بازتاب لامپ ها اجازه نمیدهد تصویر را به صورت کامل ببینید. حالت Dynamic باعث میشود رنگ های مشکی و تیره واضح نباشند.
  • Standard: در حالت استاندارد صفحه به اندازه کافی روشن میشود و باز میتواند از بازتاب نور جلوگیری کند، همچنین رنگ های مشکی را بهتر از حالت Dynamic نشان میدهد.
  • Natural: Natural یا نور طبیعی باعث میشود رنگ هایی مانند مشکی و… واضح تر نشان داده شوند، اما روشنایی تصویر از دو حالت قبل کمتر است.
  • Film: همانطور که از اسم این حالت مشخص است، این حالت مختص فیلم است و به دلیل روشنایی کم ممکن است نور زیادی بازتاب دهد.

بهترین تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

نحوه تغییر دستی برای اعمال بهترین تنظیمات رنگ تلویزیون سامسونگ

اگر با روش قبل نتوانستید به دلخواه خود تنظیمات رنگ تلوزیون را تغییر دهید میتوانید این کار را دستی انجام دهید. اینگونه تنظمیات دلخواه خود را دقیق تر میتوانید اعمال کنید. برای این کار مجددا با روش بالا Settings تلوزیون را باز کرده و وارد تب Picture شوید. این بار در این تب گزینه Expert settings را انتخاب کنید.

علت تغییر رنگ تلویزیون سامسونگ

در صفحه باز شده شما گزینه های مختلفی میتوانید مشاهده کنید. اکنون برای بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ میتوانید عدد هر گزینه را متناسب با دلخواه خود تغییر دهید. گزینه های این صفحه عبارتند از:

  • Brightness: این گزینه روشنایی تلوزیون را تنظیم میکند.
  • Contrast: این گزینه تضاد بین رنگ های تیره و روشن را افزایش یا کاهش میدهد.
  • Sharpness: با استفاده از این گزینه میتوانید لبه های اجسام مختلف را تیز یا محو کنید.
  • Color: رنگ های روشن را روشن تر میکند.
  • Tint (G/R): به شما امکان میدهد تا رنگ تصویر را بین سبز و قرمز تغییر دهید.
  • Apply Picture settings: از طریق این گزینه میتوانید مشخص کنید، تنظیمات اعمالی روی تلوزیون فعلی انجام شود یا روی سایر دستگاهای متصل نیز اعمال شود.
  • Contrast enhancement: در صورتی که منو را به سمت پایین بکشید این گزینه را مشاهده میکنید. Contrast enhancement باعث میشود میزان شدت تضاد رنگی به صورت خودکار تغییر کند.
  • Backlight: Backlight نور پس زمینه را روشن تر یا تاریک تر میکند.

تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ اسمارت

در صورتی که گزینه های بالا را اشتباه تنظیم کردید و نتوانستید رنگ تلوزیون خود را درست کنید میتوانید با ریست فکتوری تلوزیون این گزینه ها را به حالت اولیه خود بازگردانید. با این کار رنگ تلوزیون شما درست میشود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه حل مشکل بهم ریختگی رنگ تلویزیون سامسونگ را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ اسمارت استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه نحوه اعمال بهترین تنظیم رنگ تلویزیون سامسونگ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 7 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب