مطلب فعلی :

آموزش سریعترین روش تغییر اندازه منو استارت ویندوز ۱۰

رفتن به بالا

آموزش سریعترین روش تغییر اندازه منو استارت ویندوز ۱۰

نوشته admin

1 سال قبل

بدون دیدگاه

ترفند

مجله اینترنتی دانستنی ها
تغییر اندازه منو استارت ویندوز 10

آموزش سریعترین روش تغییر اندازه منو استارت ویندوز ۱۰

منو استارت ویندوز از پرکاربرد ترین قسمت های ویندوز است و شخصی سازی کردن ↕️ آن می تواند در رابطه کاربری ویندوز بسیار تاثیر گذار باشد. با آموزش سریعترین روش تغییر اندازه منو استارت ویندوز ۱۰ همراه کلاسیک وب باشید.

نحوه بزرگ و کوچک کردن منوی استارت ویندوز ۱۰

How to Resize Your Start Menu in Windows 10

منو استارت یکی از قسمت های پرکاربرد و اساسی ویندوز است که تا حدودی استفاده نکردن از آن غیرممکن است. همچنین شخصی سازی کردن و تغییر استارت در ویندوز ۱۰ به مقدار دلخواه می تواند در ظاهر و رابطه کاربری شما با رایانه تاثیر زیادی بگذارد. برای بعضی از افراد دسترسی سریع به منو ها و نرم افزار ها بسیار مهم است و شما می توانید با تغییر سایز منو استارت ویندوز ۱۰ به راحتی تعداد زیادی نرم افزار در آن پین کنید و در هر کجا به آسانی از آنها استفاده کنید. اگر می خواهید ویندوز زیباتری داشته باشید حتما با آموزش تغییر شکل منو ویندوز ۱۰ همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که برای این آموزش باید از آخرین نسخه ویندوز یعنی Windows 10 استفاده کنید که می توانید آن را از ماکروسافت خریداری و نصب کنید.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز ۱۰

ابتدا برای باز کردن منو استارت در پایین صفحه ویندوز قسمت سمت چپ بر روی گزینه استارت کلیک کنید. این گزینه شبیه به چهار پنجره در کنار هم است و شباهت زیادی به نماد ویندوز دارد.

یکی از روش های دیگری که می توانید منو Start را باز کنید استفاده از کلید WIN در کیبورد است. این کلید شبیه به نماد ویندوز است و با یک بار فشردن آن منو استارت برای شما با خواهد شد.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز 10

پس از باز کردن منو استارت، نشان گر موس را به کنار لبه های منو استارت ببرید تا به شکل یک خط و دو پیکان در آید. می توانید تصویر آن را در عکس زیر مشاهده کنید. اگر نتوانستید این کار را انجام دهید یک بار منو استارت را ببندید و دوباره باز کنید و به آرامی نشانگر موس را بر روی لبه منو استارت قرار دهید.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز 10

پس از تغییر حالت نشان گر موس به شکل یک خط و دو پیکان از طریق موس کلیک چپ را نگه دارید و سپس و سمت بالا بکشید. با این کار می توانید ارتفاع منو استارت را تنظیم نمایید. برای رها کردن منو استارت کافیست کلیک چپ را رها کنید. با این روش به راحتی می توانید تغییر اندازه منو استارت ویندوز ۱۰ را انجام دهید.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز 10

پس از رها کردن کلیک چپ باید شاهد افزایش یا کاهش ارتفاع منو استارت باشد. همچنین همانطور که مشاهده می کنید با افزایش ارتفاع منو استارت فضای بیشتر برای پین کردن نرم افزار ها و پوشه ها دارد.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز 10

برای افزایش طول منو استارت شبیه به مراحل قبل ابتدا نشان گر موس را بر روی لبه منو استارت قرار دهید. زمانی که به شکل یک خط و دو پیکان در اطراف آن در آمد می توانید با فشردن و نگه داشتن کلیک چپ منو استارت را کوچک یا بزرگ کنید. توجه داشته باشد که وقتی لبه سمت راست منو استارت را گرفته اید نمی توانید ارتفاع آن را افزایش دهید و بالا بردن نشان گر موس تاثیری در ارتفاع آن نخواهد داشت.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز 10

برای اینکه سریع این کار را انجام دهید و دیگر لازم نباشد طول و عرض را به صورت جداگانه تغییر اندازه دهید می تواند گوشه سمت راست بالا را با استفاده از نشان گر موس و فشردن و نگه داشتن کلیک چپ اندازه منو استارت را به صورت افقی و عمودی تغییر دهید. برای تغییر ارتفاع کافیست نشان گر موس را به سمت بالا و برای تغییر اندازه افقی نشان گر را به سمت راست ببرید. پس از رسیدن به اندازه ایده آل کلیک چپ را رها کنید تا تغییر اندازه منو استارت اعمال شود.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز 10

همانطور که در تصویر زیر هم مشاهده می کنید با بزرگ تر کردن منو استارت فضای بسیار زیادی برای قرار دادن میانبر نرم افزار های دلخواه خواهید داشت و می تواند تاثیر زیادی در سرعت کار شما با ویندوز بگذارد.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز 10

همچنین و بلعکس اگر دل خوشی از منو استارت ندارید و می خواهید بیشتر دسکتاپ و دیگر عناصر را مشاهده کنید می توانید با کوچک کردن منو استارت ویندوز ۱۰ این مشکل را به راحتی حل نمایید.

نحوه تغییر منوی استارت در ویندوز 10

نظرات و پیشنهادات شما؟

ممنون از اینکه تا به اینجا با آموزش آموزش سریعترین روش تغییر اندازه منو استارت ویندوز ۱۰ همراه کلاسیک وب بودید. شما می توانید پیشنهادات و راهکار های خود را درباره این آموزش از طریق بخش دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

  • نوشته admin
  • 1 سال قبل
  • بدون دیدگاه
  • ترفند

آخرین دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی ثبت نشده است.

آخرین مطالب