مطلب فعلی :

آموزش تصویری تنظیم ساعت ماشین پژو پارس ، ۲۰۶ ، کیا و..

رفتن به بالا

آموزش تصویری تنظیم ساعت ماشین پژو پارس ، ۲۰۶ ، کیا و..

نوشته admin

10 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تصویری تنظیم ساعت ماشین پژو پارس ، 206 ، کیا و..

آموزش تصویری تنظیم ساعت ماشین پژو پارس ، ۲۰۶ ، کیا و..

اگر به استفاده از ساعت در انواع لوازم الکترونیک عادت کرده اید، حتما با ساعت ماشین هم برخورد کرده اید. ⏰ اگر شما صاحب یک کیا، پژو پارس و غیره هستید تغییر و تنظیم ساعت یکی از کارهایی است که برای ردیابی دقیق زمان باید انجام دهید. در آموزش تصویری تنظیم ساعت ماشین پژو پارس ، ۲۰۶ ، کیا و.. امروز کلاسیک وب ما قصد داریم به کسانی که در این باره اطلاعاتی ندارند کمک کنیم تا ساعت خودروی خود را به سادگی تنظیم کنند.

آموزش تنظیم ساعت ماشین

How to Change the Time in Your Car

اگر از ماشین های خارجی مانند کیا استفاده می کنید باید بدانید که اکثر مدل ها دارای GPS داخلی هستند و نیازی نیست که برای تغییر ساعت کاری انجام دهید. زمانی که ساعت محلی تغییر می کند ساعت ماشین شما به صورت خودکار به روز می شود. بنابراین سیستم GPS نه تنها در مکان یابی به شما کمک می کند بلکه به شما امکان می دهد تا از آپدیت بودن ساعت ماشین خود اطمینان حاصل کنید. با این حال اگر ساعت شما به طور خودکار تنظیم نشد ممکن است مجبور شوید به صورت دستی این کار را انجام دهید.

به غیر از خودروهای خارجی، ماشین های ایرانی مانند محصولات ایران خودرو هم قابلیت تنظیم ساعت را دارند. اگر به تنظیم ساعت ماشین رانا پلاس، تنظیم ساعت ماشین x22 و غیره نیاز دارید ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

تنظیم ساعت ماشین کیا

تنظیم ساعت ماشین کیا

برای تنظیم ساعت ماشین خود ابتدا آن را روشن کنید.

دکمه تنظیم صفحه نمایش را پیدا کنید. در برخی از خودروها این قسمت زیر نمایشگر قرار گرفته است و به عنوان بخشی از دکمه های کنترل عمل می کند. در برخی دیگر ممکن است این دکمه در کنار نمایشگر باشد. اگر شما یک سیستم صفحه لمسی دارید، ممکن است آیکن تنظیم را در صفحه اصلی آن پیدا کنید.

ار صفحه تنظیمات Date/Time را انتخاب کنید.

اگر ترجیح می دهید وسیله نقلیه شما ساعت را بر اساس سیستم GPS به صورت خودکار تنظیم کند گزینه GPS Time را انتخاب کنید.

اگر GPS Time را فعال کردید اما ساعت باز هم اشتباه نشان داده می شود Daylight Savings Time را انتخاب کنید. این گزینه باید ساعت را به خوبی تنظیم کند، ار اینطور نیست باید به صورت دستی زمان را تغییر دهید.

با برداشتن تیک GPS Time آن را غیرفعال کنید.

زمان یا تاریخ را با استفاده از فلش های بالا و پایین روی صفحه تغییر دهید همچنین باید حتما AM یا PM را انتخاب کنید، پس از انتخاب زمان مورد نظر خود می توانید از صفحه خارج شوید.

تنظیم مجدد ساعت ماشین کیا

برخی از کیاها به خصوص مدل های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ با مشکلی در صفحه نمایش ساعت مواجه شده اند که باعث ناپدید شدن کامل ساعت می شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، چند راه برای تنظیم مجدد ساعت وجود دارد تا دوباره ظاهر شود.

روش ۱

این روش ساده به نظر می رسد. مطمئن شوید که ماشین در خارج از جایی است که می تواند سیگنال GPS قوی دریافت کند و به سادگی دکمه ریست را فشار دهید. اگر نمی توانید این دکمه را پیدا کنید به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید. همچنین ممکن است به یک خودکار یا گیره کاغذ برای فشار دادن این دکمه نیاز داشته باشید.

روش ۲

اگر صفحه نمایش شما  SD Card Removed را نشان می دهد با برداشتن کارت حافظه از اسلات شروع کنید. دکمه ریست را همانطور که در بالا اشاره کردیم فشار دهید و اجازه دهید دستگاه به طور کامل ریست شود. کارت را دوباره نصب کنید و منتظر بمانید تا سیستم دوباره راه اندازی شود. حدود ۳ دقیقه به ماشین فرصت دهید تا سیگنال GPS را دریافت کند و ساعت را به درستی نمایش دهد.

روش ۳

همانطور که در بالا اشاره شد GPS Time را غیرفعال کنید و تمام مراحل روش ۲ را دنبال کنید.

بعد از این کار دوباره وارد تنظیمات ساعت شوید و GPS Time را فعال کنید.

روش ۴

اگر سه روش بالا برای شما جواب نداد ممکن است نیاز به ریستارت کردن سیستم داشته باشید.

در حالی که ماشین خاموش است فیوز مالتی مدیا را از جعبه اتصال هوشمند خارج کنید.

اجازه دهید سیستم بدون برق بماند و کلید را حدود ۱۵ دقیقه از حالت فعال خارج کنید.

فیوز مالتی مدیا را دوباره نصب کنید.

ماشین را روشن کنید به Accessory Mode بروید. به سیستم اجازه دهید تا به طور کامل بارگیری شود و ۳ دقیقه هم برای دریافت سیگنال GPS صبر کنید. حالا ساعت باید به درستی نمایش داده شود.

تنظیم ساعت ماشین هیوندای

شما یک هیوندای جدید خریداری کرده اید اما ساعت زمان را اشتباه نشان می دهد. شما سعی می کنید که این مشکل را برطرف کند اما منوها و گزینه های زیادی وجود دارد که شما را سردرگم می کند. نگران نباشید در ادامه ما نحوه تنظیم ساعت ماشین هیونداری ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را توضیح خواهیم داد. این فرایند برای وسایل نقلیه با GPS کمی متفاوت است.

برای تغییر تنظیم ساعت هیوندای مراحل زیر را دنبال کنید:

صفحه نمایش ساعت را از روی صفحه لمسی خودروی هیوندای خود لمس کنید.

اگر وسیله نقلیه GPS ندارد، گزینه Displaying The Currently Showing Time یا نمایش زمان فعلی را لس کنید.

گزینه های ماه، روز، سال، ساعت؛ دقیقه و AM/PM را تنظیم کنید.

بعد از اتمام دکمه برگشت را در گوشه سمت چپ بالا فشار دهید.

اگر وسیله نقلیه GPS دارد، به سادگی گزینه GPS Time را انتخاب کنید. زمانی که کادر کناری آن تیک خورد به این معناست که فعال است.

تغییر ساعت هیوندای به حالت ۲۴ ساعته

این فرایند حتی از مرحله قبل ساده تر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است:

صفحه نمایش ساعت را روی صفحه لمسی خودروی هیوندای خود لمس کنید

گزینه ۲۴ Hours را در منو انتخاب کنید. زمانی که کادر کناری آن علامت زده شد به این معناست که یان گزینه فعال است.

بعد از اتمام، دکمه برگشت را در گوشه سمت چپ بالا فشار دهید.

فعال یا غیرفعال کردن Daylight Saving Time

برای فعال کردن یا غیرفعال کردن Daylight Saving Time مراحل زیر را انجام دهید:

صفحه نمایش ساعت را روی صفحه لمسی خودروی هیوندای خود لمس کنید.

از منو گزینه Daylight Saving Time را انتخاب کنید. اگر این گزینه تیک خورده بود به این معناست که فعال است.

بعد از اتمام، دکمه برگشت را در گوشه سمت چپ بالا فشار دهید.

تنظیم ساعت ماشین پژو پارس

تنظیم ساعت ماشین پژو پارس و ۴۰۵ تقریبا مانند هم است و مراحل انجام کار را در ادامه توضیح خواهیم داد:

ابتدا سیستم صوتی خود را روشن کنید. فرقی ندارد که روی رادیو باشید یا پخش مدیا.

تنظیم ساعت ماشین پژو پارس

کلید چرخان سمت راست را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید. روی صفحه نمایش S-VOL نمایش داده می شود به آن کاری نداریم و یک بار دیگر با کمک انگشت دکمه چرخان را فشار می دهیم تا عبارت CLK MAN را روی صفحه مشاهده کنیم.

تنظیم ساعت ماشین پژو پارس

یک بار دیگر با انگشت به دکمه چرخان اشاره می کنیم تا TIME 25H نشان داده شود. در اینجا با چرخاندن دکمه می توانید تعیین کنید که ساعت به صورت ۱۲ ساعته نمایش داده شود یا ۲۴ ساعته.

تنظیم ساعت ماشین پژو پارس

بعد از اینکه نحوه نمایش را انتخاب کردید بار دیگر دکمه چرخان را فشار دهید. حالا قسمت ساعت شمار به حالت چشمک زن تغییر پیدا می کند با چرخاندن دکمه می توانید ساعت مورد نظر خود را وارد کنیم. بعد از انتخاب ساعت یک بار روی دکمه چرخان بزنید، این بار دقیقه شمار به حالت چشمک زن تغییر پیدا می کند در اینجا هم باز هم زمان مورد نظر خود را وارد کنید و باز هم با انگشت به دکمه چرخان ضربه بزنید تا اطلاعات ذخیره شود. با انجام این کار روی صفحه نمایش RDS OFF را مشاهده می کنید چند ثانیه بعد اتومات از این حالت خارج می شود.

تنظیم ساعت ماشین پژو پارس

تنظیم ساعت ماشین ۲۰۶

تنظیم ساعت ماشین ۲۰۶ فرانسوی و ایرانی به طور کلی مانند هم هست. در اینجا ما در مورد ۲۰۶ تایپ B صحبت خواهیم کرد. به طور کلی در دو طرف صفحه نمایش دو دکمه وجود دارد. دکمه چپ برای وارد شدن به منوی تنظیمات هست و دکمه سمت راست برای تغییر دادن گزینه ها است. در اینجا دکمه سمت چپ را نگه می داریم و تنظیماتی مانند زبان، سرعت ، دماسنج را انجام می دهیم سپس برای تغییر فرمت ساعت باید اقدام کنیم که در اینجا می توانیم ۲۴ ساعته یا ۱۲ ساعته را انتخاب کنیم.

تنظیم ساعت ماشین ۲۰۶

تنظیمات بعدی به خود ساعت مربوط می شود که با گرفتن دکمه راست ساعت را تغییر می دهیم و با زدن دکمه چپ قسمت دقیقه شمار فعال و با فشار دادن دکمه راست دقیقه را تنظیم می کنیم.

تنظیم ساعت ماشین ۲۰۶

تنظیم ساعت ماشین ال نود

برای تنظیم ساعت ماشین ال نود سوئیچ را باز کرده، اهرم روی کیلومتر ماشین را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا ساعت و دقیقه چشمک زده و ثابت بماند و با هر بار فشردن دقیقه و بعد ساعت تغییر می کند. در صورت تغییر ساعت باید به مدت ۶ ثانیه دکمه را نگه دارید تا با بالا رفتن دقیقه ساعت تغییر کند.

تنظیم ساعت ماشین کوییک

تنظیم ساعت ماشین کوییک بسیار ساده است. در دو طرف صفحه نمایش دو دکمه داریم. دکمه سمت چپ را برای ۵ ثانیه فشار می دهیم تا تاریخ به حالت چشمک زن در بیاید در صورت نیاز به تغییر تاریخ را به ترتیب سال، ماه و روز تغییر دهید (تغییر با کمک دکمه سمت راست صورت می گیرد. بعد از اطمینان از تنظیمات درست دکمه سمت چپ را فشار می دهید و باز هم برای ۵ ثانیه نگه می دارید تا ساعت به حالت چشمک زن تغییر پیدا کند با استفاده از دکمه سمت راست برای تغییر ساعت و سپس دقیقه اقدام کنید.

تنظیم ساعت ماشین کوییک

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش تصویری تنظیم ساعت ماشین پژو پارس ، ۲۰۶ ، کیا و.. امروز کلاسیک وب ما در مدل ماشین های داخلی و خارجی صحبت کردیم. اگر نکته ای وجود دارد که به نظرتان از قلم افتاده است، یا ترفند یا روش دیگری می شناسید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

  • نوشته admin
  • 10 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب