مطلب فعلی :

آموزش تصویری نحوه فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز ۱۱

رفتن به بالا

آموزش تصویری نحوه فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز ۱۱

نوشته admin

11 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تصویری نحوه فعال كردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز 11

آموزش تصویری نحوه فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز ۱۱

یکی از روش های ورودی که شما میتوانید برای لپ تاپ خود قرار دهید، استفاده از اثر انگشت است. 👆 با این کار امنیت ویندوز خود را افزایش میدهید. در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش تصویری نحوه فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز ۱۱ میپردازیم.

آموزش فعال سازی اثر انگشت لپ تاپ در ویندوز ۱۱

?How to Configure a Windows Hello Fingerprint Login on Windows 11

پسورد های مختلفی مانند پین، تصویر، پسورد و… وجود دارند که شما میتوانید برای بالا بردن امنیت لپ تاپ و ویندوز خود از آن ها استفاده کنید. یکی از امن ترین روش های ورود به ویندوز استفاده از اثر انگشت است. در صورتی که لپ تاپ شما سنسور اثر انگشت داشته باشد به راحتی میتوانید با فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ در ویندوز ۱۱ دسترسی سایر افراد به غیر از خودتان را به ویندوز قطع کنید. در ادامه نحوه قرار دادن اثر انگشت در ویندوز را بررسی میکنیم.

نحوه فعالسازی سنسور اثر انگشت ویندوز ۱۱

شما میتوانید از طریق تنظمیات برای ویندوز ۱۱ خود رمز عبور اثر انگشت بگذارید. بنابر این از طریق منو Start وارد Settings ویندوز ۱۱ خود شوید.

آموزش تصویری نحوه فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ ویندوز 11

در صفحه اصلی تنظمات ویندوز بخش Accounts را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن گزینه Accounts روی آن کلیک کنید. در صفحه Accounts وارد بخش Sign-in options شوید. در زیر قسمت Ways to sign in شما میتوانید روش های مختلف ورود به ویندوز و پسورد های مختلفی که میتوانید برای ویندوز خود استفاده کنید را مشاهده کنید. در صورتی که میخواهید از اثر انگشت برای ورود به ویندوز استفاده کنید گزینه Fingerprint recognition را انتخاب کنید. بعد از کلیک روی Fingerprint recognition گزینه Set up را انتخاب کنید.

فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ در ویندوز 11

یک کادر برای شما باز میشود. برای تایید و ادامه روی Get started در پایین صفحه کلیک کنید.

آموزش فعال سازی اثر انگشت لپ تاپ در ویندوز 11

در این مرحله در صورتی که قبلا برای ویندوز خود پسورد گذاشته باشید از شما میخواهد تا پسورد قبلی خود را وارد کنید. این کار برای احراز هویت شما است. بنابر این پسورد ویندوز را وارد کنید. بعد از آن همانطور که در کادر باز شده نشان داده میشود حسگر اثر انگشت را لمس کنید تا اثر انگشت شما شناسایی شود. اثر انگشت خود را در زوایای مختلف روی سنسور قرار دهید تا در زمان ورود به ویندوز بهتر شناسایی شود.

سنسور اثر انگشت ویندوز 11

در پایان شما میتوانید ویندوز خود را قفل کنید و بعد از روشن کردن آن با استفاده از اثر انگشت وارد ویندوز خود شوید. در صورتی که ویندوز اثر انگشت شما را شناسایی نکرد و باز نشد، یعنی شما به درستی اثر انگشت خود را وارد نکردید. در این صورت برای حل مشکل اثر انگشت در ویندوز ۱۱ یک بار دیگر مراحل بالا را انجام دهید و اثر انگشت خود را مجددا وارد کنید.

اضافه کردن اثر انگشت دوم به ویندوز ۱۱

گاهی ممکن است بخواهید دو تا از انگشت های خود را برای شناسایی و باز شدن ویندوز در تنظمیات وارد کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک نفر دیگر نیز به ویندوز شما دسترسی داشته باشد و اثر انگشت او را وارد تنظیمات کنید. برای اضافه کردن اثر انگشت دوم به ویندوز ۱۱ مجددا وارد Settings و بعد Accounts شوید. روی Sign-in options کلیک کنید. زیر بخش Ways to sign in روی Fingerprint recognition کلیک کنید. حالا گزینه Add a finger را انتخاب کنید. اکنون مانند مرحله قبل اثر انگشت دوم را روی سنسور قرار دهید.

فعال سازی اثر انگشت لپ تاپ HP ، ACER , ASUS ، DELL و.. در ویندوز 11

فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ در ویندوز ۱۱ با نصب درایور اثر انگشت لپ تاپ

در صورتی که درایور های اثر انگشت لپ تاپ روی ویندوز شما نصب نیست قبل از امتحان روش های بالا با استفاده از برنامه های نصب درایور ویندوز، درایور اثر انگشت لپ تاپ را نصب کنید، بعد از آن میتوانید با استفاده از روش گفته شده اثر انگشت را روی ویندوز فعال کنید.

حذف اثر انگشت بعد از فعالسازی آن

اگر بخواهید بعد از فعال سازی اثر انگشت لپ تاپ HP ، ACER , ASUS ، DELL و.. در ویندوز ۱۱ از یک روش دیگر برای ورود به ویندوز استفاده کنید، میتوانید اثر انگشت را حذف کنید. برای حذف اثر انگشت وارد بخش Accounts در Settings ویندوز ۱۱ شوید. بعد از آن صفحه Sign-in options را باز کنید. Fingerprint recognition را انتخاب کنید. اکنون زیر گزینه Add a finger که در بخش قبل بررسی شد گزینه Remove را میتوانید مشاهده کنید. برای حذف اثر انگشت روی Remove کلیک کنید تا اثر انگشت شما حذف شود.

حل مشکل اثر انگشت در ویندوز 11

در کادری که برای شما باز خواهد شد برای تایید حذف اثر انگشت مجددا روی Remove کلیک کنید. در این قسمت مجددا برای احراز هویت از شما پسورد ویندوز را میخواهد. پسورد ویندوز را وارد کنید تا اثر انگشت حذف شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه فعال سازی اثر انگشت لپ تاپ HP ، ACER , ASUS ، DELL و.. در ویندوز ۱۱ صحبت کردیم. آیا شما توانستید این قابلیت ویندوز را فعال و استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه فعال کردن اثر انگشت لپ تاپ در ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 11 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب