مطلب فعلی :

آموزش تغییر فونت پیش فرض اکسل (در چند قدم ساده)

رفتن به بالا

آموزش تغییر فونت پیش فرض اکسل (در چند قدم ساده)

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

آموزش

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش تغییر فونت پیش فرض اکسل (در چند قدم ساده)

آموزش تغییر فونت پیش فرض اکسل (در چند قدم ساده)

از تنظیم مجدد و تغییر فونت در سندهای اکسل خسته شده اید؟ ⌨️ ویژگی تغییر فونت پیش فرض اکسل می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند و نیازی به تنظیم مجدد دوباره فونت نباشد. در این مطلب کلاسیک وب به آموزش تغییر فونت پیش فرض اکسل می‌پردازیم.

چگونه فونت پیش فرض اکسل را تغییر دهیم؟

How To Set Default Font in Excel

به طور خلاصه برای تغییر فونت پیش فرض اکسل باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا روی تب File کلیک کرده و سپس با جستجوی Excel Options، تب General Options را می‌اورد.
  • سپس بخشی با عنوان “When Creating New Workbooks” پیدا کنید.
  • بر روی گزینه‌ی «Use This As a Default Font» را که در زیر آن است، کلیک کرده و گزینه‌ای با عنوان “Font Size” را پیدا کنید.
  • بعد از انتخاب فونت مورد نظر روی دکمه “OK” در پایین پنجره Excel Options کلیک کنید.
  • برای اعمال فونت پیش‌فرض جدید در Workbooks، باید اکسل را Restart کنید.

مایکروسافت اکسل ابزار قدرتمندی است که به ما در سازماندهی، تجزیه و تحلیل و ارائه موثر داده‌ها کمک می‌کند. در حالی که اکسل یک فونت پیش‌فرض برای Worksheets ارائه می‌دهد، اما ممکن است بخواهید ظاهر Spreadsheets خود را با تغییر فونت پیش‌فرض به فونتی که بهتر با ترجیحات یا برند شرکت شما مطابقت داشته باشد، شخصی‌سازی کنید. در ادامه این مطلب، شما با فرآیند گام به گام تنظیم فونت پیش‌فرض در اکسل آشنا می‌شوید.

درک اهمیت فونت های پیش فرض

فونت پیش‌فرض در اکسل به صورت پایه برای تمام متن‌های Spreadsheets شما عمل می‌کند. این نه تنها بر محتوایی که وارد می‌کنید، بلکه بر لیبل‌های داده، لیبل‌های محور و سایر عناصر متنی نیز تأثیر می‌گذارد. سازگاری در سبک فونت در Worksheets و Workbooks مختلف، از طریق این ویژگی اکسل در تغییر فونت تمام شیت‌های اکسل، ظاهر حرفه‌ای را برای اسناد اکسل شما ایجاد می‌کند. علاوه بر این، انتخاب و تنظیم فونت پیش‌فرض در ورد و اکسل می‌تواند خوانایی و تجربه کلی کاربر را بهبود بخشد.

راهنمای گام به گام تغییر فونت تمام شیت های اکسل

۱- به تب File دسترسی پیدا کنید

برای شروع، باید به تب File که در گوشه سمت چپ بالای پنجره اکسل قرار دارد، دسترسی داشته باشید. برای ادامه آن را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

۲- Excel Options را باز کنید

پس از کلیک بر روی تب File، یک منوی کشویی ظاهر می‌شود. گزینه ای با عنوان “Excel Options” را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید.

Excel Options را باز کنید

۳- به General Options بروید

در پنجره Excel Options، تب های مختلفی را در سمت چپ خواهید دید. تبی با عنوان “General” را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. این برگه شامل گزینه هایی برای پیکربندی تنظیمات عمومی برای اکسل است. در تب General، می‌توانید فونت پیش‌فرض را برای Workbooks جدید ایجاد کنید. به دنبال بخشی با عنوان “When Creating New Workbooks” باشید.

به General Options بروید

۴- فونت پیش فرض را تنظیم کنید

درست در زیر «When Creating New Workbooks»، گزینه «Use This as a Default Font» را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه روی آن کلیک کنید.

فونت پیش فرض را تنظیم کنید

۵- اندازه Font را تنظیم کنید

علاوه بر انتخاب فونت پیش فرض، می‌توانید اندازه فونت را نیز تغییر دهید. گزینه‌ای با عنوان “Font Size” را در بخش “When Creating New Workbooks” پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. یک منوی کشویی ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد اندازه فونت مورد نظر را انتخاب کنید.

اندازه Font را تنظیم کنید

۶- تغییرات را ذخیره کنید

هنگامی که فونت دلخواه خود را انتخاب کردید و اندازه فونت را تنظیم کردید، زمان ذخیره تغییرات است.

اکسل یک دستورالعمل می دهد “Please Close and Restart Microsoft Excel So That The Font Changes Can Take Effect”. مطمئن باشید که هیچ کاری وجود ندارد که باید ذخیره شود. دکمه “OK” را در پایین پنجره Excel Options پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. با این کار تنظیماتی که انتخاب کرده‌اید حفظ می‌شود.

تغییرات را ذخیره کنید

اکسل را مجددا Restart کنید

۷- اکسل را مجددا Restart کنید

برای اعمال فونت پیش‌فرض جدید در Workbooks آینده، باید اکسل را مجدداً Restart کنید. برنامه را به طور کامل ببندید و سپس آن را دوباره باز کنید. پس از راه اندازی مجدد، فونت و اندازه فونت انتخاب شده تنظیمات پیش فرض برای هر Workbooks جدیدی که ایجاد می‌کنید خواهد بود.

توجه به این نکته مهم است که این تغییرات فقط بر Workbooks جدید تأثیر می‌گذارد و فایل‌های موجود را که قبلاً ذخیره شده‌اند تغییر نمی‌دهند. تغییر فونت پیش‌فرض در اکسل به شما این امکان را می‌دهد که Spreadsheets خود را مطابق با اولویت‌های خود تنظیم کنید و ظاهری ثابت در سراسر کار خود داشته باشید.

بهترین روش‌ها برای تغییر فونت پیش فرض اکسل

هنگام انتخاب یک فونت پیش‌فرض برای اسناد اکسل، باید خوانایی و زیبایی‌شناسی را در نظر بگیرید. در اینجا تعدادی از بهترین روش‌ها برای تغییر فونت نمودار در اکسل وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  • فونتی را انتخاب کنید که در هر دو فرمت چاپی و دیجیتال خوانا باشد.
  • از استفاده از فونت‌های تزئینی یا اسکریپت برای Cells بزرگ متن خودداری کنید.
  • اندازه فونتی را انتخاب کنید که خواندن آن راحت باشد بدون اینکه چشم را خسته کند.
  • فونت را بر روی دستگاه ها و اندازه‌های مختلف صفحه نمایش تست کنید تا از سازگاری آن مطمئن شوید.

نکاتی برای بهبود خوانایی

برای افزایش خوانایی در صفحات Spreadsheets، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از اندازه و سبک فونت ثابت در سراسر فایل استفاده کنید.
  • اطلاعات پیچیده را با عناوین واضح به بخش های کوچکتر تقسیم کنید.
  • از فاصله کافی بین سطرها و ستون ها اطمینان حاصل کنید.
  • از شلوغی Cells با متن یا داده بیش از حد خودداری کنید.
  • برای سازماندهی بهتر از لیست نقطه‌ای و لیست‌ شماره دار استفاده کنید.

با دنبال کردن این راهنمای گام به گام، علاوه بر رفع عدم تغییر فونت اکسل می‌توانید به راحتی تغییر فونت پیش فرض کامنت در اکسل را تنظیم کنید و جذابیت بصری Spreadsheets خود را بهبود بخشید. فونت ها و اندازه‌های مختلف فونت را آزمایش کنید تا ترکیبی را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. تجربه اکسل خود را افزایش دهید و بهره وری خود را به حد بالایی ببرید! به یاد داشته باشید، مناسب سازی کردن فونت پیش فرض تنها یکی از جنبه های گزینه های مناسب سازی پیشرفته اکسل است. برای کشف طیف گسترده ای از امکانات و باز کردن پتانسیل کامل این نرم افزار صفحه Spreadsheet قدرتمند، بیشتر جستجو کنید.

سوالات متداول

جلوگیری از تغییر فونت در اکسل چگونه است؟

به منوی جستجو بروید و عبارت Region را تایپ کنید. و گزینه ی Region and language setting را انتخاب کنید. سپس گزینه‌ی Additional Date, Time, Regional Settings انتخاب کنید. حالا از بخش Region، گزینه ی Change Data, Time or Number Formats را انتخاب کنید. سپس گزینه‌ی Additional Setting را انتخاب کنید و در بخش List Separator علامت کامای انگلیسی را وارد کنید. روی علامت Ok کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

تنظیم همزمان فونت فارسی و انگلیسی در اکسل امکان پذیر است؟

بله می‌توانید برای تنظیم همزمان و جلوگیری از بهم ریختگی فونت‌های فارسی را هم از طریق تب File بخش Option و When Creating New Workbooks به عنوان فونت دیفالت اکسل انتخاب کنید.

جمع بندی

رفع عدم تغییر فونت در اکسل به شما این امکان را می‌دهد، اسنادی با ظاهر حرفه‌ای و سازگار، از طریق تغییر فونت تمام شیت های اکسل ایجاد کنید. با ورود به قسمت Excel Options، تب General را انتخاب کرده و سپس از بخش When Creating New Workbooks، فونت و سایز را تغییر می‌دهید. در نظر داشته باشید، حتما گزینه OK را کلیک کرده تا تغییرات شما ذخیره شود. سپس با Restart مجدد اکسل، تغییرات اعمال می‌شود. چه یک کاربر مبتدی یا یک کاربر با تجربه باشید، این راهنما شما را به دانشی مجهز می‌کند تا تجربه اکسل خود را مطابق با نیازهای خود مطابقت دهید. در این مطلب از کلاسیک وب به این موضوع پرداختیم که اکسل چگونه می‌تواند سبک منحصر به فرد شما را ایجاد کند!

نظرات و پیشنهاد‌های شما؟

آموزش تغییر فونت پیش فرض اکسل، که در این مطلب به آن پرداختیم، می‌تواند در صورتی که بخواهید فونت یا سایز مطالب خود را در اکسل تغییر دهید، راهنمای شما باشد. اگر شما نیز از روش گفته شده استفاده کردید و یا روش دیگری می‌شناسید که ما به آن اشاره نکردیم، می‌توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • آموزش

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب