مطلب فعلی :

آموزش جدید و کامل نصب برنامه روی تلویزیون سونی (با گوگل پلی و بدون آن)

رفتن به بالا

آموزش جدید و کامل نصب برنامه روی تلویزیون سونی (با گوگل پلی و بدون آن)

نوشته admin

1 ماه قبل

بدون دیدگاه

گوناگون

مجله اینترنتی دانستنی ها
آموزش جدید و کامل نصب برنامه روی تلویزیون سونی (با گوگل پلی و بدون آن)

آموزش جدید و کامل نصب برنامه روی تلویزیون سونی (با گوگل پلی و بدون آن)

همه تلویزیون‌های هوشمند میتوانند با نصب برنامه‌های مختلف امکانات متنوع و کاربردی را برای شما داشته باشند. 📺 تلویزیون‌های برند سونی با نصب برنامه از طریق روش‌های مختلف میتوانند به شما امکان استفاده از پلتفرم‌های مختلف را بدهند تا بتوانید از برخی امکانات گوشی بر روی تلویزیون نیز استفاده کنید. این کار ممکن است برای برخی از افراد دشوار یا گیج کننده باشد به همین خاطر در این مطلب از کلاسیک وب به آموزش جدید و کامل نصب برنامه روی تلویزیون سونی با گوگل پلی و بدون آن می پردازیم.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی با فلش یا گوگل پلی

How to Install App on Sony TV with USB or Google Play

به طور خلاصه نصب برنامه روی تلویزیون سونی براویا و.. با روش‌های مختلفی امکان پذیر است. برخی از مفیدترین آنها شامل موارد زیر است:

  • نصب برنامه از طریق گوگل پلی برای تلویزیون‌های اندرویدی سونی
  • استفاده از اندروید باکس برای تلویزیون‌های که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمی کنند
  • نصب برنامه از طریق صفحه برنامه‌ها و جستجوی اینترنتی آنها در تلویزیون‌های گوگل سونی
  • نصب برنامه‌ها از بخش All App و پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر برای مدل‌های قدیمی تلویزیون سونی
  • نصب برنامه از طریق تلفن‌های اندرویدی
  • نصب برنامه روی تلویزیون سونی از طریق فلش
  • نصب برنامه ها از طریق دستورات ADB

پیش از هر چیز باید این نکته را بدانید که تلویزیون‌های هوشمند سونی در سه نوع موجود هستند. تلویزیون‌های Google TV، Android TV و تلویزیون های هوشمند قدیمی. بنابراین اولین مرحله این است که بتوانید مدل تلویزیون و قابلیت‌های آن را بشناسید. برخی از تلویزیون‌ها میتوانند به طور مستقیم برنامه‌های لازم را از طریق گوگل پلی دانلود کنند یا از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کنند.

به هر حال در روش‌های گفته شده در ادامه مطلب سعی کرده‌ایم راهکارهایی را معرفی کنیم که برای اکثر تلویزیون‌های سونی قابل اجرا باشند.

۱- نصب برنامه روی تلویزیون از طریق اندروید باکس

در صورتی که تلویزیون شما از اندروید یا Google TV پشتیبانی نمیکند، یا قصد دارید از روش ساده‌تری استفاده کنید، میتوانید با تهیه یک اندروید باکس، تلویزیون تان را تبدیل به یک سیستم جدیدتر کنید که امکان نصب بیاری از برنامه ها بر روی آن فراهم است. با استفاده یک اندروید باکس زحمت شما برای دانلود برنامه‌ها بسیار کمتر میشود و همچنین می توانید تمامی سرویس‌های ایرانی همچون فیلیمو، فیلم نت و… را نیز دانلود کنید. با هزینه کردن و خرید یک اندروید باکس، نصب برنامه و فایل APK روی تلویزیون بسیار راحت‌تر خواهد شد.

استفاده از اندروید باکس

۲- روش نصب برنامه روی تلویزیون‌های اندرویدی سونی

در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ برند سونی تلویزیون های اندرویدی مختلفی را عرضه کرد. مراحل گفته شده در ادامه برای تلویزیون‌های اندرویدی هستند که امکان استفاده از گوگل پلی استور را دارند. این برنامه به صورت پیشفرض روی همه این تلویزیون‌ها نصب شده است. برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که با توجه به محدودیت‌های این برنامه لازم است از از برنامه‌های تغییردهنده آی پی برای دسترسی به گوگل پلی استفاده کنید.

ابتدا تلویزیون را روشن کنید و به اینترنت متصل شوید. از طریق ریموت کنترل کمه Home را بزنید. سپس برنامه Google play را باز کنید. حالا باید با سرچ برنامه مورد نظرتان از طریق نوار جستجو آن را پیدا کنید.  حال با کلیک روی گزینه Install میتوانید آن را نصب و از آن استفاده کنید.

نحوه نصب برنامه روی تلویزیون سونی

۳- روش نصب برنامه روی تلویزیون‌های گوگل سونی

برخی از تلویزیون‌های هوشمند سونی با نام Google TV عرضه شده‌اند. این نوع از دستگاه ها ارتباط بیشتری با محصولات و برنامه‌های شرکت گوگل دارند. همچنین برخی از سری‌های Android TV قابلیت تبدیل شدن به Google TV را دارند. برای آنکه بتوانید برنامه‌های مختلفی را از طریق این تلویزیون‌ها دانلود کنید، لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

دقت کنید که اگر کاربر داخل کشور هستید برای دسترسی به برنامه گوگل پلی نیاز به تغییر دهنده آی‌پی دارید.

ابتدا تلویزیون را روشن کنید و از اتصال اینترنت به آن مطمئن شوید. سپس با استفاده از ریموت کنترل وارد صفحه برنامه ها شوید. تا اپلیکیشن های پیشنهادی برای دانلود را مشاهده کنید. سپس برنامه مورد نظرتان را انتخاب یا جستجو کنید. پس از پیدا شدن برنامه مدنظرتان آن را روی تلویزیون کنید.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی

۴- روش نصب برنامه روی تلویزیون‌های قدیمی سونی

در آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سونی باید به نحوه انجام اینکار برای مدل‌های قدیمی‌تر این برند نیز اشاره کنیم. در این تلویزیون‌ها سرویس Google TV و Android TV ارائه نمی شوند. اما به هرحال برای انجام اینکار میتواند از روش زیر استفاده کنید:

پس از روشن کردن تلویزیون آن را به اینترنت متصل کنید. کنترل را بردارید و دکمه Home را بر روی آن فشار دهید. حالا گزینه All App را انتخاب کنید و برنامه های موجود را ببینید. از این طریق میتوانید اپلیکیشن مورد نیاز خودتان را پیدا و نصب کنید.

روش نصب برنامه روی تلویزیون‌های قدیمی سونی

۵- روش نصب برنامه با استفاده از تلفن‌های همراه اندرویدی

اگر یک تلفن همراه با سیستم عامل اندروید دارید، این مزیت برای شما وجود دارد که بتوانید برنامه‌ها را به صورت مستقیم روی تلویزیون نصب کنید. با استفاده از روش نصب برنامه روی تلویزیون سونی با گوشی کار شما بسیار ساده‌تر خواهد شد و دیگر نیازی به گوگل پلی استور نخواهید داشت.

البته این روش فقط در صورتی قابل اجرا است که تلویزیون شما Android TV یا Google TV باشد و از یک  حساب کاربری فعال مشترک برای تلویزیون و تلفن همراه استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید لازم است مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا برنامه Google Play Store را روی گوشی اندرویدی خودتان باز کنید و برنامه مورد نظرتان را از طریق این برنامه جستجو کنید. در گوشه سمت چپ در بالای صفحه میتوانید دستگاهی که قصد نصب برنامه بر  روی آن را دارید پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید و Android یا Google Sony TV خود را انتخاب کنید. این برنامه زمانی که به اینترنت اتصال داشته باشید که به صورت خودکار روی تلویزیون نصب خواهد شد.

نصب برنامه روی تلویزیون از طریق گوشی

اگر دستگاه اندرویدی ندارید، همچنان میتوانید برای اینکار از رایانه شخصی استفاده کنید و با وارد شدن به برنامه گوگل پلی و حساب کاربری گوگل، برنامه مورد نظرتان را به سادگی روی تلویزیون نصب کنید.

۶- بارگذاری برنامه‌ها (Sideload) برای Android و Google TV سونی

ممکن است با بررسی فروشگاه گوگل پلی متوجه شوید که برنامه مورد نظرتان را در آن پیدا نمیکنید، حتی برخی اوقات ممکن است برنامه‌های مربوط به تلویزیون در منطقه شما قابل استفاده نباشد. همین مسئله ممکن است انتخاب‌های شما را محدود کند. بهترین راهکار برای حل این مسئله بارگذاری جانبی برنامه‌ها است. دو روش مختلف برای اینکار وجود دارد که میتوانید برای تلویزیون ‌های هوشمند سونی از آن استفاده کنید. همچنین روش‌هایی مثل نمایش گوشی روی تلویزیون با قابلیت Cast نیز از راهکارهایی است که میتوانید با آن برای تلویزیونتان استفاده کنید.

نصب APK روی تلویزیون سونی با فلش

نصب برنامه‌ها با استفاده از فلش USB یکی از روش‌های موثر و رایج است که شما می توانید به سادگی از آن استفاده کنید. این روش برای تلویزیون های Android و Google TV قابل اجرا است. برای انجام این مراحل باید مطمئن شوید که Installing Apps From Unknown Sources فعال شده باشد تا بتوانید از طریق منابع ناشناسی مثل فلش نیز برنامه نصب کنید. این بخش از طریق بخش تنظیمات و Security and Restrictions قابل دسترسی و تغییر است. از این روش می توانید برای نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ نیز استفاده کنید.

ابتدا باید در کامپیوترتان از طریق مرورگر وارد سایت APKMirror.com یا سایت های داخلی دانلود برنامه اندروید شوید و برنامه‌ای قصد دانلود آن را دارید پیدا و سپس دانلود کنید. حالا باید برنامه دانلود شده را به یک فلش USB منتقل و آن را به تلویزیون متصل کنید.

اگر در تلویزیون شما بخش File Manager ندارد، باید یک فایل منیجر دانلود کنید. با نصب فایل منیجر میتوانید به بخش درایور USB بروید و فایل APK را که دانلود کرده‌اید نصب و اجرا نمایید.

نصب برنامه روی تلویزیون سونی از طریق فلش

نصب برنامه های اندروید با استفاده از دستورات ADB

برای تلویزیون‌های Android و Google TV میتوان از روش دستورات ADB استفاده کرد. با این روش نصب برنامه روی تلویزیون سونی از طریق کامپیوتر امکان پذیر است. بنابراین تنها چیزهایی که نیاز دارید، یک کامپیوتر و تلویزیونی است که به شبکه وای فای متصل شود.

ابتدا باید ابزار ADB را روی کامپیوترتان دریافت کنید. این ابزار را میتوانید از طریق سایت دانلود ADB دریافت کنید. در مرحله بعدی وارد تنظیمات تلویزیون شوید و گزینه About را انتخاب کنید.

حالا باید گزینه Build Number را هایلایت کنید و ۷ بار دکمه OK روی ریموت کنترل را فشار دهید. سپس یک مرحله به عقب برگردید و به منوی Developer Options بروید. مطمئن شوید که Developer Options را هنگام حرکت به بخش USB Debugging تغییر دهید و کلید USB Debugging را فعال کنید.

حالا مجدد در کامپیوتر فایل APK را که میخواهید در تلویزیون نصب کنید، دانلود کنید. سپس پنجره Command Prompt را در کامپیوتر خود از پوشه ای که دارای ابزار ADB است باز کنید. آدرس IP تلویزیون خود را با رفتن به گزینه Network در منوی تنظیمات در تلویزیون خود دریافت کنید. در این مرحله باید به وارد کردن درست IP تلویزیون توجه داشته باشید.

اکنون، در Command Prompt، Connect و سپس آدرس IP تلویزیون خود را تایپ کنید. دقت کنید که حتما کامپیوتر و تلویزیون به یک اینترنت مشترک متصل باشد. در تلویزیون پیامی نمایش داده خواهد شد که شما با زدن گزینه Accept ادامه فرایند را قبول میکنید. اکنون در Command Prompt، به سادگی عبارت install و سپس فایل apk anime.apk را تایپ کنید و گزینه Enter را بزنید.

به همین سادگی برنامه روی تلویزیون نصب میشود. نصب برنامه روی تلویزیون سونی با کامپیوتر ممکن است کمی طولانی تر از سایر راهکارهای پیشنهادی باشد.

سوالات متداول

چگونه برنامه‌ها را بر روی تلویزیون سونی نصب کنم؟

با استفاده از روش‌هایی مثل استفاده از اندروید باکس، از طریق گوگل پلی، با استفاده از USB و از طریق دستورات ADB میتوانید اینکار را به سادگی انجام دهید.

آیا در تلویزیون های قدیمی که سیستم اندروید ندارند، میتوان برنامه نصب کرد؟

بله برای تلویزیون‌های هوشمندی که قدیمی‌تر هستند و از سیستم اندروید پشتیبانی نمیکنند، میتوان با استفاده از کامپیوتر، فلش USB یا اندروید باکس برنامه های مختلفی را نصب کرد. اما باید مطمئن شوید که تلویزیون شما اجازه نصب برنامه‌هایی که از منابع خارجی دانلود می‌شوند را دارد و این کار را به راحتی انجام دهید

جمع بندی

روش‌هایی مثل دانلود برنامه از طریق لپ تاپ، انتقال اپلیکیشن‌ها بوسیله فلش، استفاده از اندروید باکس‌ها و دستورات ADB از جمله روش‌هایی هستند که شما میتوانید بدون وجود هیچ محدودیتی از آنها استفاده کنید. اگر شرایط استفاده از گوگل پلی استور با استفاده از ابزارهای تغییر دهنده آی پی روی تلویزون برای شما فراهم است، قاعدتا میتوانید از همان طریق اینکار را به سادگی انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا تا به حال نصب برنامه روی تلویزیون سونی بدون گوگل پلی را امتحان کرده‌اید؟ روش‌های شما برای دانلود و نصب برنامه در تلویزون‌های هوشمند چیست؟ اگر تجربه مشابهی در این زمینه دارید، لطفاً آن را در بخش دیدگاه با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

  • نوشته admin
  • 1 ماه قبل
  • بدون دیدگاه
  • گوناگون

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب